Fiasko „autobusové revoluce“ v Karlovarském kraji. Nové vozy jsou malé, lidé se do nich nevejdou
Autobus Rošero First pro Karlovarský kraj. Foto: DPKV
Kraj se omlouvá za malou kapacitu nových vozidel, shání větší.
Kraj se omlouvá za malou kapacitu nových vozidel, shání větší.
A co takhle vlek???
Zase ale kraj ušetřil peníze při nákupu autobusů 🙂 🙂 :-). Tak to dopadne vždy, když „podniká stát“ = dluhy, dotace a korupce, viz DPP, lokomotiva Zátopek atd. Vzhůru k socialismu
Přesně to jsem chtěl napsat. To je prostě úděl znárodňování a socialistických podniků – nefunguje to
Ještě se zapomněli vymluvit na počasí…😄😄😄
Kraje jako právní konstrukt je potřeba zničit. To je jediné řešení. Byly doby, kdy bylo správní uspořádání obec – okres – stát.
A často to stálo za starou bačkoru.
Obzvláště v druhé polovině 90let někteří ouradove chtěli zrušit většinu regionalky, včetně vlakové na hlavních tratích….
Já vzpomínám na ODS a jistého pana Šulce – tedy v 90tkách. Ten v ÚK kraji pohřbil, co mohl. A vida v KV kraji pokračují. V Liberci mají zase parkoviště s loužemi, které si údajně takto objednali. Politici jsou pro nás moc drazí – poměr odměna politika a kvalita jeho práce a hmotněprávní odpovědnost za jehio práci
Musíte líp volit
Je ostuda, že 33 let po pádu socialismu pořád je stále doprava socialistická. Vykašlete se na dotace a nechte to jezdit soukromníky!!
Základní dopravní obslužnost by v tom případě prakticky skončila. Zůstala by maximálně v komerčním režimu mezi největšími městy. Veřejná doprava naopak musí být dotována, především pak na venkov včetně víkendů. Je to nutnost pro udržení zaměstnanosti lidí z vesnic, zastavení nebo alespoň zpomalení vysídlování venkova. Na vesnicích a v malých obcích na periferiích žije poměrově více sociálně slabších než ve velkých městech a tihle lidé by dvakrát až třikrát dražší jízdenku v případě komerčního provozu nezaplatili.
A navíc je cílem státu a státní dopravní politiky, aby co nejvíce cestujících používalo VHD místo IAD.
To je zajímavý směr diskuse. Já osobně si nemyslím, že je to prioritou. Dost možná ani není zájem o to, aby byla VHD příliš využívána. Jako jeden z příkladů se dá uvést zazdění tunelbusových expresních linek v Praze, protože by byly příliš využívané a na to podnik nemá kapacity jak personální, tak vozidlové. Česká města jsou navíc stále velmi benevolentní k IAD ve srovnání se západem a mnohá města, alespoň na severu čech celkem citelně omezují provoz a to nejen z finančních důvodů, ale především z personálních. Řidiči prostě na trhu práce nejsou a situace se bude spíš horšit než… Číst vice »
Víte, to se trochu moc koncentrujete na něco co bych nazval „špatné příklady“… zájem na VHD je přes velké spektrum stran deklarativní (najdete opravdu ojedinělé vyjímky které by „na plnou hubu“ deklarovaly rušení VHD), a možná sem tam někdo sice říká ano ale v duchu je spíš pro nenápadné omezování…
A na kterém západě jste prosím byl? Asi jste nebyl např. v Německu nebo Rakousku – protože tam je IAD dost silná, jelikož jsou zvyklí dojíždět za prací dost km autem.
Tak ať se vidláci složí na taxíka, Bolt dneska jezdí do každé díry a je dostupný i sockám. Nevím, proč bych měl ze svých daní platit MHD pro každou důchodkyni v každé díře, aby mohla s fofrtaškou jezdit do Kauflandu nakupovat Burešovy šmakulády.
Troška zdravé provokace, že?? Z daní toho platíte hafo co nevyužíváte… když zrušíme všecko co se aspoň NĚKOMU nelíbí, budeme bez policie, požárníků, zdravotnictví (vyjma soukromého), armády (to pak dlouho nevydrží, jen co se nějaký soused rozhoupá), a i ty silnice budou převážně hliněné nebo ty lepší pak mýtné…
Zdravotnictví mělo být dávno soukromé a policii nepotřebujeme, stačí jen nějaký nezávislý institut, který bude posuzovat porušení cizích práv. Hasiči by mohli spadat pod pojišťovny. Armádu nepotřebujeme, jsme v NATO. A je vyřešeno.
Aha. A v ostatních zemích v armádách slouží (a za nás by padali) roboty? A budeme jim nějak posílat svá 2 % HDP? S tím, že opravdu nechci dotovat každého, kdo se rozhodne bydlit na samotě 10 km od nejbližší civilizace, ale společnost má zaplatit elektřinu, plyn, vodovod, opt. kabel na data, klimatizovaný bus jemu do práce, dětem do školy a manželce ke kadeřnici + všem v tu jejich dobu zpět (a dětem extra 1 má a 1 nemá odpoledku a trénink), záchranku na každé pšouknutí do 5 min s operačním sálem a lékárnou a 5 specialisty a také poštu… Číst vice »
A kdo by pekl chleba, kdyby nebyl stát? Silnice můžou být soukromé. Stát je zbytečnost
To je Urza?
Kdyby kraj nechal dopravce kteří jezdili na linkách přes 20 let a poslouchal ne jen DPKV ale i názory jiných o kapacitě autobusů mohl být vše OK. Proto teď řidiči z Bochovska jezdí do Chebu z Chebu do Teplé z Nejdku na Toužimsko atd. Holt odborníci z Karlovarského kraje a DPKV,
To už dále nešlo, legislativa už neumožňuje přímé zadání. Ale mělo se normálně soutěžit, jako všude jinde. Místo toho byla prosazena tzv. vertikální spolupráce, kdy byla zakázka přímo zadána městské firmě, což jediné ještě lze. A dopadlo to jako vždycky.
