FlixBus začal nabízet spojení do Finska, součástí je i jízda trajektem. Cesta z Varšavy trvá 27 hodin
Autobus FlixBusu ve Finsku. Foto: FlixBus
Na lince jezdí autobus litevského dopravce.
Na lince jezdí autobus litevského dopravce.
Tak to bude trhák :))
V aplikaci mi to ukazuje 20h.
a k čemu je to dobrý? To je tak pro nějaký tvrdý milovníky extrémů, jako 27 hodin na cestě? To bych musel mít dovolenou pomalu měsíc, jako promrdat pomalu 2 dny na cestě? To je k ničemu, normální lidi poletí letadlem, cesta pak trvá kolik 3 hodiny?
A pak existují lidé, kteří se bojí létat. To ale ve své nadutosti nechápeš.
No já také do letadla nevlezu, ale než absolvovat tohle, to tu destinaci raději prohlásím za pro mně nedosažitelnou.
No dobře, ale to není důvod jiné komadovat, jak a kam mají jet.
Kupittaa není město, ale čtvrť v Turku.
Věčná škoda, že nefunguje pořádné vlakové spojení v pobaltí. Jeden pár vlaků denně jezdí z Varšavy do Kaunasu a Vilniusu, ale dál do Rigy přes hranice už se musí autobusem. Pak dál do Tallinnu se to musí kupovat zase s přestupem u hranic, přičemž jízdenky jde kupovat online pouze pár dní dopředu a když jsem to zkoušel nedávno v době konání NATO summitu, tak stránka estonského dopravce nešla otevřít vůbec. To je nespojení skoro jak na balkáně.
To by měl vyřešit projekt Rail Baltica, který už se staví, ale na plné dokončení si počkáme asi až na konec této dekády: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica
Projekt je pěkný, ale tam vedou koleje i dnes a ještě před pár lety (před covidem) jezdily vlaky i přes hranice Litvy a Lotyšska. Přerušené spojení je spíš politická otázka než technická.
jak dlouho pak taková cesta trvá? V porovnání s cestou letadlem?
Chapu, ze lidi jsou ruzni, ale proc by se nekdo trapil busem 27h, kdyz letadlem je to za 2:10??
Někdo třeba nechce podporovat zamořování stratosféry.
Zato autobus voní jak rozkvetlá louka.
To, ze bus jede 27 hodin, neznamena, ze vsichni cestujici pojedou tak dlouho. Tohle je IMO zrovna linka, kde se da celkem cekat, ze rada lidi pojede jen cast trasy.
Protože ne všichni mají na letadlo.
pokud někdo nemá pár stovek na letenku měl by se nad sebou zamyslet.
Podle Kiwi (nepočítám velké zavazadlo): ‚- do Helsinek lítá Ryanair jen z Vídně, no bez zavazadel je i s cestou do Vídně (Brno, Praha, Ostrava) asi pořád levnější, a rozhodně bych dal přednost tomuhle před Flixbusem; – z Prahy jedině Finnair, ten už vyjde drráž); – Brno – přestup v Polsku, dražší; – Ostrava – přestup v Londýně, dražší; V případě zavazadel to vyjde o dost dráže, nebavíme se o pár stovkách ale tak o 2-3 tisících (u 4-členné rodiny to může dělat rozdíl na cestě tam a zpět i přes 10 tisíc). Ano – za sebe, takovouhle trasu Flixbusem… Číst vice »
Takže z Varšavy radíte jet do Vídně a pak letět do Helsinek.
No jóoo čtyřčlenná rodina 27 hodin v buse, to bude lahůdka, to nemluvím o tom, že ta cesta zeleným hnusem bude jistě levná, to určitě
Kdo má na Bus má u na letadlo
zato ten autobus bude levnej – zvlášť Flixhnus
pro některé už cesta je cíl …
Ne každý může do letadla. Letos jsem si to po dlouhé době zase vyzkoušel a ne, problémy s tím mám pořád. Je to sice v hlavě, ale i tak je pro mne přijatelnějších 27 hodin v buse bez vážnějších psychických problémů než 2h v letadle a nevědět, jestli mne z něho pak neodvedou ve svěrací kazajce.
Pro ty, kdo by si chtěli něco podobného zkusit, je tu spojení Flixbusem z Prahy do Osla. Je to jenom nějakých 22 hodin, ale destinace je podobná. Já sám bych to zkusil, ale jenom v jednom směru. Nazpátek bych už asi letěl.
Za studentskych dob jsem tim busem do Osla a zpatky jel a dalo se to, stejne jako podobne dlouha cesta do Anglie. Prijemny to neni, vydrzet to jde.
Já jsem párkrát využil linku Tallin – Praha, která jede podobnou dobu , ale jel jsem jen úsel Ostrava Olomouc.
Wtf 🤣🤣 to nemyslíš vážně ne??
A není to málo Antone Pavloviči ??
No tím potvrzuju, že flixbus imho ani moc nepočítá s tím, že by nějaké významné množství lidí jezdilo trasu celou.
Jo, vy jste většina… 🤣
Máte nějakou fobii z vlaků?
Vzpomínám, když příbramská firma Turismo zavedla linku Příbram -Praha-Košice. Jezdili to Neoplanem Megaliner. Jízdenka byla dražší než lůžko T3 a přesto to fungovalo. Ale chápu, že to bylo v devadesátkách, kdy vlaky byly na horší úrovni než dnes. Že někdo jede dnes busem z Ostravy do Olomouce,. který může přijet jakkoli opožděný z Tallinu, už je pochopitelné hůř.
Super! 🇫🇮