Fico obnoví koleje na východ. Nové osobní vlaky na Ukrajinu využijí nákladní trať
Lokomotiva 350 v čele vlaku IC. Foto: ZSSK
Na rozdíl od nového spojení RegioJetu budou slovenské vlaky jezdit po trati s širokým rozchodem.
Pan premiér Robert Fico je státník, kéž bychom také takového měli, který by hlavně zastupoval zájmy svých spoluobčanů a ne usa, eu a Zelinského.
Proto zajistí Ukrajincům snadnější cestování mezi Ukrajinou a Slovenskem. Jen nevím, jak tím pomůže svým spoluobčanům?
Napadl mě ještě jeden podtext: aktuálně skončila elektrárna Vojany, což má určitě dopad m.j. i na zaměstnanost v té oblasti, a to jak v energetice, tak i na dráze, protože toho uhlí, které se tam vozilo (a pálilo), určitě málo nebylo (za bolševika se tam vozívalo uhlí i ze severních Čech …) – takže ty „tanečky“ okolo využití ŠRT i pro osobní dopravu mohou třeba částečně souviset i s tím = aspoň jako pomoc na nějakou dobu při řešení situace.
Jediný smysl nesmyslu, který mě smysluplně napadá je čerpání dotací z EU?
Přesné. Nakonci dizkuse je o tom zminka. Stači hledát heslo: TA3
Mě z pohledu cestujícího ještě napadá smysluplnější důvod,a to přestup z vlaku na vlak na jednom nástupišti,a to navíc ještě jen jednou.
A zkoušel jste se Bohumile podívat na současné možnosti spojení v této oblasti? K čemu je oprava zoufale zanedbané trati v málo zalidněné oblasti, když vedle je o dost lepší jiná trať i s infra pro osobní dopravu?
Např. v tom,že celá souprava bez nutnosti převazování podvozků může dojet z Kyjeva až do Hanisky s přestupem většiny cestujících v Trebišově.Bez potřeby dalších vozů ZSSK,které stejně jako ČD zápasí s nedostatkem vozů.S pouhým prodloužením vlaku UZ z Užhorodu přímo na Slovensko bez zajíždění do Čopu.ŠRT je na tom z pohledu technického stavu zhruba stejně mizerně jako NR trať přes Čop.ŠRT se bude muset opravit tak či tak.
Přes Užocký průsmyk toho moc nejezdí, takže z Kyjeva to pojede přes Čop a všechny vámi popisované procedury při přestupu můžou proběhnou v pohodě v Čopu (jak směr Slovensko tak Maďarsko*).
* vím, že Maďarský stát nepodporuje Ukrajinu.
Smysl je v tom, že až Ruzzák dobude Ukrainu, pak bude možné připojit i Slovensko s její loutkovou vládou k novému Sajuzu…
Stejná kravina jako ŠRT Haniska-Bratislava-Wien a Slawków-Ostrava. Nic jiného než populismus pro domácí publikum. Jednou to dopadne tak, že slovenskou ŠRT zavřou a železná ruda se bude překládat jen v Černé nad Tisou, pokud to vůbec bude třeba. A nerýsuje se náhodou plán na přerozchodování Ukrajiny?
Ne.
Víte jak dlouho trvalo přerozchodování Liberce? A víte kolikrát je větší Ukrajina?
Wehrmachtu přerozchodovat Ukrajinu netrvalo extrémně dlouho. A Liberec se do toho vůbec neměl pouštět. Liberecké zblbnuli v devadesítkách vizí vlakotramvaje.
Ale houby!Liberec zblbnulo rozhodnutí tehdejšího ministerstva vnitra o tom,že se již nebudou vyrábět nové tramvaje pro rozchod 1000 mm.Myšlenka vlakotramvaje tam přišla až mnohem později.
Mně by to dávalo smysl, kdyby z Hanisky odbočovala trať na košické letiště. Resp. by na letiště vedla dvoj-trať. tj. normálně rozchodná z Košic a i široko-rozchodná z Ukrajiny. Na košickém letišti by tak vznikl přestup jak mezi dálkovými vlaky, tak z vlaků na letadla. Jak těch co příjíždí z UK, tak dálkových od Košic. Na letišti by probíhala pro cestující z UK i pasová a celní kontrola. Určitě by tu bylo lepší zázemí, než v Hanisce. Mohl by tu být hotel pro ty co pokračují letadlem až další den. Věřím, že košické letiště by získalo jak v množství cestující,… Číst vice »
Kolik lidi z Britanie se podle vas hrne do Kosic?
