FlixBus se pouští do cenové války na lince Teplice – Praha, jízdenky zlevnil na 50 Kč. Provoz přeruší RegioJet
Autobus FlixBus v Teplicích. Foto: FlixBus
Na trase aktuálně bojují o cestující tři autobusoví dopravci. RegioJet se má vrátit v září.
Ať si jezdí za 50 Kč, ale až natáhne ruku , že chce proplatit důchodce, studenty, ZTP a pod. = nic ! Je komerční, ať si vydělává nebo ho dotuje majitel. Bohužel lidem nevysvětlíte, že tento dopravce tu za týden nemusí být a původní už zkrachoval, tudíž se nikam nedostanou.
Kdy už pochopíš, že platba za důchodce, studenty, ZTP a pod. není dotace? A on tam jezdí jen FlixBus?
Ale ta náhrada za nařízenou slevu se opět platí jen z 50 Kč. Takže i pro stát je to výhodnější než doplácet 75% z např. 70 korun. A jak už ti tu je vysvětleno, není to dotace, ale kompenzace za nařízenou slevu. Kompenzovat se nebude, až stát ty slevy zruší, ale to zas budou kvičet koblihy.
Kéž bys měl pravdu. Já komerční spoj beru (neobjednán státem, krajem, městem jako ZDO) = bez nároku na jakoukoliv kompenzaci.
Kdyby stát tu slevu nenařídil, tak by kompenzace nebyla. Ale když jí stát nařídí? To má dopravce povinně vozit děti a důchodce za polovic a nic z toho nemít?
Nikoliv. Komerční spoj je takový, kde určujete ceny a za ty jezdíte a musíte si vydělat na provoz a živobytí. Když vám stát nařídí ze své ceny někomu slevit, musí vám to kompenzovat, jinak to nemůže fungovat.
Takže slevy nařízené státem nemusí poskytovat?
Tak tam bude jezdit někdo jiný, když jeden zkrachuje. Kde je problém?
Flixhnus kudy chodí tudy škodí a ničí úroveň autobusové dopravy. Pane Prouzo asi vás navrhnu na anticenu škodné v dopravě :))))
Škoda, že nezkusí dumping proti Národnímu dopravci do Ústí, mohli by snížit cenu třeba na likvidačních 120 Kč.
To by tu byl hned modrý kvikot, ale že tam modrý dopravce léta zneužívá monopol šotouškům nevadí.
Jak?
Předražením jízdného.
Nic konkrétního jsi nenapsal. ČD nikdy nebyly dražší, než určuje vyhláška jízdného MD. Takže technicky vzato, cena byla adekvátní. Zbytek je subjektivní kvikot.
Arriva stále TOP-stabilní JŘ, pěkný busy, víc nepotřebuji.
FlixBus jezdil za 65,- a ostatní za 79,-. Nějak jsem nepochopil, proč snížili cenu na 50,- když už i tak byli nejlevnější…
Třeba s nima moc lidí nejezdí, tak udělali tuto reklamní akci. Nevím proč se lidi diví, když se vyhazují miliony na reklamní kampaně, ale když se zlevní jízdenka o pár korun tak jsou o tom bouřlivé diskuze. Přitom jde o stejný efekt, nalákat více lidi pro využití služeb daného subjektu.
Ovšem když se cena sníží radikálněji na nereálnou podnákladovou hodnotu, cílem bývá vystrnadit konkurenci, ne konkurenci osvěžit. V intencích soutěže se tomu říká dumping.
Pokud to udělá ten novej, co přišel jako poslední a jen chvíli zpět, navíc omezeně na jeden měsíc, je vše v pořádku.
Aby s nimi jel aspon jeden clovek 🙂
Včera odpoledne z Prahy byl Flix bez tří míst plně obsazen.
To je sranda, kdybych jel z Kladna do Teplic, tak za 30 km Kladno-Praha zaplatím 70 Kč a za 90 km Praha-Teplice 50 Kč.
To je jako, když jsem v prosinci jel 24 km Liberec Turnov za 60 a pak asi 70 km Turnov Kolín za 40 nebo 50 Kč.
ČD to uměly taky a už velmi dávno pod názvem tarifní pásmo. Znáte ten vtip, jak přijde ostravak v praze na hlavním k přepážce?