Oni ani ti předchozí dopravci neprošli řádným výběrovým řízením. Víceméně měli své linky jisté někdy od roku 1996, kdy se tehdejší OÚ Karlovy Vary rozhodl rozbít monopol ČSAD a linky zadal jednotlivým soukromníkům. Z nich někteří přežili dodnes (Ligneta, Vaněček, Cvinger) a jiní upadli v zapomnění (Či-Du, Havlíček, Bedřich Zavřel).
Namontujte tažné a ve špičce připojte vlek, už to tak kdysi bylo.
Brzdit ho bude brzdař a tahat přípřež, či postrk? 🙂
Tohle jste ještě nikdy v životě neviděl?
https://www.patriotmagazin.cz/images/article-preview/1096×732/jelcak.png
Ještě jeden obrázek, tentokrát už jde o soudobý vlečňák, který nevzbudí úsměv, jako ten předchozí bombon.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Lausanne_trolleybustrailer906.jpg/800px-Lausanne_trolleybustrailer906.jpg
No ale to „nejmenší“ co dokáže tahat nějaký vlek který se skutečně vyrábí (ne nějakou myšlenkovou konstrukci pro cca. 5-8 lidí) je asi tak ta 10,5m SORka, a ta zase na většině míst celkem stačí…
Je jasné, že to udělali cestující na truc. Schválně začali jezdit busem.
To ne. Jen tam řidiči strašně kradli a počet platících cestujících do systému byl mnohem menší, než počet platících řidičovi do kapsy. Lidi si nevyžadováním jízdenek v podstatě nakakali do vlastního.
Ne, že by se nekradlo, ale rozhodně ne tolik, aby teď kraj místo 12m posílal Rošera, to prostě není pravda.
To si myslelo kromě vás zřejmě víc lidí. 😄😄
Vozil jsem revizory na kontroly, mám trochu přehled 😉
Pane, mě před pěti lety chtěli na jedné z těch osekaných linek dát do tlamy. Chtěl jsem po té cestující veřejnosti, konkrétně chlapům z Vřesové na šichťáku doplatit dvě koruny za jízdenku a aby si ji vzali. Oni prostě naskákali do vozu a každej hodil dvacku na kasu a šel. Jenže lístek byl za 22, tak jsem je začal vracet zpět pro lístek a doplatit to. To bylo keců, zase nějakej novej ču..k a tak. Pak si zvykli, ale pořád s kecama. Jenže podle turnusu jsem tam jel jednou za tři týdny tenhle spoj. Na spojích z Bochova a Andělky… Číst vice »
Nejsem z oboru – ale kraj si toto nehlídá? To není moc dobrá správa majetku. A to je to pidikraj – kolik, 3 okresy, ne?
Pěkně kecaji, žádný nový řidiči, jela jsem z Fr.L. s řidičem který ten den poprvé viděl nový autobus, nový systém, jel tuto linku poprvé a byl i poprvé v Chebu, v KV má odježděno 20 let
Ano přesně a je to jen tím že kraj úmyslně zlikvidoval 2 největší dopravce
Řešení: vraťte KV kraj pod Plzeň máte dopravu vyřešenou 😉
Takže vlastně něco jako taková nucená správa Karlovarského kraje. 😀 Vzhledem k tomu, že kraj nejspíš opravdu neumí vygenerovat vlastní vedení, které by bylo k něčemu, tak by to asi nakonec bylo nejlepší. Jen aby potom Plzeňáci neřekli: „A vy si teď vážně myslíte, že vám ten váš bordel budeme dávat dohromady? Jen si hezky zůstaňte v tom, co jste si za ta léta vybudovali.“
Přesně jste vystihl mé myšlenky když s návrhem na sloučení Karlovarského a Plzeňského kraje nedávno přišel jistý ministr. Přes třicet let tu na nás kálely a teď by měl jejich neschopnost napravovat někdo jiný? I s tím vedením máte pravdu, třeba Mračková- Wildumetzová byla katastrofou o které jsem si myslel že už se nebude opakovat 🙄 Nebude nakonec nejlepší když si to tu budeme spravovat samy?
Těch 14 krajů v roce 2000 stejně udělali,jen aby bylo víc koryt pro kamarády.
Zas bych to tolik nezatracoval. ČR je natolik velká, že něco mezi obcí a vládou být musí. Řídit z Prahy nemocnici ve Zlíně nebo dopravu v Klatovech je opravdu nesmysl. Problémem původních krajů bylo, že byly příliš velké, a okresů bylo zase příliš mnoho. Tak se udělal kompromis, okresní samospráva se zrušila a krajů se udělalo 14 a řekl bych, že i celkem respektují přirozenou spádovost. To, že nejsou stejně velké, je logické, každý má jinou historii osídlení a také „gravitační pole“ většího města bývá trochu silnější. Karlovarský kraj je nejmenší z hlediska počtu obyvatel, který výrazně zaostává za ostatními… Číst vice »
Takže máme 14 systémů zdravotní péče, 13 dopravních, 14 péče o seniory… to je extra výhra.
Před zřízením krajů spoustu z těch věcí zajišťovaly okresní úřady, okresní školské úřady a další převodové páky vlády na dění v jednotlivých regionech. Neexistovala žádná regionální samospráva, všichni podléhali jedné vládě, a stejně se mnohdy úředníci nedokázali mezi sebou dohodnout a každý okres si to dělal po svém.
Jedině pod Ústí, pod Plzeň nikdy !
Z deště pod okap? 🙂
Já bych radši pod Plzeň. Už mě nebaví být pokaždé ve všem nejhorší. 😀
A co pdo Středočechy? 😀
Tyhle nesmysly, jako změny dopravců nedávají logiku a ani nejsou ekonomické.
Původní dopravce měl autobusy, které něco stály a teď pro ně nema využití a teď nový dopravce shání nové autobusy a řidiče a zaplatí to zákazník. To je pěkné mrhání penězy. 🤦♂️😡
ještě si pamatuji starý systém s čsad a byla to tragédie, nikdo neměl motivaci zlepšovat kvalitu, každý má své pro a proti se kterým je třeba pracovat
A jaképak vozy ? Dost často to byly solidní vraky..
u AKV jsem viděl povětšinou zánovní Mercedesy
Zánovní Mercedesy má AKV na MHD ve Znojmě, v Karlovarském kraji byl i ten nejnovější přes 10 let stará vrána.