Ryanair tam už lítá. To je dobrej základ.
Já v tom příspěvku si to s Británii ani do souvislosti nedával, tím UK myslel z Ukrajiny ne?….jinak Ukrajina se značí UA….
Stále lepší nějaký (nedotovaný) hotel na košickém letišti, než trávit noc po příjezdu vlakem z Ukrajiny v odbavovací hale letiště a čekat až na druhý den na letadlo.
Nebo si snad myslíte, že při zpoždění, se kterými přijíždějí vlaky z Ukrajiny by si někdo rozumný koupil letenku na spoj co letí tři či čtyři hodiny po příjezdu vlaku dle JŘ?
Pro další cestu je přestup beztak nutný (v Hanisce předpokládám moc lidí končit nechce), tak proč takhle blbě?
Mnohem lepší by bylo, kdyby si Ukrajina na svém území (a možná ještě Slovensko na pár desítkách metrů?) obnovila normálněrozchodnou kolej z Maťovec do Užhorodu, a přestupy/odbavení se odehrávalo tam.
A teď mi vysvětlete, pro které cestující by to jako mělo být? Pro ty ze Zakarpatí? Tam stačí Čop a ten má využití i pro Maďarsko. Naprostá většina Ukrajinců cestuje přes polskou hranici. Je to rychlejší, kratší, a v Polsku navazuje dálnice i modernizovaná trať.
Normálněrozchodná trať končí ve stanici Užhorod Ii.Čili z pohledu cestujících stejně špatně jako v Hanisce.ŽSR mají jen na low cost řešení a z tohoto pohledu je ideální přestup v Trebišově a otáčení souprav UZ v Hanisce s možnou návazností do Košic.
Normálněrozchodná trať směr Užhorod dneska končí na čáře. Dál není nic.
To už by asi mělo smysl obracet ty vlaky UZ rovnou někde v Trebišově – pro dopravu osob se to ploužení se rychlostí 60 km/h do průmyslové oblasti a mimo normální evropskou civilizaci nemůže vyplatit (leda by to měl být ten už někým zmiňovaný penězovod na dotace).
„náklady na dotaci každého páru vlaků ministerstvo vyčíslilo pro příští rok na milion eur (25,3 milionu Kč)“ To spíš vypadá na nějaký penězovod do ZSSK. Pokud by jezdil jeden pár denně, tak by ZSSK inkasovaly za rok přes 9 miliard Kč.
Ono je to nejspíš myšleno za ten pár spojů na celý GVD, ale to vyčíslení je takové divné.
Len detail. Ze z kosickej stanice a z letiska ma byt navoz cestujucich do Hanisky autobusmi.
Jasný, chci jet vlakem, a proto pojedu autobusem…
Tie autobusy sú tam spomenuté, i keď je to totálna sprostosť pretože Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
Žádná firma s názvem Slovenské železnice na území Slovenska od roku 1945 neexistuje.
Možná myslel Slovenske železnice 🙂
Ani ty nejsou na území Slovenska.
To samozřejmě nejsou. Ale v původním (smazaném) příspěvku o Slovensku nic nebylo :-)))
Jsme zvědavej na terminál v Hanisce pro osobní dopravu, jeho umístění a napojení na další dopravu.
A ta rychlost na ŠRT taky není nijak závratná, ale asi odpovídá současné rychlosti vlaků na Podkarpadské Rusi.
Sypané nástupište, nejaká búda na čakanie, dva alebo tri stĺpy s osvetlením a unimobunka pre colníkov. A možno tam bude viesť aj nejaká asfaltová cesta….
Colná a pasová tortura sa bude vykonávať na st.hranici.
Pche, na Zakarpatí jezdí vlaky 80 – 100.
Žádný paradox. Jen Fico připravuje infrastrukturu pro vstup Rudé armády.
Zadna Ruda armada dnes neexistuje.
A co válka? Už vám vůdce dovolil používat slovo válka namísto „speciální vojenské operace“?
Jo, ta přestala existovat v roce 1946, nebo tak nějak. A?
