Fikáček poslal do Hrušek ubytovací vozy na pomoc místním a brigádníkům
Vlak na pomoc obyvatelům Hrušek a dalších obcí po tornádu. Foto: Albert Fikáček
První dopravci nabízí své kapacity pro přepravu pomoci do oblasti postižené přírodní katastrofou.
Pomáhal jsem s odklízením v Moravské Nové vsi. V noci z pátku na sobotu jsem spal v podchodu žst. Lužice a spaní nic moc – několikrát nás probudili procházející chodci a projíždějící drátaři.
Ze soboty na neděli jsem spal v tomto vlaku a pohodlí bylo nesrovnatelné. Super nápad.
takze jak jsem psal eletrika neni voda neni horko je tam jak vpeci jen toiky privezly
Cením si toho, že se Český národ v těžkých chvílích dokáže semknout. Díky
Nápad dobrý, ale myslím si, že se nevyužije. Většinou lidé do nevšedních řešení nejdou, buď jsou špatně zorganizované nebo o nich nikdo neví, nebo jím to připadá příliš divné.
Měl jsem tu čest strávit minulou noc v tomto vlaku. Jeden vagon jsme zabrali my z aktivní zálohy AČR, podstatnou část vlaku zábradlí hadici z různých koutů republiky. Kapacita byla naplněná asi ze třetiny (cca 100 lidí ze 300). V dalších dnech je v plánu tento oddíl ještě navýšit. Jídlo zajišťují různí dárci (McDonald’s, Vitana apod.), na záchod se chodí do toiky. Spaní bylo pohodlné, ale delší osoby se moc nenarovnaly.
Kdo se bude starat o úklid kolejiště pod vozy s WC „ve stanici nelze“ ….
Můžeš se přihlásit.
Diskutovalo se o tom již níže, pod mým dotazem, že dovezli také chemická WC.
Důchodci z DVI.
Nějak nechápu část lidí která tu řeší připojení na rozvodnou síť atd.
Je to super pomoc a vím že lidi kteří pomáhají se potřebují hlavně slušně vyspat.
Vážený pane Fikáčku
DÍKY za vtipný nápad a RYCHLOU POMOC.
Kecy nemají cenu….vážení hnidopichové, čest všem na koho se toto oslovení nevztahuje ☺
Jojo, v takovém případě se musí jednat, a ne jen žvanit…
Pan Fikáček za tohle rozhodně zaslouží obdiv, o tom žádná – zorganizoval to dobře, snad i funkčně (to uvidíme po, doufám úspěšném, ukončení projektu), ale co je na nápadu vtipného? Dobrý, skvělý, iniciativní apod. o tom žádná 🙂
O půl dvanácté v noci mi volal dozorčí, že má speciální úkol. Vytáhnout z areálu bývalých cementáren sedum vozů. Ve dvě ráno už byli nachystaný na 104. kolejí k odjezdu. Fikáček byl z toho, že jich může poskytnout nadšený a krizový štáb vděčný.
Dovolím si hloupý dotaz, záchody to má typu „ve stanici nelze“ (předpokládám) nebo vakuové?
Také předpokládám A. Je to nouzově řešitelné třeba Toi kou nebo nějakou improvizací v podobě wc na nádraží atd. Nezapomeňte – kdo rychle dává, dvakrát dává. Pokud máte volbu spát v troskách bez střechy, oken a svoje auto máte v cizí zahradě, je možnost noclehu v suchu pod střechou opravdu k nezaplacení. A je jedno, jestli je to vagon, maringotka nebo buňka.
Jistěže ve stanici nelze… Ale umím si představit, že Johnny Servis postaví 10 – 15 chemických kadibud (jako to dělá na každém fesťáku)… a ve vozech to vyřeší klička k uzamčení WC
Je to nouzová situace
Že jo – nouzové řešení v nouzové situaci…
Ano, dovezli jsem 10 chemických zachodu. Zítra přijedou další spolu s wlab822.
Z toho rýpání si nic nedělejte. Lidé přímo na místě to ocení. Ať už místní, nebo dobrovolníci. A děkuji za ně.
