Finnair čeká zmenšování, kvůli zákazu letů přes Rusko musí proměnit síť

Odstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair a Boeingy 737 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair a Boeingy 737 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Dopravce plánuje návrat do zisku v roce 2024.

Letecká společnost Finnair oznámila nový plán, jak se vrátit do zisku. Jednou z cest je i zmenšení flotily. Zatímco většina evropských dopravců se již vrátila do plusu, Finnair se potýká se ztrátami, za které nemůže: přišel o možnost létat do Asie kratší cestou přes Rusko.

Nová strategie Finnairu má přinést návrat do kladných čísel i v dobách, kdy bude mít Finnair uzavřený ruský vzdušný prostor. Ten využíval pro cesty do Asie, často šlo o nejkratší spojení z Evropy zejména do Japonska. Nově musí létat s mnohahodinovou oklikou.

Podle šéfa firmy Topi Mannera musí firma projít strukturálními změnami, zejména v oblasti nákladů. „Máme skvělé základy, na kterých můžeme stavět. Skvělý produkt, silné standardy bezpečnosti nebo velmi silnou značku,“ vypočítává Manner.

Jedním z klíčů má být proměna sítě, která má být „geograficky vyváženější“ než dosud. Novinkou je spolupráce s Qatar Airways, začne létat do Dauhá ze Helsinek, Stockholmu a Kodaně. Součástí bude i redukce flotily, dopravce ale zatím neuvedl, jakých letadel se zbaví. Chce také zvýšit příjmy za dodatečné služby zákazníkům.

Finnair prošel zeštíhlením během covidu, další škrty ho ještě čekají. Firma chce ušetřit nejméně 200 milionů eur ročně. Do zisku se chce dostat v roce 2024.

Tagy Finnair
3 komentáře