„Lystek, -yč-!!!“
„A bude to do Studénky nebo až na Svinov?“
Tak RJ už před lety říkal, že vnitrostátní autobusové linky určitě nebude rozšiřovat a spíše je bude snižovat na úkor vlaků.
Upřímně ani nemají jinou možnost, bojovat cenou proti takto velké firmě, která má neomezeně peněz a může si dovolit leccos, je zbytečné.
On je snad RJ malá firmička či co?
Proti Flixbusu je to malá firma.
Flixbus má vlastních autobusů málo. Flixbus je systém pro který jezdí jiní.
Flixbus bohuzel neni zadna firma, je to jen cerna dira do ktere bohuzel stale naivni investori vyhazuji penize
Flixbusem jsem jel jednou do Teplic s 30 minutovým zpožděním, protože po 8 hodině jiný dopravce nejel. S RJ jsem jel 2x, ta jejich aplikace je tristní, nákup jízdenky trvá někdy 25 minut a pak zjistíte, 30 minut před odjezdem, že vlastně jízdenku nemáte, protože platební brána neuznala platbu. S Arrivou mám maximální spokojenost, autobusy super, nákup jízdenky přes aplikaci během minuty.
Souhlasím, Arriva je v poskytovaném servisu úplně jinde.
Aplikace od Arrivy je tedy jedna velká frustrace. Je tak tupě navržena, že neumí Apple Pay a já se musím proklikávat neuvěřitelně otravným procesem 3D secure na jízdenku levnější, než v Praze na 30 minut.
Tak nevim pane Jenicku asi bude problem mezi zidli a displejem, RJ ma jeden z nejlepsich rezervacnich systemu a mel ho uz pred dvaceti lety kdyz ostatni dopravci ani mevedeli co to je online rezervacni system
Pauzu si dává Regiojet i na Plzni…
Naštěstí Flix tam jezdí trochu víc, tak se pořád nějak půjde dostat třeba na letiště…
Pravda, aspoň vozím víc lidí 😁
nějaký zdroj té pauzy? nebo tou pauzou myslíte ten „mini“ jízdní řád, který mají aktuálně v platnosti??
No Flix to zas vzdal na Budejice a Krumlov. Třeba existuje nějaké nepsané dělení trh už… 🙂
Tak jezdí tam 2 vlaky na Prahu každou hodinu
Ne že by mi vadilo, že budu jezdit z Teplic do Prahy o pár korun levněji, ale není tohle nekalá soutěž? Zvenku dotovanými podnákladovými cenami vytlačit konkurenci a pak to „omastit“? Co na to náš slavný ÚHOS?
Asi nic jako obvykle. Jinak ČD fans vám vysvětlí, že toto je naprosto v pořádku, když to samé udělali na trati do Ostravy po příchodu konkurence.
hele rozinko ty si raději všimni, že přesně výše uvedený model uvedl v život Jančura, když už se chceš navážet do ostatních, alespoň nemel nesmysly
Copak to není pravda? Takové září 2011, kdy lístek do Ostravy jako z udělání u ČD zlevnil ze 600 na 295 korun a ještě se to najednou obešlo bez dotací. To byl skoro hospodářský zázrak!
přesto to bylo něco úplně jiného, takže to pravda není, přesněji řečeno je to špatná interpretace správných informací…
ovšem nic to nemění na tom, že sem prodej jízdenek pod cenou Jančura prováděl ve velkém…..
Máš pravdu, zapoměl jsem připsat, že do září 2011 tam ČD zneužívali monopol k předražování jízdenek.
A ty nám jistě sdělíš tu správnou interpretaci…
Jestli se chcete něco dozvědět, tak vám to rád vysvětlím……….
Pokud je to jen protiútok, je vysvětlování ztráta času
Přemýšlím kdy kde jančura jezdil za úmyslně podnákladové ceny. Každý jistě vytasí případ Liberce, ale tam to byla poněkud specifická situace, protože šlo o krátkodobou reakci na blokádu ze strany ČSAD. A tak tam do doby než byl umožněn (dle zákona zcela legální) vjezd na nádraží prostě nabíral lidi někde u kandelábru a slevil na kačku aby si lidi udělali motivaci ho najít. V opačném směru jezdil za běžné ceny. A po opětovném vpuštění na nádraží taky.
Jančůro prohrál soudní spor s Litvinem (Asiana) za jízdenky Praha – Prno za 1 korunu. Pak tu prohru použil jako precedens a vyhrál nad ČD, když se k němu zachovaly stejně prasecky.
