FlixTrain ukončil smlouvu s Leo Expressem v Německu. Dcera českého dopravce míří do insolvence
Souprava LEO Express Locomore, Berlin Hbf, foto: Zdopravy.cz
Podle Leo Express FlixTrain ukončil smlouvu bezdůvodně.
Podle Leo Express FlixTrain ukončil smlouvu bezdůvodně.
Lokomore vlastně fungoval jako subdodavatel ne? (Ve skoro každé soupravě flixbusu byl jeden jejich vagón a loko zase táhla vagóny od flixu
Podle mého je FlixBus podobná žumpa na peníze jako LeoExpres. Ani jeden si nemají co vyčítat. Nemají nic, jen jakési know-how jak vytáhnout prachy z investorů. Takových firem je v dnešním podivném světě tisíce, o té největší se ani raději nebudu zmiňovat. Stačí pěkná tvářička, hlubokomyslné vizionářské kecy a papírově neustálý růst a najdou se mraky takových, kteří tomu uvěří a nedívají se, co je za tím…
A ta největší je která?
Agrofert
Agrofert tahá prachy z investorů? Ten hlavně tahá prachy z dotací.
Elon Musk a jeho proslulé projekty.
https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/238435-tesla-zverejnila-vysledky-za-1q-jeji-akcie-v-premarketu-posiluji-o-9
Naopak z čeho se dokázal vyhrabat je automobilka Tesla, která je po 10 letech stabilizovaná.
https://byznys.ihned.cz/c1-66666170-tesla-se-stala-nejhodnotnejsi-americkou-automobilkou-vystridala-firmu-general-motors
Na jiných projektech si plnil své mokré sny z dětství a pro svou technickou nemožnost je musel odpískat.
SpaceX je v zisku kvůli nefungování NASA a ESA. Nemít cíl vypravit na oběžnou dráhu tisíce satelitů, nikdo by mu nepůjčil.
To, co ho zachránilo nebyla stabilita podniků, ale jeho PR a vidění v budoucnost. Možná jen díky němu začíná revoluce v automobilovém průmyslu.
Jistě, čekal jsem Muska, Teslu apod.
Který že technicky nemožný projekt musel odpískat? Pokud vím, tak zatím neodpískal nic.
Jinak předřečník psal něco o tom, že takovéhle firmy „Nemají nic, jen jakési know-how“.
Pokud zůstaneme u tohoto popisu, pak ani jedna z Muskových firem mu neodpovídá ani náznakem 😉
Elon Musk je šéfinženýr SpaceX a myslím že i v Tesle. PR dělá akorát svoji schopností proměnit vizi ve skutečný produkt. Zakázky nemá díky neschopnosti NASA nebo ESA, ostatně ti jen objednávají přepravu pro svoje projekty, ale těží hlavně ze zaseklých polostátních producentů raket kteří se snaží minimálně o pokrok a zlevnění své nabídky a naopak maximálně o rýžování státních zakázek a vydělávaji obří peníze na vícenákladech. Na to posledně dojel Boeing se svým Starlinerem. Sázel na to, že SpaceX nedotáhne dokonce Crew Dragon, nebude muset už tento rok vypouštět demo misi, naopak že kontrakt prodlouží a ještě jim za… Číst vice »
Nebylo by pro Leo expres vysvobozenim, kdyby sli sami do insolvence? A skoncit to trapeni? Stejne tam miri bohuzel
Naopak tohle se mi na leosovi libi ze to nevzdal kdyz se mu prestalo darit. Vetsina mladych zlatych spratku (jinak se to nazvat neda) akorat vsechno rozdrbou a kdyz zjisti ze ty jejich uzasny napady konci katastrofou tak tim seknou a dou rozdrbavat zase neco jinyho dosud fungujiciho.
A ten ceskej pristup „skonci to trapeni“ je to proc je takhle zeme chuda a proc vzdycky chuda bude.
Hanry ford zbankrotoval tusim 7x nez se mu podarilo zalozit svyho casu nejvesi automobilku na svete.
Jenomže jemu se dařit nemůže,s nepohodlnou škatulí neudělám díru do světa.Pořád tahám stejnej krám plnej ,nebo prázdnej ,nemohu vyjet z drátů,nemohu rozdělit relace ,třeba půl vlaku Krakow ,půl Košice ,nedám tam lůžka,restaurák nic,nemohu nic operativně měnit dle situace na trhu.Ano můžu mít Pendolina ,ale k nim i něco jiného ,když to zrovna nejde a ne si ke škatuli objednat v Číně jinou škatuli ,která bude mít porodní bolesti jako všechno ,ale to nádražáci v provozu ví Leoš asi ne,a uvádět v JŘ své spoje co zatím nikdy nevyjedou není moc důvěryhodné.Ano je virus ,ale co udělala jiná firma ,neplakala a… Číst vice »
Přítomní kolegové od ČD: Taky je vám to úplně jedno jako mně? 😂
I nekolegům je to možná jedno, za to mají radost z výběru Arrivy na rychlících z Pardubic 😂😂😂
To vyjadreni je dost strohe, jake kroky tedy Loe udelal, aby to vedlo k ukonceni smlouvy?
