FlixBus se pouští do cenové války na lince Teplice – Praha, jízdenky zlevnil na 50 Kč. Provoz přeruší RegioJet

Autobus FlixBus v Teplicích. Foto: FlixBusAutobus FlixBus v Teplicích. Foto: FlixBus

Na trase aktuálně bojují o cestující tři autobusoví dopravci. RegioJet se má vrátit v září.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Ať si jezdí za 50 Kč, ale až natáhne ruku , že chce proplatit důchodce, studenty, ZTP a pod. = nic ! Je komerční, ať si vydělává nebo ho dotuje majitel. Bohužel lidem nevysvětlíte, že tento dopravce tu za týden nemusí být a původní už zkrachoval, tudíž se nikam nedostanou.

bkv

Kdy už pochopíš, že platba za důchodce, studenty, ZTP a pod. není dotace? A on tam jezdí jen FlixBus?

rozinka

Ale ta náhrada za nařízenou slevu se opět platí jen z 50 Kč. Takže i pro stát je to výhodnější než doplácet 75% z např. 70 korun. A jak už ti tu je vysvětleno, není to dotace, ale kompenzace za nařízenou slevu. Kompenzovat se nebude, až stát ty slevy zruší, ale to zas budou kvičet koblihy.

medvěd

Kéž bys měl pravdu. Já komerční spoj beru (neobjednán státem, krajem, městem jako ZDO) = bez nároku na jakoukoliv kompenzaci.

MartinS.

Kdyby stát tu slevu nenařídil, tak by kompenzace nebyla. Ale když jí stát nařídí? To má dopravce povinně vozit děti a důchodce za polovic a nic z toho nemít?

Y.K.

Nikoliv. Komerční spoj je takový, kde určujete ceny a za ty jezdíte a musíte si vydělat na provoz a živobytí. Když vám stát nařídí ze své ceny někomu slevit, musí vám to kompenzovat, jinak to nemůže fungovat.

bkv

Takže slevy nařízené státem nemusí poskytovat?

Petr766

Tak tam bude jezdit někdo jiný, když jeden zkrachuje. Kde je problém?

Leoš Konečný

Flixhnus kudy chodí tudy škodí a ničí úroveň autobusové dopravy. Pane Prouzo asi vás navrhnu na anticenu škodné v dopravě :))))

Miky

Škoda, že nezkusí dumping proti Národnímu dopravci do Ústí, mohli by snížit cenu třeba na likvidačních 120 Kč.

rozinka

To by tu byl hned modrý kvikot, ale že tam modrý dopravce léta zneužívá monopol šotouškům nevadí.

MHD

Jak?

rozinka

Předražením jízdného.

MHD

Nic konkrétního jsi nenapsal. ČD nikdy nebyly dražší, než určuje vyhláška jízdného MD. Takže technicky vzato, cena byla adekvátní. Zbytek je subjektivní kvikot.

Flixx

Arriva stále TOP-stabilní JŘ, pěkný busy, víc nepotřebuji.

Radim

FlixBus jezdil za 65,- a ostatní za 79,-. Nějak jsem nepochopil, proč snížili cenu na 50,- když už i tak byli nejlevnější…

Jan

Třeba s nima moc lidí nejezdí, tak udělali tuto reklamní akci. Nevím proč se lidi diví, když se vyhazují miliony na reklamní kampaně, ale když se zlevní jízdenka o pár korun tak jsou o tom bouřlivé diskuze. Přitom jde o stejný efekt, nalákat více lidi pro využití služeb daného subjektu.

Y.K.

Ovšem když se cena sníží radikálněji na nereálnou podnákladovou hodnotu, cílem bývá vystrnadit konkurenci, ne konkurenci osvěžit. V intencích soutěže se tomu říká dumping.

Gajda

Pokud to udělá ten novej, co přišel jako poslední a jen chvíli zpět, navíc omezeně na jeden měsíc, je vše v pořádku.

Leoš Konečný

Aby s nimi jel aspon jeden clovek 🙂

Nováková

Včera odpoledne z Prahy byl Flix bez tří míst plně obsazen.

babilon

To je sranda, kdybych jel z Kladna do Teplic, tak za 30 km Kladno-Praha zaplatím 70 Kč a za 90 km Praha-Teplice 50 Kč.

Švarc

To je jako, když jsem v prosinci jel 24 km Liberec Turnov za 60 a pak asi 70 km Turnov Kolín za 40 nebo 50 Kč.

Jiří Kocurek

ČD to uměly taky a už velmi dávno pod názvem tarifní pásmo. Znáte ten vtip, jak přijde ostravak v praze na hlavním k přepážce?
„Lystek, -yč-!!!“
„A bude to do Studénky nebo až na Svinov?“

FrantaM

Tak RJ už před lety říkal, že vnitrostátní autobusové linky určitě nebude rozšiřovat a spíše je bude snižovat na úkor vlaků.
Upřímně ani nemají jinou možnost, bojovat cenou proti takto velké firmě, která má neomezeně peněz a může si dovolit leccos, je zbytečné.

M19

On je snad RJ malá firmička či co?

FrantaM

Proti Flixbusu je to malá firma.

M19

Flixbus má vlastních autobusů málo. Flixbus je systém pro který jezdí jiní.

Leoš Konečný

Flixbus bohuzel neni zadna firma, je to jen cerna dira do ktere bohuzel stale naivni investori vyhazuji penize

Jeníček

Flixbusem jsem jel jednou do Teplic s 30 minutovým zpožděním, protože po 8 hodině jiný dopravce nejel. S RJ jsem jel 2x, ta jejich aplikace je tristní, nákup jízdenky trvá někdy 25 minut a pak zjistíte, 30 minut před odjezdem, že vlastně jízdenku nemáte, protože platební brána neuznala platbu. S Arrivou mám maximální spokojenost, autobusy super, nákup jízdenky přes aplikaci během minuty.

Jan B.

Souhlasím, Arriva je v poskytovaném servisu úplně jinde.

Ryk Mat

Aplikace od Arrivy je tedy jedna velká frustrace. Je tak tupě navržena, že neumí Apple Pay a já se musím proklikávat neuvěřitelně otravným procesem 3D secure na jízdenku levnější, než v Praze na 30 minut.

Leoš Konečný

Tak nevim pane Jenicku asi bude problem mezi zidli a displejem, RJ ma jeden z nejlepsich rezervacnich systemu a mel ho uz pred dvaceti lety kdyz ostatni dopravci ani mevedeli co to je online rezervacni system

J.K.

Pauzu si dává Regiojet i na Plzni…

Naštěstí Flix tam jezdí trochu víc, tak se pořád nějak půjde dostat třeba na letiště…

Fandík

Pravda, aspoň vozím víc lidí 😁

kakov

nějaký zdroj té pauzy? nebo tou pauzou myslíte ten „mini“ jízdní řád, který mají aktuálně v platnosti??

Jarda V.

No Flix to zas vzdal na Budejice a Krumlov. Třeba existuje nějaké nepsané dělení trh už… 🙂

Kandelábr

Tak jezdí tam 2 vlaky na Prahu každou hodinu

Vladimír Hadraba

Ne že by mi vadilo, že budu jezdit z Teplic do Prahy o pár korun levněji, ale není tohle nekalá soutěž? Zvenku dotovanými podnákladovými cenami vytlačit konkurenci a pak to „omastit“? Co na to náš slavný ÚHOS?

rozinka

Asi nic jako obvykle. Jinak ČD fans vám vysvětlí, že toto je naprosto v pořádku, když to samé udělali na trati do Ostravy po příchodu konkurence.

kakov

hele rozinko ty si raději všimni, že přesně výše uvedený model uvedl v život Jančura, když už se chceš navážet do ostatních, alespoň nemel nesmysly

rozinka

Copak to není pravda? Takové září 2011, kdy lístek do Ostravy jako z udělání u ČD zlevnil ze 600 na 295 korun a ještě se to najednou obešlo bez dotací. To byl skoro hospodářský zázrak!

kakov

přesto to bylo něco úplně jiného, takže to pravda není, přesněji řečeno je to špatná interpretace správných informací…

ovšem nic to nemění na tom, že sem prodej jízdenek pod cenou Jančura prováděl ve velkém…..

rozinka

Máš pravdu, zapoměl jsem připsat, že do září 2011 tam ČD zneužívali monopol k předražování jízdenek.

bkv

A ty nám jistě sdělíš tu správnou interpretaci…

kakov

Jestli se chcete něco dozvědět, tak vám to rád vysvětlím……….
Pokud je to jen protiútok, je vysvětlování ztráta času

Y.K.

Přemýšlím kdy kde jančura jezdil za úmyslně podnákladové ceny. Každý jistě vytasí případ Liberce, ale tam to byla poněkud specifická situace, protože šlo o krátkodobou reakci na blokádu ze strany ČSAD. A tak tam do doby než byl umožněn (dle zákona zcela legální) vjezd na nádraží prostě nabíral lidi někde u kandelábru a slevil na kačku aby si lidi udělali motivaci ho najít. V opačném směru jezdil za běžné ceny. A po opětovném vpuštění na nádraží taky.