To nebylo v Karlovarském kraji. Tam jezdily olítané křápy staré 12 – 15 let.
Ale pobraly, co měly.
Ano, cestující má být rád, že něco přijede. Požadovat nějakou kvalitu, kdo to kdy viděl…
No tady bych byl opatrný, je celkem rozumný předpoklad že při volbě zda na významnější zastávku by cestující uvítali spíš příjezd Rošera, nebo 12let starého 12m Mercedesu, tak by asi naprostá většina volila variantu B (leda byste jim slíbil že to Rošero bude mít každý pro sebe sám 🙂
Ty autobusy bývalého dopravce byly v kstastrofálním stavu řadu let.
Předpokládám, že pokud kraj s dopravcem ukončil smlouvu předčasně, tak se s dopravcem vyrovnal. Pokud mu smlouva skončila, tak ani dopravce neprodělá. Technika se plánuje na dobu kontraktu, dopravce nemá záruku, že uzavře novou smlouvu na stejný objem přepravy.
Pokud vím, jezdili tam loni ještě dvě repasované sedmistovky a novým čelem…
Všechny kraje měly mít vysoutěženou dopravu nejpozději do roku 2019. Pokud jste dopravce, se kterým je 4 roky uzavírána nouzová smlouva na 1 rok, a čekáte na vypsání soutěže, je celkem jasné, že nebudete nakupovat nové vozy, které by v případě neúspěchu v soutěži zůstaly příští rok stát. Navíc v Karlovarském kraji bylo od roku 2020 jasné, že autobusy pořídí kraj na dotaci. I kdyby tedy případnou soutěž vyhrál tehdejší dopravce, nemohl by své nové autobusy použít. V Karlovarském kraji vidím dva zásadní nedostatky. 1) Na nedostačující kapacitu nakupovaných autobusů byl kraj dopravci upozorňován od prvního zveřejnění skladby nakupovaného vozového… Číst vice »
Samotný fakt, že ani nepočítali s možným navýšením počtu cestujúcich v budúcnosti je zvláštny. Obzvlášť, keď žijeme v dobe kedy sa propaguje cestovanie verejnou dopravou. Midibus je dobré riešenie tam, kde normálny autobus nedokáže z dôvodu charakteristiky trasy prejsť (úzke ulice, šírka cesty…). No ak hlavným dôvodom nákupu Rošera bol údajný nízky počet cestujúcich tak to niečo vypovedá o tom, ako komu záleží na funkčnosti dopravy v kraji. Kultúra dopravy je dôležitý aspekt a nevidím jediný dôvod šetriť na tom. Cestovať v tlačenici a zime s mizerným CP neviem či to niekoho priláka. Samotný dodávkový autobus nemá oproti riadnemu veľa… Číst vice »
Že by oficiálně nejhorší IDS?
Některé kraje se rafinovaně této soutěže vůbec neúčastní.
Reagují na to, takže snaha napravit chybu by byla. Ještě je tu Jihočeský, kde jsou systémy dva, protože kraj na něčem lítá a tak se Táborsko zařídilo po svém, jejich IDS je starší než JIKORD.
Systémy 😁? A dva? A mohl byste mi ho ukázat? 🙂
Ukázal. Stačí přečíst znova.
Ony by kraje na svých autobusových linkách měly opravdu víc hlídat dávání drobných řidiči do ruky a nevydávání lístků.
Pak by se předešlo překvapení, že podle trzeb jezdi linka prázdná, ve skutečnosti jezdí desitky lidí.
Asi tady bych hledal problém s počtem v minulosti přepravených cestujících. Nevydání lístku řidičem a kam, či zda cestující platil nechám na bujné fantazii. Počítám, že revizora na mimoměstských linkách asi nepotkáte.
No to je vsude jeden z argumentu, ale v nasem nejhorsim kraji, historicky ve vsem, to je unikat. Dosud zde jezdily takove ty normalni autobusy. A ted kraj rekl, ze totez v ramci vertikaly, protoze od letoska se musi soutezit, pokryje kombinaci mikrobusu/dodavek a minibusu. A do toho usetri! A dotace!!!
Postačí takovou linku ořezat ..
Lidi jsou dneska strašný netýkavky a nedokážou se trošku smáčknout, když je potřeba.
No, mačkat se v minibuse se 14dnů nemytými dezoláty z Karlovarského kraje je snem každého cestujícího.
zrovna dnes jev v minibusu náš obecní smradlák,kterej táhne už na 10 metrů délky-přál bych ti se k němu-jak píšeš smáčknout,ty Honzo..
Když jsem jezdil na střední školu, tak jsme se prostě vejít museli. Kdo by očuchával a ofrňoval se, ten by zůstal stát opodál.
A taky jste na tu střední školu jezdil do krajského města dodávkou kde nešlo ani stát?
Na téměř každé lince byl jeden takovej exemplář.
Jak je možné, že od nového roku, v autobusech KV nefungují systém na jízdné pro lidi s kartou ZP, odečítá plnou cenu, nevím jestli to je i u důchodcu, ale určitě to je okrádání lidí, kteří se nemůžou bránit, nebo na to, že jsou okradani, prijdou až když už na kartě nic není,
Jestli se vám to takto odečetlo, řešil bych to s krajem (pokud vím nikdo žádný organizátor dopravy tam nefunguje), ty lístky se díky té kartě dají dohledat a špatně stržené jízdné vrátit.
Skutečným záměrem je dostat lidi z hromadných prostředků do aut. Jak jinak si vysvětlit, že nasadí všude nízkokapacitní busy, nízkokapacitní vlaky (2dílné Pantery na SP vlacích jsou neustále přeplněné!), slibované posílení vlaků Aš-Cheb zůstalo jen slibem – stále zde jezdí pouze malý německý motoráček, ranní spoj Aš-Cheb byl v neděli zrušen, takže se lidé z Aše do Chebu na šestou hodinu ráno nedostanou (bus též nejede!), to samé z K.Varů do Chebu (tam už 2 roky).
Ale zase vám jezdí do Varů „nadvlak“ Pendolino , kdo tohle má , aby ze Sokolova večer do KV přijelo kromě čety i třeba celých 5 ks substrátu ? A někdy třeba i nikdo 😀
Ono celkově dostat se v nočních, brzkých ranních hodinách mimo KV kraj veřejnou dopravou je „mission impossible“.