Na jejich přání přestal jezdit 😀
Upřímně co od zeleného zla čekal ?
Cele to Flix je velky nesmysl. Nebyt jich, mohla mit vetsi cast Evropy kvalitnejsi zlute autobusy a vlaky
„… To poškodilo nejen společnost Leo Express, ale také řadu subdodavatelů v Německu,“ je fajn že si vzpoměli na cestující, těm určitě vůbec nevadí, že vlak který normálně jezdil z ničeho nic přestal. Tady jdou jasně vidět jisté priority.
Cestující není cílem, ale pouze cestou k němu.
Cesta je cil a cestujici je cesta:)
No, pan Sedlarik pravděpodobně převzal retoriku z tiskových zprav starších kolegu. Mohu jednoznačně potvrdit, že jediný kdo brutálně nedodržuje své dohody a závazky je zde Leo Express. Dluží všude kde se podívá stamiliony korun – tedy je celý insolventni nejen Německa dcera. Věci jako pracovní zákoník či obchodní dohody nezná. Jediné, co se umí hlasitě ozvat, tak jen když mu někdo ubližuje a chová se k nim stejně jako oni už léta letoucí ke všem partnerům. To, že je vše jeden velký tunel, který se aktuálně snaží hodit na multimodálního 🙂 bývalého gen. reditelé pana Koehlera to je celkem vtipné.… Číst vice »
Vam doma v Mordoru nerikali, ze lhat se nema?
Ale, pane kolego a v cempak lzeme?
A že ho nikdo z věřitelů ještě neposlal do insolvence. Přecijenom STAMILIONY… můžete jmenovat nějakou takovou firmu a za jaké věci že to dluží? Je to docela dost peněz. Kdyby si objednal několik lokomotiv od Škodovky, několik od Siemense, několik lokomotiv od Bomabardieru, desítky vagonů támhle i onde … převzal je a nezaplatil, tak by se tomu dalo uvěřit.
Velice rád pane Jiří, mojí společnosti to je konkretne přes dva miliony, dále telekomunikační spolecnosti dluží 10 mil kc, státní rozpočet ČR to je přímo raketa za krácení dani, ale nebojte již brzy se dozvíte více. Do insolvence je nikdo nepošle proto, protože každý čekáme na to jestli se to prodá a my budeme mít šanci sanovat ztrátu převodem závazků 😀 Jen pro Vaši informaci společnost leo express nemá žádný majetek – nemají minibus ani autobus ani vlak – sídlo je v pronájmu dokonce začali rozprodávat také koloběžky – celou společnost tvoří know how a pár notebooku a telefonu 🙂… Číst vice »
To vypadá jako zasvěcený komentář ze sídla Lea. Za telekomunikace 10 mega ? To jako rok neplatily nic ? Krácení daní nebo neplacení ? Až nereálné. A pokud ti dluží dva míče , záleží za co a zda je to pro tebe omezující nebo likvidační a zda jedna faktura nebo dlouhodobý problém , a pokud ty nic a jsi v poho a slintáš zde tak jsi buď king nebo hňup. To že Leo nic nemá , jen know how , ví i děti z MŠ. Pokud by to byla pravda i jen z části nikdy by nedoslali úvěr ani z… Číst vice »
Úplně nevím, proč bych se nemohl vyjádřit k tématu… mám pohledávky, tak sledují vývoj kolem mého podnikani. Docela se bavím tím, že někteří kolegové pro které je Leo express love brand. Za něj oroduji, ale kdyby věděli jaké je to bahno, tak již tak nadšení nejsou, ale zpět k Vašemu dotazů ano, Leo express již řadu měsíců u me malickosti i let není schopno – hradit své závazky. Vždy se čekalo, akorát na dotace z kterých se hradilo to nejnutnější. Vím to protože jsem v dobré zasílání na účet tloukl na dveře účtárny téměř non-stop. No, a nyní nemají ani… Číst vice »
To je klidně možné, škody na ekonomice jen za první vlnu covidu budou bilion korun, za tu druhou ještě daleko víc, neb bude trvat ne 2 měsíce, ale dejme tomu nějakou střední hodnotu půl roku. Prachy dnes v nadbytku má jen málokdo z firem, to jsou Ti co na covidu vydělávají, zbytek je v mínusu a tak půlka firem by šla pod vodu, nebýt různých podpůrných opatření státu. Jediny kdo má neomezené peníze je stát, majetku má habakuk za biliony, máme extra levné peníze, likvidity ve světě je tolik, že po upsaných dluhopisech se jen zapráší. ČR jako stát může… Číst vice »
Super, udělejme si mega úvěrovou krizi, když nám nestačila ta před deseti lety. Jen proto, že ti, kteří by zkrachovali dnes (a ti lidé by začali budovat něco jiného), zkrachují až za rok…
Začátek konce celého Flixu. Investorům došly peníze, nění co prát, investice jsou třeba někde jinde. Podobně dopadnou autobusoví dopravci, nebo firmy které pro flix jezdí. Dlouho to trvat nebude a tahle investorská hrčka dvou studentů skoční, nebo neskoční, ale výrazně se zredukuje a zmenší. Podobné jednání by pak mělo bý vztyčeným prstem směrem k dopravcům, kteří si myslí, že je FlixSpasiel. To platí i směrem k novým naivním firmám, jež přes Flix prodávají a myslí si, jako to vlastně je výhra.
