Letecké společnosti Letectví

Flotila Smartwings se rozroste na 70 letadel, do začátku prázdnin bude mít 16 MAXů

Boeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: Smartwings
Boeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Letecká společnost Smartwings upřesnila plány se svou flotilou, zejména pokud jde o velkou modernizaci díky objednávce nových letadel Boeing 737 MAX 8.

Firmu letos čeká velký růst kapacity, do flotily přibude celkem 15 nových MAXů. První z nich firma převzala minulý týden. „Během roku vracíme dvě letadla 737-800,“ řekla mluvčí Vlaďka Dufková.

Znamená to, že na konci roku by měla mít firma o třináct letadel více než na konci loňského roku. Část MAXů ale nahradí airbusy Českých aerolinií, které budou v jejich flotile končit, stejně jako některá turbovrtulová ATR.

Už od února například převzaly Smartwings od ČSA většinu linek do Ruska. S výjimkou linky do Moskvy, kam stále létají ČSA i Smartwings, jsou lety do ostatních ruských destinací provozované už majitelem ČSA. Na konci roku mají mít Smartwings už 21 nových MAXů. Modernizace má pokračovat do roku 2023, kdy bude mít firma 39 letadel tohoto typu.

Smartwings letos čeká největší modernizace flotily v historii společnosti. Z patnácti nových letadel naplánovaných na letošní rok dorazí devět do konce června, tedy před hlavní sezónou. Další dorazí od října do prosince. Většina nových letadel bude létat z Prahy, kde firma bude v létě bázovat celkem 12 MAXů. V závodě Boeingu se připravuje už další stroj na předání: OK-SWH

Největší tuzemská letecká společnost si nová letadla pochvaluje. „Letouny poskytují celou řadu výhod – větší dolet, lepší ekonomiku provozu, větší komfort a pohodlí pro cestující, menší zátěž pro životní prostředí a až o 40 procent je nižší hluková stopa letounu,“ uvedla firma v prohlášení.

40
Diskuze

avatar
9 Komentáře
31 Reakce na komentáře
23 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
24 Autoři komentářů
EdaButrusikTomJurdaOndrej Seda Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom
jkbrzck
Host
jkbrzck

Jak to má být do budoucna se značkou ČSA? Postupně se umrtví nebo dojde ke sloučení s SW? Díky za poučení.

Jen tak
Host
Jen tak

To nikdo nevi… jen panove ze smartwingsu 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Dvanáct bázovaných MAXů v létě v Praze je dobrá zpráva. Doufám, že s nimi odlétají všechny ty „půlnoční hurgády“. Hlavně na odletu jsou totiž podstatně tišší než starší B738. A to ani nesrovnávám s MD-82, kterou si od Bulharů loni v létě pronajali (LZ-DEO) a vesele s ní létali v Praze i po nocích (navzdory tomu, že není v bonus listu).

Maxíky ocení i lidi bydlící kolem letiště, ne jen ti co s nimi někam poletí. Obnově flotily rozhodně fandím!

DPDP
Host
DPDP

To si moc nemyslím, jestli TWS uzavřel smlouvy s poláky nebo jinde v EU, tak tam určitě pošle MAXi a pro čechy použije staré 737-800 .
A do Egypta bude točit 737-900 pro 212 lidí .
S TWS budu létat až mě zaručí že vždy poletí MAX 😉

Martin
Host
Martin

Jestliže MAXy nahradí Airbusy na linkách ČSA, mohly by také mít jejich barvy!

Jen tak
Host
Jen tak

Tak oni nelitaji, a nebudou litat, jen linky csa. Toci se to csa, smartwings, chartery….

Jakub
Host
Jakub

A posadky jsou csa nebo Smartwings?

