FlixBus propojí Havířov s Teplicemi, pojede přes Jeseníky
Autobus FlixBusu, ilustrační foto. Pramen: FlixBus

Linka propojí velká města s několika periferními regiony.

Linka propojí velká města s několika periferními regiony.
Trasa je vymyšlená dobře, ale jízdní řád špatně a cenová politika úplně mimo – v některé dny Jeseník – Praha za 938 Kč, to někdo spadl z višně… Navíc takováhle trasa potřebuje k životu i místní frekvenci, která je zvyklá kupovat jízdenky u řidiče. Jenže v případě Flixu tohle každý zkusí jednou a pak už bude vědět, že zelenému autobusu je třeba se vyhnout velkým obloukem… Takže lince věštím neúspěch.
Nesmíš, koukat hned na první den, další dny jsou už ceny příznivější 299 až 399 Kč a doba jízdy 4:50 až 5:35h
O jízdní dobu tolik nejde, s tou se toho moc dělat nedá. Spíše o časové polohy spojů. A co se týče cen, při rozjezdu linky obvykle bývají spíše nižší a jakmile se autobusy začnou plnit, tak jdou nahoru. Ale tady Flix nasadil „laťku“ poměrně vysoko už na začátku…
Pokud bez někoho zajímalo, proč nebude možný nástup mezi Krnovem a Ostravou, tak linka o víkendech jezdí v prakticky identický čas s linkou 901 z Jeseníku do Ostravy takže si pravděpodobně MSK (i částečně IDSOK) chrání svůj píseček.
Tento výběr času ze strany FlixBusu však nechápu, navíc 901 v tom čase jezdí jen v neděli (závoz studentů), takže si to posunuli, jen aby to jelo o 5 minut později.
Me by zajimalo proc vubec kraj muze nekomu kecat do toho, kam jezdi jeho vlastni autobusy a proc je na provozovani autobusove linky vubec potreba nejaka licence (potrebuju ji od vsech kraju pres ktere chci jezdit? takze u linky Kosice – Londyn to treba budou nizsi desitky licenci?)
901 už jezdí tak málo, že to nehraje roli… pamatuji si jak jezdila každé 2-3 hodiny a v Ostravě jela až na ÚAN. Než nějáký chytrak z kraje všechno utnul ve svinově.
Podobnou linku z Ostravy do Prahy přes kopečky provozovalo ČSAD Ústí nad Orlicí. Ale stejně mi přijde, že řadu těch linek Flixbusu musí vymýšlet umělá inteligence, protože to by nikoho nenapadlo.
Proč zas má nějáký hloupý úředník potřebu kázat kde kdo smí nastupovat?
Tohle je fajn nápad, tady vůbec nejde o to, že by se našel nějaký cestující z Havířova do Teplic touto trasou… Tady se jedná hlavně o spojení mezi nácestnými stanicemi… Myšlenka dobrá, ale jednou denně, to je jak když prdne do varhan a je to spíš nic než něco… Je mi jasný, že to stojí nemálo bankovek, ale zkusit se domluvit s městy po trase na kofinancování a zkusit to třeba čtyřikrát denně…? Nebo aspoň třikrát? Ráno, v poledne a večer každým směrem…?
Jak si to představujete večer, když to jede 9 hodin?