Fico obnoví koleje na východ. Nové osobní vlaky na Ukrajinu využijí nákladní trať

Lokomotiva 350 v čele vlaku IC. Foto: ZSSKLokomotiva 350 v čele vlaku IC. Foto: ZSSK

Na rozdíl od nového spojení RegioJetu budou slovenské vlaky jezdit po trati s širokým rozchodem.

168 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Uvědomělý občan

Pan premiér Robert Fico je státník, kéž bychom také takového měli, který by hlavně zastupoval zájmy svých spoluobčanů a ne usa, eu a Zelinského.

Petr

Proto zajistí Ukrajincům snadnější cestování mezi Ukrajinou a Slovenskem. Jen nevím, jak tím pomůže svým spoluobčanům?

ekonom

Napadl mě ještě jeden podtext: aktuálně skončila elektrárna Vojany, což má určitě dopad m.j. i na zaměstnanost v té oblasti, a to jak v energetice, tak i na dráze, protože toho uhlí, které se tam vozilo (a pálilo), určitě málo nebylo (za bolševika se tam vozívalo uhlí i ze severních Čech …) – takže ty „tanečky“ okolo využití ŠRT i pro osobní dopravu mohou třeba částečně souviset i s tím = aspoň jako pomoc na nějakou dobu při řešení situace.

Petr Šimral

Jediný smysl nesmyslu, který mě smysluplně napadá je čerpání dotací z EU?

Permonik

Přesné. Nakonci dizkuse je o tom zminka. Stači hledát heslo: TA3

Bohumil Pokorný

Mě z pohledu cestujícího ještě napadá smysluplnější důvod,a to přestup z vlaku na vlak na jednom nástupišti,a to navíc ještě jen jednou.

Petr Šimral

A zkoušel jste se Bohumile podívat na současné možnosti spojení v této oblasti? K čemu je oprava zoufale zanedbané trati v málo zalidněné oblasti, když vedle je o dost lepší jiná trať i s infra pro osobní dopravu?

Bohumil Pokorný

Např. v tom,že celá souprava bez nutnosti převazování podvozků může dojet z Kyjeva až do Hanisky s přestupem většiny cestujících v Trebišově.Bez potřeby dalších vozů ZSSK,které stejně jako ČD zápasí s nedostatkem vozů.S pouhým prodloužením vlaku UZ z Užhorodu přímo na Slovensko bez zajíždění do Čopu.ŠRT je na tom z pohledu technického stavu zhruba stejně mizerně jako NR trať přes Čop.ŠRT se bude muset opravit tak či tak.

Alibaba

Přes Užocký průsmyk toho moc nejezdí, takže z Kyjeva to pojede přes Čop a všechny vámi popisované procedury při přestupu můžou proběhnou v pohodě v Čopu (jak směr Slovensko tak Maďarsko*).

* vím, že Maďarský stát nepodporuje Ukrajinu.

asdf

Smysl je v tom, že až Ruzzák dobude Ukrainu, pak bude možné připojit i Slovensko s její loutkovou vládou k novému Sajuzu…

Johnny Cash

Stejná kravina jako ŠRT Haniska-Bratislava-Wien a Slawków-Ostrava. Nic jiného než populismus pro domácí publikum. Jednou to dopadne tak, že slovenskou ŠRT zavřou a železná ruda se bude překládat jen v Černé nad Tisou, pokud to vůbec bude třeba. A nerýsuje se náhodou plán na přerozchodování Ukrajiny?

VTT

Ne.

Daniel Jablonecký

Víte jak dlouho trvalo přerozchodování Liberce? A víte kolikrát je větší Ukrajina?

Johnny Cash

Wehrmachtu přerozchodovat Ukrajinu netrvalo extrémně dlouho. A Liberec se do toho vůbec neměl pouštět. Liberecké zblbnuli v devadesítkách vizí vlakotramvaje.

Bohumil Pokorný

Ale houby!Liberec zblbnulo rozhodnutí tehdejšího ministerstva vnitra o tom,že se již nebudou vyrábět nové tramvaje pro rozchod 1000 mm.Myšlenka vlakotramvaje tam přišla až mnohem později.