Šukafonem do Hanisek. 😃
Asi tim budou jezdit budoucí levnější otroci do Volva. Zastavka bude hned vedle budoucí fabriky.
Tak to musel vymyslieť naozaj bystrý mozog. Trate sa rozpadajú, kam sa pozrieš, tam investičný dlh – a na takéto šibalstvo má byť ? Velebnosti, chce mi 🤮
V Bruseli je jedna kapitola pre vnutrostatne trate a ina pre medzinarodne.
Vzhledem ke stavu většiny slovenských tratí (který je neustále ospravedlňován nedostatkem peněz), si dovedu představit tisíc a jednu lepších investic, než tuto. Ale kdo ví, třeba se nápad ujme a spojení bude fungovat…
Nedává mi moc smysl pro koho by byl tento spoj určen. Leda možnost přestupu na vlak Humenné-Praha v Bánovcích n.O. Nebo v Hanisce rovněž na RJ, EX, EC, EN do Prahy/ Bratislavy pokud by sem byl z Košic prodloužený. Ale na další přestup z Hanisky do Košic každý vykašle. Spíše každý kdo pocestuje do Prahy z Užhorodu nebo oblasti Volosjanky a Užoku sjede osobákem do Čopu nebo se sem nechá
hodit autem
Není v Evropě jen Praha a ani jen ČR: já nevím, kolik je teď na Slovensku Ukrajinců, ale například pro ně by přímé spojení ze Slovenska rovnou po jejich rozchodu i vedené mimo Čop mohlo být vítaným přínosem – jen nevidím velkou logiku ve vedení těch vlaků až do Hanisky, když je to stejně jen „pri Košiciach“. Jako vhodnější pro přestupní vazbu se slovenskou dopravou vidím určitě spíše Trebišov, navíc když ani košické letiště pro (západní) Ukrajinu asi velký smysl nemá (mají Užhorod blíž) a i jeho vazbu na Trebišov (a tam na ty vlaky UZ) lze v pohodě zajistit… Číst vice »
Slabinou letecke dopravy je pocasi – pro letadlo mirici do Uzhorodu (? i Lvova) je za spatneho pocasi letiste Kosice vhodnou alternativou, stejne i opacne. (mozna i pro oblast Miskolce)
To je ale blbost. Na tý trati se jezdí 40, jeden nákladní vlak za druhým. Infrastruktura pro osobní vlaky je tam nulová.
Jako co v Haniskách?
Samozřejmě je infrastruktura pro osobku nulová, ale jeden vlak za druhým?
Myslel jsem, že dnes, s utlumováním hutnictví a tím i poptávky po rudě v ČR i na Slovensku, to jsou tak tři páry vlaků denně.
Vzhledem k dlouhodobému nedostatku ocele…
Současný stav tam zřejmě nezůstane. Trať bude muset být revitalizována tak jako tak a tak hustá nákladní doprava (jeden vlak za druhým) na ní už není. V Hanisce pri Košiciach, pokud by odbočku z kolejiště ŠRT přivedli těsně za výpravní budovu, pak by s největší pravděpodobností vzniklo podobné nádraží jako v Hulíně nebo Všetatech, kde by mohl být přestup na linku Košice – Moldava nad Bodvou, která je již elektrifikována (zatím bez napětí) a dokončují se nové podchody, přejezdy, nástupiště, atd. Jinou možností je přestavba stanice v Hanisce (ostrovní nástupiště s podchodem) a vybrané dálkové vlaky ukončit namísto Košic právě… Číst vice »
Jako já vím, že ta trať byla stavěná dle sovětských norem na “až” 80 km/h, ale tolik se tam nikdy nejezdilo. Ale celé mi to přijde přitažené za vlasy. Ono i to lůžko končící v Košicích moc atraktivní nebylo, zatímco lůžko jedoucí z Bratislavy nebo Prahy bývalo natřískané po strop.
Tak minimálně si za evropské peníze opraví trať pro Cargo které tam pak bude moct jezdit rychleji. Jinak to prodloužení z Košic by mohl použít například LE nebo pro Košičan například.
Jeden za druhým už dávno ne, dnes je ten provoz docela malý…
Tak to je novinka. Ještě nedávno (2021) to tam jezdilo dost hustě.
V jakých Haniskách?
Tej Haniske, pardón.
