Flixtrain začne příští rok jezdit ve Švédsku, spustí linky do Stockholmu

FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrainFlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain

Zelené vlaky FlixTrain začnou od příštího roku jezdit i mimo Německo. Po již dříve oznámených plánech na vstup na francouzský

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

Další krok k vytvoření celoevropského monopolu ?

Jedine vlaky

Mohl by jezdit i u nás..to by zkrachly dráhy spolu se soukromníky..

_Pavel_

Proč? Třeba LEO Express jezdí v Německu pod jejich značkou. Soukromníci by tedy zůstali.

Mates

No, pokud by jezdili včas, tak jako jejich bus linka Miláno (21:30h) – Praha (11:15h), tak to ať tu radši ani nejezdí. 4 otočky za 2 měsíce a pokaždé 2-3hodiny zpoždění.

Pavel Novak

No a ? Běžné klientele Flixbusu to nevadí, tam je potřeba co nejnižší cena a vše ostatní je podružné …

noerf

Jedine vlaky: problém je, že většina spojů je v objednávce státu, takže ČD si stále mohou účtovat relativně libovolný doplatek. A proti dotovanému dopravci se špatně podniká. Druhou věcí je zkušenost z autobusové dopravy, kde se jim v ČR, jako téměř v jediné zemi v evropě nepodařilo výrazně prosadit ve vnitrostátní dopravě.

petr766

Jo, to určitě. I když, na podrážení cen a podjíždění konkurence mají zdrojů zjevně dost a asi se najde spousta joudů, co oželí úplně všechno, všechny služby, zákaznický servis, místenky atd. jen proto, že budou mít jízdenku o něco málo levněji. A navíc by Flix zcela zjevně dojil dotace podobně jako LEO, takže nakonec by asi byl možná i v zisku…

Jiří Kocurek

Tou dotací myslíte státem nařízenou slevu z jízdného? Jo aha, on by si ji nikdo neměl nechat proplácet…

petr766

Začínám mít čím dál větší dojem, že je to jedna velká pračka peněz.

Míla

Obchodní model je to… Jako autobusák můžeš získat při nějakým obsazení kolem 3 eur na km a teď si vem, že dostaneš 1 eur za každý odjetý km prázdný nebo plný… Někomu jde jezdit, někomu jde marketing s prodej… 😉

Rýpal

Jenže ten obchodní model je ten, že Flixáci „jen“ marketují a prodávají. Za to chtějí 30%. Normálně se ty náklady pohybují na 10-15%. Sice bych to pračkou nenazýval, ale připadá mi to jako odvod desátku Mnichovské centrále. Z těch čísel je vidět, že mají peněz dost na další rozvoj. V pohodě válcují či přebírají místní konkurenci. Tohle nemůže pro cestujícího v delším časovém horizontu dobře dopadnout.

Nekdo

proto je jako cestujici ignoruji a rad ostatnim sdeluji sve zkusenosti s nimi z dob, kdy jsem s nimi (bohuzel) v Nemecku neco odjezdil…

petr766

Právě. Navíc při obsazenosti spousty spojů je mi záhadou, z čeho žijí ti dopravci, když navíc jim zbyde jen těch 70%. A těch 30% by mě zajímalo, jestli odvází jen z jízdného nebo je tam i nějaký paušál, který platí bez ohledu na počet cestujících.

Jiří Kocurek

„dostaneš 1 eur za každý odjetý km prázdný nebo plný“

Co mi to připomíná? To už tady někde bylo, ne?

David

Tak pokud tvoje prsty sahají až do Mnichova, tak je to možné. Pokud seš jen šotouš rozumbrada, pak bych se tomu jenom zasmál. Což timto taky činím.

petr766

Stačí počítat.

Michalvo

Minulý týden jsem jel vlakem Stockholm – Göteborg a zpět (3 hodiny). Jejich státní drahy SJ si konkurenci také zaslouží. Jednotky už jsou dost staré a pravdou je, že souprava byla ráno i večer téměř plná.

Kubrt

Mezi Stockholmem a Göteborgem jezdí i MTR expres s flirtama, 9 párů denně.

Bjorn

Určitá konkurence tam už je ( Snalltaget, Blataget, Tagkompaniet a několik regionálních dopravců), před týdnem jsem jel se SJ Snabbtag X3000 z Umea do Strockholmu a naprostá spokojenost (velkou část trasy jel lehce přes 200km/h) se servisem a úrovní státního dopravce SJ.