FlixBus začne testovat na dálkových linkách čínské elektrobusy
Společnost FlixBus začne testovat na svých dálkových trasách elektrobusy. Jako první mají vyjet na trasu mezi francouzskými městy Paříž a
Společnost FlixBus začne testovat na svých dálkových trasách elektrobusy. Jako první mají vyjet na trasu mezi francouzskými městy Paříž a Amiens. FlixBus to oznámil v tiskové zprávě.
V autobusové dopravě v Evropě půjde o průlom. Dosud elektrobusy jezdí hlavně v městské hromadné dopravě kvůli potřebě dobíjení, nikoliv však na dálkových trasách. Teď je FlixBus nasadí na 150 kilometrů dlouhou linku.
Má jít o autobusy dvou čínských značek: Yutong Ice 12 a BYD C9. Do dvanáctimetrového Yutongu se vejde 53 cestujících. Vozy této značky jezdí i v Česku, ve flotile je má Busline. Ve Francii začnou jezdit elektrobusy od dubna, od května pak v Německu. Německou trasu ještě firma neupřesnila, má jít o spojení mezi Hessenskem a Bádenskem-Württemberskem. Zajišťovat jej budou vozy BYD C9, které mají kapacitu 40 lidí.
“Chceme se podílet na utváření budoucnosti mobility. I když jsou elektrobusy zatím dražší na pořízení, věříme, že jde o investici, která se v dlouhodobém horizontu vyplatí,” řekl zakladatel a šéf FlixBusu André Schwämmlein. Mezi akcionáři FlixBusu je i Daimler, který vyrábí autobusy Mercedes a Setra. Ty tvoří dosud největší část flotily, firma ale využívá i čínské autobusy, například v Číně vyrobené vozy značky Scania jezdící na českých vnitrostátních linkách. “První elektrobus na dálkové linky je signálem pro výrobce,” dodal Schwämmlein.