Má Slovensko vůbec osobní vlaky širokého rozchodu, nebo je bude kupovat, nebo je bude provozovat jenom Ukrzaliznycja
Myslím že mají jeden širokorozchodný šukafon 🙂
Haha, tak to by odpovídalo, už se těším na ten komfort
Už dlouho nemají.
Já bych to tak černě neviděl. Zavádí na Slovensku vlaky ruského (širokého) rozchodu.
Ty už tam dávno jsou.
Čierne… nad Tisou. 😃
Musí to odprezentovat jako přípravu infrastruktury pro speciální vojenskou operaci na území NATO.
TA3 – Podpredseda vlády má do konca mája preveriť možnosti financovania týchto investícií z európskych peňazí.
Minister financií má zabezpečiť ľudské zdroje na výkon colnej správy, súvisiacej s priamou vlakovou linkou Kyjev – Maťovce – Košice.
Na široký rozchod bych jim nedal ani ojro.
Áha, tak hneď začína byť jasnejšie.
Takže presne podľa maďarského vzoru – preliať európske peniaze do zbytočnej rekonštrukcie, ktorú náhodou vyhrá správna firma. Učia sa rýchlo.
Čistá fantasmagoria, Ficová vláda iba ďalej dokazuje ako je absolútne nekompetentná a púšťa sa do takýchto a podobných bizarností. Na šrt pokiaľ sa nemýlim je Vmax=50km/h a do odbočky 30km/h hotová super-rýchlosť pre expresy na ukrajinu, však ono im to aj potom niekto vysvetlí, akí sú to tupci a nič podobné sa tam aj tak nezrealizuje, akurát na rôzne štúdie realizovateľnosti a projektovú dokumentáciu pôjdu od štátu milióny pre vládnych kamarátov, ale to už nie je nič čo by nás na slovensku prekvapilo.
Přesně o to jde sehnat na to Evropské dotace a podojit je ….
Tak pokud to zrekonstruují na 80 km tak když nic jiného tak to Cargo tam bude moct jezdit rychleji pokud by ta osobka nevyšla.
Asi bych se ani nedivil, kdyby tam nasadili tu jednu 810. Ve špičkách by mohl posilovat Hurvínek a to bude pro těch 10 lidí denně až až.
Z té jedné 810 je 810.674 a jezdí na normálním rozchodu z Čierne do Čopu.
Ano, dnešní 810.674 ZSSKC je bývalá 810.802 téhož dopravce. A z bývalé 810.801 je dnes normálněrozchodný vůz 812.043 ZSSK. Ještě dodám – prosím nezaměňovat 810.674 ZSSKC s 810.674 ČD – i přes stejné označení se jedná o dva rozdílné vozy.
Jizni koridor Bratislava – Zvolen – Kosice v rozkladu / na trase se nachazi i atomova elektrarna/ , ale budujeme trat nanic… ty blaho to snad ne..
Nikto nič nové nebuduje = trať z r. cca 1966 bude mierne zrekonštruovaná a doplnená o pár nástupíšť a vybavenie colnej a pasovej služby.
Tak ta poznámka spíš mířila k tomu, že by 7 mil eur na koridoru bylo prospěšnějších, než doslova na kraji republiky, kde doslova nic nejezdí a každopádně toho bude jezdit méně
No práve tam jazdí a bude jazdiť viac. Tá trať ešte pri obnove Ukrajiny zažije slušný nápor.
V širokém rozchodu toho moc nezažije, pojede se jinudy.
Ukrajina po válce možná rozchod změní…
Mozna zmeni, nakonec i drive zverejnena sprava o tom rika, ze chteji zmenu rozchodu. Jenze je to na dlohou trat.
No ze Slovenska ten obnovovací nápor rozhodně nezažije.
aspon niekto tady ma rozum… trat v medzin koridoru nic a malo vyuzivana trat ano..
Tohle je šílenství. 7 milinonů €? To na hranici postaví maximálně unimobunky a perony budou dlažební kostky na hliněném násypu? Že ta trať je v dezolátním stavu, objíždí Košice, a vede do pouze do Hanisky (a dál do areálu železáren), už ani nemluvě.
Trať opravu potrebuje – súčasná vojna raz skonči a potom bude potrebné na Ukrajinu prevážať astronomické objemy materiálu. Preprava 2-nohého substrátu bude len začiatok.
Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
Jaký materiál máte na mysli? Ukrajina má vlastní zdroje nerostného bohatství a pro nic za nic tam zahraniční koncerny nebudují svoje výrobní závody. Takže jaký materiál tam budete vozit? Astronomické objemy materiálů se vozí po moři…
Materiál, polotovary a výrobky. Tam, späť alebo čosi tam, čosi odtiaľ.
Nemuselo by sa ani čakať na koniec vojny – Ukrajina potrebuje muníciu, tanky, protiletecké systémy, atď.
Odtiaľ a potom naspäť už v súčasnosti vozia aj poškodenú vojenskú techniku, ktorá je opravovaná aj na Slovensku …
A že tam té munice Josef Ti.. totiž Robert Fico posílá.
Myslíte Roberta Tisa? 🙂
Ze soukromých firem poměrně hafo. Ona je zastavena pouze státní pomoc a ta by skončila tak jako tak, neb jsou sklady prázdné.
Proč si myslíte že například Německý KMW staví na Ukrajině fabriku? Aby do ní a z ní něco vozili přes Slovensko? 🙂 A propos hlavní logistická trasa vede přes Polsko, že netušíte proč?
Čo je to za nezmysel? Dva kilometre? Myslíš od katastrálnych hraníc? To možno, ale stanica je de facto mimo aj samotnej Hanisky, do jej stredu je to viac ako kilometer, do centra Košíc potom kilometrov vyše 11. Zo stanice premáva do Košíc 9 vlakových spojov denne a závratné tri autobusové spoje MHD. Je to zapadlá dedina na okraji fabriky vedľa kopcov uhlia, ktorá leží na vedľajšej železničnej trati do Moldavy nad Bodvou.
Počet vlakov KE – HpKE a ich polohy sa da zmeniť (keď “ ti hore“ chcú) od večera do rana.
GVD je jedna vec, ale koľko bude vlak stáť na hranici naozaj je vec druha‘ a vel’mi premenlivá, takže ideálny pripoj z HpKE do KE asi ťažko niekto vymysli – jedine s poznámkou „vlak do KE odchádza 15 min. po príchode vlaku z UA“.
Stále blbiny.
Tak to je dobrý úlet. Není Fico utajený šotouš? 🙂
Premiéra nejen pro ŠRT v osobní dopravě, ale řekl bych, že i pro horskou jednokolejku přes Sianky – co se týká dálkových vlaků do Česko-Slovenska.
Opravdu premiéru?
To bych neřekl, v některých JŘ z dob komunismu byla poznámka „v některé dny je de přes Užhorod a Sambor, v jiné dny přes Mukačevo a Stryj“ – ty dny si samozřejmě nepamatuju, ani, jestli to byla Dukla nebo Slovakia.
Mimo to, je to sice jednokolejka, ale elektrifikovaná a snad i s autoblokem. Takže žádná katastrofa.
Spíš bych jako úlet viděl ježdění do Hanisky – pokud něco, tak ukončování v Trebišově, jak už tu zaznělo, by bylo nejlogičtější.
Díky, to jsem nevěděl – proto jsem to téma nadhodil, jestli někdo bude vědět více 🙂
Ano, Haniska je úlet. Jsem dost zvědav, co z tohoto plánu nakonec vejde do reality.
V Třebišově přestup a v Hasinkách konec kvůli depu vozidel.
Ono přímo do Hasinek asi moc lidi nepojede, ale zase z Třebišova do ocelaren….(to je čiste teorie).
To je jaký jazyk, Třebišov a Hasinky?
Pardon, omlouvám se za zklonování a gramaticku chybu. V Hasinke a Trebišov.
Koncova zst. v SR sa vola‘ Haniska pri Košiciach.
Katastrofální je rychlost.
I když nevím, jakou krizi s pomalýma jízdama teď mají mezi Košicema a Čopem.
To jen potvrzuje teorii, že šotosexualita je zákeřná a zrádná nemoc a dokonce bují i skrytě… 🙂 🙂 🙂
Tohle není šotosexualita, ale prachosexualita. Navíc je potřeba uškodit fungující nákladní dopravní tepně.
Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
https://mapy.cz/s/cekolevosa
6 km pěsky kolem trati na zastávku Košice – Barca
Takáto doprava by mala význam, keby sa širokorozchodná trať dotiahla do Košíc a bolo by tam vybudované povedzme piate nástupište, odkiaľ by odchádzali vlaky len na Ukrajinu…..