Jen tak
Host
Jen tak

Tak ruzne…

martin
Host
martin

V pátek jsem jedním smartwingsovým Maxem letěl 4,5 hodiny z Tenerife. Letenka za 4 tisíce. Oproti 738 bylo o něco víc místa, takže i při své výšce 190 jsem se celkem vešel. Economy v Emirates to samozřejmě není, ale ta by taky nebyla za 4 tis a na této trase beztak nelétají. Byl to můj 140. let, takže pár srovnání: Max měl subjektivně mnohem lepší vyrovnávání tlaku než znám z jiných letadel a neřekl bych, že to bylo tím, že jsem pil colu a kafe. Spíš tipuji, že nebyl snižován o tolik jako v jiných letadlech? To jsem poznal hlavně… Číst vice »

Rossec
Host
Rossec

I já přidám hodnocení. Letěl jsem s TS poprvé, a zrovna maxem před měsícem do Dubaje za cenu zpáteční letenky pod 7000,- , koupeno dva dny před odletem a mohu hodnotit poměr cena/výkon kladeně. Při nástupu byla možnost výběru d.tisku a časopisů, teplé chutné jídlo, nápoje v ceně, příjemný personál, bez zpoždění oběma směry, dobré časy odletů a příletů, na cestě zpět vzadu dvě děvčata pod vlivem alkoholu se chovala dosti nahlas, tlak v kabině nedokážu posoudit. Při posazení do sedačky, mám 180cm , mě jako první napadlo, že na šest hodin letu moc místa nemám, je mě však jasný,… Číst vice »

Josef
Host
Josef

No ja mam nedavnou zkusenost s OK-SWM, tedy poslednim dodanym MAXem. Mista na nohy nic moc, prezit se to da, co mi ale chybelo je kapsa na drobnosti, nezbyva nez vsechno hodit na zem, do mista nahore lze vkladat jen palubni literaturu. Takze z tohohle pohledu to je tak trochu krok zpet.

Y.K.
Host
Y.K.

Jestli velkou kapsu nebo místo na kolena, rozhodně preferuji místo na kolena. Věci se dají někam postrkat, kolena ne. 🙂

DPDP
Host
DPDP

a ten MAX tedy nemá ani obrazovku a zásuvku na 220 V ?
Hmm a dávají alespoň polštářky a deky při letech na více než 4 hodiny ?

Proc
Host
Proc

K čemu potřebujete zásuvku, navíc na 220V?

mfr
Host
mfr

Samozřejmě že nemá ani zásuvku ani TV. Místa na nohy je tam stejně, kde by se tam proboha vzalo víc místa?! Intranet za 2€ na osobu, asi 200 filmů… Jinak nové, čisté, když s TSA nebo TSH které šli do šrotu, tak je tam příjemnější prostředí. Mluvím o SWA-F. Polštářky a deky – dobrej fór, jedině tak při letu na Kapverdy v té jejich TravelComfortPlus

Ondrej Seda
Host
Ondrej Seda

I na Kanary v economy. Jinak stejný komfort jako v jakémkoliv MAX kdekoliv jinde

Tom
Host
Tom

Prosím nevymýšlejte si tady o těch dekách a polštářích. Pokud o ně požádáte, tak je dostanete…To je standard, víme…

Jurda
Host
Jurda

OK-TSA v loni prodali a OK-TSH líta stále u SW.

Jen tak
Host
Jen tak

Musim rict, ze ty maxy v provedeni smartwingsu… nic moc.

I v embraerech klm se sedi lip.

Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

Měl byste doplnit, že jste z PR Tragédie servisu.

Eda
Host
Eda

Měsíc stará zkušenost – PRG-Malaga. Tam z Ryanem, zpět TVS. Subjektivně se mi sedělo s mými 185 cm lépe v Ryanu, v TVS mi zejména vadil electrical box umístěný mezi sedadly ulička/střed, který výrazně omezuje místo na nohy. Naštěstí jsme po zavření dveří chytili místo u emergency, což byla jiná káva. Na podzim jsem dával s Ryanem Kanáry a bylo to snesitelnější než 3 hodiny s TVS Shrnutí – nedovedu si představit že bych v 8Max TVS letěl v economy víc jak pár hodin – ALE, u emergency je místa na tančení, navíc je klasické sedadlo s područkama (žádný kovový… Číst vice »

Butrusik
Host
Butrusik

S tou subjektivitou by se to dalo vyřešit tak, ze se porovná roztec sedadel travel/Ryanair/emirares a hned to bude objektivní. Jen myslim, ze vyzdvihovani emirates jako nějakého nadstandardu neni úplně presne. Mají svá letadla koncipována proste jako dálková, zatímco travel léta kratší dálkové trasy s koncepci nizkonakladovky a tim pádem nižší rozteci.