Kdyby radši místo toho zbytečného Pendolina doobjednali vlaky na tratích 140, 142 a 148, aby tam alespoň v odpolední špičce byl 1h takt. Na obdobných tratích v civilizovaných krajích už tomu tak dávno je. Akorát by se potom místní politici neměli u čeho fotit.
Na trati 140 je trochu do očí bijící v dopoledním sedle 4 hodinová díra v osobácích.
někam vložte: …v úseku Karlovy Vary – Chomutov…
Zrovna úsek Karlovy Vary – Klášterec je v rámci celé podkrušnohorské magistrály takové hluché místo. Sídla od Klášterce na východ přirozeně spádují k Chomutovu a k Ústí, zatímco těžiště osídlení Karlovarského kraje je spíše od Varů dále na západ. Mezikrajskou dopravu obstarávají rychlíky a osobní vlaky slouží převeším pro místní obsluhu obcí podél trati. Je to v podstatě dost podobný případ, jako úseky Strakonice – Horažďovice nebo Jindřichův Hradec – Horní Cerekev.
Zrovna s úsekem Strakonice – Horažďovice bych to nesrovnával. Osobáky tam nejezdí hlavně proto, že v sídlech po trase jsou nádraží mimo obce a obsluhují je spíš autobusy. Ale co se týká celkové frekvence cestujících včetně dálkové dopravy, tam žádný významný propad v tom úseku nebude. Jednak z Horažďovic je, pokud se nepletu, dle sčítání lidu největší dojížďka právě do Strakonic (byť v jiném kraji, tak zdaleka nejbližší okresní/větší město), jednak obě města mají solidní dojížďku i do „sousedních“ krajských měst.
Stále si myslím, že ta díra ve dvouhodinovém taktu je ostuda. Aby jim tam lidi taky nechtěli mizet pryč.
Strakonice – Horažďovice-předměstí je na houby neexistence drátu do Horažďovic do města a přímé spoje jak od Plzně tak od Strakonic. Na přestupování na předměstí není nikdo zvědavý.
Jindřichův Hradec – Horní Cerekev. je bohužel lokálka a bez nějakých úprav, zrychlení a napřímení k Počátkům a Žirovnicím tam horko těžko fungujou jen ty rychlíky.
Ty osobáky jsou v podstatě jen pro lidi z Vojkovic, Stráže a Perštejna, ostatní jedou radši rychlíkem. A z Ostrova do Varů se zase jezdí autobusem. Čtyřhodinová díra v jízdním řádu, byť v době, kdy je většina ve škole nebo v práci, mě nijak netěší, ale při pohledu na obsazenost těch osobáků jsem docela rád, že tam vůbec ještě něco jezdí.
No jestli to nebude také tím, že krom Vojkovic, Stráže, KV a KNO jsou nádraží a zastavky někde na totální periferií obcí
Jestli to nebude také tím,že krom KV,Vojkovic,Stráže a KNO jsou zastávky a nádraží kdesi v polích za městečky a obcemi
Samozřejmě, ono ani v KV nebo v KNO to s polohou nádraží není žádná sláva. Ale s tím už dnes těžko něco uděláte. Pokud tedy nemáte přebytečných pár desítek miliard na stavbu tratě ve zcela nové stopě.
Vildumetzová kafrá do všeho a všude jinde, ale doma má pěknej bordel.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/karlovarsky-kraj-koalice-ano-spd-kulhanek_2012091956_pj
Současný model autobusové dopravy v KVK se začal chystat právě za vlády ANO a náměstka Hurajčíka
tak v něm nemuseli pokračovat nebo ho mohli opravit, ne
Třeba bude pokračovat od podzimu.
Ta už se chystá podstatně vejš.
Ale ano, ANO tam možná zase bude.
O Hurajčíkovi mi nemluvte, u nás ho zvolili starostou 🤮
No a Jeník tomu úspěchu sekundoval…
Ta nase pipka do tohoto nekafra, protoze to zdaleka neni projekt jen soucasne krajske vlady.
Kazda zmena ma sve porazene, i viteze. Bohuzel, kdyz je porazenym zakaznik, je to zasadne spatne a nekdo by mel byt povolan k zodpovednosti.
Zákazník je Kraj. Politik má co zařídil, jestli to vyhovuje voličům to uvidíme.
Bych udělal průzkum kolik úředníků je na krajském úřadě v průměru přítomno, a podle toho dimenzoval velikost nové budovy, do níž se krajský úřad přestěhuje.
A samozřejmě to bude průměr přepočtený na 24 hodin každého dne 🙂
To by pak možná stačila unimobuňka 😂
A hlavně prachy na platy přidělené z rozpočtu.
Tak jestli měli údaje o obsazenosti z kasy a reálně se lidi nevejdou, tak…. Záhada.:-D
Souhlas. Ve Středočeském kraji mne málem řidič vyhodil z autobusu, když jsem si dovolil za peníze, které jsem mu dal, chtít jízdenku. Nejsem kverulant a nechtěl jsem se hádat, aby mne fakt vyhodil, byl rozhodně o 2 až 3 třídy vyšší zápasnická nebo boxovací váha a chtěl jsem dojet domů. Zaplatil jsem, ale byl jsem v podstatě černý pasažér. Měl jsem docela bobky, kdyby přišel revizor.
Není to tak, že řidič si byl víceméně jistý, že revizor nepřijde? Protože předpokládám, že jste nebyl jediný v autobuse „bez jízdenky“ a tak by měl průser i on.
A zaměstnavatel ho za to pak vyhodí z práce? Těžko když nemaj lidi a jsou rádi za každýho kdo si za tu kulatou lopatu sedne.
A prásknul jste ho jeho zaměstnavateli?
Na to jsou hned dvě řešení: Váha ve vezidle a počítadlo cestujících ve dveřích na bázi IR paprsku. Sice to není úplně přesné, ale s chybou +- 3 lidi ze 30 se dá pracovat. A počítá to i lidi s časovým kuponem.
Se systémem pípni a jeď – přednostně platba kartou by to mohlo výrazně omezit výskyt… záhad.
Že by důvod pro hodně často požadovaný systém počítání cestujících?
