FlixBus jde po škrtech spojů do Brna dál proti Jančurovi. Otevírá linku do Mostu a Chomutova
Společnost FlixBus začne přímo konkurovat RegioJetu na další lince. Od 11. září spouští svoji první linku do Ústeckého kraje. Začne
Společnost FlixBus začne přímo konkurovat RegioJetu na další lince. Od 11. září spouští svoji první linku do Ústeckého kraje. Začne jezdit mezi Prahou, Chomutovem a Mostem.
Otevření nové linky vyplývá z rezervačního systému i celostátního informačního systému jízdních řádů. FlixBus bude ve většině dnů posílat na trasu pětici párů spojů, míří hlavně na dojíždějící do hlavního města: nejvíce spojů jede ze severu Čech ráno, z Prahy odpoledne. V pátek a v neděli bude jezdit sedmkrát denně každým směrem. RegioJet dnes na trase jezdí osmkrát rovnoměrně během celého dne.
Podle jízdního řádu bude FlixBus výhodnější než RegioJet pro cestující z Chomutova. Zatímco RegioJet má část linek z Chomutova vedených přes Most a dál do Prahy, FlixBus v Mostě s každým autobusem začíná a jede nejprve do Chomutova a do Prahy.
Například první spoj RegioJetu z Chomutova odjíždí ve 4:55 a v Praze je až v 7:10, FlixBus s odjezdem v 5:05 je na Florenci v 6:45. Stejně tak může být časově výhodnější RegioJet pro cestující z Mostu, který je u některých časů odjezdu rychlejší o půl hodiny.
RegioJet má v jízdním řádu část linek přímo z Prahy do Mostu a z Prahy do Chomutova, FlixBus má všechny po trase Praha – Chomutov – Most a zpět. Oba dopravci zastavují v Lounech (FlixBus jen s částí spojů) a na Hradčanské v Praze. RegioJet nedávno počty spojů na trase Praha – Most / Chomutov mírně redukoval, za to sklidil u části cestujících kritiku, že se spojení zhoršilo.
FlixBus začíná s cenami na 29 korunách, nabízí tak ale podle svých slov jen několik míst v každém spoji. Ostatní ceny začínají na 99 korunách. RegioJet nabízí spojení z Prahy na sever pro majitele kreditových jízdenek 120 Kč a 130 Kč pro ostatní.
Pobočka německé společnosti v Česku v srpnu oslavila rok provozu, při té příležitosti mluvili její zástupci o další expanzi. Od té doby ale společnost seškrtala výrazně spojení mezi Prahou a Brnem o zhruba čtvrtinu. Od září začala firma jezdit nově z Prahy do Zlína.