FlixBus plánuje testy s dálkovými autobusy na vodík
Autobus společnosti FlixBus. Foto: FlixBus
Společnost FlixBus chce po elektrobusu začít testovat i autobus poháněný vodíkem. Na jeho vývoji začala spolupracovat s technologickou firmou Freudenberg
Ono by úplně stačilo kdyby napříč střední Evropou nevypravovali prázdné autobusy. Osobní zkušenost: Praha – Vídeň 5 lidí, Praha – Berlín 6 lidí, Praha – ČB 2 lidi…
Já bych byl raději, kdyby se Flixbus věnoval zdokonalování aplikace pro sledování pohybu autobusů. Dneska se mnou zase vyje..li. Z Norimberka N84 +80min. Informace o zpoždění +40min. Už mě nebaví stepovat v zimě a dešti na zastávce, aniž dostanu relevantní informace.
Tak proč s ním jezdíte? Lowcost, co byste chtěl?
Tak proč nejedete se Student Agency?
Výroba vodíku se ovšem do CO2 neutrality nepočítá.
Výroba vodíku lze jako odpadní produkt – třeba u chemiček – nebo takto: http://www.osel.cz/10726-prulomova-technologie-tezi-vodik-z-ropnych-poli-a-ropnych-pisku.html
To jsem četl. Nuž zatím je to v laboratoři, ještě to nebylo nasazeno ve velkém mimo laboratoř.
Pokud společnost Flixbus linku Frankfurt am Main – Mannheim považuje za dálkovou ( 100 km ), tak nevím :-). Jinak jeden z těchto busů
stojí pravidelně každé ráno na autobusovém nádraží v Mannheimu a dobíjí se, místo činnosti pro kterou byl „ekologicky“ vyroben. Cestující, tak využívají normálních busů, které je spolehlivě dovezou zejména ráno ( za prací a studiem ) do Frankfurtu.
Ideální by bylo, kdyby se elekrotbus dobíjel přes den z přebytků fotovoltaiky. Bohužel, k ideálu je daleko, předaleko. Elektřinu potřebujeme nejvíc zrovna v době, kdy slunce nesvítí.
Přebytky fotovoltaiky 😂😂😂😂😂😂
Máte tam ještě nějaký podobný vtip?
Ano, přebytky elektřiny vyrobené ve FV elektrárnách. Hledejte Kachní křivku. https://oze.tzb-info.cz/14848-10-zpusobu-jak-se-vyporadat-s-kachni-krivkou-u-obnovitelnych-zdroju
Vtipné to ale není, on je totiž průser na mraky.
„Stejná firma ale zcela zbytečně jezdí s dieselovými autobusy centrem Prahy po trasách, kde by cestující zvládli podstatně rychleji přesun metrem, například mezi autobusovým nádražím Florenc a Černým Mostem či Zličínem.“
On ne každý má bydliště zrovna na trase metra B. Já bydlím na Žižkově, a pokud mám při cestě autobusem na výběr víc možností, je pro mě odjezd z Florence jedním z klíčových parametrů. Na Florenc dojdu i pěšky. U Černého mostu nebo Zličína musím vyrážet s půlhodinovou rezervou a modlit se, aby byla dostatečná na neustálé výpadky tramvají 10 a 16, kterými musím dojet na Palmovku na metro.
Vždyť metro B jede přes Florenc…
Tak největší prasarna je mít dojezd jedné linky na Florenc a druhé , která na ní navazuje na Zličíně ( trasa Brno- Praha-Plzeň), jak to praktikuje jejich žlutá konkurence…
Ne – to co dělá Regiojet je rozumné a praktické, možná to nepochopíte, ale doporučuji zkusit se po silnici přepravit třeba v pátek cca v 15 hodin z Čerňáku na Zličín a garantuji vám, že podobné bláboly o prasárnách už nevypustíte. Jinak zkuste rychleji přemýšlet než psát
Pokud dokáží doplnit vodík na blízké plničce během 20 minut, aby 15 m autobus dojel 500 km, tak elektrobusy mohou vyřadit z provozu.
Pro vnitrostátní dopravu dojedou s tímto Praha – Brno a zpět či Praha – Český Krumlov a zpět, což určitě bude zajímat ostatní dopravce.
Technická
Autobus na vodík je technicky vzato elektrobus.
Flixbus at si oznamuje co chce, tahle parodie zadne autobusy nevlastni, tak si muze testovat tak akorat jejich hloupou aplikaci
Mínusujte si jak chcete, ale toto je prostě fakt, ať se vám to líbí nebo ne
Já měl za to, že FlixBus žádné autobusy nevlastní a je jen prodejce jízdenek. Že autobusy vlastní různí dopraci, kteří je FlixBusu poskytují i s personálem jako službu.
Presne tak to je
Formulace „doplnění palivových článků“ je nevhodna; vodík se doplňuje do nádrže (tlakové nadoby), do článku je pak přiveden.