Firma ze skupiny Českých drah hledá nového partnera pro vyhledávač jízdních řádů IDOS
IDOS, vyhledávání vlaků, foto: Zdopravy.cz
Spolupráce s Mafrou může po více než 16 letech skončit.
Spolupráce s Mafrou může po více než 16 letech skončit.
Jednoznačně jsem pro odchod. Vůbec nechápu, proč by nějaký slovensko-marocký STBák měl shromažďovat informace o tom, kam cestuji, navíc ještě s provázáním na vyhledávané zprávy, diskuzní příspěvky atd. Tohle je zvěrstvo. To samé Novinky, kde se přihlásím k emailu na seznamu, a už se to se mnou všechno veze i na zpravodajském portálu atd. Jsem ostře proti, a u IDOSu tím spíš, že do toho částečně sype peníze stát, takže by to mělo být samostatně a nezávisle. Sorry za stručnost a zmatenost, jdu spát. Smysl sdělení je snad jasný.
Karel Pražák je slovensko-marocký STBák? Nebo koho konkrétně myslite?
Cestovatel se evidentně zmýlil, ale vysvětlit se mu to dá i jinak než tím, že ho vytrollíš…
Mafra už není Babišova. (Akorát Wikipedie si toho ještě nevšimla…)
Oni už mají schválení transakce na ÚOHS?
Rejstřík si transkace taky zatím nevšiml. https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=14225&typ=PLATNY
Formalita. Zatím jsem si nevšiml, že by opravdu velkým hráčům přes ÚOHS něco zásadního neprošlo. Mohu se samozřejmě mýlit, ale tohle nepochybně projde.
V pátek 1. záři 2023 byl oznámen prodej 100% podílu skupině KAPRAIN Group lobbisty a podnikatele Karla Pražáka, obchod ještě musí schválit antimonopolní úřad.
1. Z vašeho lehce chlerického příspěvku lze vyloupnout racionální jádro – to, že by vyhledávač spojení měl být nezávislý. V současném systému IDOS má jeden (ten nejsilněnší) dopravce (prostřednictvím své dceřinky Chaps) teoretickou možnost, díky doprovodným funkcím, jako je prodej jízdenky, získat částečný přehled i o datech využití spojů konkurenčních dopravců. Lze jen doufat, že neutralita vůči matce (ČD), je zajištěna stejně, jako je tomu v případě VÚŽ. 2. V textu zprávy mně dojala slizská citace, že se bude „optimalizovat využití reklamního prostoru“… 🙂 Surová verze téhož: …vydojit z reklamního smogu ještě více peněz… 3. Pro vaše klidné spaní pane… Číst vice »
Tady bych vás opravil. Jízdenky si můžete kupovat i na jiné dopravce, ne jen na ČD.
A tím získat přehled i o datech využití spojů konkurenčních dopravců, který
Karl vB v příspěvku zmiňuje…
Ideální by bylo, kdyby měl IDOS přímo stát a sjednocoval tak všechny IDS, potažmo MHD a jejich aplikace. Zkrátka vše v jedné aplikaci: jízdní řády, spojení, jízdenky, mapy… No ale to bych si představoval nepředstavitelné.
Tak snad už má CENDIS.
Nevšimnul jsem si, že by stát dělal zrovna ergonomické aplikace.
Jenom ne státní.. Takováhle aplikace by měla i fungovat.
Ale v tom IDOSu ty IDS najdu už teď i s MHD. Seznam to umí taky, dokonce přímo z mapy.
A netuším, proč by se to mělo zestátnit. Jízdní řády jsou a mají být veřejné, v zájmu každého dopravce je, aby se dostaly ke všem lidem.
Stát nemá podnikat..
JO aha tak já měl dojem, že je to aplikace mafry 😀
Proto mi bylo divné proč Idos neumí přidat „Lítačku“ do kupónů a tím zobrazovat vlaky na které lze jezdit ZDARMA v rámci PID. Místo toho vám idos app nabízí koupi jízdenky kterou NEPOTŘEBUJETE!!! No už chápu oni to provozujou ČD ;(
ČD se IDS jizdenky snazi natlacit do Muj vlak.
Chaps: O nás, kdo jsme a čím se zabýváme https://www.chaps.cz/cs/aboutus
CHAPS dělá všechno pro to, aby to vypadalo jako aplikace Mafry, ale zároveň to vehementně popírá (a spojení s 25085 popíral taky). Arogance starého nedobrého CHAPSu se prostě nikam nevytratila. 😆
Litačka není typ slevové karty, ve smyslu slevovych karet typu ZTP, ISIC, apod.
Škoda že veřejnou službu, kterou objednává státní správa a samospráva (informace o veřejné dopravě) nemůžeme jako občané konzumovat bez reklamního obsahu. Chtělo by to transparentní přístup k otevřeným datům (s daty pracuje také Seznam pro svůj portál, ale co jsem zaznamenal při jeho spuštění, zpřístupnění aktuálních dat nebylo zdaleka ideální) – vždyť je to placené z našich daní.