Ale tieto vlaky budú raj pre pašerákov cigariet, drog a alkoholu….
Co tam bude kdo pašovat? Vždyť přece „na východe nič nie je…“ jak prohlásil jistý „preceda“ 😉
Pašerákom sa tam stále dosť darí …
Tak fet je tam vždycky. Pohonné hmoty se vlakem pašovat doufám nebudou, ale nikdy neříkej nikdy.
Bude vykonávaná aj colná a pasová kontrola.
Pokiaľ viem tak teraz chodia na Ukrajinu vlaky 810, ktoré je jednoduchšie prezrieť. Pri klasických UA vozňoch ich bude treba rozobrať. A za 500€ niektorí colníci budú radšej pozerať von oknom….
Nejazdia tam (pre verejnosť) náhodou 813/913 ZSSK (a teraz aj RJ)?
Treba Slovaci planuji navoz rusinskych delniku na smeny ve VSZ.
Beztak uz dneska na Slovaci, stejne jako v CR, nemaka nikdo jiny nez Ukrajinci.
Otázkou je, ako dlho ešte budú VSŽ existovať – US Steel (globálne) chceli predať Japoncom, ale vláda USA to stopla.
Elektrina šialene zdražela a tak išla rentabilita výroby zrejme do mínusu …
Nezprovoznuji se v SR Mochovce 3 a 4?
Ten prodej je zastavený?
Nacionalisti vo Washingtone to nechcú predať nikomu spoza hranic USA.
Skôr lacná pracovná sila do Volva….
To je doufám titulek z ČTK, jinak to je jako říkat, že Fiala zavedl novou expresní linku Ex32 do Polska. Jinak je to samozřejmě další zcela ulítlý projekt slovenského rezortu dopravy, který sice nemá na základní údržbu sítě a ZSSK má v JŘ plno vlaků „od vyhlášení“, protože na realizaci objednávky nemá peníze. Takže logicky nebudeme rozšiřovat provoz na trati přes Čop, kde dnes jezdí dva páry „motorových rychlíků“ denně (+ noční RJ), ale raději investujeme do úprav ŠRT, která nikdy nebyla určená pro osobní dopravu, má minimální vybavení pro cestující a vyhýbá se většině sídel. To přeci dává smysl,… Číst vice »
Česká vláda nerozhoduje o zavádění jednotlivých linek dálkové dopravy:-)
Jestli není účelem zablokovat to pro náklady, aneb sabotáž vydávaná za zlepšení (náklady přece není potřeba vozit, resp. stačí na ně silnice…)
Za vším hledej habaďuru proti železnici!
Ked cestujuci z Kyjeva vystupia na konci cesty v Haniske, budu si mysliet ze ich vlak omylom odniesol niekam dalej na vychod.
Toto bez zmysluplnej moznosti prestupu na dalsie vlaky/bus nema zmysel.
Klidně by si mohli myslet, že je odvezli do fabriky, kde budou i bydlet, nádraží v pustině a všude okolo fabrika. Toliko pro urbexery dobré jest…
Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
2 km od Kosic, to ako merate ? Mate vzdialenosti ako realitak, ked potrebuje predat nehnutelnost.
Najblizsia cesta je nazvana cesta do Hanisky. Po tej ceste ku zaciatku Barci je 8.5 km. Na krizovatku VSS je to nejakych 11 km a na zeleznicnu stanicu 15 km.
Mozme ist opacnou stranou. Na Peres je to 8 km, ku krizovatke pri OC 10 km a na stanicu 15.
Ved Haniska je az za letiskom.
Od hranice mesta.
„Hlavna“ stanica je trochu ďalej, ale chodí sem celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
Počet vlakov KE – HpKE a ich polohy sa da‘ zmeniť (keď “ ti hore“ chcú) od večera do ra’na.
Co to je “ceľkom dosť”?
Proč tam cpát další přestup?
V preklade, 2 hodinovy takt
“celkom dosť” – pozri ZSR / Pre cestujúcich / Cestovný poriadok / trat 160.
prestup – lebo trat rozchodu 1 520 mm konci v Haniske a do mesta ju asi nikto tahat nechce.
Akorát gramofon.