Od člověka z IREDA jsem slyšel (ale je to už starší příběh), že problém s nevybíráním jízdného taky na nějaké lince měli, a přišli na to, když tu linku chtěli osekat/zrušit, protože vykazovala minimum třžeb.
Experimenty na lidech, kdy hrozí jejich umrznutí, by se zásadně neměly provádět v lednu.
Za trest snížit vytápění na krajském úřadě na maximálně 15 stupňů dokud situaci nevyřeší.
No jako nějak mi to nejde k sobě. Přece když se lidi tlačí, tak jim není zima. Takže ty stížnosti asi nešli ze stejného spoje. Ale jinak 15 stupňů je dobrý mozkový komfort. Dobře chlazené CML dělá divy.
Tyhle pidibusy nepochybně mají smysl tam, kde se velké vozidlo dobře nevytočí, nebo je to místní dojezdová linka, která navazuje na páteřní dopravu. Vždy jsem ale byl v rozpacích, když tím někde nahradili 12m bus „protože jezdí málo lidí“. Ono to sice vypadá jako optimalizace nákladů, ale ve skutečnosti je to spíš takový symbol rezignace, kterým si objednavatel zabouchne dveře k navyšování kapacity.
Vzpomínám si, když to v našem kraji začalo v 90. letech. Dokud tím spojem jely dvě babky od doktora, tak to opravdu jako náhrada sedmičkové karosy stačilo. Jenže pak se objevil školní výlet a najednou byl problém.
Pokud celý den den (ani ve špičce) není autobus obsazený ani na sedačky, je to skutečně zbytečné vození vzduchu a při stejných obězích může jet menší. Pokud vychází jeden spoj na počet cestujících=sedaček, je to v pohodě že kvůli oběhům jezdí celý den.
Školní výlety atd. by zasloužily možnost ohlášení či jen nákupu místenek. Skupinová sleva při nákupu dopředu, pak daný spoj pojede vetší vozidlo.
Z mých zkušeností zařizování dopravy velké skupiny osob: Případ 1) linka přes 2 IDS, ani jeden o tom na infolince nic nevěděl, po 3 dnech se podařilo kontaktovat přepravce, byl jsem ujištěn, že je to v pohodě, ale žádný doklad, mail, který by to zaručoval. Případ 2) linka IDS jedoucí po dálnici, riziko, že skupinu s velkými batohy prostě nevezme. IDS doporučili jet vlakem. Ve vlaku byl problém sehnat místenky (Arriva) bez jízdenek, protože byl v plánu přestup a s Arriváckými jízdenkami bychom při ujetí přípoje ostrouhali. Po obvolávání a dopisování Arriva nakonec poskytla místenky, ale spoj neposílila, ač byl… Číst vice »
No tak hlavně školní výlet by si měl objednat svůj autobus a ne zatěžovat linky .
Proč?
aby nezatěžovali linky 🙂
A taky důchodci, studenti, žáci do škol… Co je tohle za logiku?
Tak to, není skupinová přeprava. 😉
A zaplatili tak minim. 10x tolik 😢😢
jako že normální cenu?
Ne, normální cena je oproti soukromému busu nic. Linkový bus je levnější, řidič má naplánovanou celou směnu, spoj je dotovaný (technicky vzato i „normální cena jízdného“ je hodně dotovaná).
Při objednávce platíte řidiče zvlášt za to, ať dejme tomu půl hodiny jede, pak 4 hodiny stojí a zase půl hodiny jede. A hlavně vše ze svého. A taky s průměrnou třídou bude ten bus jenom poloprázdný.
Právě, že normální cena je, když si objednáte ten autobus sám. Ve VHD už ho někdo objednal a z velké části zaplatil a cestující platí jen část té ceny.
Ale ten objednavatel platí za ten autobus +/- stejně, jako když si ho objedná ta skupina.
Protože školní výlet se jen těžko nacpe do definice dopravní obslužnosti, pro jejíž zajištění je objednávána VHD.
Aha. Jsem netušil… A výlet skautů se tam taky nevejde? Hodláte kádrovat, kdo smí a nesmí používat veřejnou dopravu? A když si bude každý platit lístek sám, tak mohou? A když se domluví lme s 20 kamarády, že pojedeme na výlet, taky si musíme objednat zájezdový bus? A když pojedu sám na výlet? To se vleze do ZDO? Nebo musím taxíkem? 😉
Já nikoho nekádruju. Já pouze konstatuju, že když chce jet někdo hromadně na výlet (je jedno, jestli škola, důchodci, skauti nebo parta kamarádů) a chce mít jistotu, že se všichni vejdou, pak by si měli zajistit svojí dopravu. Běžná linková VHD, především autobusová, ale někde ani železniční, není na jednorázové skupiny prostě dimenzovaná, protože přeprava skupin na hromadné výlety fakt není v definici dopravní obslužnosti.
kdyby nemuseli platit násobek toho, co za linku,tak asi no. Ale ten rozdíl v ceně je obrovský.
Ten, kdo to nikdy nezkusil, tak situace se má takto: Když dítě jede VHD – tak dá za jízdenku třeba 20 Kč. Když si však třída objedná zvl. bus – tak vás jízdenka na jedno dítě vyjde minimálně 100 Kč, ale klidně i na 200 Kč.
To nelze rodičům (a vlastně nikomu) vysvětlit.
Ale tak to je, proto se školky a školy cpou do běžných linek, pokud je to jen trochu možné.
No aby to tak nebylo, když ten spoj v rámci VHD objednává a platí někdo jiný… To je přece logické.
Ale patří školní výlet do VHD?
Ty školy platí kdo? Ono záleží též na velikosti skupiny, kromě tedy běžné vytíženosti spoje (akorát se pak nesmí těch skupin sejít více). Do jisté míry to mohou řešit i místenky.
Místenky na příměstských spojích? Jako, žr by skupiny obsadily autobus a pravidelní cestující by se do něj už nedostali? Nebo by si měli pro každodenní dojíždění pořizovat místenky? Proč to lidem nezkomplikovat.
Aha, proč by školní výlet neměl přispět do cash-flow veřejné dopravy, asi tak? Nebo, že by se děti mohly zkazit a jako dospělí méně užívat IAD?
