Flotila Smartwings se rozroste na 70 letadel, do začátku prázdnin bude mít 16 MAXů
Boeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: Smartwings
Letecká společnost Smartwings upřesnila plány se svou flotilou, zejména pokud jde o velkou modernizaci díky objednávce nových letadel Boeing 737
https://twitter.com/Tomas40916602/status/1094582606891532288?s=19
Jak to má být do budoucna se značkou ČSA? Postupně se umrtví nebo dojde ke sloučení s SW? Díky za poučení.
To nikdo nevi… jen panove ze smartwingsu 🙂
Dvanáct bázovaných MAXů v létě v Praze je dobrá zpráva. Doufám, že s nimi odlétají všechny ty „půlnoční hurgády“. Hlavně na odletu jsou totiž podstatně tišší než starší B738. A to ani nesrovnávám s MD-82, kterou si od Bulharů loni v létě pronajali (LZ-DEO) a vesele s ní létali v Praze i po nocích (navzdory tomu, že není v bonus listu).
Maxíky ocení i lidi bydlící kolem letiště, ne jen ti co s nimi někam poletí. Obnově flotily rozhodně fandím!
To si moc nemyslím, jestli TWS uzavřel smlouvy s poláky nebo jinde v EU, tak tam určitě pošle MAXi a pro čechy použije staré 737-800 .
A do Egypta bude točit 737-900 pro 212 lidí .
S TWS budu létat až mě zaručí že vždy poletí MAX 😉
Jestliže MAXy nahradí Airbusy na linkách ČSA, mohly by také mít jejich barvy!
Tak oni nelitaji, a nebudou litat, jen linky csa. Toci se to csa, smartwings, chartery….
A posadky jsou csa nebo Smartwings?
Tak ruzne…
V pátek jsem jedním smartwingsovým Maxem letěl 4,5 hodiny z Tenerife. Letenka za 4 tisíce. Oproti 738 bylo o něco víc místa, takže i při své výšce 190 jsem se celkem vešel. Economy v Emirates to samozřejmě není, ale ta by taky nebyla za 4 tis a na této trase beztak nelétají. Byl to můj 140. let, takže pár srovnání: Max měl subjektivně mnohem lepší vyrovnávání tlaku než znám z jiných letadel a neřekl bych, že to bylo tím, že jsem pil colu a kafe. Spíš tipuji, že nebyl snižován o tolik jako v jiných letadlech? To jsem poznal hlavně… Číst vice »
I já přidám hodnocení. Letěl jsem s TS poprvé, a zrovna maxem před měsícem do Dubaje za cenu zpáteční letenky pod 7000,- , koupeno dva dny před odletem a mohu hodnotit poměr cena/výkon kladeně. Při nástupu byla možnost výběru d.tisku a časopisů, teplé chutné jídlo, nápoje v ceně, příjemný personál, bez zpoždění oběma směry, dobré časy odletů a příletů, na cestě zpět vzadu dvě děvčata pod vlivem alkoholu se chovala dosti nahlas, tlak v kabině nedokážu posoudit. Při posazení do sedačky, mám 180cm , mě jako první napadlo, že na šest hodin letu moc místa nemám, je mě však jasný,… Číst vice »
No ja mam nedavnou zkusenost s OK-SWM, tedy poslednim dodanym MAXem. Mista na nohy nic moc, prezit se to da, co mi ale chybelo je kapsa na drobnosti, nezbyva nez vsechno hodit na zem, do mista nahore lze vkladat jen palubni literaturu. Takze z tohohle pohledu to je tak trochu krok zpet.
Jestli velkou kapsu nebo místo na kolena, rozhodně preferuji místo na kolena. Věci se dají někam postrkat, kolena ne. 🙂
a ten MAX tedy nemá ani obrazovku a zásuvku na 220 V ?
Hmm a dávají alespoň polštářky a deky při letech na více než 4 hodiny ?
K čemu potřebujete zásuvku, navíc na 220V?
Samozřejmě že nemá ani zásuvku ani TV. Místa na nohy je tam stejně, kde by se tam proboha vzalo víc místa?! Intranet za 2€ na osobu, asi 200 filmů… Jinak nové, čisté, když s TSA nebo TSH které šli do šrotu, tak je tam příjemnější prostředí. Mluvím o SWA-F. Polštářky a deky – dobrej fór, jedině tak při letu na Kapverdy v té jejich TravelComfortPlus
I na Kanary v economy. Jinak stejný komfort jako v jakémkoliv MAX kdekoliv jinde
Prosím nevymýšlejte si tady o těch dekách a polštářích. Pokud o ně požádáte, tak je dostanete…To je standard, víme…
OK-TSA v loni prodali a OK-TSH líta stále u SW.