Pavel

Mně by to dávalo smysl, kdyby z Hanisky odbočovala trať na košické letiště. Resp. by na letiště vedla dvoj-trať. tj. normálně rozchodná z Košic a i široko-rozchodná z Ukrajiny. Na košickém letišti by tak vznikl přestup jak mezi dálkovými vlaky, tak z vlaků na letadla. Jak těch co příjíždí z UK, tak dálkových od Košic. Na letišti by probíhala pro cestující z UK i pasová a celní kontrola. Určitě by tu bylo lepší zázemí, než v Hanisce. Mohl by tu být hotel pro ty co pokračují letadlem až další den. Věřím, že košické letiště by získalo jak v množství cestující,… Číst vice »

Lukáš

Kolik lidi z Britanie se podle vas hrne do Kosic?

Daniel Jablonecký

Ryanair tam už lítá. To je dobrej základ.

EC104

Já v tom příspěvku si to s Británii ani do souvislosti nedával, tím UK myslel z Ukrajiny ne?….jinak Ukrajina se značí UA….

Pavel

Stále lepší nějaký (nedotovaný) hotel na košickém letišti, než trávit noc po příjezdu vlakem z Ukrajiny v odbavovací hale letiště a čekat až na druhý den na letadlo.
Nebo si snad myslíte, že při zpoždění, se kterými přijíždějí vlaky z Ukrajiny by si někdo rozumný koupil letenku na spoj co letí tři či čtyři hodiny po příjezdu vlaku dle JŘ?

Tomáš Záruba

Pro další cestu je přestup beztak nutný (v Hanisce předpokládám moc lidí končit nechce), tak proč takhle blbě?
Mnohem lepší by bylo, kdyby si Ukrajina na svém území (a možná ještě Slovensko na pár desítkách metrů?) obnovila normálněrozchodnou kolej z Maťovec do Užhorodu, a přestupy/odbavení se odehrávalo tam.

Johnny Cash

A teď mi vysvětlete, pro které cestující by to jako mělo být? Pro ty ze Zakarpatí? Tam stačí Čop a ten má využití i pro Maďarsko. Naprostá většina Ukrajinců cestuje přes polskou hranici. Je to rychlejší, kratší, a v Polsku navazuje dálnice i modernizovaná trať.

Bohumil Pokorný

Normálněrozchodná trať končí ve stanici Užhorod Ii.Čili z pohledu cestujících stejně špatně jako v Hanisce.ŽSR mají jen na low cost řešení a z tohoto pohledu je ideální přestup v Trebišově a otáčení souprav UZ v Hanisce s možnou návazností do Košic.

Jaaa

Normálněrozchodná trať směr Užhorod dneska končí na čáře. Dál není nic.

ekonom

To už by asi mělo smysl obracet ty vlaky UZ rovnou někde v Trebišově – pro dopravu osob se to ploužení se rychlostí 60 km/h do průmyslové oblasti a mimo normální evropskou civilizaci nemůže vyplatit (leda by to měl být ten už někým zmiňovaný penězovod na dotace).

jiný Petr

„náklady na dotaci každého páru vlaků ministerstvo vyčíslilo pro příští rok na milion eur (25,3 milionu Kč)“ To spíš vypadá na nějaký penězovod do ZSSK. Pokud by jezdil jeden pár denně, tak by ZSSK inkasovaly za rok přes 9 miliard Kč.

Juraj

Ono je to nejspíš myšleno za ten pár spojů na celý GVD, ale to vyčíslení je takové divné.

Noddy

Len detail. Ze z kosickej stanice a z letiska ma byt navoz cestujucich do Hanisky autobusmi.

Jaaa

Jasný, chci jet vlakem, a proto pojedu autobusem…

Addams

Tie autobusy sú tam spomenuté, i keď je to totálna sprostosť pretože Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.

A. Mikulka

Žádná firma s názvem Slovenské železnice na území Slovenska od roku 1945 neexistuje.

Průvodce původní Aleš

Možná myslel Slovenske železnice 🙂

Daniel Jablonecký

Ani ty nejsou na území Slovenska.

Průvodce původní Aleš

To samozřejmě nejsou. Ale v původním (smazaném) příspěvku o Slovensku nic nebylo :-)))

Alibaba

Jsme zvědavej na terminál v Hanisce pro osobní dopravu, jeho umístění a napojení na další dopravu.
A ta rychlost na ŠRT taky není nijak závratná, ale asi odpovídá současné rychlosti vlaků na Podkarpadské Rusi.

ICE_Laco

Sypané nástupište, nejaká búda na čakanie, dva alebo tri stĺpy s osvetlením a unimobunka pre colníkov. A možno tam bude viesť aj nejaká asfaltová cesta….

Addams

Colná a pasová tortura sa bude vykonávať na st.hranici.

Jaaa

Pche, na Zakarpatí jezdí vlaky 80 – 100.

Knížecí rada

Žádný paradox. Jen Fico připravuje infrastrukturu pro vstup Rudé armády.

Jurali

Zadna Ruda armada dnes neexistuje.

El Barto

A co válka? Už vám vůdce dovolil používat slovo válka namísto „speciální vojenské operace“?

Jaaa

Jo, ta přestala existovat v roce 1946, nebo tak nějak. A?

Glutexo

Šukafonem do Hanisek. 😃

JirkaK

Asi tim budou jezdit budoucí levnější otroci do Volva. Zastavka bude hned vedle budoucí fabriky.

To je vážne???

Tak to musel vymyslieť naozaj bystrý mozog. Trate sa rozpadajú, kam sa pozrieš, tam investičný dlh – a na takéto šibalstvo má byť ? Velebnosti, chce mi 🤮

Addams

V Bruseli je jedna kapitola pre vnutrostatne trate a ina pre medzinarodne.

Krakonoš

Vzhledem ke stavu většiny slovenských tratí (který je neustále ospravedlňován nedostatkem peněz), si dovedu představit tisíc a jednu lepších investic, než tuto. Ale kdo ví, třeba se nápad ujme a spojení bude fungovat…

Středohor

Nedává mi moc smysl pro koho by byl tento spoj určen. Leda možnost přestupu na vlak Humenné-Praha v Bánovcích n.O. Nebo v Hanisce rovněž na RJ, EX, EC, EN do Prahy/ Bratislavy pokud by sem byl z Košic prodloužený. Ale na další přestup z Hanisky do Košic každý vykašle. Spíše každý kdo pocestuje do Prahy z Užhorodu nebo oblasti Volosjanky a Užoku sjede osobákem do Čopu nebo se sem nechá

Středohor

hodit autem

ekonom

Není v Evropě jen Praha a ani jen ČR: já nevím, kolik je teď na Slovensku Ukrajinců, ale například pro ně by přímé spojení ze Slovenska rovnou po jejich rozchodu i vedené mimo Čop mohlo být vítaným přínosem – jen nevidím velkou logiku ve vedení těch vlaků až do Hanisky, když je to stejně jen „pri Košiciach“. Jako vhodnější pro přestupní vazbu se slovenskou dopravou vidím určitě spíše Trebišov, navíc když ani košické letiště pro (západní) Ukrajinu asi velký smysl nemá (mají Užhorod blíž) a i jeho vazbu na Trebišov (a tam na ty vlaky UZ) lze v pohodě zajistit… Číst vice »

Addams

Slabinou letecke dopravy je pocasi – pro letadlo mirici do Uzhorodu (? i Lvova) je za spatneho pocasi letiste Kosice vhodnou alternativou, stejne i opacne. (mozna i pro oblast Miskolce)

Jaaa

To je ale blbost. Na tý trati se jezdí 40, jeden nákladní vlak za druhým. Infrastruktura pro osobní vlaky je tam nulová.

Jako co v Haniskách?

VTT

Samozřejmě je infrastruktura pro osobku nulová, ale jeden vlak za druhým?
Myslel jsem, že dnes, s utlumováním hutnictví a tím i poptávky po rudě v ČR i na Slovensku, to jsou tak tři páry vlaků denně.

Jiří Kocurek

Vzhledem k dlouhodobému nedostatku ocele…

Granja

Současný stav tam zřejmě nezůstane. Trať bude muset být revitalizována tak jako tak a tak hustá nákladní doprava (jeden vlak za druhým) na ní už není. V Hanisce pri Košiciach, pokud by odbočku z kolejiště ŠRT přivedli těsně za výpravní budovu, pak by s největší pravděpodobností vzniklo podobné nádraží jako v Hulíně nebo Všetatech, kde by mohl být přestup na linku Košice – Moldava nad Bodvou, která je již elektrifikována (zatím bez napětí) a dokončují se nové podchody, přejezdy, nástupiště, atd. Jinou možností je přestavba stanice v Hanisce (ostrovní nástupiště s podchodem) a vybrané dálkové vlaky ukončit namísto Košic právě… Číst vice »

Jaaa

Jako já vím, že ta trať byla stavěná dle sovětských norem na “až” 80 km/h, ale tolik se tam nikdy nejezdilo. Ale celé mi to přijde přitažené za vlasy. Ono i to lůžko končící v Košicích moc atraktivní nebylo, zatímco lůžko jedoucí z Bratislavy nebo Prahy bývalo natřískané po strop.

KarelzNádraží

Tak minimálně si za evropské peníze opraví trať pro Cargo které tam pak bude moct jezdit rychleji. Jinak to prodloužení z Košic by mohl použít například LE nebo pro Košičan například.

Pacicka

Jeden za druhým už dávno ne, dnes je ten provoz docela malý…

Jaaa

Tak to je novinka. Ještě nedávno (2021) to tam jezdilo dost hustě.

A. Mikulka

V jakých Haniskách?

Jaaa

Tej Haniske, pardón.

Hoermalmeister

Má Slovensko vůbec osobní vlaky širokého rozchodu, nebo je bude kupovat, nebo je bude provozovat jenom Ukrzaliznycja

Jan Soukup

Myslím že mají jeden širokorozchodný šukafon 🙂

Hoermalmeister

Haha, tak to by odpovídalo, už se těším na ten komfort

182-097

Už dlouho nemají.

L.

Já bych to tak černě neviděl. Zavádí na Slovensku vlaky ruského (širokého) rozchodu.

Alibaba

Ty už tam dávno jsou.

Glutexo

Čierne… nad Tisou. 😃

Kubrt

Musí to odprezentovat jako přípravu infrastruktury pro speciální vojenskou operaci na území NATO.

Addams

TA3 – Podpredseda vlády má do konca mája preveriť možnosti financovania týchto investícií z európskych peňazí.
Minister financií má zabezpečiť ľudské zdroje na výkon colnej správy, súvisiacej s priamou vlakovou linkou Kyjev – Maťovce – Košice.

tarten

Na široký rozchod bych jim nedal ani ojro.

Juraj

Áha, tak hneď začína byť jasnejšie.
Takže presne podľa maďarského vzoru – preliať európske peniaze do zbytočnej rekonštrukcie, ktorú náhodou vyhrá správna firma. Učia sa rýchlo.

Operator

Čistá fantasmagoria, Ficová vláda iba ďalej dokazuje ako je absolútne nekompetentná a púšťa sa do takýchto a podobných bizarností. Na šrt pokiaľ sa nemýlim je Vmax=50km/h a do odbočky 30km/h hotová super-rýchlosť pre expresy na ukrajinu, však ono im to aj potom niekto vysvetlí, akí sú to tupci a nič podobné sa tam aj tak nezrealizuje, akurát na rôzne štúdie realizovateľnosti a projektovú dokumentáciu pôjdu od štátu milióny pre vládnych kamarátov, ale to už nie je nič čo by nás na slovensku prekvapilo.

PeDazOl

Přesně o to jde sehnat na to Evropské dotace a podojit je ….

KarelzNádraží

Tak pokud to zrekonstruují na 80 km tak když nic jiného tak to Cargo tam bude moct jezdit rychleji pokud by ta osobka nevyšla.

Lars

Asi bych se ani nedivil, kdyby tam nasadili tu jednu 810. Ve špičkách by mohl posilovat Hurvínek a to bude pro těch 10 lidí denně až až.

182-097

Z té jedné 810 je 810.674 a jezdí na normálním rozchodu z Čierne do Čopu.

Neznámý.

Ano, dnešní 810.674 ZSSKC je bývalá 810.802 téhož dopravce. A z bývalé 810.801 je dnes normálněrozchodný vůz 812.043 ZSSK. Ještě dodám – prosím nezaměňovat 810.674 ZSSKC s 810.674 ČD – i přes stejné označení se jedná o dva rozdílné vozy.

Paolo

Jizni koridor Bratislava – Zvolen – Kosice v rozkladu / na trase se nachazi i atomova elektrarna/ , ale budujeme trat nanic… ty blaho to snad ne..

Addams

Nikto nič nové nebuduje = trať z r. cca 1966 bude mierne zrekonštruovaná a doplnená o pár nástupíšť a vybavenie colnej a pasovej služby.

Hoermalmeister

Tak ta poznámka spíš mířila k tomu, že by 7 mil eur na koridoru bylo prospěšnějších, než doslova na kraji republiky, kde doslova nic nejezdí a každopádně toho bude jezdit méně

Mates

No práve tam jazdí a bude jazdiť viac. Tá trať ešte pri obnove Ukrajiny zažije slušný nápor.

tarten

V širokém rozchodu toho moc nezažije, pojede se jinudy.

Michal M

Ukrajina po válce možná rozchod změní…

Noddy

Mozna zmeni, nakonec i drive zverejnena sprava o tom rika, ze chteji zmenu rozchodu. Jenze je to na dlohou trat.

Johnny Cash

No ze Slovenska ten obnovovací nápor rozhodně nezažije.

Paolo

aspon niekto tady ma rozum… trat v medzin koridoru nic a malo vyuzivana trat ano..

Bjorn

Tohle je šílenství. 7 milinonů €? To na hranici postaví maximálně unimobunky a perony budou dlažební kostky na hliněném násypu? Že ta trať je v dezolátním stavu, objíždí Košice, a vede do pouze do Hanisky (a dál do areálu železáren), už ani nemluvě.

Addams

Trať opravu potrebuje – súčasná vojna raz skonči a potom bude potrebné na Ukrajinu prevážať astronomické objemy materiálu. Preprava 2-nohého substrátu bude len začiatok.
Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.

PeDazOl

Jaký materiál máte na mysli? Ukrajina má vlastní zdroje nerostného bohatství a pro nic za nic tam zahraniční koncerny nebudují svoje výrobní závody. Takže jaký materiál tam budete vozit? Astronomické objemy materiálů se vozí po moři…

Addams

Materiál, polotovary a výrobky. Tam, späť alebo čosi tam, čosi odtiaľ.
Nemuselo by sa ani čakať na koniec vojny – Ukrajina potrebuje muníciu, tanky, protiletecké systémy, atď.
Odtiaľ a potom naspäť už v súčasnosti vozia aj poškodenú vojenskú techniku, ktorá je opravovaná aj na Slovensku …

Modré zábradlí

A že tam té munice Josef Ti.. totiž Robert Fico posílá.

PeDazOl

Myslíte Roberta Tisa? 🙂

Lukáš Chytil

Ze soukromých firem poměrně hafo. Ona je zastavena pouze státní pomoc a ta by skončila tak jako tak, neb jsou sklady prázdné.

PeDazOl

Proč si myslíte že například Německý KMW staví na Ukrajině fabriku? Aby do ní a z ní něco vozili přes Slovensko? 🙂 A propos hlavní logistická trasa vede přes Polsko, že netušíte proč?

Bjorn

Čo je to za nezmysel? Dva kilometre? Myslíš od katastrálnych hraníc? To možno, ale stanica je de facto mimo aj samotnej Hanisky, do jej stredu je to viac ako kilometer, do centra Košíc potom kilometrov vyše 11. Zo stanice premáva do Košíc 9 vlakových spojov denne a závratné tri autobusové spoje MHD. Je to zapadlá dedina na okraji fabriky vedľa kopcov uhlia, ktorá leží na vedľajšej železničnej trati do Moldavy nad Bodvou.

Addams

Počet vlakov KE – HpKE a ich polohy sa da zmeniť (keď “ ti hore“ chcú) od večera do rana.
GVD je jedna vec, ale koľko bude vlak stáť na hranici naozaj je vec druha‘ a vel’mi premenlivá, takže ideálny pripoj z HpKE do KE asi ťažko niekto vymysli – jedine s poznámkou „vlak do KE odchádza 15 min. po príchode vlaku z UA“.

Peter Kováč

Stále blbiny.

Kubrt

Tak to je dobrý úlet. Není Fico utajený šotouš? 🙂
Premiéra nejen pro ŠRT v osobní dopravě, ale řekl bych, že i pro horskou jednokolejku přes Sianky – co se týká dálkových vlaků do Česko-Slovenska.

VTT

Opravdu premiéru?
To bych neřekl, v některých JŘ z dob komunismu byla poznámka „v některé dny je de přes Užhorod a Sambor, v jiné dny přes Mukačevo a Stryj“ – ty dny si samozřejmě nepamatuju, ani, jestli to byla Dukla nebo Slovakia.
Mimo to, je to sice jednokolejka, ale elektrifikovaná a snad i s autoblokem. Takže žádná katastrofa.
Spíš bych jako úlet viděl ježdění do Hanisky – pokud něco, tak ukončování v Trebišově, jak už tu zaznělo, by bylo nejlogičtější.

Kubrt

Díky, to jsem nevěděl – proto jsem to téma nadhodil, jestli někdo bude vědět více 🙂
Ano, Haniska je úlet. Jsem dost zvědav, co z tohoto plánu nakonec vejde do reality.

Permonik

V Třebišově přestup a v Hasinkách konec kvůli depu vozidel.

Ono přímo do Hasinek asi moc lidi nepojede, ale zase z Třebišova do ocelaren….(to je čiste teorie).

A. Mikulka

To je jaký jazyk, Třebišov a Hasinky?

Permonik

Pardon, omlouvám se za zklonování a gramaticku chybu. V Hasinke a Trebišov.

Addams

Koncova zst. v SR sa vola‘ Haniska pri Košiciach.

Alibaba

Katastrofální je rychlost.
I když nevím, jakou krizi s pomalýma jízdama teď mají mezi Košicema a Čopem.

PeDazOl

To jen potvrzuje teorii, že šotosexualita je zákeřná a zrádná nemoc a dokonce bují i skrytě… 🙂 🙂 🙂

Jaaa

Tohle není šotosexualita, ale prachosexualita. Navíc je potřeba uškodit fungující nákladní dopravní tepně.

Addams

Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/cekolevosa
6 km pěsky kolem trati na zastávku Košice – Barca

ICE_Laco

Takáto doprava by mala význam, keby sa širokorozchodná trať dotiahla do Košíc a bolo by tam vybudované povedzme piate nástupište, odkiaľ by odchádzali vlaky len na Ukrajinu…..

Ale tieto vlaky budú raj pre pašerákov cigariet, drog a alkoholu….

Dusanh

Co tam bude kdo pašovat? Vždyť přece „na východe nič nie je…“ jak prohlásil jistý „preceda“ 😉

Addams

Pašerákom sa tam stále dosť darí …

Alibaba

Tak fet je tam vždycky. Pohonné hmoty se vlakem pašovat doufám nebudou, ale nikdy neříkej nikdy.

Addams

Bude vykonávaná aj colná a pasová kontrola.

ICE_Laco

Pokiaľ viem tak teraz chodia na Ukrajinu vlaky 810, ktoré je jednoduchšie prezrieť. Pri klasických UA vozňoch ich bude treba rozobrať. A za 500€ niektorí colníci budú radšej pozerať von oknom….

Addams

Nejazdia tam (pre verejnosť) náhodou 813/913 ZSSK (a teraz aj RJ)?

jurali

Treba Slovaci planuji navoz rusinskych delniku na smeny ve VSZ.
Beztak uz dneska na Slovaci, stejne jako v CR, nemaka nikdo jiny nez Ukrajinci.

Addams

Otázkou je, ako dlho ešte budú VSŽ existovať – US Steel (globálne) chceli predať Japoncom, ale vláda USA to stopla.
Elektrina šialene zdražela a tak išla rentabilita výroby zrejme do mínusu …

Jurali

Nezprovoznuji se v SR Mochovce 3 a 4?

182-097

Ten prodej je zastavený?

Addams

Nacionalisti vo Washingtone to nechcú predať nikomu spoza hranic USA.

ICE_Laco

Skôr lacná pracovná sila do Volva….

Juraj

To je doufám titulek z ČTK, jinak to je jako říkat, že Fiala zavedl novou expresní linku Ex32 do Polska. Jinak je to samozřejmě další zcela ulítlý projekt slovenského rezortu dopravy, který sice nemá na základní údržbu sítě a ZSSK má v JŘ plno vlaků „od vyhlášení“, protože na realizaci objednávky nemá peníze. Takže logicky nebudeme rozšiřovat provoz na trati přes Čop, kde dnes jezdí dva páry „motorových rychlíků“ denně (+ noční RJ), ale raději investujeme do úprav ŠRT, která nikdy nebyla určená pro osobní dopravu, má minimální vybavení pro cestující a vyhýbá se většině sídel. To přeci dává smysl,… Číst vice »

Jan Sůra

Česká vláda nerozhoduje o zavádění jednotlivých linek dálkové dopravy:-)

Frantisek X

Jestli není účelem zablokovat to pro náklady, aneb sabotáž vydávaná za zlepšení (náklady přece není potřeba vozit, resp. stačí na ně silnice…)

El Barto

Za vším hledej habaďuru proti železnici!

Pavel

Ked cestujuci z Kyjeva vystupia na konci cesty v Haniske, budu si mysliet ze ich vlak omylom odniesol niekam dalej na vychod.

Toto bez zmysluplnej moznosti prestupu na dalsie vlaky/bus nema zmysel.

Jiří Kocurek

Klidně by si mohli myslet, že je odvezli do fabriky, kde budou i bydlet, nádraží v pustině a všude okolo fabrika. Toliko pro urbexery dobré jest…

Addams

Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.

peter

2 km od Kosic, to ako merate ? Mate vzdialenosti ako realitak, ked potrebuje predat nehnutelnost.

Najblizsia cesta je nazvana cesta do Hanisky. Po tej ceste ku zaciatku Barci je 8.5 km. Na krizovatku VSS je to nejakych 11 km a na zeleznicnu stanicu 15 km.
Mozme ist opacnou stranou. Na Peres je to 8 km, ku krizovatke pri OC 10 km a na stanicu 15.
Ved Haniska je az za letiskom.

Addams

Od hranice mesta.
„Hlavna“ stanica je trochu ďalej, ale chodí sem celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.
Počet vlakov KE – HpKE a ich polohy sa da‘ zmeniť (keď “ ti hore“ chcú) od večera do ra’na.

Jaaa

Co to je “ceľkom dosť”?

Proč tam cpát další přestup?

peter

V preklade, 2 hodinovy takt

Addams

“celkom dosť” – pozri ZSR / Pre cestujúcich / Cestovný poriadok / trat 160.
prestup – lebo trat rozchodu 1 520 mm konci v Haniske a do mesta ju asi nikto tahat nechce.

Peter Kováč

Akorát gramofon.

Nose Peak

Spíš si při těch rychlostech budou připadat jak v expresu Kozjatyn – Chrystynivka…asi se budou ptát, kdy už bude ta Evropa….

Jan

To si kvůli tomu pořídí ŽSR širokorozchodné osobní vozy?

Radek Janata

Proč? Prostě ukrajinské vozy dojedou až do Košic.

Juraj

Jediná škoda, že ta trať Košice míjí z jihu.

Addams

Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.

Kubrt

2 km od Košic – administrativně ano 🙂
Mimochodem, jak to vypadá e elektrickým provozem do Moldavy?

Addams

Pracuje sa na tom.
Trať Košice – Haniska pri KE je však zadrôtovaná od r. 1965.

Zlámalík

Vy jste kolovrátek nebo robot?

Addams

Keď je tu 5 x rovnaká otázka, tak nasleduje 5 x rovnaká odpoveď. 🙂

Peter Kováč

To nás divoký sen.