Děti některých mých kolegů nejely vlakem…
200 na člověka, hmm tak si holt odpustí jedno meníčko v mekáči….
To si většina odpustí i tak.
přesně tak. Fsp je argumentačně úplně mimo
Buď žijte v Praze, nebo nemáte děti – protože ten argument je úplně mimo.
No to není tedy moc rozdíl v přepočtu za ten komfort a časovou úsporu. Čísla mluví jasně ve prospěch zájezdového busu. Co jsou dneska 200 jednou za čas na výlet? Nic. To jsme platily už na základce za mě.
Přesně, s tímhle naprosto souhlasím
Nabouráváte matrix ! Systém prostě s těmito stavy neumí pracovat. To by tak hrálo, aby se do busu/vlaku nahrnula větší grupa a ještě to měla dovolené od vrchního pana dopraváka.
Systém s těmito náhodnými stavy nemůže pracovat.
Nemůžete mít na všech linkách kapacitu pro školní výlet, když ten pojede třeba 1x za rok.
Ale každá skupina má šanci si objednat vlastní autobus, pravda, pak si ho také musí zaplatit.
No, třeba v souběhu s poloprázdným veřejným spojem, ať je to efektivní. 🙂 Ty skupiny většinou také dostávají příspěvky od kraje. Otázkou je, zda není výhodnější některé spoje prostě i na účet kraje posílit, než platit extra jízdy.
Ano, ale jak zajistíte, že ta skupina pojede zrovna tím poloprázdným a ne tím plným? VHD se dá posilovat třeba před svátky, kdy se ví, že počet cestujících naroste. Ale náhodně to asi nepůjde.
Jistě… kdyby něco takového existovalo a dopravce uměl z ničeho nič vykouzlit místo minibusu Crossway. Je o to, že obvykle velké autobusy jen tak někde nestojí nachystané, aby jednou za čas udělaly oběh.
Taky si řekněme, že řidič stojí úplně stejně.
Nároky na servis jsou velmi podobné.
Úspora je na naftě a pořizovacích nákladech, ale je to adekvátní výhoda výměnou za to, že vozidlo nepobere přepravní špičky a nepřitáhne další cestující?
Třeba DPP umí mít v provozu nepatrně víc aut než potřebuje na ranní špičku. A oběh, kde se střídají 9m a 12m v podstatě podle náhody.
Proč to to srovnáváte s Prahou to je zcestné.
Kolik je takových linek DPP, kde se střídají 9m a 12m autobusy podle náhody? Znám dvě: linka 249, která ale vyjíždí ze Zličína a za 6 minut jízdy se tam zase vrací a má jednu nácestnou zastávku. Na ní by se nevyplatilo držet autobus, protože by víc stál než jezdil, takže přes den se na té lince střídají autobusy z linek 130, 246 a někdy i 347, které by jinak stály na Zličíně. Podobné je to se zkrácenými spoji linky 246 ze Zličína ke Globusu, kdy se autobus vrátí na Zličín za 12 minut. Tam se také míchají midibusy a… Číst vice »
Nejde o přejezdy, ale o vypravení – to se střídá třeba na lince 138. A na lince 154 se střídá elektrák s nafťákem prakticky na všech pořadích. (Důvod je, že dpp baví kupovat nespolehlivé krámy od Škody a držet k nim zálohy od soru)
Já tedy ve vypravení na lince 138 vidím od začátku roku téměř samá Urbina 10,5. Standardní SORka je ve 2 dnech vždy na jednom pořadí. Začátkem prosince to bylo podobné. Občas se na jednom pořadí objeví standardní SOR. Přičítal bych to nedostatku provozuschopných midibusů.
Linka 154 je jiný případ. Tam jsou všechny elektrobusy momentálně neprovozní. Takže Škodovka se tam objevuje jen, když zrovna nějaká náhodou jezdí.
Na jednom pořadí psaný, ale bez jistoty že bude jediné.
Taky si vemte že Praha má onoho více autobusů tzn. Musí mít víc záložních autobusů a víc autobusů na NAD za metro a tram. No a hned jsme pár autobusů navíc našli.
No on to taky nebude žádný med operativně měnit vozidlo jen na jeden oběh… takže spíš na celou směnu… a i tak ho asi budou vytahovat ze zálohy? Pokud teda i zálohu nemají takovouhle malou… A s tou kapacitou – typicky u těchto malých busů moc místa na stání není, pokud budou obsazeny všechny sedačky, vejde vám tam (na normální hustotu, ne pod tlakem) obvykle tak 5-7 osob… jo a pak narazíte na deklarovanou kapacitu od výrobce, na mimoměstském spoji (kde se těžko bude řidič při případné dopravní kontrole hájit slovy „já nevím přesně kolik mi tam těch lidí nalezlo“)… Číst vice »
*překročit
To už stihl pochopit i Ústecký kraj, kde dříve na různých linkách do hor (Český Jiřetín, Načetín) jezdily „dodávky“ a přešlo to na klasické busy. Sice ten minibus téměř vždy pobral co bylo třeba, ale moc nákladů to neušetřilo, komfort nic moc (nemluvě o přepravě zavazadel nebo lyží), a větší skupina byla pak problém, zvlášť při intervalu 4 hodiny.
Tak u nás na vsi je maximální obsazenost 10 lidí (školní spoje), cesty jsou úzké, otočky bizarní (couvání do T) a Iveco/Rošero by bylo naprostý ideál.
Prostě jsou linky a místa, kam ten bus pro 20-30 lidí stačí a pak linky, kam nestačí. A pak jsou linky, kde je potřeba kloubák, ale těch je mimo velká města fakt málo.
18m kloubák nemá o víc sedaček, než 15m jednodílný. Výhoda kloubu je akorát lepší manévrování, poloměr zatáčky stejný jako 12m.
Tyhle „dodávky“ stačí na mnoha linkách. Třeba v okolí Hronova zajišťují víkendové spoje do Červeného Kostelce, do Hronova, do Radvanic… O víkendu jezdí po 2 nebo 4 hodinách, takže existuje šance se dostat autobusem tam i zpátky a kapacitně je to jako vymeták po vesnicích a úzkých silničkách dostačujícící.
To samé Broumovsko, P-Transport.
