Autobusy

FlixBus ruší čtvrtinu spojů mezi Prahou a Brnem

Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus
Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus

Společnost FlixBus zruší od září zhruba čtvrtinu spojů na trase mezi Prahou a Brnem. Redukce spojů je už patrná  v rezervačním systému firmy, potvrdila ji i mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. 

Zatímco dosud ve většinu pracovních dnů (s výjimkou pátku, kdy jezdí nejvíce autobusů), nabízí FlixBus 18 spojů denně jedním směrem, od září bude nabízet 13 spojů. V pátek zredukuje počty spojů z 22 na 18. „Po letní cestovatelské sezoně nastává optimalizace spojů na mimosezónní, méně vytížené období, což je běžná praxe,“ řekla Čmielová. 

Změny už odeslala FlixBus i do celostátního informačního systému jízdních řádů. Většina spojů Praha – Brno bude nově součástí jiné, delší linky.  což výrazně zvyšuje i riziko možné zpoždění.

Silnější letní provoz přes léto není ale na vnitrostátních linkách zdaleka pravidlem. Například RegioJet má dlouhodobě na řadě vnitrostátních tras přes léto jízdní řád s méně spoji, než přes ostatní části roku. Důvodem je především pravidelné dojíždění studentů či pracujících mimo letní měsíce. 

Některé kapacity mezi Prahou a Brnem přesouváme na mezinárodní linky, jako například Praha – Brno – Bratislava nebo nové vnitrostátní spoje Praha – Brno – Zlín, kdy dostupnost spojení mezi Prahou a Brnem zůstane zachována,“ dodala Čmielová. I s novou zlínskou linkou ale dochází k celkové výše uvedeného redukci počtu spojů.

V praxi škrty znamenají zhoršení snížení nabídky hlavně v okrajových časech Například dosud ve většinu pracovních dní jezdí první autobus z Prahy do Brna v 5:50, následovaný spojem v 7:50. Nově první pojede v 8:20. V případě jízdy zpět z Brna do Prahy jezdí poslední autobus v 19.30, nově pojede už v 17:40. 

Trasa mezi Prahou a Brnem zažívá kvůli komplikacím na D1 velký přesun cestujících na železnici. Počty cestujících loni ve vlacích mezi Prahou a Jihomoravským krajem stouply o 65 %. RegioJet i kvůli tomu zredukoval počty autobusů na této trase a namísto toho expandoval do vlaků. 

26 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No to vůbec nevadí, klidně ať z českého trhu zmízí úplně, jen tady udělali zlo. S nimi bych nejel ani zadarmo. Se žlutými autobusy mám jistotu, tyhle zelení rádoby dopravci, což vlastně ani nejsou nenabízejí vůbec nic zajímavýho. Je to takovej zelenej Uber v autobusech. Jenže tady chtěl nahradit již existující vyšší kvalitu, která tady už je dlouho kvalitou nižší.

  • Tady je dlouhodobě zasednuto proti Flixbusu. Kde jsou nějaké články o tom, kdy konečně Jančura zvětší místo na nohy ve svých busech? Udělal jeden a konec…
    Fašouni to s náma jistě myslí dobře. Busy mají každopádně lepší.

    • Dobrá připomínka se zeptat:) je to rok od slibu. Není tu zasednuto proti FlixBusu, jen nemáme rádi PR plky, v kterých speciálně FlixBus velmi vyniká.

    • Autobusy mají lepší?? To si děláte snad srandu. Máte místo očí kaštany???

  • Poslední odstavec ledasco vysvětluje. FlixBus zkrátka se zpožděním dělá jen to, co udělal Jančura už loni. (jen teda F. nemá vlaky)

    • Ten trend přesunu do vlaků je tu x let, přesto FB nejprve rozšiřoval počty spojů a to poměrně výrazně. RJ rušil, aby naplnil své vlaky.

  • Zřejmě už dosáhli pozice,kterou chtěli mít,Jančura je v autobusech na ústupu,tak proč by nyní na této lince útočili.Držím jim palce

    • Jen člověk, o jehož duševním zdraví se dá s úspěchem pochybovat jako nějakej Brattwurst může mít radost z případného ústupu českého dopravce na úkor fašounského.
      Nechci bejt sprostej ty žumpo.

  • Typický bulvár Sůrovského střihu: bombastický titulek o zrušení čtvrtiny spojů, a pak v textu po citaci vyjádření dopravcovy „tlučhuby“ jen nenápadné přiznání, že „I s novou zlínskou linkou ale dochází k celkové redukci počtu spojů.“ – ve skutečnosti tedy se započítáním zlínských spojů (jejíž celou trasu by stejně projel „skrz“ jen nějaký škudlil kvůli nízké ceně jízdenky) jde jen o redukci 2 párů spojů denně a v pátek dokonce pouze o jeden pár (a ani to ještě nemusí být pravda, pokud přibudou nějaké spoje třeba na těch dálkových mezistátních linkách) …

    • Nevím co měl „železničář“ z matematiky, ale jednoduchým vydělením 18/13 dostávám v procentech snížení spojů o 38 % , kromě pátku tam to je 22 %.
      Nevím proč napadáte člověka z redakce, který se o něco pokouší, založil server a už přes rok ho provozuje.
      Co vy jste prosím v životě dokázal, že si dovolujete takto „kádrovat“ ?