Spíš si při těch rychlostech budou připadat jak v expresu Kozjatyn – Chrystynivka…asi se budou ptát, kdy už bude ta Evropa….
To si kvůli tomu pořídí ŽSR širokorozchodné osobní vozy?
Proč? Prostě ukrajinské vozy dojedou až do Košic.
Jediná škoda, že ta trať Košice míjí z jihu.
Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
2 km od Košic – administrativně ano 🙂
Mimochodem, jak to vypadá e elektrickým provozem do Moldavy?
Pracuje sa na tom.
Trať Košice – Haniska pri KE je však zadrôtovaná od r. 1965.
Vy jste kolovrátek nebo robot?
Keď je tu 5 x rovnaká otázka, tak nasleduje 5 x rovnaká odpoveď. 🙂
To nás divoký sen.
Třeba kvůli vyrovnávce výkonů ZSSK x UZ.
Načo by boli ŽSR osobné vozy?
ŽSR = slovenská Správa Železníc
ZSSK = slovenský osobný dopravca (niečo ako ČD)
Myslím si, že nejrozumnější varianta by asi byla zajet širokým do Trebišova a zde to pripojově uvázat na Zemplín a Slovakia…
Jako jednu variantu uváděly ŽSR už před několika lety právě Trebišov,kde se přestup jednoduše nabízí,neboť ŠRT prochází stanicí přímo kolem výpravní budovy.I v Hanisce lze přestupovat do NR vlaků.U Regionetu není z článku patrné,v čem má spočívat ta jejich investice.Vlak Regiojetu přijede do Čopu po normálním rozchodu až k nástupišti u výpravní budovy,které tam již dávno je a kam v minulosti jezdily přímé vlaky z Prahy,Bratislavy a Budapešti.Jediným problémem může být výška trakčního vedení a pracovní výška sběračů lokomotiv Regiojetu.
S výškou trolejí v Čopu si poradí i normálněrozchodné lokomotivy.
Do Čopu jezdily loko 150,151 akorát 163 tam měli problém s nízkým napětím, proto tam jezdily s OS vlaky bobiny ale třeba už je měnirna v lepším stavu.
Po konci bobin tam jezdily i pershingy z Košic, takže to asi daly do kupy. Nicméně pokusný RJ vlak jel do Čopu se šestikolem, to vydrží všechno :-)0
V článku nie je uvedené, že vlaky z Ukrajiny nikde inde ako v Haniske nezastavia.
Zopár zastávok – najmä ten Trebišov – si tá trať priamo pýta.
Nejrozumnější, když už musí být přestup, je Čop nebo Užhorod, kde zrovna proběhne i celní kontrola.
Možná by taky stálo dotáhnou opětně normální rozchod do Užgorodu. Teď ale přesně nevím, ale mám pocit, že v Užgorodu nevedl normální rozchod do osobního nádraží.
Na UA bude potrebne obnovit stovky (? tisíce) km trati, takže nejakých 15 – 20 km Pavlovo – Užhorod je dost smiešna položka, ktorá sa v tom „mori“ stratí …
Zajímalo by mě čím to budou tahat a jak bude řešen přestup cestujících na konci široké trati?
Táhnout by to snad klidně mohla dvojička a na konci tratě to vyřeší stylem Mukačevo, nebo Iasi – Socola… Prostě nástupiště…
Nejspiše dvojičky. A přestup na bus.
Jinak přestu vlak – vlak by neměl být problem třeba v Bohdanovcích (když dodělají peron apod).
Nebo v Trebišově.
Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
Kolikrát to tu ještě bude zkopírovaný ?
Třemešná somariny.
Voziť si to budú zrejme ukrajinské obojsmerné súpravy – nejaká ich obdoba EMU 460 / 660.
Jestliže to má jezdit z Kyjeva, jak stojí v článku, budou to stodoly s lokomotivou.
Rekonštrukcia ma zlepšiť spojenie s Kyjevom, co vsak predpokladám ako „veľký“ vlak Kyjev – Užhorod (- Čop) a prípoj „malý“ do HpKE.
Je to separátní trať kompletně bez zabezpečení, všechno na ruku. Takže si myslím, že by neměl být žádný problém tam povolit např. ukrajinské ČS 7, což by byla lokomotiva, kterou se slovenští kolegové lehce naučí a bez problémů zvládne i stoupání z Trebišova.