Stačí, ale musí se také počítat s tím, jestli někde nemůže dojít ke změně poptávaných směrů a poté na toto reagovat. Pokud je pak rezerva v kapacitě minimální, může se stát, že za čas stačit nebude. Třeba do Voděrad v okrese Rychnov nad Kněžnou před takovými ještě 7 lety taky stačila na školním spoji dodávka a dneska tam jezdí sorka s více než 50 dětmi. Do některých oblastí se hodí bez problémů, někde je problém s využitím v určitých částech dne a někde být naopak musí s ohledem na tonáž mostu. Karlovarský kraj moc neznám, ale když jsem tam byl… Číst vice »
No zřejmě proto se ty dodávkobusy (malé autobusy postavené na podvozku dodávkových automobilů) asi vyrábějí? Ale i mezi nimi jsou rozdíly ve velikosti (a vnitřním uspořádání)… Zdá se že i samo Rošero má v nabídce model pro 20 sedících +15 stojících… to není až tak nepoužitelné.
Ale pokud není fyzický problém někde projet, pak (s ohledem na ceny za řidiče a nepříliš velký rozdíl v provozních nákladech) bych za nejmenší používanou variantu považoval 8m modely se šířkou takovou aby umožňovaly sedačky 2+2… kapacita okolo 40 cestující…
Na některých spojích skutečně pravidelně jezdili zhruba 4 lidé padesátimístným autobusem, tam ten mikrobus dává smysl. Pravděpodobnost přepravy školního výletu nebo podobné skupiny se dá odhadnout podle turistické atraktivity míst na trase (a případně navazujících trasách), do zapadlé vesničky, kde lišky dávají dobrou noc, asi moc takových skupin cestovat nebude.
P Ř E K V A P E N Í ! ! !
To musí být jak maršrutce z Koločavy do Volovca 😀
Karlovarský kraj by se opravdu měl zrušit. Tolik aparátu na spravování tak malého území a počtu obyvatel je zbytečný luxus, který si tahle země zatím nemůže dovolit. Kdyby to co dělají aspoň k něčemu bylo, ale ono to většinou dopadá takhle.
Ono by stačilo obnovit původní kraje, bylo by méně ‚vlastních písečků‘ vzhledem k celku. A pod nimi klidně trochu oživit okresy, ať není správa určitých věcí tak daleko.
jo, oživením okresů to by se fakt zlevnilo 🙂
Budete se divit, ale vznik soustavy správních orgánů na okresních Úřadech bylo to nejlepší co tuto zemi od převratu potkalo. Podotýkám, že mluvím o profesionální státní správě, nikoliv samosprávě. To že pak někdo dostal skvělý nápad s přenesenými působnostmi a pověřenými obcemi je jiná kapitola.
to je jistě možný ale řeč byla o ceně ….
Záleží na tom, co by ten který úřad měl na starosti. Jde spíše o efektivitu vynaložených prostředků – někteří dnes krajští úředníci by zastali lepší práci na okresní úrovni, třeba. A pak jde i o to, co těm kterým úřadům dáte za práci, zda je skutečně potřebná.
Už jste někdy viděl, že by stát/samospáva na sobě ušetřila ? Po snížení počtu krajů by úředníků ještě přibylo a stálo by to i víc, protože je to větší a všude daleko. Nebuďte naivní.
Co takhle zrušit Středočeský a Prahu? Neušetřilo by se tím mnohem víc? Podívejte, my nemůžeme za to že na nás přes třicet let kálely a teď neví jak z toho. A hodit to na někoho jiného fakt není řešení, dlouhodobou neschopnost našich pánů by odnesli lidé v kraji Plzeňském.
OK, slučte Prahu a Středočeský kraj – jenom to nebude fungovat, neb ten sloučený kraj bude skoro polovina obyvatel Čech a asi 1/4 ČR – a jak pak chcete, aby KV-trpaslík dokázal vygenerovat stejně kvalitní správu (neb úspora z velikosti u velkého celku/podniku…) a nebyl válcován požadavky podobného „obra“…?
Ono by mozna pro jisté politiky v KvK stačilo obnovit těžbu uranu…. by si třeba pak dávali větší pozor
No kdo by to byl čekal 😂
Ono o úrovni přípravy celé této změny vypovídá i dikce kraje: „…řidiči…SE NESTIHLI proškolit.“ Nestihl je proškolit kraj, který si to vše tak pěkně zorganizoval. Ohromné divení kvůli špatnému GSM pokrytí některých částí území kraje. To začalo teprve až po 15.12.2023, nebo se před tímto datem o tom nevědělo a nikoho ani nenapadlo otestovat funkčnost nového odbavovacího systému v terénu? Pokud nakoupené pidibusy kapacitně nestíhají, tak budou muset: a) zkrátit interval a nabrat někde další pidibusy b) nasadit větší busy a ty malé uplatnit někde jinde; snad nebudou jen tak stát v garážích Kraji se povedl další krok k přechodu… Číst vice »
… nejlepší bude varianta „c“ – kombinace Vámi uvedených a) i b) = na některých linkách (nejlépe těch již teď s kratšími intervaly) nasadit kapacitnější vozidla, a těmi současnými malými vozidly z nich staženými posílit dopravu zkrácením intervalu na dalších linkách (dnes s delšími intervaly)!
To logicky vyvolá navýšení plateb na vozidla, řidiče a PHM nad plánovaný rozpočet.
V KVK by ale nemusel být až tak velký problém, stačilo by odklonit část prostředků určených pro „pěstování“ jejich regionálního letiště.
Co můžeme chtít od kraje, který nechá poslednímu vlaku z Prahy ujíždět poslední přípoj do zbylých dvou okresních měst o 25 min a odmítá to změnit (IC 554, Os 7027). Ve veřejné dopravě jsme opravdu nejhorší ze všech krajů.
Zcela zbytečný kraj, bohužel. Jejich agendu zvládne Plzeň, případně Ústí.
Mnoho úřednické agendy v celém státě zvládne jeden počítač nebo lepší telefon. Mnoho lidí je ve státním „na krmníku, prasata“ (Dobrý voják Švejk, Poslušně hlásím).