Ryk Mat

Jančůro prohrál soudní spor s Litvinem (Asiana) za jízdenky Praha – Prno za 1 korunu. Pak tu prohru použil jako precedens a vyhrál nad ČD, když se k němu zachovaly stejně prasecky.

Ryk Mat

Musím se opravit, majitel Asiany se jmenuje Litvinov.

Y.K.

Jmenuje se Alexej Litvin.

Y.K.

Fakt nejezdil za korunu, to se týká výhradně Liberce a kreslíte si neexistující spojitosti. Minutové googlení napoví, že spor byl o podnákladových cenách a prý to bylo 50 Kč (před 15 lety). Aby bylo legrace dost, Asiana tam začala jezdit za stejnou cenu 50 Kč, kterou SA dorovnávala, což bude ten problém, že je to nerozřešitelný spor a problematicky dokazovatelný v tom kdo (ne)jezdil pod náklady.

kakov

prakticky to dělal na všech trasách, jestě dnes vidím v živé paměti reklamní banner Praha-HK za 1 Kč

a také si pamtuji jeho PR přímo z jeho úst, chceme být nejlevnější a nejlepší…..

reálně byl levnější jen chvíli než nalákal zákazníky…..

kakov

Důkaz bohužel nemám.

bkv

Tak hlavně, že to vidíš živě v paměti…

Leoš Konečný

Do HL nikdy za 1Kc nejezdil, jezdil takto Liberec jak uz tady bylo vysvetleno proc

KarelMio

Vesmes zalezi na podilu na trhu. Priklad: Praha-Liberec jezdi monopolne dopravce A za 100 korun. Konkurence v podobe dopravce B zacne jezdit za 80, nacez dopravce A slevi na 10 korun, nez vytlaci dopravce B. To se nesmi. Naopak kdyby B prisel s dumpingovou cenou, tak pokud neziska vetsinu trhu, tak je to nejspis v poradku. Jestli je neco dumping nebo jen stlacovani nakladu a cen v ramci konkurencniho boje je nutno posuzovat pripad od pripadu, ale obecne totalniho dumping cen je dle me nejzavrzenihodnejsi zpusob konkurence.

Jan

Záleží na kapacitě spojů, počtu jízdenek za levnou cenu, a jestli to úplně odláká cestující od konkurence. Já bych řekl že ne, i ta cena 79 za Teplice nebo Liberec je dobrá. To by musel Flixbus nasadit 2x tolik busů i spojů aby vysál všechny lidi, kteří v dané relaci mají zájem jet.

Jan

Mě zajímá proč by to měla být nekalá soutěž? Jde o ceny pro omezenou dobu, dostupné mají být pouze tento týden. Jak se to liší od reklamní kampaně v mediích, kde třeba odstanete slevový kupon, za který dostanete levnou jízdenku (nebo jinou službu)? Před pár lety bylo populární v Lidlu dostat k nákupu velmi levnou jízdenku pro ČD, taky to byla krátká (ale masová) akce. Proč to není nekalá soutěž? Anebo obyčejné slevové akce, jako třeba máslo za 35, když jinde stojí 50 a víc?

Ryk Mat

Je to na měsíc. Tedy marketingová akce. Supermarkety také svoje zločinné akce často dotují.

Fandík

Tak to bylo přímo jasné,že jeden půjde z kola ven a nakonec to prohrál Regiojet….Nemůžou jezdit 3 dopravci x spojů za den..To se nikdo pak neuživí… Navíc mám pocit,že Regiojet tam nasadil Starší Irizary. Kdyby tam dal ty i8,tak by to byla jiná…

Avlaky

i8 není neomezený počet kusů a regiojet neřekl ze se nevrátí, jen vi ze by zbytečně prodělává tak se stáhnul

Nejhůře je na tom arriva která bude prodelavat

Zdeněk

… stejně jako dočasně pozastavil Klatiby, Špindly Náchod, Lipno a Brno – Budějovice 😂😂😂

Daniel Jablonecký

Klatiby nikdy nejezdil.

Jiří Kocurek

Brno-Budějovice, nebude v tom mít prsty nějaký úřad, který nedovolil zastavování na území kraje Vysočina? Nebyl by to jediný případ.

Švarc

No RegioJet ty autobusy radši dá přes léto na posily do Chorvatska bych tipnul, tam se mu to zaplatí.

Jiří 24

Z pohledu cestujícího by to byla jiná a nebo z pohledu provozních nákladů? Případně, to jsou i8 o tolik úspornější než PB?

Vojta

Momentálně jsou tam dva i8 a jedno Pb a to je náhradní