Firmy se na rozestavěnou D1 nehrnou, nápravu u Humpolce začne Skanska
Ředitelství silnic a dálnic má po fiasku česko-italsko-kazašského sdružení Geosan, Toto a Sine Midas Stroy nového zhotovitele pro úsek dálnice
Ředitelství silnic a dálnic má po fiasku česko-italsko-kazašského sdružení Geosan, Toto a Sine Midas Stroy nového zhotovitele pro úsek dálnice D1 Humpolec – Větrný Jeníkov. Část nejnutnějších prací provede Skanska, která se nabídla s cenou 640 milionů korun bez DPH. Předpokládaná cena zakázky byla 563 milionů bez DPH.
ŘSD firmu vybralo ve zrychleném řízení, neboť opuštěná stavba je v dezolátním stavu, opotřebované a místy nefunkční je zejména odvodnění a velká část vozovky. Skanska má dokončit práce ve středním dělícím pásu mezi kilometry 91,24 (exit Humpolec) a 97,8 a kompletní modernizaci levého jízdního pásu dálnice od kilometru 98 do 104,8 (exit Větrný Jeníkov)
O zakázku se přitom nestrhla velká rvačka. ŘSD oslovilo sedm firem, nabídku podaly tři. Druhá skončila Eurovia s cenou 647 milionů, ovšem jen s poloviční zárukou (60 měsíců). Třetí Metrostav se představám silničářů zcela vymkl, když požadoval 1,85 miliardy.
„Zahájení stavebních prací se předpokládá v květnu tohoto roku v případě, že nedojde k podání námitek neúspěšných uchazečů proti výběru zhotovitele či dalším úkonům zadavatele,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Na zbytek prací na třináctikilometrovém úseku chce ŘSD vypsat dvě řádná výběrová řízení. V tom větším půjde o dokončení modernizace zhruba tří čtvrtin vozovek. Tendr by měl být vypsán v květnu, k zahájení prací by pak mělo dojít s novou stavební sezonou 2020. Ještě letos by pak měla proběhnout dostavba nadjezdu na silnici III. třídy mezi obcí Bystrá a Humpolcem.
Původní sdružení získalo celý úsek za cenu 1,75 miliardy. Stavba začala loni v půlce března, v prosinci ŘSD firmy z dálnice pro nečinnost vykázalo a vypovědělo smlouvu.