FlixBus chce pohltit Eurolines, novou konkurencí pro něj má být BlaBlaBus

Autobus Setra společnosti Eurolines. Foto: EurolinesAutobus Setra společnosti Eurolines. Foto: Eurolines

Evropský trh dálkových autobusů čeká letos velmi zajímavý vývoj. Největší hráč na evropském trhu FlixBus chce ovládnout další velkou síť

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlaďka

Co jsou „komplexnější a rozmanitější služby“ ? Vždyť téměř žádné, kromě místa k sezení na zvolené trase nenabízejí… Dokonce kašlou i na jízdní řád, který si sami stanovují. Kašlou na bezpečnost bankovních transakcí při platbě on-line. Kašlou celkově na zákazníka… A pak hovoří o službách… No, doufám, že k obchodu nakonec nedojde, evroLines je krapet korektnější ve svém jednání.

Leoš Konečný

Prosím jaké inovativní prvky přinesla ta parodie na dopravce jménem Fixbus? Inivativni prvky pokud vím přinesl Student Agency (Regiojet) a Flixbus se mu ani nepřiblížil

vydra

Hlavní výhodou Flixbusu je síťovost (velmi hustá síť napříč celou Evropou, vyjma Východu) a propracovaná mobilní aplikace. Pro mnohé cizince je de facto synonymem dálkové autobusové dopravy.

Pavloš

Jako zásadní a opravdu nejhorší „inovaci“ pak považuji to, že ani na jejich webových stránkách, natož tak v aplikaci, prostě nikde, není možnost sehnat přesný a kompletní jízdní řád linky/autobusu. Člověk ani nezjistí, dokud samotnou jízdenku skutečně přímo nekouří, jakým směrem určitý spoj jede (končí) natož tak kde ještě všude zastavuje, to je tragédie!
Aplikace idos.cz pro jistotu už raději ani všechny spoje FB nevyhledá, třebaže fakticky i jedou..
A ty voucher kódy, když není možnost jich použít víc, jsou pak už skutečně strašně.

Franta

A už je Flixbus v černých číslech nebo ho poařád dotují investoři?

Leoš Konečný

Ten nikdy v černých číslech nebude

noerf

V německu v černých číslech, zbytek zemi, jak jde. S běžnou obsazenosti v ČR, která sotva pokryje náklady na naftu a mzdy řidičů jsou ve ztrátě zcela určitě.

Ondra

Nepřipadá mi, že by flixbus v Česku nějak prodělával. Poslední moje cesta do Liberce obsazenost odhaduju cca 80%. Náklady na naftu se zaplatí i kdyby jelo jen 15 lidí (každý za 49Kč).

liposh

Čím víc konkurence pro Flixbus, tím líp.

T.H.

Jaká křivá duše může dávat „mínusy“ pro liposhův příspěvek?
(A jo, on je vlastně Flixbus konkurencí Žlutozla a nepřítel mého nepřítele je mým přítelem…)

Tak mně taky!

Martin V.

Spíš mě zaráží, že všechny ty regulátory trhu a hlídače konkurenčního prostředí nechává v klidu, když jedna firma chce požrat veškerou konkurenci v dálkové autobusové dopravě v EU. V Německu dejme tomu obor vytvořili (po zrušení zákazu konkurovat vlakům), ale v dalších zemích se ani netají snahou vše fungující zmonopolizovat.

lupenyk

Však nikde ještě není napsáno, že Evropská komise, případně národní úřady akvizici schválí.

Ondra

Čím víc konkurence, ale obecně a nikoli jen Flixbus, tím líp pro zákazníka. Za 49Kč do Liberce je už dobrá cena, pěkně se mi jelo:)

czhunter

Zajímavé, že u železnice většina lidí tvrdí opak – víc konkurence – víc různých jízdenek – problém (dokud nebude „národní tarif“). U autobusů to poněkud překvapivě vůbec nevadí.

Ondra

Zásadní rozdíl proti vlakům je, že u autobusů nikdy nefungovala síťovost, každý bus jezdil samostatně. Většinou se neřeší přípoje nebo čekání na zpožděný spoj. Takže s příchodem konkurence ke zhoršení v tomto směru nedochází.

Jarda V.

Trasa České Budějovice – Praha povětšinou nic moc ani za 29 Kč. Frekvence spojů tak žádná sláva a 2x z ze 3 pokusů mě dopravit včas se to nepovedlo. 😯

Neználek

Souhlasím. Pokud budou ceny u Flixbusu díky konkurenci tam kde jsou. Budu pořád jezdit s Flixbusem :).

v.sp

Jenže to právě nebude. Flixbus se zbaví konkurence nákupem Eurolines. A pak možná někdy někde mu bude konkurovat BlaBlaBus.