FlixBus plánuje testy s dálkovými autobusy na vodík
Společnost FlixBus chce po elektrobusu začít testovat i autobus poháněný vodíkem. Na jeho vývoji začala spolupracovat s technologickou firmou Freudenberg
Společnost FlixBus chce po elektrobusu začít testovat i autobus poháněný vodíkem. Na jeho vývoji začala spolupracovat s technologickou firmou Freudenberg Sealing Technologies (FST), hledají ještě do společného projektu samotného výrobce autobusů.
FlixBus má na nový autobus jasné požadavky: výkon autobusu na vodík musí mít stejné parametry jako stávající vozidla splňující normy Euro 6 a musí zvládnout jízdu nejméně 500 kilometrů na jedno doplnění palivových článků, které nemá trvat déle než dvacet minut.
„Po úspěšném uvedení tří dálkových elektrických autobusů chceme vyvinout první dálkový autobus na palivové články,“ uvedl Fabian Stenger z FlixBus Dach. FlixBus zahájil loni na podzim provoz dálkových elektrobusů mezi Paříží a Amiens a Frankfurtem a Mannheimem. Zatímco u elektrobusů využil již hotové autobusy čínských výrobců, v případě autobusů s palivovými články chce být přímo u vývoje. Firma současně oznámila, že jedná o nasazení autobusů poháněných bioplynem.
FlixBus plán oznámil v tiskové zprávě, v které oznámil plán být do roku 2030 CO2 neutrální. Stejná firma ale zcela zbytečně jezdí s dieselovými autobusy centrem Prahy po trasách, kde by cestující zvládli podstatně rychleji přesun metrem, například mezi autobusovým nádražím Florenc a Černým Mostem či Zličínem.