      • Jaké napadání – to je jen konstatování reality, jakou tady už v podobných případech nejednou kritizovali i jiní. A nemyslím ani, že by se ten „člověk z redakce“ nedovedl obhájit sám a potřeboval by k tomu nějaké „řitilezce“.
        Já se svými aktivitami chlubit nemíním a ani nechci, ale musíte-li to tak nutně vědět vědět, tak já jsem m.j. podobnou informační agendu, jen nikoli na veřejných www stránkách, ale prostřednictvím e-mailu, provozoval asi 12 roků pro více než dvě stovky přímých adresátů v ČR i v SR (zda to pak třeba sami šířili ještě dál, to jsem nikdy nezkoumal), aby měli informace, které by třeba přehlédli, nebo k nimž by se jinak vůbec nedostali – a mohl bych toho (a z pohledu mnohých dost pozitivního) na sebe prozradit i víc, ale nemám zájem, protože nemám rád „páchnoucí sebechválu“: kdo ví, oč jde, tomu nic vysvětlovat nemusím, a kdo neví, ten by stejně nepochopil.
        A pokud jde o to „kádrování“, já Sůrovi rozhodně neupírám a ani nechci upřít, jak hodně toho dosáhl, ale chybí mi u něho více pokory a naopak přebývá velká ješitnost, která mu často nedovoluje přiznat vlastní chyby.

        • @ železničář v důchodu: Pak tento server prostě není pro vás. Pokud vám nevyhovuje styl, jakým zde autoři píší, tak čtěte to, co je vám bližší. Už jen to, že autora nazýváte „Sůrou“, bez alespoň iniciály křestního jména, či bez „p.“ před jménem, poukazuje na to, jak je vám tento nesympatický. Sám ale žádáte objektivitu a nestrannost. Zameťte si před vlastním prahem!

        • železničář v důchodu: ježiš ty seš taky trouba, už taky přestaň

    • I se započítáním nového spojení do Zlína bude mezi Prahou a Brnem jezdit 13 místo 18 spojů. Tedy redukce o více než čtvrtinu.

      • Pak je ale ten původní text zmatečný, protože toto z něho naprosto neplyne: v tom případě by totiž ve větě „nabízí FlixBus 18 spojů denně jedním směrem, od září bude nabízet 13 spojů“ musel být ještě dodatek například „a to včetně tří párů spojů na nové lince pokračující až do Zlína“.

        • Když píšu, že bude nabízet 13 spojů,tak 13 spojů. Když chci někoho urážet, ověřím si to v rezervačním systému.

          • Dobře – uznávám, že jsem zjevně špatně pochopil v úvodním odstavci text „na trase mezi Prahou a Brnem“, což není totéž jako „na lince mezi Prahou a Brnem“ – takže se omlouvám: ono ale správně pochopit Vaše texty (a různé „zkratky“ v nich) často není vůbec jednoduché.

            • Jaký je rozdíl mezi autobusovou automatickou převodovkou praga a v 810?

              • Asi jen ve zpátečce, která je v automobilové verzi, kdežto u 810 je rezervace v nápravové převodovce, aby se dalo jezdit oběma směry stejně rychle.
                Jakou to má spojitost s článkem?

            • Naopak. Texty na tomto serveru jsou srozumitelnější než jinde a jdou k podstatě věci. Jediné, co lze vytknout, je gramatika a občasné menší nepřesnosti.

            • Železničáři v důchodu: Příště by to chtělo více ověřovat, více myslet, než někoho osočím. Seriózní novináři, mezi které patří i pan Sůra s panem Šindelářem, to tak běžně dělají.

    • ale my na to čekáme a tady na moravě s etraduje, že flixbus do toho zlína dlouho jezdit nebude, tak to bude za chvilku i polovinu spojů.

  • A nepřidávali ti komedianti před pár týdny s velkým haló spoje?
    To je fakt firma tohle.

    Můžu mít tisíc výhrad k Jančurovi ať už jako osobě nebo firmě, ale je daleko čitelnější a spolehlivější než zelení…

  • Kdyby to bylo na trasa Praha – Český Krumlov, či podobné destinace, tak bych tomu i věřil (že dochází k omezení letního provozu), ale ne na hlavním dopravním tahu v ČR. Asi je standard služeb v autobusové dopravě v ČR vyšší než si v Německu mysleli.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora