egoe-plus
Autobusy Zprávy

FlixBus v Česku loni rostl o 30 procent, plánuje přímý spoj do Španělska

Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus
Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus

Autobusová společnost FlixBus přepravila loni na tuzemských linkách a linkách mezi Českou republikou a zahraničím 3,5 milionu cestujících, což je o 30 procent meziročně více. Autobusové nádraží Praha Florenc řadí mezi své nejvytíženější evropské uzly.

„Kromě nových zahraničních destinací na přímém spoji z Česka jsme v loňském roce propojili i česká regionální města se zahraničím,“ uvedl ředitel českého FlixBusu Pavel Prouza. Jmenoval například spojení Hradce Králové a Náchoda s polskými městy Katovice a Krakov nebo Zlína se Žilinou a Mnichovem.

Zelené autobusy jezdící v režii FlixBusu aktuálně staví v českých městech na šedesátce zastávek. Mezi zahraniční destinace dostupné na přímém spoji z České republiky FlixBus v roce 2019 přidal například Oděsu, Umaň a Lvov na Ukrajině, Sarajevo a Visoko v Bosně a Hercegovině, Rotterdam v Nizozemsku, Antverpy v Belgii nebo německá města Koblenz, Mohuč a Fürth.

Během letošního jara chce firma podle Prouzy rozšířit sezónní nabídku spojů na jih Evropy. Chystá například nové přímé spojení z Prahy do Španělska.

Celosvětově dopravní sítě FlixMobility, kam spadají především autobusy FlixBus a vlaky FlixTrain, využilo 62 milionů cestujících, což je o oproti roku 2018 o 37 procent více. FlixBus loni vstoupil například na Ukrajinu a koupil tureckého autobusového dopravce Kamil Koç. Po severní Americe plánuje firma také vstup do jižní Ameriky.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
René Krejcárek

Hlavně ať se FlixBus vyhne Katalánsku a jede oklikou, rozhodne ne do Barcelony. Madrid forever 🙂

Nekdo

a není to španělsko příliš obyčejná destinace, Ivane Petroviči? nebyla by lepší linka z Českého Krumlova do Ulanbátaru?

René Krejcárek

A co takhle rovnou do Vladivostoku ? 🙂

Ludvík

Spoje FlixBusu dělím na ty v současné době nepochybně užitečné a ty ostatní. I když pokud chce někdo třeba kvůli několika ušetřeným korunám jet zeleným autobusem tam, kam jezdí dálkové vlaky, je to jeho věc.

Mezi ty užitečné rozhodně patří spojení Zlína s Žilinou, které není zajištěno nijak jinak. Vlastně kromě Bratislavy (a jihu po Štúrovo) žádné spojení Zlínska se Slovenskem neexistuje.

Užitečná je i linka Zlín-Mnichov. A to třeba i kvůli spojení Zlínska s jižními Čechami, které je jinak velmi komplikované.

petr766

Zlín Žilina je jen kvůli tomu, že ani podjíždění Regiojetu o 5-10 minut nestačilo na to, aby Flixem začalo jezdit nějak víc lidí, snad mimo pátek / neděli jednosměrně. A kolik bláznů se potáhne autobusem do jižních Čech 5 nebo 6 hodin, to by mě opravdu zajímalo. Když se pořádně neuživila ani linka Brno – ČB (ČK).

petr766

(podjíždění na trase ZL – KM – Brno)

Supidio

V čem je často mnohonásobně dražší vlak lepší, že bych ho podle vás měli lidi preferovat? O rychlosti se dá pochybovat, o pohodlí často taky. Není divu, že u řady lidí rozhodne cena,

Sotous

3.5 milionů cestujících z celkových 62 mio celosvětově? Hustý
Co na to Radim s Alešem?

Martin V.

Taky by mě zajímalo srovnání s konkurencí v dálkové autobusové dopravě, případně podíl na trhu. Kdo je dnes ještě významným hráčem v dálkové autobusové dopravě (vč. zahraniční) na našem území? RegioJet, Arriva, Leo, ICOM, nějaká ČSAD, SADisti?

noerf

Sotous: Pokud jede člověk například z Mnichova do Varšavy a přestupuje v Praze, tak je ve statistice též.
Martin.V: Student agency přepravovala autobusy tuším 6 – 8 milionů cestujících ročně. Takže zhruba dvojnásobek toho co Flixbus.

Sotous
noerf

Sotouš: To se týkalo vlaků dálkových a osobní dopravy Komárno – Bratislava.
Podle dat za rok 2016 přepravil Regiojet autobusy přes 8 milionů cestujících. Otázka, jaká jsou čísla za poslední tři roky.

jiný Petr

A možná je v té statistice dokonce dvakrát.

dopravák

Nemá-li jedinou jízdenku na celou trasu své cesty, pak docela pravděpodobně v těch statistikách vícekrát je: kolik prodaných jízdenek, tolik přepravených osob.

Jiří

No fuj, takovou štreku v buse 🤮

Ondřej

Jel jsem v 90. letech dvakrát busem do španělska k moři. dalo se to vydržet (cca 28 hodin), ale dnes už by mi bylo líto hlavně toho času. Tolik dovolené nemám, abych ji trávil v autobusu

Jan Tichavský

Když už tak ve vlaku a na lůžku, jenže na kolik by to vyšlo? Bohužel lůžkových vlaků stále ubývá a ty zbývající nemají příliš lákavou cenu. Za to od Ukrajiny na východ je to běžný způsob cestování který sice není extra rychlý ale levný, za pár stovek se dá projet půlka země a člověka nebolí tělo od neustálého sezení, navíc ušetří za přespání v hotelu.