Jste super, zvažuji jet na nějakou Vaši akci, a čím dál víc mě přesvědčujete, že mám!
Klička k otevření WC je v každém železářství a totéž zvládnou kombinačky …
Jeden takovej kadil ve starem „na nadrazi nelze“ pri zastaveni rychliku v pardubicich. Mlady pubertak co v tech pardubicich nastupoval zaridil, ze dotycny vylezl ze zachodu az v koline.
Jak?
Nádhera. A kdo potřeboval na záchod, musel jít jinam. Přičemž vyhnout se tomu, aby člověk spláchnul při průjezdu stanicí, kde vlak nezastavuje, to je prakticky nemožné, přes to okno není vůbec vidět ven. Ne, nebyly mobily, natož GPSka v nich.
Ve stanici, která se projíždí, moc lidí nenastoupí.
Prima nápad, tleskám. Do vozů neprší, nefouká vítr a na lehátku se člověk vyspí líp než venku v dešti a bouřce. Respekt i k rychlému obstarání mašiny 👏
Okamžitá a v rámci možností pohodlná ubytovací kapacita, super nápad.
pripojit 7 ubytaku v hruskach na elektriku bude velky problem
A proč by to měl být problém? Nádraží leží docela bokem od obce a dle všeho nebylo tornádem nijak výrazně poškozeno.
A je tam snad depo, mají tam stojan? 😀
Tipoval bych že lepší než dohady se SŽ může být nechat tam nastartovanou lokomotivu.
Existuje také něco, čemu se říká prodlužovací kabel. Je-li v budově zásuvka, je možné provádět napájení odtamtud.
A je na to předpis?
Dělá se to naprosto normálně třeba při výlukách, blbečku.
vypojí se lednička a zapojí se vlak?
Od toho jsou rozbočovače, debile.
Vlak se na 230 V nepřipojuje …
Připojuje se i na 230/400V.
To už dááávno ne!!!
Připojuje se průběžným kabelem, obvykle na 3000V SS…
Fakt? A co ten průběžný kabel ve voze bez CZE nakrmí?
Mimochodem, rozumíš významu spojky „i“ ?
Navíc – tam už je asi ST 25kV…
Dotycny se spis obaval jestli to utahnou pojistky. Osobne bych rozhodne vlak pres rozdvojku nepripojoval.
To přeci nejde! Každý odborník na železnici by vám vysvětlil, že to je složité a kdesi cosi a navíc by vám nadal do šotoušků a lokálkových fanatiků …
Je to dobrej a rychle realizovanej nápad.
Třeba to bude nakonec déle, než týden.
To, jak moc jste lokálkový cokoliv, na tomto nápadu pomoci přece nic nemění.
věřte tomu že to půjde, i kdyby někdo naštouchnul centrálu kterou někdo přiveze z druhého konce Republiky, tohle není hra na papírování, tady je potřeba pomoci lidem ……. čekám že se tam vybuduje celé vojenské ležení, alespoň to bych od ženistů čekal. Bude tam potřeba velké množství lidí co zajistí pomoc. Od doktora počínaje po posledního člověka co bude mejt nádobý asi se ta armáda najedla umyla a trochu si odpočinula.
A 230/380V přes prodluzku do topného kabelu?
Topit se teď nemusí. Je léto, a tím pádem bude uvnitř tepla dost. Do zimy tam ty vozy určitě nebudou.
To ne, ale jak se dostane napájení do osvětlení vozů? Tipoval bych, že baterie nabíjí topný kabel.
U vozů s centrálním zdrojem energie (CZE) ano. Jenže vozy, které tam přistavil Fikáček, CZE nemají.
3 mají cze 4 ne. Chápete ze tady nikdo elektřinu neřeší? Nechtějí spát venku, to je celé.
Díky za objasnění.
SPRÁVNĚ!!!
Nenechte se znechutit internetovými kecaly. Udělal jste dobrou a správnou věc.
A co mají a jak se to připojí do zásuvky?