Je to právě naopak, útlum bude nejvíc „bolet“ firmy, které si flixbus najímá, nikoli přímé investory flixbusu/FlixMobility. FlixMobility je prakticky obchodní firma, která na změny poptávky může reagovat velmi pružně a tedy udržet profitabilitu. Je to analogické vztahu zaměstnavatel a tzv. agentůrní pracovník.
Agentůrní, jo? 😀
Skončí a majitelé si najdou teplé místečko v nějaké korporaci, se záznamem v životopisu že chvíli měli úspěšnou firmu (než skončila).
Nesmysl. Jak rikaji v Psonsku, Flixbus je tylko kasa biletowa. Nemaji zadne autobusy ani ridice.
Investorům peníze nedošli a jen tak nedojdou, jen je otázka zda to ještě vidí jako příležitost co by mohla být zisková
To jsou ty finančně výhodné spolupráce s Němci.
Pak si s váma takoví jen vytřou.
Přesně tak, když vydělají 10 x tolik co ty budou spokojený, jinak nula. A ostatně to co si dovolí k zahraničním dodavatelům by si k německým nikdy ani zdaleka nedovolili…..
Neni to zneuziti dominantniho postaveni na vedlejsim trhu?
Druhý největší soukromý dopravce v Německu..to se mi nezdá..jinak leosku už to zábal je to komedie
Vzhledem k tomu, že například Alex jsou italské státní dráhy a opravdu soukromých dopravců moc neni, tak je to možné. V autobusové nedotované dopravě je díky dominaci Flixbusu Student agency druhým nějvětším autobusovým dopravce a to jezdí v německu pár linek.
Jinak je loxické, že firma, která půl roku nejezdí a nemá tržby skončí v insolvenci. Spíše by mne zajímalo, proč managment LE nezrušil smlouvu s Flixtrain sám a nejezdil na vlastní triko. Leda by to bylo ekonomicky ztrátové.
To by dostal Leo určitě pořádně mastnou pokutu, takhle má aspoň nějakou šanci nakonec vysoudit ty dlužné peníze zpět.
Vem z dlaně chlup, když tam neni.
Nezapomeňte, že Leo je u nás tak národní dopravce 😀
Kdyby to měl zabalit každý těžce ztrátový železniční dopravce, tak ČD už tu nejsou aspoň 15 let.
Prosím? Dráhy byly ztrátové už v dobách, kdy nestarší žijící švestka (myslím strom) ještě ani nebyla peckou. Totiž pro ztrátovost byly dráhy znárodněny ještě za C.K. monarchie a to je přes 100 roků.
Ale to samozřejmě. Jde jen o to, že v roce 2003 jsme je naposledy nedobrovolně oddlužily a nějakou dobu by pak ještě jeli setrvačností než by se ČD položili a nikomu by nechyběli.
Naposledy? Nedobrovolně je oddlužujeme prakticky každý rok.
Nějaké „oddlužování“ by bylo klasifikováno jako tzv. nedovolená podpora, tudíž se samozřejmě se nic takového neděje. A pakliže dotace na spoje v závazku vnímáte jako oddlužování, tak si uvědomte, že stejně tak nedobrovolně oddlužujeme i leoexpres nebo regiojet, neboť i ti již spoje v závazku provozují.
Prodej nemovitostí Správě Železnic soud posvětil jako legální 🙂
Že před příchodem konkurence byla Ex1 objednavaná za nějakou částku a s docela drahým jízdným, Pendolino v účetní ztrátě, po příchodu konkurence se zlevní a zmizí ztráta, to bylo taky ok.
Leos je parodie …neboli prázdná schránka