FlixBus spouští linku z Prahy do Splitu a obnovuje spojení Liberec – Berlín
Autobus FlixBus v Berlíně. Foto: FlixBus
Autobus FlixBusu tak pojede z Prahy do Splitu zhruba 16 hodin, ceny začínají na 999 korunách.
Autobus FlixBusu tak pojede z Prahy do Splitu zhruba 16 hodin, ceny začínají na 999 korunách.
Pro zajmavost:
Hrdec _ Brno – Olomouc.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L890850_210627_305292.pdf
Tady si člověk fakt vybere…jeden nepojede zeleným dobytčákem, minule se tady zase nepojede žlutým prasečákem, jinde autem plným konzerv v koloně…jak se teda ten skoro milión lidí na ten Jadran dostane, mi hlava nebere… 🙂
Jezdí žlutým vlakem.
Těžko 😀
My dnes dali se třemi dětmi vlakem do Ogulinu, pak pohodlný bus (Neoplan) do cíle. V busu se nedá ležet, chodit – to děti potřebují – jít na wc lze jen na odpočívadle a čistit zuby atd, večeřet i snídat šlo taky líp než svačina v busu. Hned jsem měl zpětnou odezvu od tří dětí i ženy. Dřív jsem dal busem i 28 hodin, dnes už jsem asi jinde. Reakce okolí? Někdo nám to závidí, jiný by neměnil za auto, letadlo… My vlak nikomu nevnucujeme, jen píšu své postřehy. A doba jízdy? Popravdě, ještě hoďku spánku cestou bych snesl. Vstávat… Číst vice »
Ve výstavbu tratí blíž na pobřeží opravdu nedoufám a k delší jízdní době nenavádím. Jen se mi prostě nechtělo vstávat. Z návazného autobusu jsme vypadli rádi. Neoplan je pohodlný, řidič výborný. Jen je to prostorem a možnostmi o řád jinde a navíc tenhle bus nevozí kola.
Nějak jsem tu nezaznamenal propagaci linky do Terstu, taky k moři, dneska jsem se s i kousek svezl. Teda myslím tu zelenou z Berlína ne červenou z Vídně.
Prosím pěkně, z Vratislavi jako z kosti. Je to Vratislav, ne Vratislava.
No jo, i Břeclava je dnes Břeclaví…
Zkuste Břeclaf. Bez Břeclafi ☺
Jedině bez Břeclavě. 😉
Přesně tak.
Tohle nám kdysi dávno na intru tvrdila vychovatelka taky. Možete jet do Břeclavě, ale na večer zpátky…. A my jeli do Břeclavi cárat na celé odpoledne. 😉
U nás se jezdí vždy do Břeclavě.
To už je lepší vlak. Busy často čekají na hranicích se Slovinskem v Macelju i několik hodin. A pokud je alespoň jeden z cestujících nevyhovující, tak je to teprve paráda.
Bože ti jsou tak hloupí a opoždění, tento trh už sežral Jančura, tady si Flinkbus neškrtne.
Lib–Pha jezdí oba…až tak hloupí asi nebudou, když jezdí po celé Evropě.
Jezdili už minulou sezonu, takže si evidentně škrtli.
Jo? Fakt? A jak víte že škrtli? Dyť tou jejich parodií téměř nikdo nejezdí. No a ten Liberec, se běžte kouknout
Jistě, vše jezdí prázdné, jen žluté busy a vlaky přetékají. Ještě 6x, a už to bude posté, tedy pravda.
No bohudík je to pravda, žlutí jezdí plní a zelená parodie prázdná a BTW. zelená parodie byla první kdo se v Covidu stáhl a přestal jezdit a naštěstí RJ aspoň nějakou obslužnost zachoval.
Opakovaná lež se nestává pravdou. Le Konovi navzdory.
No potěš koště. 16 hodin v dobytčáku. Zlatej vlak.
No potěš, 21 hodin ve vlaku. Zlatej autobus.
Ve vlaku se vyspím v leže, můžu se projít po voze, někdy ještě stáhnout okýnko a provětrat se. V autobuse jsem upoután na sedadlo celou dobu jízdy, to se fakt nedá srovnat.
Ve vlaku neusnu, i kdybych se na ucho stavěl. V autobusu sice taky ne, ale těch 5 hodin by mi hrálo v jeho prospěch. Zvládal jsem i 24hodinové cesty autobusem, a v pohodě. I když teď už by se mi do toho asi nechtělo, těch 20 let mi už nebylo jen jednou…
Někdo vás nutí do Chorvatska s Flixbusem? Podle pátečních odjezdu např. apod. z Brna ( nemyslím Flix) autobus volí na tuto cestu velké množství lidí….
Tak to raději žlutým busem
Protože v něm bude pravděpodobně méně místa na nohy??
Můžeš si vybrat. Buď nutně potřebuješ během cesty chodit, pak máš vlak. Nebo to nepotřebuješ, tak máš žlutý autobus, kde se nepohneš. Nic mezi tím.
Ehm letadlo?
Ech, oni přes noc zakázali jízku na motocyklu se stanem v kufru?
Dle mínění některých asi jo. Kromě vlaku a autobusu žluté barvy tu bylo vše zamítáno.
Protoze bude luxusnejsi, budou tam aspon nejaky sluzby, zcela urcite dojede a nebude to nebezpecny dvoupatrovy autobus ltery ma vyjimku z trstu bezpecnosti, i kdyz tady vlastne nevite nikdy co prijede z te zpatlaniny ruznych dopravcu – coz Flinkbus vlastne neni
Osobně bych na takovou cestu preferoval patrovou Setru, než Irizar Regiojetu, kde jsou sedadla moc blízko sebe.