No min 1500v je třeba.
K napájení čeho ?
V budově síť 3×400 / 230 V, ze staničního řádu není patrné, zda je nějaká zásuvka na vnější straně budovy. Fotka na mapy.cz je 11 let stará, tak je sice nějaká el. skříň venku, ale to mohou být jen pojistky ….
Jinak DK trvale uzamčena. Jaký smysl má připojení na síť 3 x 400 / 230 V ?
A pokud je možné dostat do nádraží napětí, tak se případně najde i nějaká plonkovní laminátka, nebo se to dá třeba od půlnoc do 6 ráno stáhnout do BV na nabití… Nehledejme nepřekonatelné problémy kde nejsou.
Stojan na připojení průběžného kabelu není a nikdy ve výhybně Hrušky nebyl. K čemu ?
K čemu bude „nastartovaná“ lokomotiva …. ?
Aby se ve vozech svítilo, případně fungovaly další věci (klima/topení, wakuwc)
Pouze pro vozy s funkčním Centrálním zdrojem energie = CZE, V tomto případě 3 ano, 4 ne.
Takže výhybna Hrušky, neobsazená, dálkově řízena CDP Přerov, nouzově lze řídít dálkově z Břeclavi.
Což myslím plně dostačuje vzhledem k blízkosti Břeclavského uzlu a odlehlosti obce.
U starých vozu je kabel dobrý akorát na topení. Světla jdou z baterek a ty se dobíjí za jízdy z alternátoru, leda že by nový provozovatel měl nějaké úpravy na připojení 230/400V z veřejné sítě.
A co ty zásuvky na 220, co jsou tam na chodbách třeba pro vysavač? Měl jsem za to, že ty se zapojují zvnějšku prodlužovačkou.
Zásuvky pro vysavač znám jen z vozů s CZE a to tyto určitě nejsou. Ve vozech z Bautzenu znám jen zásuvky na holící strojky a ty zvládnou jen pár Wattů.
Napájení osvětlení stojících vozů jde vyřešit pomocí nabíječky baterek 230/48V, napojí se ve vozovém rozvaděči.
Jenže ty nabíječky jsou z vozů dááávno vykuchané…
A nakolik jsou tedy ty zásuvky ve starých vozech? Jsou to stejné zásuvky jako na 230V. Spolužák kdysi při cestě na výlet zkoušel do nich zapojit bedýnky od počítače, samozřejmě to nefungovalo, ale k něčemu musí být. Proč by jinak byla uprostřed chodbičky dva metry na stropě zásuvka na strojek?
Elektrickou energii zajistil agregát půjčený od nějakých hasičů. Byl umístěn dostatečně daleko od vlaku, takže nešel vůbec slyšet. K dispozici byly mikrovlnky, rychlovarky, nabíjení mobilů a akumulátorů do nářadí, … Krásná práce a super nápad.
Stvebni bunka bude dost podobna svym komfortem. Klimatizaci mit asi tezko bude a tento vlak nabidne kapacitu cca 300 mist, a je pripraven v radu minut. Stavebni bunky by se daly postavit v radu dni az tydnu. Albert to vzal za spravny konec!!
Správně a pohotově…
Ruskými luxusními lůžkovými vozy nedisponuje nikdo v ČR, takže dává co má…
Stavební buňky už dnes běžně klimatizaci mají. Ale se zbytkem příspěvku souhlasím, nikde se jich neválejí desítky nevyužitých ani se nedostanou na místo v řádu hodin. V současné situaci byla každá pomoc dobrá, jen pan ABC Bláha je obyčejný zmrd.
ŽiWELL Express 🙂
Bez klimatizace to bude v nadcházejících vedrech neobyvatelné. Nouzové ubytování dělníků se řeší patřičně vybavenými stavebními buňkami.
Nevím, jestli jste někdy v takové buňce spal, ale vyjde to úplně nastejno. A každá pomoc se počítá. Lepší než mudrovat na internetu.
a byl jsi nekdy ve stavebni bunce?
