FlixBus přidává spoje Praha–Košice, dohodl se s Tourbusem
FlixBus, odbavení cestující, ilustrační foto. Pramen: FlixBus
Autobusová společnost FlixBus tento týden navýšila počet spojů mezi Prahou a Košicemi až na tři denně, když přidala dva páry
Tourbus ještě funguje , respektive ještě není komplet vytunelován ? Když se člověk podívá na jejich finanční výkazy ve sbírce listin , diví se , že ještě něco pod hlavičkou Tourbusu funguje. Každý rok nižší výkony , každý rok nižší majetek. Tourbus je typickým příkladem privatizace 90-tých let. Banda bolševiků , majících správné kontakty se dostala k firmě , kterou dlouhá desetiletí pouze a jenom dojí .
Dohodl nebo zaklekl?
A Tourbusu ještě něco zbylo vůbec na ježdění?
pro všechny, kteří pochybují, tato linka jezdí s drobnými obměnami již minimálně 30 let a pod taktovkou jednoho dopravce, takže určitě vědí co dělají a mají o potenciálu té linky za ta léta nějakou představu.
jak tu již bylo uvedeno, neberou dotace, takže ať si klidně jezdí prázdní, je to jejich věc, ale pochybuju, že by v dnešní době provozovali ztrátovou linku
To je otázka. V expanzní politice Flixbusu se nevyznám. To, že začnou jezdit mezi velkými městy , nasadí nízké ceny a snaží se likvidovat konkurenci, aby poté mohli ceny navýšit- to beru. Nicméně když se podívám na chování Flixbusu v rámci ČR, tak kroutím hlavou. Jenom kolik linek zavedli , aby je po pár měsících zase zrušili. To nebyla jedna linka. To není žádná koncepce, to je chaos. Metoda pokusu a omylu.
Tourbusu 000117 zezelenala, nic víc, nic míň.
K úvahám o smyslu linky. Kdyby v ČR a SR skutečně dobře fungovala železniční doprava plus návazné místní autobusy, byla by taková linka opravdu zbytečná. Ovšem v současné době nemá kvalitní vlakové spojení s významnou čàstí Slovenska (např. Trenčín atd.) ani Brno, což je dáno hlavně stavem Vlárské dráhy (340, 341).
Ano a také, když je dočasně zrušena vlaková linka Arrivy do Trenčína. Někteří tady dělají, jako kdyby tu linku platili.
Můžete mi říct na které lince? Vlaky minimálně z Brna ne, a žádnou lonku autobusů z Česka na Slovensko RJ neprovozuje
Přes Trenčín jezdí z Prahy a Brna regiojet
Ano, je to o tom, že není konkurenceschopný železniční jižní tah v ose, kterou vede dálnice D1 a dále směr I/50. To znamená VRT Praha-Brno + modernizace Vlárské dráhy.
Podle mne naprosto zbytečný spoj, když v trase jezdí několik vlaků. Zbytečné mrhání prostředky.
Ty autobusy nejsou určené pro cesty z Prahy do Košic.
A i letadla létají, s přestupem ve Varšavě se to dá koupit za 3.000 tam a zpět, doba letu 4:30 nebo přímo s ČSA za 90 minut 🙂
Několik? Kdysi podobnou trasou jezdíval z Prahy do Košic rychlík Horehronec, ale to už je dávno, pak ho zkrátili jen z Bratislavy. Ovšem Tourbus jede z Brezna ještě jižněji přes Tisovec a Rožňavu. Tudy sice koleje taky vedou, ale je to zubačka. 🙂
Zkuste jet z Prahy nebo Brna do Lučence při troše štěstí budete mít z toho zážitek na celý rok. Vlaky moc nepasuji a mají mnohdy spoždění
A občas ho slavná ŽSSK mezi Zvolenem a Košicemi odřekne bez náhrady a počkáte si jenom 4 hodiny na další.
Ano, zejména takové spojení Praha-Rožňava je vlakem přímo lahodné 🙂 A mrhání prostředky koho ? Pokud vím, tak na ten spoj Flix ani Tourbus neberou ani korunu dotací, takže je jen čístě na nich, zda spoje budou provozovat. A jelikož už podobné spoje jezdí a tímto je rozšiřují, asi ví, co dělají a je vidět, že jsou spoje využívané 🙂
Tak by mohli provozovat nějaké užitečnější spoje. Třeba někde na venkově.
Takový úsek Tisovec – Muráň je celkem slušný venkov, tam snad rozinky dle té správné ideologie nevyzobávaj.
Právě že doprava do takových kotěhulek je nejlukrativnější a pro dopravce nejvíc výnosná
No, berou 😉
Jsou to snad vaše prostředky? Je to soukromý nedotovaný spoj, narozdíl od vlaku.
„Podle mne naprosto zbytečný spoj, když v trase jezdí několik vlaků. Zbytečné mrhání prostředky.“
To je tak nehorázná pitomost, že jejího autora snad ani nelze pojmenovat výrazem, který by pak redakce neoznačila jako vulgární: v trase té autobusové linky nevede ŽÁDNÁ železniční trať nejen jako „přímá železniční trasa“, ale dokonce na mnoha tou autobusovou linkou pokrytých částech trasy nevede VŮBEC ŽÁDNÁ železniční trať – takže tato linka je přesně tím, co by měly řádně koordinované dopravní obory zajišťovat: autobus vhodně doplňuje spojení právě tam a tudy, kam a kudy žádné rozumné železniční spojení neexistuje.
Zajímalo by mne, kolik lidí těmito linkami jezdí? Určitě to není na trasu Praha – Košice nebo Brno – Košice, protože tyhle trasy se dají pořídit levněji a rychleji vlakem nebo kombinací bus+vlak. Ale kolik lidí potřebuje jet z Uherského Hradiště do Žiaru nad Hronom nebo Brezna, aby se taková linka uživila celotýdenně? Jinak cenově Tourbus sám nabízí spojení Brno – Košice za 14 dnů za 510 Kč. Flixbus nabízí stejné spojení za 319 Kč. Takže Tourbus dostane za cestujícího přes Flixbus tak polovinu toho, za co to prodává sám. To se musí vyplatit. A kdo pojede s Regiojetem bude… Číst vice »
Tyto spoje nejsou primárně určeny pro jízdu start-cíl, ale spíše pro obsluhu oblasti po cestě…
Tak asi ví Tourbus, co dělá. Předpokládám, že se bude jezdit za tarif Tourbusu a Flixbusu.
Nám to z Prahy jezdí s RJ za 274 Kč 🙂
Fakt divná cena, asi chybka….
Jednou jsem touto linkou jel v sobotu ráno Brno-Praha…v tu dobu totiž nic jiného nejelo.