Autobusy

FlixBus rozšíří byznys v USA, míří na východní pobřeží i do Texasu

Flixbus v Las Vegas. Foto: FlixBus
Flixbus v Las Vegas. Foto: FlixBus

Společnost FlixBus chce pět měsíců po startu provozu v USA rozšířit svůj byznys na americkém kontinentu o další linky. Do poloviny příštího roku chce firma mít v USA sto autobusů a začít jezdit také na východním pobřeží a v Texasu.

Firma to uvedla v tiskové zprávě. Kvůli expanzi už otvírá novou pobočku v New Yorku.

Za prvních pět měsíců provozu našich spojů na západě Spojených států se nám potvrdilo, že autobusy FlixBus jsou mezi Američany vítanou alternativou cestování,“ říká André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixMobility. Podle průzkumu FlixBusu dvě třetiny cestujících v USA do té doby autobusem nikdy nejely.

V zámoří FlixBus začínal s nabídkou 27 destinací na západním pobřeží.  V červenci dopravce navýšil pokrytí na dvojnásobek a pokryl i střední Kalifornii a spojení se San Franciscem. V současné době s FlixBusem v USA spolupracuje 12 dopravních partnerů, kteří obsluhují 60 destinací. Celkově nyní s FlixBusem spolupracuje přes 300 dopravních partnerů, většinou středně velké nebo malé, rodinné firmy, a ve 29 zemích a vytváří pracovní místa pro více než 7 000 řidičů.

Od příštího roku začne jezdit nově hlavně na linkách z New Yorku a Dallasu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Asdf
Host
Asdf

„Za prvních pět měsíců provozu našich spojů na západě Spojených států se nám potvrdilo, že autobusy FlixBus jsou mezi Američany vítanou alternativou cestování,“ Mám proježděné USA autobusy od severu k jihu, od východu k západu a to skoro výhradně Greyhoundem, který má na mnoha linkách monopol a platí tak nějak nepsaně za národního autobusového dopravce. Jen v hustě zalidněných oblastech je více konkurenčních dopravců jako Boltbus nebo Megabus. Autobusy Greyhoundu jsou sice pohodlné a nabízejí dost místa (mnozí Američané jsou opravdu nadlimitních rozměrů), ale někdy docela staré a hlavně je na nich vidět, že autobusová doprava je pro chudší vrstvy.… Číst vice »

Petr.R
Host
Petr.R

možná se přesune, tam kde bude vydělávat. Třeba na lince zlín- brno musí zaplatit za vjezd na autobusák 240kč jen ve zlínským kraji, mýto dálnice, nafta a řidiči+ daně a odpočty. Za chvilku o nim v česku neuslyšíme.

noerf
Host
noerf

petr.r: Otazka je, jaké náklady nesou jednotlivý dopravci a jaké náklady flixbus. Pokud dopravci odvádí 30 % tržeb flixbusu, tak jim toho moc nezbyde. Jenže pokud musejí splácet nějaké půjčky za autobusy a nemají pro ně jiné využití, tak to budou ještě nějaký týden držet i přes mírnou ztrátu.

petr.r
Host
petr.r

na tohle je rozpočtář, zdopravy by to mohla spočítat ,já počítám za naftu a mýto zlín-brno asi 1000kč, 300kč za zastávky, podle počtů cestujících má dopravce asi 2000kč a to má na řidiče, autobus a daně asi 700kč za 100km linku. Teoreticky RJ má zisk o tych 30% větší, ale má tam stevardku, ale zase jezdí vetšíma busama a podle očního počítání je plnější.