Eda
Host
Eda

Mam nalétáno přes 200 segmentů short i long haul a musím říct že usuzovat jen z holého čísla o rozteči sedadel se bohužel úplně nedá.. Navíc na žádném běžném webu (seatguru/skytrax/seatmaestro) o TVS není ani čárka takže to tak snadno nepůjde – ano, určitě by se to dalo někde dohledat, ale.. Mimo to, všichni víme že to není jen o rozteči samotné, ale o tlouštce sedadla, tom jestli má sedadlo před tebou kapsu nebo je holý plast atd. A poznámka k emirates – na podzim jsem dal PRG/DXB/BKK – vše A380 economy a s místem jsem byl zcela spokojený, na… Číst vice »

Jan
Host
Jan

Arbusy posílají do háje,nakupují tyhle obstarožní kusy a nazývají to modernizaci…🤣

Ondra
Host
Ondra

Co je na novém MAX obstarozni ? 319 už mají nalétano celkem dost

Jen tak
Host
Jen tak

Další expert….

… to se sem po zavření diskusie na novinky.cz stahuji existence odsud? 🙂

petr.r
Host
petr.r

Mně se líbí, že airbus má od sedadel do uličky schodek.

Ondrej Seda
Host
Ondrej Seda

Cože ma Airbus ?

Y.K.
Host
Y.K.

To si pletete Airbus a autobus. 😀

Tom
Host
Tom

Panebože, kde jses tady vzal, ty jseš expert, kterýho tady všichni potřebujeme pro jeho „fundovaný“ názory.

Rossec
Host
Rossec

Co konkrétně je od TS myšleno větou “ větší komfort a pohodlí pro cestující“ ? Rozteč, šíře mezi sedadly a prostor pro cestujícího to asi nebude, možná pružinový držák na mobil nad sklápěcím stolkem, a samostatný držáček na kelímek chybí. Ale na letech do 2hod. je to celkem fuk….

Thomas
Host
Thomas

Tech veci je mnoho, ktere cestujici potesi. Snizeni hluku v kabine (odbydou cestujici, kteri s kamennou tvari budou pozadovat vypnuti motoru kvuli hluku – realna zkusenost z ATR 😂) , Sky interior napomahajici s lepsi aklimatizaci, diky jeho uspornosti zvladne delsi lety bez mezipristani (to cestaci vzdy opravdy velmi spatne nesli), instalace wifi s intraportalem, apod. Co se tyce vybavy od Boeingu, tak jsou ta era sice „v zakladu“, ale preci jen je prijemnejsi sedet v novem letadle, nez ve starem s rozcupovanym interierem (pokud neletite s SWAckem, ktere dostalo zabrat od izraelskych cestaku na bazi v TLV 😁).

tomáš
Host
tomáš

ČSA zpívají….:-)

tomáš
Host
tomáš

Ach jo…. Toto není názor, je to pouze oprava slovesa u předchozího příspěvku…

tomáš
Host
tomáš

Snad to má Šimáně dobře spočítaný. ČSA už zívají labutí píseň a skončit ještě Smartwings, jsme bez českého
dopravce. Tak velká obměna parku je každopádně i velké riziko, i se silným investorem v zádech.

Jen tak
Host
Jen tak

Je videt, ze mate skutecny prehled 😀

tomáš
Host
tomáš

Rád se nechám poučit

Ondrej Seda
Host
Ondrej Seda

Jaké riziko myslíte ? Letadla jsou na leasing, mají více Businessu než mohou se současnými letadli zvládnout a navic některé budou vracet. Kdo chce dělat dobre Business musí pracovat s určitou mírou rizika

Newsletter