Musim rict, ze ty maxy v provedeni smartwingsu… nic moc.
I v embraerech klm se sedi lip.
Měl byste doplnit, že jste z PR Tragédie servisu.
Dost přeceňujete jejich PR:-)
Měsíc stará zkušenost – PRG-Malaga. Tam z Ryanem, zpět TVS. Subjektivně se mi sedělo s mými 185 cm lépe v Ryanu, v TVS mi zejména vadil electrical box umístěný mezi sedadly ulička/střed, který výrazně omezuje místo na nohy. Naštěstí jsme po zavření dveří chytili místo u emergency, což byla jiná káva. Na podzim jsem dával s Ryanem Kanáry a bylo to snesitelnější než 3 hodiny s TVS Shrnutí – nedovedu si představit že bych v 8Max TVS letěl v economy víc jak pár hodin – ALE, u emergency je místa na tančení, navíc je klasické sedadlo s područkama (žádný kovový… Číst vice »
S tou subjektivitou by se to dalo vyřešit tak, ze se porovná roztec sedadel travel/Ryanair/emirares a hned to bude objektivní. Jen myslim, ze vyzdvihovani emirates jako nějakého nadstandardu neni úplně presne. Mají svá letadla koncipována proste jako dálková, zatímco travel léta kratší dálkové trasy s koncepci nizkonakladovky a tim pádem nižší rozteci.
Mam nalétáno přes 200 segmentů short i long haul a musím říct že usuzovat jen z holého čísla o rozteči sedadel se bohužel úplně nedá.. Navíc na žádném běžném webu (seatguru/skytrax/seatmaestro) o TVS není ani čárka takže to tak snadno nepůjde – ano, určitě by se to dalo někde dohledat, ale.. Mimo to, všichni víme že to není jen o rozteči samotné, ale o tlouštce sedadla, tom jestli má sedadlo před tebou kapsu nebo je holý plast atd. A poznámka k emirates – na podzim jsem dal PRG/DXB/BKK – vše A380 economy a s místem jsem byl zcela spokojený, na… Číst vice »
Arbusy posílají do háje,nakupují tyhle obstarožní kusy a nazývají to modernizaci…🤣
Co je na novém MAX obstarozni ? 319 už mají nalétano celkem dost
Další expert….
… to se sem po zavření diskusie na novinky.cz stahuji existence odsud? 🙂
Mně se líbí, že airbus má od sedadel do uličky schodek.
Cože ma Airbus ?
To si pletete Airbus a autobus. 😀
Panebože, kde jses tady vzal, ty jseš expert, kterýho tady všichni potřebujeme pro jeho „fundovaný“ názory.
Co konkrétně je od TS myšleno větou “ větší komfort a pohodlí pro cestující“ ? Rozteč, šíře mezi sedadly a prostor pro cestujícího to asi nebude, možná pružinový držák na mobil nad sklápěcím stolkem, a samostatný držáček na kelímek chybí. Ale na letech do 2hod. je to celkem fuk….
Tech veci je mnoho, ktere cestujici potesi. Snizeni hluku v kabine (odbydou cestujici, kteri s kamennou tvari budou pozadovat vypnuti motoru kvuli hluku – realna zkusenost z ATR 😂) , Sky interior napomahajici s lepsi aklimatizaci, diky jeho uspornosti zvladne delsi lety bez mezipristani (to cestaci vzdy opravdy velmi spatne nesli), instalace wifi s intraportalem, apod. Co se tyce vybavy od Boeingu, tak jsou ta era sice „v zakladu“, ale preci jen je prijemnejsi sedet v novem letadle, nez ve starem s rozcupovanym interierem (pokud neletite s SWAckem, ktere dostalo zabrat od izraelskych cestaku na bazi v TLV 😁).
ČSA zpívají….:-)
Ach jo…. Toto není názor, je to pouze oprava slovesa u předchozího příspěvku…
Snad to má Šimáně dobře spočítaný. ČSA už zívají labutí píseň a skončit ještě Smartwings, jsme bez českého
dopravce. Tak velká obměna parku je každopádně i velké riziko, i se silným investorem v zádech.
Je videt, ze mate skutecny prehled 😀
Rád se nechám poučit
Jaké riziko myslíte ? Letadla jsou na leasing, mají více Businessu než mohou se současnými letadli zvládnout a navic některé budou vracet. Kdo chce dělat dobre Business musí pracovat s určitou mírou rizika