Předpokládám, že je to konzultované s vedením obce a vedením zásahu hasičů a dalších složek IZS, které tam jsou, což by měla být jakákoli pomoc, která pojede fyzicky na místo. Pokud oni tuto nabídku přijali, nemá smysl jim do toho na dálku kecat.
Místní často už nemají střechu nad hlavou. V této situaci budou rádi za cokoliv.
A to byli od včerejšího večera na ulici? Nouzové ubytování se běžně řeší jinak a na dlouhodobé to stejně nebude. Spíš to bude taková kuriozitka….
Ono to bude spíš pro dobrovolníky, co tam pojedou pomáhat. Tradiční nocovny typu sokolovna, tělocvična apod. asi nepřipadají v úvahu.
Aha, tak proto ještě existují…
Kdo ještě existuje?
ne, ono to plošně smetlo celej kraj….
Kraj ne (ani ve smyslu správním ani obecném, BV, Lanžhot, Týnec, Prušánky, bez vážných škod), ale ty dědiny to pobořilo značně.
Prosím? Sokolovny a pod. se na dědinách (no ono to má snadno 2 tisíce obyvatel) používají k vícero účelům, ale v současné situaci jsou asi nepoužitelné, elektřiny, plyn, voda možná taky, mimo provoz, nejspíš jsou teď bez střechy.
Tak a je to tady! Správní opravdoví přátelé železnic, čili ti správní a opravdoví šotouši vědí, že to je špatně, takhle se to nedělá a vůbec …
Alberte, díky za to, že jsi! Takových dobrodruhů jako jsi ty, je nám opravdu hodně zapotřebí. HOWGH.
Tak on pan ABC patří tradičně k TOP 5 místních mozkoborců, takže lze říci asi jen to, že nezklamal. Naopak by bylo šokující, kdyby alespoň projednou dokázal neplácat úplné píčoviny a neflusat jedovaté sople.
On dostal přímý zásah jednou z ulitých střešních tašek. Mějme s ním soucit, je to vlastně chudák.
Jasně, železnice práve zachránila svět! Co bysme bez ní dělali. Jen se divím že se taky to ženijní vojsko nepřepravilo po ní?
Neříkejte dvakrát…
No svět ne, ale v této situaci je každá pomoc dobrá. A pokud má pan podnikatel vozy které se mohou vydat ihned na cestu a je ochotný je poskytnout a mohu tam být v řádu hodin, tak není důvod mu za to spílat a nadávat. A přepravovat ženijní vojsko vlakem není třeba. Dostanete se tam třebas přes pole, ale silnice jsou použitelné, není k tomu důvod (a speciálně do Hrušek materiál lakem ne-e protože to je na vysokém náspu) Ale celkem věřím tomu že kdyby došlo k situaci někde jinde a dráhu bude možné použít a silnici ne (např smetené… Číst vice »
Na vaše hejty se nedá odpovědět jinak než vulgárně a sprostě. Použiji tedy autocenzuru.
to jsou pouhá fakta
Člověče, vy svojí zapšklostí, zlobou a neustálým nutkáním dávat najevo, jaký že jste neskutečný blb, opravdu vyčníváte i z místních už tak dost tragických vod. Vy byste si fakt měl dát každej den, ledva vstanete, preventivně pár facek…
To je nepochybně pravda.
Kolik jste jich na místo poslal?
Taky kdo má na výběr (může přespat u příbuzných) do toho nepoleze.
A co má jako být? Kdo může přespat jinde, měl by přespat jinde, ať nezabírá kapacitu pro opravdu potřebné.
Doplnění k stížnosti na klimu, Bláha tam spát nemusí
Máš problém porozumět textu?
no, nevím, jak byste se tvářil, kdybyste byl v podobném problému a krizový štáb by Vám řekl, že odklízení a pomoc přijede až za 3 týdny, protože se musí nejdřív zajistit klimatizované stavební buňky s internetem, bazénem a samozřejmě i kinem. Přeci tam ti chudáci dělníci nebudou dřít ve vedru, bez komfortního zázemí.