Autobusy

FlixBus plánuje testy s dálkovými autobusy na vodík

Autobus společnosti FlixBus. Foto: FlixBus
Autobus společnosti FlixBus. Foto: FlixBus

Společnost FlixBus chce po elektrobusu začít testovat i autobus poháněný vodíkem. Na jeho vývoji začala spolupracovat s technologickou firmou Freudenberg Sealing Technologies (FST), hledají ještě do společného projektu samotného výrobce autobusů.

FlixBus má na nový autobus jasné požadavky: výkon autobusu na vodík musí mít stejné parametry jako stávající vozidla splňující normy Euro 6 a musí zvládnout jízdu nejméně 500 kilometrů na jedno doplnění palivových článků, které nemá trvat déle než dvacet minut.

Po úspěšném uvedení tří dálkových elektrických autobusů chceme vyvinout první dálkový autobus na palivové články,“ uvedl Fabian Stenger z FlixBus Dach. FlixBus zahájil loni na podzim provoz dálkových elektrobusů mezi Paříží a Amiens a Frankfurtem a Mannheimem. Zatímco u elektrobusů využil již hotové autobusy čínských výrobců, v případě autobusů s palivovými články chce být přímo u vývoje.  Firma současně oznámila, že jedná o nasazení autobusů poháněných bioplynem.

FlixBus plán oznámil v tiskové zprávě, v které oznámil plán být do roku 2030 CO2 neutrální. Stejná firma ale zcela zbytečně jezdí s dieselovými autobusy centrem Prahy po trasách, kde by cestující zvládli podstatně rychleji přesun metrem, například mezi autobusovým nádražím Florenc a Černým Mostem či Zličínem.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
OndraS
Host
OndraS

Ono by úplně stačilo kdyby napříč střední Evropou nevypravovali prázdné autobusy. Osobní zkušenost: Praha – Vídeň 5 lidí, Praha – Berlín 6 lidí, Praha – ČB 2 lidi…

nom/prénom
Host
nom/prénom

Já bych byl raději, kdyby se Flixbus věnoval zdokonalování aplikace pro sledování pohybu autobusů. Dneska se mnou zase vyje..li. Z Norimberka N84 +80min. Informace o zpoždění +40min. Už mě nebaví stepovat v zimě a dešti na zastávce, aniž dostanu relevantní informace.

Haha
Host
Haha

Tak proč s ním jezdíte? Lowcost, co byste chtěl?

xxyy
Host
xxyy

Tak proč nejedete se Student Agency?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Výroba vodíku se ovšem do CO2 neutrality nepočítá.

Haha
Host
Haha

Výroba vodíku lze jako odpadní produkt – třeba u chemiček – nebo takto: http://www.osel.cz/10726-prulomova-technologie-tezi-vodik-z-ropnych-poli-a-ropnych-pisku.html

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To jsem četl. Nuž zatím je to v laboratoři, ještě to nebylo nasazeno ve velkém mimo laboratoř.

Aleš
Host
Aleš

Pokud společnost Flixbus linku Frankfurt am Main – Mannheim považuje za dálkovou ( 100 km ), tak nevím :-). Jinak jeden z těchto busů
stojí pravidelně každé ráno na autobusovém nádraží v Mannheimu a dobíjí se, místo činnosti pro kterou byl „ekologicky“ vyroben. Cestující, tak využívají normálních busů, které je spolehlivě dovezou zejména ráno ( za prací a studiem ) do Frankfurtu.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ideální by bylo, kdyby se elekrotbus dobíjel přes den z přebytků fotovoltaiky. Bohužel, k ideálu je daleko, předaleko. Elektřinu potřebujeme nejvíc zrovna v době, kdy slunce nesvítí.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Přebytky fotovoltaiky 😂😂😂😂😂😂
Máte tam ještě nějaký podobný vtip?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ano, přebytky elektřiny vyrobené ve FV elektrárnách. Hledejte Kachní křivku. https://oze.tzb-info.cz/14848-10-zpusobu-jak-se-vyporadat-s-kachni-krivkou-u-obnovitelnych-zdroju
Vtipné to ale není, on je totiž průser na mraky.

Petr
Host
Petr

„Stejná firma ale zcela zbytečně jezdí s dieselovými autobusy centrem Prahy po trasách, kde by cestující zvládli podstatně rychleji přesun metrem, například mezi autobusovým nádražím Florenc a Černým Mostem či Zličínem.“
On ne každý má bydliště zrovna na trase metra B. Já bydlím na Žižkově, a pokud mám při cestě autobusem na výběr víc možností, je pro mě odjezd z Florence jedním z klíčových parametrů. Na Florenc dojdu i pěšky. U Černého mostu nebo Zličína musím vyrážet s půlhodinovou rezervou a modlit se, aby byla dostatečná na neustálé výpadky tramvají 10 a 16, kterými musím dojet na Palmovku na metro.

david.t
Host
david.t

Vždyť metro B jede přes Florenc…

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Tak největší prasarna je mít dojezd jedné linky na Florenc a druhé , která na ní navazuje na Zličíně ( trasa Brno- Praha-Plzeň), jak to praktikuje jejich žlutá konkurence…

xxyy
Host
xxyy

Ne – to co dělá Regiojet je rozumné a praktické, možná to nepochopíte, ale doporučuji zkusit se po silnici přepravit třeba v pátek cca v 15 hodin z Čerňáku na Zličín a garantuji vám, že podobné bláboly o prasárnách už nevypustíte. Jinak zkuste rychleji přemýšlet než psát

noerf
Host
noerf

Pokud dokáží doplnit vodík na blízké plničce během 20 minut, aby 15 m autobus dojel 500 km, tak elektrobusy mohou vyřadit z provozu.
Pro vnitrostátní dopravu dojedou s tímto Praha – Brno a zpět či Praha – Český Krumlov a zpět, což určitě bude zajímat ostatní dopravce.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Technická
Autobus na vodík je technicky vzato elektrobus.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Flixbus at si oznamuje co chce, tahle parodie zadne autobusy nevlastni, tak si muze testovat tak akorat jejich hloupou aplikaci

xxyy
Host
xxyy

Mínusujte si jak chcete, ale toto je prostě fakt, ať se vám to líbí nebo ne

Mirek
Host
Mirek

Já měl za to, že FlixBus žádné autobusy nevlastní a je jen prodejce jízdenek. Že autobusy vlastní různí dopraci, kteří je FlixBusu poskytují i s personálem jako službu.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Presne tak to je

Kubrt
Host
Kubrt

Formulace „doplnění palivových článků“ je nevhodna; vodík se doplňuje do nádrže (tlakové nadoby), do článku je pak přiveden.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince