Mám pocit, že Jančura kdysi v nějakém rozhovoru říkal, že když mu flix dával nabídku na pohlcení, nabízel mu na spoji fixně 75% peněz, co by dostal z plně obsazeného autobusu, ale bez ohledu na obsazenost, ta jde na triko flixbusu. Takže i kdyby v autobuse pro 60 cestujících jeli jen dva, dostal by peníze, jako by v něm jelo 45 lidí. Jančura tehdy myslím říkal, že to pro něj byla nevýhodná nabídka, protože má prý běžně obsazenost vyšší.
Aha, takže dopravce už je dneska „technologická společnost“. Jsou tedy technologickými společnostmi i České dráhy, RegioJet, ČSAD Střední Čechy? Pokud ne, tak kde je ta hranice? Že si lístek koupím přes mobilní aplikaci?
Nebo to mám brát prostě jako „jazyk nové doby“ (Orwell tomu myslím říkal nějak podobně), jako když si paní Táňa co chodí někam do firmy šůrovat podlahu začne říkat „manažerka podlahových krytin“? 🙂
Čím méně vím, tím razantnější názor mám? Flix není dopravce, ale poskytovatel značky, prodejního kanálu a souvisejících služeb. Dopravci jsou ti, kdo reálně jezdí, tedy např. Umbrella, GumDrop, Tourbus, Icom, Turan Car atp. To chce napřed něco vědět, ať pak nevypadáte jako brouk Pytlík.
Flix neni dopravce a jsem názoru, že to není ani technologická firma. Nicméně je zajímavé sledovat, že zatímco na poli nedotované autobusové dopravy jezdí spoustu dopravců pod obchodním názvem Flixbus, Flixtrain, tak naopak letecké společnosti se snaží vracet, ke svým prodejním kanálům a omezovat některé prodejce jízdenek.
Jistě vyvíjí vlastní technologické řešení a proto není technologická firma.No, co je to tedy? A prodej letenek na spoje prodávanéprostřednictvím druhé strany na spoje provozované pod svým jménem je něco jiného, než provozování dopravy pro někoho, kdo zajišťuje vše od plánování tras, přes prodej jízdenek, včetně technologické části až po propagaci a jediné co dopravce zajišťuje je vlastně vlastní provoz spoje pro někoho jiného, až na výjimky typu Tourbus či Icom, kde je riziko a související věci dělené mezi Flix a provozatele. Takže srovnáváte nesrovnatelné.
Snaha vypadat moudře, obvykle ztroskotá na tom, že výsledná myšlenka postrádá logiku a smysl. 😉 Základem je umět česky, respektovat úzus co výrazy znamenají a pokud je definice něčeho odlišná, je třeba to dát jasně najevo a pro danou komunikaci.
Nebojte se, oni i autobusovi dopravci se zacnou vracet z teto zelene parodie ke svym znackam. Az je prestane bavit to 30% vydirani a riziko na jejich bedrech
Flix, dokázal během krátké chvíle, to co nedokázalo ministerstvo dopravy a vlastně ani světové železnice – na jednu jízdenku z jedné aplikace za jedněch přepravních podmínek cestovat s více dopravci levně po celé EU – za mě je to největší přidaná hodnota, která táhne celou značku a je politováníhodné, že realizovat takto jednoduchou a prozákaznickou myšlenku nedokáže realizovat především železnice.
Na dnešní poměry jo, i u nás jsou v drtivý většině levnější než vlak a na západ o nás je ten rozdíl hodně citelný. Navíc je hodně lidí co se bojí letadla, hodně lidí co i přímou letenku koupí přes kiwi, takže aby hledali kombinace na x jízdenek na vlak nehrozí a Flix je dovede odvíst třeba z Chorvatska do Německa na pár kliknutí v aplikaci, kde jízdenku koupí kdokoliv a přepošle jen kód, za cenu, na kterou si není třeba brát hypotéku. Kdyby nějaká babča přišla na nádraží v Záhřebu a chtěla lístek na návštěvu syna třeba ve Stuttgartu,… Číst vice »
To je tak kdyz nevlastnite zadny autobus a nezamestnavate zadne lidi a nenesete zadna rizika. Zapichnete kruzitko a reknete tady je nejaky mesto a budeme tam jezdit a investori vam nasypou prachy
„A žádnou anketu k tomu nepotřebovali.“
A není to spíše naopak = že investorem je ten Flix a platí ty „najaté“ dopravce?
Na jakém principu fungují „brutto“ smlouvy v případě objednané VHD v ČR?
noerf
1 rok
Pokud budou mít roční EBITDA okolo 60 milionů eur, tak reálná cena je někde na desetinásobku
tedy okolo 600 milionů eur. Další expanze je pravděpodobná, na druhou stranu, pokud přijde další omezení podobná covidu, tak výrazně klesnou tržby i zisk.
Kdyby mi někdo v roce 2019 touto dobou tvrdil, že za pár měsíců bude Hamáček natahovat spagát přes nádraží v Železné Rudě, vytvoří kolonu kamionů z Hradce do Náchoda, pro cesstu mezi okresy si bude psát debilní papír o cestě do Maďarska a do hospody budu chodit zadním vchodem a bude tam zatemění jak za války, tak si budu myslet, že je zhulenej.
Ale to není důvod tu hospodu (flixbus) ukončovat v říjnu 2023, protože by mohl přijít netopýří (nevím jaký) virus. V roce 1997 byly pole na Moravě pod vodou, již 1/4 století se na nich zase seje a sklízí.
Jak ono to vlastně finančně funguje, ví to tady někdo? Když budu dopravce co by chtěl jezdit pod jejich značkou
Mám pocit, že Jančura kdysi v nějakém rozhovoru říkal, že když mu flix dával nabídku na pohlcení, nabízel mu na spoji fixně 75% peněz, co by dostal z plně obsazeného autobusu, ale bez ohledu na obsazenost, ta jde na triko flixbusu. Takže i kdyby v autobuse pro 60 cestujících jeli jen dva, dostal by peníze, jako by v něm jelo 45 lidí. Jančura tehdy myslím říkal, že to pro něj byla nevýhodná nabídka, protože má prý běžně obsazenost vyšší.
Tak tomu snad věří jen blázen :)))
Jako čemu? Že vstoupí? 😀 Šak to jen skoro hotová věc proboha.
FlixBus láká zákazníky do „svých“ autobusů i přes Slevomat:
https://www.slevomat.cz/akce/2093122-flixbusem-po-cr-i-evrope-10-sleva-na-jizdne
Aha, takže dopravce už je dneska „technologická společnost“. Jsou tedy technologickými společnostmi i České dráhy, RegioJet, ČSAD Střední Čechy? Pokud ne, tak kde je ta hranice? Že si lístek koupím přes mobilní aplikaci?
Nebo to mám brát prostě jako „jazyk nové doby“ (Orwell tomu myslím říkal nějak podobně), jako když si paní Táňa co chodí někam do firmy šůrovat podlahu začne říkat „manažerka podlahových krytin“? 🙂
Čím méně vím, tím razantnější názor mám? Flix není dopravce, ale poskytovatel značky, prodejního kanálu a souvisejících služeb. Dopravci jsou ti, kdo reálně jezdí, tedy např. Umbrella, GumDrop, Tourbus, Icom, Turan Car atp. To chce napřed něco vědět, ať pak nevypadáte jako brouk Pytlík.
Flix neni dopravce a jsem názoru, že to není ani technologická firma. Nicméně je zajímavé sledovat, že zatímco na poli nedotované autobusové dopravy jezdí spoustu dopravců pod obchodním názvem Flixbus, Flixtrain, tak naopak letecké společnosti se snaží vracet, ke svým prodejním kanálům a omezovat některé prodejce jízdenek.
Jistě vyvíjí vlastní technologické řešení a proto není technologická firma.No, co je to tedy? A prodej letenek na spoje prodávanéprostřednictvím druhé strany na spoje provozované pod svým jménem je něco jiného, než provozování dopravy pro někoho, kdo zajišťuje vše od plánování tras, přes prodej jízdenek, včetně technologické části až po propagaci a jediné co dopravce zajišťuje je vlastně vlastní provoz spoje pro někoho jiného, až na výjimky typu Tourbus či Icom, kde je riziko a související věci dělené mezi Flix a provozatele. Takže srovnáváte nesrovnatelné.
Jemné nuance v definicích popisují stav, kdy více jedinců se chce napást na jedné činnosti a jsou přitom tak soudní, že se na tom dokáží dohodnout
Snaha vypadat moudře, obvykle ztroskotá na tom, že výsledná myšlenka postrádá logiku a smysl. 😉 Základem je umět česky, respektovat úzus co výrazy znamenají a pokud je definice něčeho odlišná, je třeba to dát jasně najevo a pro danou komunikaci.
Nebojte se, oni i autobusovi dopravci se zacnou vracet z teto zelene parodie ke svym znackam. Az je prestane bavit to 30% vydirani a riziko na jejich bedrech
Flix, dokázal během krátké chvíle, to co nedokázalo ministerstvo dopravy a vlastně ani světové železnice – na jednu jízdenku z jedné aplikace za jedněch přepravních podmínek cestovat s více dopravci levně po celé EU – za mě je to největší přidaná hodnota, která táhne celou značku a je politováníhodné, že realizovat takto jednoduchou a prozákaznickou myšlenku nedokáže realizovat především železnice.
Levne?
Proti vlaku rozhodně. A že by byl nějak drahý to se říct nedá.
Na dnešní poměry jo, i u nás jsou v drtivý většině levnější než vlak a na západ o nás je ten rozdíl hodně citelný. Navíc je hodně lidí co se bojí letadla, hodně lidí co i přímou letenku koupí přes kiwi, takže aby hledali kombinace na x jízdenek na vlak nehrozí a Flix je dovede odvíst třeba z Chorvatska do Německa na pár kliknutí v aplikaci, kde jízdenku koupí kdokoliv a přepošle jen kód, za cenu, na kterou si není třeba brát hypotéku. Kdyby nějaká babča přišla na nádraží v Záhřebu a chtěla lístek na návštěvu syna třeba ve Stuttgartu,… Číst vice »
To je tak kdyz nevlastnite zadny autobus a nezamestnavate zadne lidi a nenesete zadna rizika. Zapichnete kruzitko a reknete tady je nejaky mesto a budeme tam jezdit a investori vam nasypou prachy
No tak nezáviďte. Ono to není tak jednoduché, jak to popisujete.
„A žádnou anketu k tomu nepotřebovali.“
A není to spíše naopak = že investorem je ten Flix a platí ty „najaté“ dopravce?
Na jakém principu fungují „brutto“ smlouvy v případě objednané VHD v ČR?
Pokud budou mít roční EBITDA okolo 60 milionů eur, tak reálná cena je někde na desetinásobku
tedy okolo 600 milionů eur. Další expanze je pravděpodobná, na druhou stranu, pokud přijde další omezení podobná covidu, tak výrazně klesnou tržby i zisk.
Tak jako všem v tom případě. Omezení jen tak nepřijdou.
Kdyby mi někdo v roce 2019 touto dobou tvrdil, že za pár měsíců bude Hamáček natahovat spagát přes nádraží v Železné Rudě, vytvoří kolonu kamionů z Hradce do Náchoda, pro cesstu mezi okresy si bude psát debilní papír o cestě do Maďarska a do hospody budu chodit zadním vchodem a bude tam zatemění jak za války, tak si budu myslet, že je zhulenej.
Ale to není důvod tu hospodu (flixbus) ukončovat v říjnu 2023, protože by mohl přijít netopýří (nevím jaký) virus. V roce 1997 byly pole na Moravě pod vodou, již 1/4 století se na nich zase seje a sklízí.
A co byste si myslel vy, je důkaz čeho?
A co si myslíte vy, tedy že nepřijde žádný další psychopat typu Bureše a nezavře vsechno taky není důkaz…