Na vnitru jsem je upřednostňoval i z jiných důvodů (např. klima, připojení)
Že bych nedojel, se mi u nich stalo jednou (porucha v Třeboni, šli jsme na regionálku do ČB).
To se stane ale i jiným dopravcům na silnici, nebo železnici.
No to trošku vám, nicméně těch problémů má Flink víc, patrová Setra je nebezpečný autobus, To Irizaru nesahá ani po kotníky.
Jistě, Setra, to je vlastně odpad.
Proč? Protože se u Nažidel vysypal starý Neoplan?
No potěš, 16 hodin v dobytčáku na silnici nebo 21 hodin v dobytčáku na kolejích. Zlatý 2 hodiny v letadle.
Asi nebydlíte v ČR na letišti a v HR byste na letišti také moře neužil. Takže ani letadlo, ani vlak, či autobus, ale auto v tomto srovnání poskytne maximální komfort a soukromí pro cestu ode dveří ke dveřím, k tomu za nejnižší náklady, pokud nejede single člověk.
Maximální komfort je pouze pokud máte vlastního řidiče a můžete se během cesty nějak zabavit, ale to už pak není tak levné 🙂
Ja se v autě zabavím jediným způsobem, a to je řízení. A samozřejmě bych do Chorvatska jiný způsob dopravy neřešil.
To jako jo, ale co se třema opičákama? Taky nás lákalo u baráku naložit auto a namísto na nádraží vyložit až u apartmánu. Pak už je pohled na komfort za jízdy jiný. Když ti tři spí, neslyšíme „kdyužtambudeme“ a nepotřebujeme k tomu roubík . Uznávám, že různé životní fáze mají svá specifika.
Já mám naštěstí děti, co s cestováním nemají problém. K moři jsme zatím nejeli, ale od Břeclavě až do Broumova u Tachova, popř. do Mezholez u Kdyně jezdíme každoročně, často i spodem „po staré“, a zvládají to. Obvykle si po cestě uděláme pauzu na oběd a případně si vyhlédneme nějaké kukuřičné bludiště, takže cesta trvá celkem kolem 6-7 hodin, a dávají to bez problémů už pár let. Dnešní věk 10+6 let. Ano, RegioJet autobus i vlak z Brna do Prahy a opačně se jim líbil taky, ale u té starší si už nejsem jist nadšením z dětského kupé, to spíš… Číst vice »
Statisíce cestujících každoročně vypovídají celkem jasně, který způsob dopravy je ve výsledku pro většinu nejvýhodnější, aniž by k tomu potřebovali „vlastního řidiče“.
Bohužel někteří to nepochopí. Všiml jsem si, že především mezi příznivci železnice je představa řízení auta něco navýsost odporného.
Nemusí to být pro všechny odporné, ale jistě uznáte, že ne každého baví řídit auto a ještě k tomu na tak dlouhé cestě.
Tak zkuste uznat zase vy, že někoho to zase může bavit. A nebo i na čopru.
A brání mu snad někdo vybrat si cestu dle svého gusta, že mně vnucuje, že to je špatné?
Nejen mezi nimi. Moje drahá polovička řídí denně a skutečnost , že nemusí řídit znamená sama o sobě obrovské plus. Pokud denně člověk např vysává, tak ho na více hodin u vysavače fakt těžko zlákáte.
No, a já řídím také denně, byť už jen cca 100 km, a ne desetinásobek, ale stejně bych volil auto. 🙂
Ano, ale ne protože jim to poskytuje „maximální komfort“, možná komfort na místě, ale ne po cestě. Ty tisíce lidí, co mají najednou zájem jet k moři vlakem, se taky vylíhly dost rychle.
Proč ne? Jedu si, kdy a kudy chci, zastavím si, kde chci, najím se, kde chci. Jedu sám, a ne s hromadou cizích lidí, kteří můžou být hluční a bordeláři, tepelný komfort si nastavím sám. Tomu já komfort říkám, nemluvě o tom, že cenově se mi to pro rodinu vyplatí taky.
Asi se to v člověku občas nějak časem zlomí, nevím. Každopádně auto stojí na parkovišti u nádraží a my jsme tady a je nám moc fajn. Možná by to časem sneslo klidně víc dopravců a více směrů i v ČR. Není obsloužena např Ostrava, Olomouc, Prostějov a Přerov, Kroměříž /Hulín/ , Zlín /tedy Otrokovice/, Uherské Hradiště (Staré Město) , to jsou místa, kde lidi vzhledem k nejbližší stanici Žluťáka volí auto/autobus.
Já to nezatracuji, jen bych byl rád, kdyby mi ostatní netvrdili, že je to tak špatně. Což se tu děje dost často.
Co to zkombinovat? Vlak a autobus. Vlakem do Zadaru s přestupem v Kninu a pak do letoviska na pobřeží třeba 50 km autobusem. V roce 2019 jsem jel tam přes Zadar a zpět autobusem do Šibeniku a pak vlakem s přestupem v Perkovići. Pěkný okruh. Ve vlaku samozřejmě přes noc lehátko. Tam i zpět jsem jel pravidelnými spoji s přestupem ve Vídni a Zagrebu.
Vlakem do Zadaru stále ještě nedojedete, řekl bych.
Taky bych takový spoj přivítal. Bohužel není ta trať úplně ideálně trasovaná na cesty z ČR. Nevycházel by obrat souprav a ani prachy.
Ktery vlak jezdi do Zadaru???
A nebo vlakem do Koperu a z Koperu plachetnicí. Dle gusta každého Gusty.