FlixBus rozšíří byznys v USA, míří na východní pobřeží i do Texasu
Flixbus v Las Vegas. Foto: FlixBus
Společnost FlixBus chce pět měsíců po startu provozu v USA rozšířit svůj byznys na americkém kontinentu o další linky. Do
„Za prvních pět měsíců provozu našich spojů na západě Spojených států se nám potvrdilo, že autobusy FlixBus jsou mezi Američany vítanou alternativou cestování,“ Mám proježděné USA autobusy od severu k jihu, od východu k západu a to skoro výhradně Greyhoundem, který má na mnoha linkách monopol a platí tak nějak nepsaně za národního autobusového dopravce. Jen v hustě zalidněných oblastech je více konkurenčních dopravců jako Boltbus nebo Megabus. Autobusy Greyhoundu jsou sice pohodlné a nabízejí dost místa (mnozí Američané jsou opravdu nadlimitních rozměrů), ale někdy docela staré a hlavně je na nich vidět, že autobusová doprava je pro chudší vrstvy.… Číst vice »
možná se přesune, tam kde bude vydělávat. Třeba na lince zlín- brno musí zaplatit za vjezd na autobusák 240kč jen ve zlínským kraji, mýto dálnice, nafta a řidiči+ daně a odpočty. Za chvilku o nim v česku neuslyšíme.
petr.r: Otazka je, jaké náklady nesou jednotlivý dopravci a jaké náklady flixbus. Pokud dopravci odvádí 30 % tržeb flixbusu, tak jim toho moc nezbyde. Jenže pokud musejí splácet nějaké půjčky za autobusy a nemají pro ně jiné využití, tak to budou ještě nějaký týden držet i přes mírnou ztrátu.
na tohle je rozpočtář, zdopravy by to mohla spočítat ,já počítám za naftu a mýto zlín-brno asi 1000kč, 300kč za zastávky, podle počtů cestujících má dopravce asi 2000kč a to má na řidiče, autobus a daně asi 700kč za 100km linku. Teoreticky RJ má zisk o tych 30% větší, ale má tam stevardku, ale zase jezdí vetšíma busama a podle očního počítání je plnější.