Flixtrain začne příští rok jezdit ve Švédsku, spustí linky do Stockholmu
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
Zelené vlaky FlixTrain začnou od příštího roku jezdit i mimo Německo. Po již dříve oznámených plánech na vstup na francouzský
Další krok k vytvoření celoevropského monopolu ?
Mohl by jezdit i u nás..to by zkrachly dráhy spolu se soukromníky..
Proč? Třeba LEO Express jezdí v Německu pod jejich značkou. Soukromníci by tedy zůstali.
No, pokud by jezdili včas, tak jako jejich bus linka Miláno (21:30h) – Praha (11:15h), tak to ať tu radši ani nejezdí. 4 otočky za 2 měsíce a pokaždé 2-3hodiny zpoždění.
No a ? Běžné klientele Flixbusu to nevadí, tam je potřeba co nejnižší cena a vše ostatní je podružné …
Jedine vlaky: problém je, že většina spojů je v objednávce státu, takže ČD si stále mohou účtovat relativně libovolný doplatek. A proti dotovanému dopravci se špatně podniká. Druhou věcí je zkušenost z autobusové dopravy, kde se jim v ČR, jako téměř v jediné zemi v evropě nepodařilo výrazně prosadit ve vnitrostátní dopravě.
Jo, to určitě. I když, na podrážení cen a podjíždění konkurence mají zdrojů zjevně dost a asi se najde spousta joudů, co oželí úplně všechno, všechny služby, zákaznický servis, místenky atd. jen proto, že budou mít jízdenku o něco málo levněji. A navíc by Flix zcela zjevně dojil dotace podobně jako LEO, takže nakonec by asi byl možná i v zisku…
Tou dotací myslíte státem nařízenou slevu z jízdného? Jo aha, on by si ji nikdo neměl nechat proplácet…
Začínám mít čím dál větší dojem, že je to jedna velká pračka peněz.
Obchodní model je to… Jako autobusák můžeš získat při nějakým obsazení kolem 3 eur na km a teď si vem, že dostaneš 1 eur za každý odjetý km prázdný nebo plný… Někomu jde jezdit, někomu jde marketing s prodej… 😉
Jenže ten obchodní model je ten, že Flixáci „jen“ marketují a prodávají. Za to chtějí 30%. Normálně se ty náklady pohybují na 10-15%. Sice bych to pračkou nenazýval, ale připadá mi to jako odvod desátku Mnichovské centrále. Z těch čísel je vidět, že mají peněz dost na další rozvoj. V pohodě válcují či přebírají místní konkurenci. Tohle nemůže pro cestujícího v delším časovém horizontu dobře dopadnout.
proto je jako cestujici ignoruji a rad ostatnim sdeluji sve zkusenosti s nimi z dob, kdy jsem s nimi (bohuzel) v Nemecku neco odjezdil…
Právě. Navíc při obsazenosti spousty spojů je mi záhadou, z čeho žijí ti dopravci, když navíc jim zbyde jen těch 70%. A těch 30% by mě zajímalo, jestli odvází jen z jízdného nebo je tam i nějaký paušál, který platí bez ohledu na počet cestujících.
„dostaneš 1 eur za každý odjetý km prázdný nebo plný“
Co mi to připomíná? To už tady někde bylo, ne?
Tak pokud tvoje prsty sahají až do Mnichova, tak je to možné. Pokud seš jen šotouš rozumbrada, pak bych se tomu jenom zasmál. Což timto taky činím.
Stačí počítat.
Minulý týden jsem jel vlakem Stockholm – Göteborg a zpět (3 hodiny). Jejich státní drahy SJ si konkurenci také zaslouží. Jednotky už jsou dost staré a pravdou je, že souprava byla ráno i večer téměř plná.
Mezi Stockholmem a Göteborgem jezdí i MTR expres s flirtama, 9 párů denně.
Určitá konkurence tam už je ( Snalltaget, Blataget, Tagkompaniet a několik regionálních dopravců), před týdnem jsem jel se SJ Snabbtag X3000 z Umea do Strockholmu a naprostá spokojenost (velkou část trasy jel lehce přes 200km/h) se servisem a úrovní státního dopravce SJ.