Finnair čeká zmenšování, kvůli zákazu letů přes Rusko musí proměnit síť
Odstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair a Boeingy 737 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Dopravce plánuje návrat do zisku v roce 2024.
Finnair je doopravdy v nezavidenihodne situaci. V soucasnosti maji osm Airbusu A330 a 17 (+ dve objednavky) A350. Obavam se, ze samotne Helsinki takhle velkou dalkovou flotilu v tehle dobe neuzivy a firma bude stroje muset udat nekde jine (jako to ted dela ve spolupraci s QR). Nastesti vlastni Finnair pouze 9 dalkovych letadel, zbytek ma na leasing. S flotilou na kratke trate se da pracovat o neco lepe a flexibilneji. V zime par charteru z Laponska do Evropy, v lete rozvoz Finu do oblibenych dovolenkovych destinaci – to vse jako doplnek znacne osekane evropske site pravidelnych linek. Ktere linky… Číst vice »
Když vidím tu úvodní fotku z doby největšího covidu , kdy většina flotily SW byla na zemi a teďka po dvou letech si zase musejí pronajímat letadla , aby pokryla poptávku 🙂👌
A321čky Finnairu akorát celkem často vídáme v Praze na linkách BA z/do LHR. Trochu nezvyklé vídat jejich letadla u T1. Ale rozhodně příjemnější, než když tam byla v době nejhorších covidových uzávěr uskladněna.