Autobusy

Flixbus rozšíří spojení z Brna do Žiliny, přímé spojení na Slovensko tak získá i Zlín

Autobus společnosti FlixBus. Foto: FlixBus
Autobus společnosti FlixBus. Foto: FlixBus

Společnost FlixBus se změnou jízdního řádu spustí druhé denní přímé spojení mezi Brnem a Žilinou. Namísto stávajících 4 přímých spojů týdně nabídne za týden 11 přímých spojů.

Vyplývá to z dat v rezervačním systému, navýšení počtu spojů potvrdila mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. Dosud z Brna do Žiliny jezdí přímo FlixBus od čtvrtka do pondělí, v týdnu před vánočními svátky každý den, jde o součástí linky Praha – Košice. Nově přibude každodenní spojení s odjezdem v 8:45 z Brna a příjezdem ve 12:15, druhý spoj odjíždí ve 13:15 z Brna, má být ale i nadále v provozu jen čtyři dny v týdnu. Zpět jedou autobusy ze Žiliny ve 14:00 a 11:10.

Trasa autobusu nové linky povede přes Zlín, který dosud přímé spojení se Žilinou nemá. „Prodlužujeme jeden z pravidelných spojů mezi Brnem a Zlínem až do Žiliny. Dopravním partnerem je společnost Gumdrop, která obsluhuje pravidelné spojení mezi Brnem a Zlínem a nasazuje jednopatrové autobusy Setra,“ uvedla mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.

Jde o největší úpravu v jízdních řádech, které začnou platit 15. prosince. Podle Čmielové jsou jinak úpravy minimální a týkají se zejména mezinárodních linek.Na období kolem vánočních svátků firma navýšila přepravní kapacity na vnitrostátních spojích mezi  19. 12. 2019 a 5. 1. 2020 přibližně o 10 procent. „Z Prahy do Košic jsme do prodeje přidali i posilové spoje, a to na sobotu 21. a pondělí 23. prosince,“ dodala Čmielová.

Mezi Brnem a Žilinou jezdí přímý spoj RegioJetu jednou denně a několik zahraničních dopravců, většinou ukrajinských, v rámci linek z Česka na Ukrajinu. Od prosince současně vznikne i přímé železniční spojení RegioJetu se Žilinou přes Bratislavu.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zilina

Zajimala by me jizdni doba takoveho spojeni a take zastavky? Jako uzitecne bych povazoval Brno – KM-Zlin-Vizovice-Horni Lidec-Puchov- Zilina. Pokud by byla jizdni doba kolem 3hodin, nastala by zajimava alternativa k busu Val.Klobouky-Brno, kde na 120 km cestujete 3 hodiny a bus stavi u kazde vrby.

Leoš Konečný

Bože ta zelená parodie je čím dál zoufalejší

Ludvík

Nové spojení Zlín – Žilina je velmi užitečné. Rozhodně palec nahoru. Snad by se ještě hodila zastávka v Púchově, kde by cestující ze Zlína mohli přestoupit na vlak směr Piešťany, Trnava. Jinak by se ještě hodilo dodat, že na trase Brno – Zlín FlixBus spoje zredukuje. Na linkách Zlín – Brno a Zlín – Mnichov jezdí denně až 4 spoje v jednom směru. Nově pojedou na linkách Zlín – Brno, Zlín – Mnichov a Brno – Zlín – Žilina max. 3 spoje v jednom směru. Což není žádná tragédie, mezi Brnem a Zlínem jezdí hodně dopravců a jde to i… Číst vice »

Ondra

Vlakem to je právě dost nešťastné..

pozorovatel

Ona ta linka je trasována mezi Zlínem a Žilinou přes Púchov (a mimo Vsetín)? Ale ono je to na vzdálenost asi jedno a méně kopců cestou, to je pravda.

Ludvík

Ano podle pohraničního přechodu uvedeného v jízdním řádu Střelná, Lysá pod Makytou je trasována přes Púchov.

Zilina

Pohled na mapu ukazuje, ze trasa Brno-Zlin-Zilina lezi na temer primce, takze Vsetin je uz mimo. Pres Vsetin by melo smysl rychle vlakove spojeni. Bohuzel MD neni schopno upravit potrebne vazby v Hranicich….

petr766

Vlakem je to mizerné a autobusů po odečtení nepoužitelných „couráků“ je málo. A ještě Flixbus, místo aby doplňoval spojení jako dříve, tak nyní parazituje pár minut před Regiojetem, aby s nimi vůbec někdo jezdil. Žilina je jen zoufalý pokus ty busy více naplnit.

pozorovatel

To parazitování je výsledkem zpackané Klausovské „neviditelné ruky trhu“, která je v českém podání vlastně mnohem víc pouhým dvě století starým neurvalým kapitalismem prvotní soutěže. Domnívám se, že dálkové autobusové linky typu Praha – Košice jsou dnes u nás spíše přežitkem, protože na takové vzdálenosti už je vlak určitě pohodlnější a většinou také rychlejší: podle mě by autobusy měly zajišťovat dopravu především v relacích, kde železniční doprava rychlejší a užitečnější být nedokáže, což je jednoznačně třeba právě případ relace Brno – Zlín – Žilina, ale odjezd prvního spoje z Brna až v 08:45 hodin je pro jižní Moravu příliš pozdní,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Takže za to může Klaus a kapitalismus. No z vás by měli soudruzi radost!
Blbé na vašem trvezní je, že spojení Brna a Zlína bylo za „dřívbylolíp, Gottwaldova“ ještě blbější než dnes. Přímé autobusy jezdily 2x denně tam a zpátky, jinak jen zastávkové couráky A soudruzi rozhodně nematizaci klimali.
Nehledě na to, že Zlín by někteří soudruzi nejraději srovnali se zemí, aby důkaz toho, že Baťa něco vybudoval, zmizel z povrchu zemského. Být tam uhlí, už by Zlín nebyl.

Partneři

Škoda transportation