FlixBus pokračuje s vývojem vodíkového autobusu. Dostal pověření od německého ministerstva dopravy
Vizualizace autobusu na vodík. Foto: FlixBus
První dálkový autobus na vodík má vyjet v roce 2024.
První dálkový autobus na vodík má vyjet v roce 2024.
ano až příště pojedu z Budějovic do Berlína tak si na Roztylech vystoupím a do Čakovic dojedu krtkem a tam si zas nalezu zpět do autobusu.
Mohl by mě prosím někdo poučit, jak je to u Flixbusu s vlastněním autobusů?
Myslel jsem si, že Flixbus úplně všechny výkony frančízuje různým malým pididopravcům s rozmanitým vozovým parkem, a tak nemá žádnou kontrolu na tom, jaké busy a v jaké trakci provozují, jenom jim nařídí korporátní zelenou.
Nebo už Flixbus (část) autobusy vlastní a provozuje je s posádkami, se kterými má přímý smluvní vztah? Nebo ještě něco jiného?
ano, u nás často Gumdrop ve Vestci u Prahy
Vlastní jeden – a to, že je teď vyvíjí neznamená, že ti co pro ně teď jezdí nebudou jen dotlačení k jejich nákupu a že se musí něco změnit.
FlixBus plány oznámil v tiskové zprávě už před dvěma lety. Společnost tehdy uvedla, že chce být do roku 2030 CO₂ neutrální
Tak já myslím že FLIXHNUS tady už ve 2030 nebude. Tady už je není skoro vidět a investory jednou tato parodie a díra na prachy taky přestane bavit když to nevydělává a až jednou konečně zmizí, přál bych si aby se do Regiojetu vrátili stevardi
Třeba tu bude konečně FlixTrain tam by ten CO₂ pasoval lépe.
Ten Flix po Praze… Když by to bylo v rámci jedné jízdenky, tak klidně Metrem. Je ale otázkou, co s cestujícím tranzitujícím přes Prahu. „Posádko, do krtka v krkta!“ zní dost soudružsky.
A to jsou ještě tak drzí cestující, kteří si dovolí přestoupit z vlaku z Budějovic na hlavním do busu na Florenci směr Liberec, ty by autor raději viděl jak uhàní se zavazadly z Vršovic tramvají na Černý most.
Pokud přijedu na hlavní, jaký je rozdíl, když pojedu metrem na Florenc a musím vystoupit na AN nebo přestoupím na B a dojedu na ČM? Počtem kroků si myslím, že není rozdíl.
Můžete jít pěšky, ale chápu, že to považujete za nepohodlné… Ale co třeba přestup s kufrem v metru? 40 minut v metru namísto 10. Béčko je o dost hloub než C, takže i nepohodlné stání na profukujících eskalátorech. Ale ta hlavní myšlenka byla v tom, že si autor myslí, že cestující maji vystoupit na periferii a dál jet MHD, což je totální nesmysl, to lidé raději pojedou autem. Dáváte subjektivní názory do článku, který se tváří jako objektivní, ale jaksi si autor neuvědomil, že lidé přestupují a že smyslem hromadné dopravy je vytěsnit iad.
Je pravda, že přestup navíc je vždy otrava. Ale těch 40 minut je zcela nerealisticky nafouknutá hodnota. Proč to děláte? Metro Florenc – ČM je 25 min včetně přestupu a od toho odečtěte cestu busem do centra. Což je čím dál větší problém.
Vytěsnit z města diesely je dlouhodobá snaha. Až/pokud bude Flixbus jezdit na vodík, situace může být jiná.
Ta poslední věta v článku z celkového textu docela očividně trčí, jako autorský přílepek k nějaké oficiální tiskové zprávě Flixbusu. 🙂 Rozdělil bych to: požadavky na přestupní vazby pro dálkovou dopravu by měly být uživatelsky poněkud přívětivější (předpoklad většího podílu cestujících s více, nebo těžšími zavazadly), než u příměstské dopravy (pendl do/ z práce/ školy – spíše „nalehko“). Rozdíl v zázemí pro cestující na Florenci a Černém Mostě aktuálně nedovedu posoudit, znám to jen ze zdejších článků a zejména diskusních příspěvků. Z článků ta tomto serveru vyplývá, že město Praha má Praha záměr po roce 2030 tento přestupní kráter zasypat… Číst vice »
Kolega to vzal z mého staršího textu, kde se FB chlubil svým „zeleným“ přístupem. Ten odstavec vznikl v autobusem z ČM na Florenc, v kterém jsem jel zcela sám. Když chce být někdo zelený, ať je. Ale ať o tom nemluví, když není.
Jo, takže „recyklát – kompilát“, kolega se časem otrká. 🙂 Pro mně do určitého věku nebylo mnoho věcí problém, cestoval jsem (v rámci možností) dost, nalehko a vlakem, později spíš autem. Teď jsem bohužel starší a projevují se u mně stejné problémy, jako u starého auta. S berlí všechno trvá déle, navíc to blokuje jednu ruku. Pokud jsou někde po cestě pouze dlouhé schody v kombinaci se zavazadlem, (batoh ne vždy pobere vše potřebné), a představa delšího čekání stojmo, tak je to kritérium pro rozhodování: jet autem „dveře – dveře“, sólo, pohodlně a draze, nebo použít levnější variantu s určitou… Číst vice »
Těmhle problémům rozumím. Nicméně slyší na ně i město. Stanice metra jedna za druhou dostávají výtahy, které jsou hlavně jako bezbariérovost, ale i pro okočárkované a oberlované jsou velmi užitečné. I když někde je ten přestup výtahem dost nahouby a je to zoufalé drbání levou rukou za pravým uchem (Muzeum A/C), takže znalost místních poměrů je výhodou.
*bezbariérovost pro vozíčkáře
Když už to rýpnutí na konci článku, tak bych měl dotaz, k čemu by pak vlastně mělo AN na Florenci sloužit?
Palec nahoru + stejně tak dodám, že úplně stejně by se dalo „argumentovat“, proč teda vlastně Flixbus jezdí v těch trasách, kde jezdí i vlaky v závislé (= elektrické) trakci.
A hlavně jezdí dieselové vláčky i na plně elektrifikovaných koridorech;)
Tak třeba kvůli tomu, že cesta se závislou trakcí trvá a ještě dlouho potrvá o více než hodinu déle? Brno/Grand – Cajzlohrad/Rozptyly 2:10, vlakem totéž reálně 3:30, od nového jř sice ubudou výluky u Kolína, ale přibude trojí zastavování (u soukromého dopraffce).
Grand co?
U hotelu Grand v Brně bylo staré autobusové nádraží, dnes tam zajíždějí žlutí a zelení. Je to blíž na vlakového nádraží.
Reagoval jsem na šťouch toho vídeňáka z předměstí.
Rozptyly :-))
Co takhle Rozptylová Loučka?
Zatím to není s tím bus polonádražím tak hrozné, aby se Rozptylová loučka místo prostého Rozptyly šířeji ujala 😀