Neznámý.

Třeba kvůli vyrovnávce výkonů ZSSK x UZ.

Operator

Načo by boli ŽSR osobné vozy?
ŽSR = slovenská Správa Železníc
ZSSK = slovenský osobný dopravca (niečo ako ČD)

Džamel

Myslím si, že nejrozumnější varianta by asi byla zajet širokým do Trebišova a zde to pripojově uvázat na Zemplín a Slovakia…

Bohumil Pokorný

Jako jednu variantu uváděly ŽSR už před několika lety právě Trebišov,kde se přestup jednoduše nabízí,neboť ŠRT prochází stanicí přímo kolem výpravní budovy.I v Hanisce lze přestupovat do NR vlaků.U Regionetu není z článku patrné,v čem má spočívat ta jejich investice.Vlak Regiojetu přijede do Čopu po normálním rozchodu až k nástupišti u výpravní budovy,které tam již dávno je a kam v minulosti jezdily přímé vlaky z Prahy,Bratislavy a Budapešti.Jediným problémem může být výška trakčního vedení a pracovní výška sběračů lokomotiv Regiojetu.

Kubrt

S výškou trolejí v Čopu si poradí i normálněrozchodné lokomotivy.

Rudolf Tuček

Do Čopu jezdily loko 150,151 akorát 163 tam měli problém s nízkým napětím, proto tam jezdily s OS vlaky bobiny ale třeba už je měnirna v lepším stavu.

Kubrt

Po konci bobin tam jezdily i pershingy z Košic, takže to asi daly do kupy. Nicméně pokusný RJ vlak jel do Čopu se šestikolem, to vydrží všechno :-)0

Addams

V článku nie je uvedené, že vlaky z Ukrajiny nikde inde ako v Haniske nezastavia.
Zopár zastávok – najmä ten Trebišov – si tá trať priamo pýta.

Jaaa

Nejrozumnější, když už musí být přestup, je Čop nebo Užhorod, kde zrovna proběhne i celní kontrola.

Alibaba

Možná by taky stálo dotáhnou opětně normální rozchod do Užgorodu. Teď ale přesně nevím, ale mám pocit, že v Užgorodu nevedl normální rozchod do osobního nádraží.

Addams

Na UA bude potrebne obnovit stovky (? tisíce) km trati, takže nejakých 15 – 20 km Pavlovo – Užhorod je dost smiešna položka, ktorá sa v tom „mori“ stratí …

Jan Tichavský

Zajímalo by mě čím to budou tahat a jak bude řešen přestup cestujících na konci široké trati?

Džamel

Táhnout by to snad klidně mohla dvojička a na konci tratě to vyřeší stylem Mukačevo, nebo Iasi – Socola… Prostě nástupiště…

Permonik

Nejspiše dvojičky. A přestup na bus.

Jinak přestu vlak – vlak by neměl být problem třeba v Bohdanovcích (když dodělají peron apod).

Neznámý.

Nebo v Trebišově.

Addams

Haniska pri Košiciach je od Kosic asi 2 km a tvorí prakticky jedno koľajisko so stanicou ŠRT. Z Košic sem chodí celkom dosť vlakov už aj v súčasnosti.

PvvS

Kolikrát to tu ještě bude zkopírovaný ?

Peter Kováč

Třemešná somariny.

Addams

Voziť si to budú zrejme ukrajinské obojsmerné súpravy – nejaká ich obdoba EMU 460 / 660.

Kubrt

Jestliže to má jezdit z Kyjeva, jak stojí v článku, budou to stodoly s lokomotivou.

Addams

Rekonštrukcia ma zlepšiť spojenie s Kyjevom, co vsak predpokladám ako „veľký“ vlak Kyjev – Užhorod (- Čop) a prípoj „malý“ do HpKE.

G-man

Je to separátní trať kompletně bez zabezpečení, všechno na ruku. Takže si myslím, že by neměl být žádný problém tam povolit např. ukrajinské ČS 7, což by byla lokomotiva, kterou se slovenští kolegové lehce naučí a bez problémů zvládne i stoupání z Trebišova.