Finsko zlevnilo veřejnou dopravu, jízdenky jsou na čtyři měsíce bez DPH
Souprava VR ve Finsku. Foto: VR
Finské dráhy doufají, že daňová úleva přiláká do vlaků více lidí.
Finské dráhy doufají, že daňová úleva přiláká do vlaků více lidí.
V Čechách a na Moravě též je to pod taktovkou MD a jednotlivých krajů, Parodie na moderní hromadnou dopravu… Těch míst, kde kvalitativně, časově i peněžně hromadná doprava vítězí je minimum.
Zaostáváme a blížíme se úrovní čím dál více na Východ.
Pozn.: I čas jsou peníze
Hm…. jak je to u nás na příkladu LEO Express 1. Dopravce prodá jízdenku… řekněme, že a) 60% pasažérů s LEO jede v rámci ČR (DPH 10%) b) 40% pasažérů s LEO pokračuje na Slovensko (DPH se neplatí neboť je od DPH osvobozeno a to s nárokem na odpočet) Tj. tržby ad a) tržba od pasažérů v rámci ČR 54,5 Kč pro LEO plus 5,5 je DPH pro stát ad b) tržba od pasažérů pokračujících na Slovensko = 40 Kč pro LEO a 0 Kč DPH Celkem LEO utrží 54,5+40 a státu zaplatí 5,5 Kč 2. DPH, které LEO dostane… Číst vice »
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku.
Viz osud DPH u SAZKA do roku 2004. Stát vracel DPH z nákupů SAZKY zpět firmě SAZKA, ale SAZKA ze vsázených peněz od lidí už státu DPH neplatila = prý takto stát se ochuzoval o 200 milionů ročně ve prospěch SAZKY (tj. SAZKA neplatila státu DPH, ale naopak) S novým zákonem o DPH od 2004 už tato možnost pro SAZKu skončila. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/sazka-nema-narok-na-odpocet-dph/r~i:article:117243/ Čili, když nyní např. firma ČD nakupuje za desítky miliard nové vlaky s DPH 21%, tak kdyby firma ČD z jízdenek neplatila žádnou DPH, tak by firma ČD nedostala od státu vůbec žádné vrácené DPH z desítek miliard… Číst vice »
Plátci DPH nakupují bez DPH a to i tehdy, když má některá jejich činnost nulovou sazbu DPH. Tak to s tím vracením není tak žhavé…
A u nás bude úleva kdy?
Až nebudeme volit politiky, co mentálně zamrzli v 90.letech. Či ještě víc v histori..
Jenže to je těžké, když tam mentálně zamrznuli i občané. A co bych si nerýpnul k jinému tématu: Přesněji bych řekl, že v roce 1969. Měl jsem to rozepsat na dva příspěvky, takhle budou bodovatelé rozpolcení.
Ty patrové vozy jsou velmi pohodlné. Velmi jsem v nich oceňoval budku pro volajícího, aby nerušil svým tlacháním ostatní cestující.
Ve Finsku to možná funguje. U nás v práci byly menší meeting místnosti na klidnou práci, protože telefonovat nebo na ad hoc meetingy tam nikdo nechodil, tak tam byl většinou klid. Tipuju, že do té budky bych si chodil užívat ticha.
Ještě, že u nás máme moudrou vládu, která zdražuje hromadnou dopravu a zároveň zlevňuje to individuální.
Jak zlevňuje tu individuální?
Já bych neřekl, že zlevňuje, ale že vytváří podmínky pro provoz aut. Zkapacitnění, parkoviště, elektromobilita….
To je jednoduché, řidičů v ČR je asi 6.000.000 a všichni mají volební právo (18+).
A pak jsou takoví, kteří nechtějí koně, ale aby ho sousedovi sebrali. Stalo se, soused neorá ani sobě ani nikomu na vesnici.
Vůbec nejde někomu sebrat ani koně, ani auto. Jde o vytvoření podmínek, aby ti po nás měli kde žít.
