FlixBus vlaky neporazil. Končí s vnitrostátními autobusy ve Švýcarsku
Dálkový autobus Setra v barvách Eurobusu. Foto: Eurobus
Po roce a půl přestala společnost FlixBus nabízet jízdenky na vnitrostátní autobusové spoje ve Švýcarsku. Důvodem je slabá poptávka po
Muhehe. Management Flixbusu vůbec nechápe. A někteří zdejší diskutéři taky ne. V průzkumech je veřejná doprava vždy hodnocena jako nejdůvěryhodnější instituce v zemi. V zbytku Evropy první místa skoro vždycky obsazují policie a armáda. Dopravci, dopravní svazy, města, kantony i stát provozují nepřetržité marketingové a reklamní kampaně a celá země nepřetržitě investuje do rozvoje infrastruktury. Management Flixbusu musí být hodně arogantní, když se domníval, že tam prorazí. :)))
Arogantní asi ani ne, spíše hloupý, když si vybral takové trasy, o nichž normálnímu člověku muselo být už předem jasné, že chtít tam konkurovat švýcarské železnici je naprostá zhůvěřilost.
tam jim je to jedno, oni utrácejí neomezený kapitál – stačí zapíchnout kružítko do mapy „jééé tady je nějaký město, tady bychom mohli jezdit“.
No jo, když oni zkoušeli dělat přímou konkurenci na hlavních trasách, to se asi zbláznili. Možná by to dopadlo jinak, kdyby fungovali ve směrech, kde vlak není nebo jen velmi pomalu/oklikou/s více přestupy – třeba „z Ticina vlevo a vpravo“, ideálně kdyby se zároveň domluvili na vstupu do tarifní integrace.
z Ticina vlevo a vpravo
—–
To by si moc nepomohli, protože jih Švýcarska je o dost méně obydlen než sever.
https://i.redd.it/hgbpw2716yp01.jpg
To je samozřejmě jasný, proto tam taky není žádná trať. 🙂 Ale že by tam neměl smysl ani bus bych netvrdil.
Paráda. V Německu se Flixbus hroutí, teď Švýcarsko.Jen tak dál (y)
Dobrý den, jak jste přišel na to, že Flixbus se v Německu hroutí? Vzhledem k jeho tržnímu podílu asi o hroucení mluvit nelze, že.. Můžete, prosím, doložit nějaký odkaz či zdroj svého tvrzení? Děkuji
Super treba to zabali vsude
Já jsem rád, že je to jedna z možností na Brno – Praha.
Jediná možnost Brno – Praha je Regiojet
Tak tady je ještě svět v pořádku…
Tady nebo tam?
I když konkurovaly cenou, dobou jízdy vůbec ne.
——–
Opravdu konkurovaly i cenou? Ekonomika každé vnitrostátní linky stojí hlavně na pravidelných cestujících. Ale takoví mají ve Švýcarsku Halbtax nebo dokonce Generalabonnement.
no tak s low-cost pojetím jejich podnikání můžou útočit na polský trh, ne na švýcarský
I ve Švýcarsku jsou lidé, kteří na low-cost slyší.
přistěhovalci z východu než dostanou tak zhruba třetí výplatu 😀
To jo, ale otázka je jestli uživí linku. U nás je lidí, co jsou ochotní jet autobusem, protože to je levnější, mnohem víc.
Článek ukazuje, že linku neuživí (i když takto na dálku těžko posuzovat konkrétní důvody, proč se tyhle linky nechytly – Flixbus někdy dělá dost nepochopitelné věci). Šlo mi o to poukázat na fakt, že tak jako ne všichni Němci nosí kalhoty s padacím mostem a pijí pivo, tak ne všichni Švýcaři mají v garáži Mercedes (nebo něco lepšího). Soudě dle schytaných minusů se pletu, pak ale nechápu proč občané CH z příhraničí jezdí houfně na nákupy do D do Lidlu a Aldi, když low-cost přístup nevyznávají 🙂
Čtete špatně – článek přece docela jasně uvádí zřejmě hlavní důvod, proč se ty linky nechytly, a to v poslední větě: „I když konkurovaly cenou, dobou jízdy vůbec ne.“
Flixbus dělá tak nějak všechno špatně, třeba Liberec – Florenc
Radek Janata: Nebo např. z Mostu , Teplic a Chomutova, protože je to výrazně rychlejší způsob dopravy a k tomu ještě levnější
Zrovna včera jsem dal do diskuse o nových trolejbusech v Limoges odkaz na fotku Sodomkova lázeňského autokaru Škoda 606 DN, které si v roce 1938 objednaly ČSD, protože pochopily, že z Prahy do Karlových Varů adekvátní železnice prostě nevede. A dodnes se poměry silnice (dánice) / železnice v tomto směru příliš nezměnily.
Nezměnily? To bych raději ani netvrdil – naopak se změnily docela dost, a to jednoznačně ve prospěch silniční dopravy (především výstavbou z velké části již hotové dálnice).
Proč by měla Švýcarská vláda a samospráva podporovat dálkové autobusy namísto vlaků? Investují obrovské peníze do železnice, aby pak přišel Flixbus a stáhl lidi na silnici – protože je to prostě „cool“ a „nový facebook“.
Zato v Česku je povolení dálkových linek autobusů v souběhu s železnicí v pořádku?!
V rámci konkurence je povolení autobusových linek oproti železnici v naprostém pořádku…Brání to nehoráznému cenovému chování ČD v nekonkurenčním prostření…A pokud se dotovaná železniční doprava ukáže jako nekonkurenceschopná s nedotovanou silniční, tak je asi něco špatně.
Prosímvás podívejte se na kapacitu české železnice. My máme opravdu daleko k tomu, abychom mohli nějak omezovat nebo zakazovat jakýkoliv způsob dopravy.
tak my bychom hlavně měli vypracovat koncepci kolejové dopravy na nejbližších 50-70 let a pak se jí držet (přesně jako ve Švýcarsku)
Tak až tu budeme mít švýcarské dráhy místo Českých tak klidně
A čím konkrétně je podporovala?
Přečtěte si ten komentář ještě jednou a pořádně – není tam přece nic o tom, že by je podporovala, ale jen (vlastně řečnická) otázka, proč by je (vůbec) podporovat měla.
Skoro bych v tom článku hledal odpověď na to, v čem ty podmínky jsou horší.
Švýcaři preferují kvalitu před cenou a jejich vlaky kvalitu nabízejí. Osobně je mi jejich postoj sympatický.