Musím se opravit, majitel Asiany se jmenuje Litvinov.
Jmenuje se Alexej Litvin.
Fakt nejezdil za korunu, to se týká výhradně Liberce a kreslíte si neexistující spojitosti. Minutové googlení napoví, že spor byl o podnákladových cenách a prý to bylo 50 Kč (před 15 lety). Aby bylo legrace dost, Asiana tam začala jezdit za stejnou cenu 50 Kč, kterou SA dorovnávala, což bude ten problém, že je to nerozřešitelný spor a problematicky dokazovatelný v tom kdo (ne)jezdil pod náklady.
prakticky to dělal na všech trasách, jestě dnes vidím v živé paměti reklamní banner Praha-HK za 1 Kč
a také si pamtuji jeho PR přímo z jeho úst, chceme být nejlevnější a nejlepší…..
reálně byl levnější jen chvíli než nalákal zákazníky…..
Byl by i nějaký důkaz o koruně na HK kromě vaší živé paměti? Psalo se o 70 Kč.
https://www.kurzy.cz/zpravy/196701-student-agency-posle-zlute-autobusy-na-linku-praha-hradec-kralove/
Důkaz bohužel nemám.
Tak hlavně, že to vidíš živě v paměti…
Do HL nikdy za 1Kc nejezdil, jezdil takto Liberec jak uz tady bylo vysvetleno proc
Vesmes zalezi na podilu na trhu. Priklad: Praha-Liberec jezdi monopolne dopravce A za 100 korun. Konkurence v podobe dopravce B zacne jezdit za 80, nacez dopravce A slevi na 10 korun, nez vytlaci dopravce B. To se nesmi. Naopak kdyby B prisel s dumpingovou cenou, tak pokud neziska vetsinu trhu, tak je to nejspis v poradku. Jestli je neco dumping nebo jen stlacovani nakladu a cen v ramci konkurencniho boje je nutno posuzovat pripad od pripadu, ale obecne totalniho dumping cen je dle me nejzavrzenihodnejsi zpusob konkurence.
Záleží na kapacitě spojů, počtu jízdenek za levnou cenu, a jestli to úplně odláká cestující od konkurence. Já bych řekl že ne, i ta cena 79 za Teplice nebo Liberec je dobrá. To by musel Flixbus nasadit 2x tolik busů i spojů aby vysál všechny lidi, kteří v dané relaci mají zájem jet.
Mě zajímá proč by to měla být nekalá soutěž? Jde o ceny pro omezenou dobu, dostupné mají být pouze tento týden. Jak se to liší od reklamní kampaně v mediích, kde třeba odstanete slevový kupon, za který dostanete levnou jízdenku (nebo jinou službu)? Před pár lety bylo populární v Lidlu dostat k nákupu velmi levnou jízdenku pro ČD, taky to byla krátká (ale masová) akce. Proč to není nekalá soutěž? Anebo obyčejné slevové akce, jako třeba máslo za 35, když jinde stojí 50 a víc?
Je to na měsíc. Tedy marketingová akce. Supermarkety také svoje zločinné akce často dotují.
Tak to bylo přímo jasné,že jeden půjde z kola ven a nakonec to prohrál Regiojet….Nemůžou jezdit 3 dopravci x spojů za den..To se nikdo pak neuživí… Navíc mám pocit,že Regiojet tam nasadil Starší Irizary. Kdyby tam dal ty i8,tak by to byla jiná…
i8 není neomezený počet kusů a regiojet neřekl ze se nevrátí, jen vi ze by zbytečně prodělává tak se stáhnul
Nejhůře je na tom arriva která bude prodelavat
… stejně jako dočasně pozastavil Klatiby, Špindly Náchod, Lipno a Brno – Budějovice 😂😂😂
Klatiby nikdy nejezdil.
Brno-Budějovice, nebude v tom mít prsty nějaký úřad, který nedovolil zastavování na území kraje Vysočina? Nebyl by to jediný případ.
No RegioJet ty autobusy radši dá přes léto na posily do Chorvatska bych tipnul, tam se mu to zaplatí.
Z pohledu cestujícího by to byla jiná a nebo z pohledu provozních nákladů? Případně, to jsou i8 o tolik úspornější než PB?
Momentálně jsou tam dva i8 a jedno Pb a to je náhradní