Ale taky jak žít a za co žít, protože bez pořádné dopravní infrastruktury a to jak silniční, tak železniční tahle země bude nekonkurenceschopná. Nejde vůbec o to, jestli auto nebo vlak. Je potřeba zlepšit obojí. V porovnání s okolními státy a už to není jen Rakousko a Německo, ale i Polsko brutálně zaostáváme ve všem.
Jde o to, jestli auto, nebo vlak. Zkapacitnění silnic „vyrobí“ další auta a ta auta potřebují více pruhů a více parkovišť a tak to jde stále dokola. A pořád se betonuje, parkoviště u památek, parkoviště u škol, parkoviště u vstupu do skal, parkoviště u továren, u obchodů u sídlišť…
Beton a zase beton, půda ustupuje, zeleň ustupuje. Voda letí do moře protože ji beton na rozdíl od půdy nezachytí. Pohodlí jednoznačně vede. Jak žít bez přírody?
Tohle zakomplexovaný, namyšlený společnosti bez sebemenšího náznaku přemýšlení ale těžko vysvětlíte. Tohle všechno budou muset po „nás“ žehlit naši potomci nebo se vše totálně zhroutí, protože VŠE souvisí se VŠÍM. 🙂
Třeba snížením spotřební daně na naftu či zrušením silniční daně.
Na spotřební dani ušetří i doprava hromadná. Silniční daň se pak individuální dopravy vesměs netýká.
Hned v nadpisu chybka „Finsko zlevnilo veřejnou dopravy, jízdenky jsou na čtyři měsíce bez DPH“ – správně Finsko zlevnilo veřejnou dopravu, jízdenky jsou na čtyři měsíce bez DPH
Každá země evidentně jinak. Jestli u nás projde ta „jedna snížená sazba“, tak místo 10% to bude 14% . Líp už evidentně bylo
Protože žít na dluh je přece úplně v pořádku, děti a vnuci to po nás zaplatí.
už máš zaplacený daně? i na příští rok?
daň z komína, daň z trakaře, daň z otevřeného okna, daň ze zavřeného okna, daň z hlíny….
To jsem netvrdil – ale je to samozřejmě pravda, nehádám se
Je ovšem dost možný že by děti a vnuci radši platili ten ekonomickej dluh způsobenej výpadkem DPH z jízdenek na VHD, než když budou muset platit ten klimatickej, kterej jim necháme díky tomu, že jsme to brutálně přepískli s podporou individuální motorové dopravy…
Na dluh žijeme posledních cca 25 let a v dohledné době se to určitě nezmění
Sorry, ale dluh na infrastruktuře je mnohem starší. Například od dob INDUSI 54 chybí v ČR zabezpečovač.
Podporovat veřejnou dopravu není žití na dluh.
A proto stát sníží daně bohatým nebo sníží spotřební daň na naftu.
Tak to asi myslíte, že?
Prostě nejsme schopni ze současných daní uhradit vše jak je ted nastavené. Takže jsou dvě možnosti. zvýšit daně a nebo osekat sociální stát a služby. Cestou je Zemanův nápad, zrušit danové výjimky, to hned hodí 300 miliard.
Ale Zemanovy voliči by se divili kdyby měli například platit dan z příjmu ze svých důchodů.
Radši budu platit české jízdné s DPH než finské jízdné bez DPH.
Proč?Já pravidelně Oulu -Turku 25.9e
s DPH
Nejlevnější to nabízí na dnes nebo zítra za 37,60€.
Nevím kolik to stojí dnes nebo zítra jen píšu ze já pravidelně 25.9e
Plus je dobrý si uvědomit, že je štreka délkou zhruba jako Praha-Hamburk… U tý se nedá úplně čekat, že by byla za pár korun.
Asi jako BV-KV
Tak to je dobrá cena. To je základní jizdné beze slev?
Základní jizdne