To vyresi az novy rejstrik IS VD. Soucasny system je sice pod smlouvou s MinDop, ale porad nad tim ma Chaps vetsi nez malou kontrolu.
No jasně, kdysi si z toho jisti pánové udělali výnosný kšeftîk…
Ostatně proto stále nejsou spoje ČD např. v Google, narozdíl třeba od RJ.
Data sice otevřená jsou, ale značně problematicky.
Přístup přes ftp:// je na pováženou.
Všechno pokračuje Registrem zastávek, který je pouhým seznamem bez jednoznačného identifikátoru. Přitom metodicky-pokyn-cis-5.pdf Registr (registr) několikrát zmiňuje.
Zastávka Babice je v seznamu jednou, ale v reálu jsou čtyři ve čtyřech okresech.
Naopak 4x tam je:
„Vlašim,,u Vorliny“
„Vlašim,,U Vorliny“
„Vlašim,u Vorliny“
„Vlašim,U Vorliny“
Trojic tam je 200! Třeba:
„Lavičky [ZR],,rozc.“
„Lavičky,,rozc.“
„Lavičky,rozc.“
CHAPS je v tom nevinen, žába na prameni je ministerstvo dopravy, které spí.
A všichni mlčí! Dopravní úřady, organizátoři a objednavatelé veřejné dopravy, dopravci… Mlčí a platí jak mourovatí. CHAPSu.
Asi jim současný chaos vyhovuje.
MinDop novy registr chysta uz pres rok. Analyza, zadavacka do VR, financovani, … nechteji opakovat chyby z minula, musi zohlednit nove povinne formaty od 2025, ma v tom samozrejme byt i spravni agenda kolem jizdnich radu, mozna nejake veci navic. To neni ze dne na den.
Ano, ministerstvo dopravy je ten, kdo tu nejvíc škodí. Kámošové majitelů.
Ostatně to platí pro celou skupinu ČD. SŽ nemůže vypovědět s ČD-T řadu naprosto průšvihových smluv, protože akcionářská práva ke skupině ČD vykonává MD – ti stejní úředničtí darebáci.
Predstavuje te si to strasne jednoduse. Ve smlouvach je neskutecny binec. Spousta veci neni vubec zasmluvnena. Pak diky rozdelovani a restrukturalizacim jedna vec se resi pres x organizaci. Postupne se vsichni snazi, nerikam jak moc uspesne, to nejak rozmotat a vyresit. Do te doby proste ty smlouvy nejak bezi a hlavne casto v puvodnich cenach bez navyseni o inflaci atd., coz treba za 20 let by nedelalo malo.
Jinak SZ ma ve svych vecech bordel daleko vetsi nez CD-T, tak bych radeji pomlcel.
Ono kdyby CHAPS zlepšil workflow prodeje jízdních dokladů a dokázal nabídnout lepší služby pro IDS, byl by bezesporu největším prodejcem jízdenek v ČR. Místo toho raději je v tomto někde na přelomu milénia.
To by se to muselo cele napsat znova.
Tak 20 let to už mohlo být. Dnes tam nenatlačíte ani prodej cyklobusů.
Mohlo no, ale znate to. Takovych mohlo je nejen ve skupine CD snad nekonecne.
Přitom dceřinná ČSAD SVT Praha má v AMSBus cyklobusy implementované a nabízela to letos některým krajům.
Nabízejí, ale už nejde vybrat jestli jede dítě, student, dospělý + kolo a žádat o kompenzace.
🤔 zajimave…
Dobrý den. Mohl byste být konkrétnější v tom, co přesně máte na mysli tím zlepšením worflow prodeje?
Jak je řada nákupů ČD pochybných, tak nákup Chaps se povedl. Díky tomu dráhy získaly příjem z prodeje jízdenek konkurence, protože řada lidí nakupuje lístky výhradně v IDOS namísto přímo u dopravce a navíc mají teď díky prodeji místenek data o vytíženosti spojů konkurence.
Zatím však stále nezobrazuje JŘ po 9. prosinci…
ještě není finální verze.
https://www.bbsk.sk/aktuality/cp-zsr-gvd-2023-2024
Ale třeba Banskobystrický kraj finální verzi uveřejnil.
To, ze to zverejnil kraj, neznamena, ze to zverejnilo oficialne ZSR a ze se to skrz databazi UIC MERITS dostalo do Ceska k Chapsu.
https://www.zssk.sk/cestovny-poriadok/
Asi se tam přestěhuju…
Na DB už k dispozici je
ÖBB taky
houby, kompletní data GVD2023/2024 nejsou ani u DB a ÖBB, chybí data jiných dopravců než ČD, takže výsledky hledání tomu odpovídají
Data vlaků byla zveřejněna dnes, data busů nejsou ani zdaleka kompletní (jako každý rok budou tak cca týden před platností).