FlixBus pokračuje s vývojem vodíkového autobusu. Dostal pověření od německého ministerstva dopravy
První dálkový autobus na vodík má vyjet v roce 2024.
Společnost FlixMobility, která provozuje síť autobusových linek pod značkou FlixBus, pokračuje s pracemi na prvním dálkovém autobusu na vodík. První by chtěla uvést do provozu v roce 2024. Aktuálně získala pověření německých úřadů pro další vývoj. Společnost FlixMobility spolu se svými partnery ZF Friedrichshafen a Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems nedávno obdržela oficiální potvrzení „UIA“ (nezávazný dopis o záměru) od německého Spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury.
Konsorcium firem se na zaměřuje na vývoj vysoce výkonného systému palivových článků v rámci projektu HyFleet. Projekt jako takový se specializuje na řešení pro dálkové autobusy s cílem uvést do provozu udržitelnou mobilitu bez emisí CO₂.
Po vyvinutí takové technologie plánuje společnost FlixMobility od roku 2024 v Evropě testovat a postupně uvádět do provozu autobusy poháněné novými palivovými články. „Jako přidružený partner se na projektu podílí klimatická nevládní organizace atmosfair, v budoucnu se k němu připojí také významný evropský výrobce autobusů,“ popisuje dále FlixBus v tiskovém prohlášení.
Projekt HyFleet je mimo jiné financovaný německým Spolkovým ministerstvem dopravy. V Česku významnější podpora ale chybí a vodíkový pohon zkoumají spíše regionální a městští dopravci. Aktuálně je tak jediným dopravcem, který již oznámil nákup a vysoutěžil výrobce Dopravní podnik města Ústí nad Labem. V budoucnosti pak chtějí uvést do provozu vodíkové autobusy také v Moravskoslezském kraji. Zájem má kraj i Dopravní podnik Ostrava.
FlixBus plány oznámil v tiskové zprávě už před dvěma lety. Společnost tehdy uvedla, že chce být do roku 2030 CO₂ neutrální. Stejná firma ale zcela zbytečně provozuje dieselové autobusy centrem Prahy po trasách, kde by cestující zvládli podstatně rychleji přesun metrem, například mezi autobusovým nádražím Florenc a Černým Mostem či Zličínem.