Když se „musely“ rozdrobit původní větší kraje, aby to sedělo do nějakého uměle implementovaného vzorce (stavěného na odlišnou strukturu osídlení)…
Uměle implementované bylo akorát těch 10 komunistických. Viz třeba Kdo dá více republice Hradec nebo Pardubice
Tak zrovna tady to naopak bylo v pořádku. Kulturně-správní centrum a historicky jediné velké město východních Čech je prostě Hradec, tam není o čem diskutovat. Že Pardubice „dorostly“ za poslední století je samozřejmě pravda, ale na vzájemném poměru „celkového významu“ těch měst to mění jen málo. Ty kraje vzor 1960 měly podle mě hlavní problémy úplně jinde: a) Olomouc jako podřízená Ostravy (a zároveň Prostějov „pod“ Brnem) – WTF? b) Severočeský kraj spojující absolutně neslučitelné věci (Liberec vs. Mostecko-Chomutovsko) a zároveň oddělující LB od Turnova… c) Podle mého názoru něco jako Vysočina mělo existovat i při tehdejším rozdělení. Okres PE… Číst vice »
Tak to bych chtěl vidět zda by zrušili kraj Hradci nebo Pardubicím. Vidím to na měnší občanskou válku.
Malicherné, uměle vyvolané spory. Kvůli nim dvě blízká města, každé s vlastním krajským úřadem. Fakt efektivní správa. Nemluvě o spojení přes tuto krajskou hranici, které je navzdory společnému integrovanému systému často nutné překonávat objížďkou přes obě krajská města…
Karlovarský kraj není zbytečný. Hraje nezastupitelnou roli historicky nejhoršího ve všem.
Zajímavý experiment by mohl být, kdyby nějakých 10 let Karlovarský kraj řídili politici třeba z Prahy a naopak. Z toho, kam by se regiony za tu dobu posunuly, by se pak dalo jednoduše stanovit, kolik toho ve skutečnosti dokáže ovlivnit politické vedení a kolik toho způsobují vnější okolnosti.
Ale proč…však už ti „nejschopnější“ politici z KvK už v Praze dávno jsou 🙂
Protože to řekl Babiš? A historicky, no – jak starý je? 🙂
Spíš to Ústí. Mají víc zkušeností s průmyslem zničenou krajinou i obyvatelstvem. Nebo ho můžou mít ve střídavé péči s Ostravou.
Já bych byl spíše pro Plzeňský. Aby Plzeňákům trochu spadl hřebínek, že u nich v kraji nejsou žádné problémy. 😀
No jsou, ale snažíme se. A v dopravě bychom mohli vyučovat.
To měla být nadsázka. Problémy jsou samozřejmě všude. Karlovarskému kraji osud dílem rozdal špatné karty (absence velkého města s univerzitou a pořádnou nemocnicí, historická orientace na dnes upadající průmyslové obory), takže spoustu věcí ovlivnit ani nemůže. Smutné ovšem je, že co ovlivnit může (např. dopravu), to vždy spolehlivě pohnojí.
Hlavní problém je jeho velikost (nechci psát malost, ta má dvojí význam) a malý počet obyvatel. Střední Čechy nemají skutečnou univerzitu či centrální krajskou nemocnici, ale mají dost obyvatel, aby se už projevily úspory z velikosti – např. v možnostech specializace odborníků (jsou i mezi úředníky) či schopnosti mít smysluplné rezervy.
Pro Středočeský kraj zajišťuje velkou část veřejných služeb infrastruktura (např. velké nemocnice, univerzity) lokalizovaná v té díře, co je uprostřed. 😀
Velikost (podle počtu obyvatel) Karlovarského kraje je daná hlavně tím, co se stalo po roce 1945. Předtím v regionu žilo půl milionu lidí, což je srovnatelně s tím, kolik žije na Vysočině, v Pardubickém nebo v Libereckém kraji.
A obhájila by se „potřeba“ továrny na baterie s tím, že jižně od Plzně řešíme karlovarskou zaměstnanost, ne? 🙂 Přepravní nároky stejné…
No to nene, snad me nepovesi za vlastizradu, ale nebylo by mozno vzit v potaz v techto uvahach i Bavorsko.
Zbytečná je Praha, broučku ☝️ Proč by měl přes třicet let neschopnosti odnášet někdo jiný?
Mně bylo už při představení divné, že neobjednali žádný 12 m (případně 15 nebo 18 m) bus. I jsem se tady na to ptal, jestli někdo ví, že to všude bude stačit. Vypadá to, že si zřejmě brzy někdo bude vydělávat na subdodávkách.
Tak to, ze se jim lidi nevejdou do autobusu je vitana zmena proti autobusum co nevyjedou vubec – jako to zvladli borci v Pardubickem. Takhle aspon o ta mista muzou lidi bojovat na zastavkach – do prvni krve.
Možná postačí doobjednat střešní nástavby – původně na zavazadla…
Borci v Pardubickém. Buďme přesní – Busline to nezvládl. Ostatní jsou mnohem lepší.
Když se nad tím ještě jednou zamyslím, tak to nemusí být až tak špatně. Na vyspecifikovane přetížené spoje objednají subdodávky velkýchautobusů, mohou jezdit jen ty spoje, kde to je nutné. Pokud pohlídaji kvalitu, tak to může vyjít celkem výhodně a zbytek budou jezdit se svými malými vozy. Nemyslím si, že to byl záměr, ale výsledek nakonec nemusí být až tak hrozný, jak to teď vypadá. Možná i ušetří a bude to v pořádku.
S tou úsporou si nejsem tak jistý. Když si kraj ke svým malým autobusům, které na většině linek mohou jezdit tak akorát někdy mimo špičku, objedná velké autobusy u externích dopravců, tak to bude znamenat náklady navíc. A to si pište, že si to jejich provozovatelé nechají náležitě zaplatit.
Kdyby zodpovědné osoby bývaly trochu přemýšlely, nepočítaly by s průměrnou obsazeností, ale zjistily by si, kolik lidí cestuje nejvytíženějším spojem na konkrétní lince a na něj by potom dimenzovaly kapacity autobusů.
tak 10,5 by mohly stačit, to není zas tak malý, problém budou spíš ty rošera, protože ty tvoří 2/3 všech busů v kraji? To je dobrej úlet..
Ono by bývalo stačilo, kdyby byl poměr Rošero/SOR přesně opačný. V kraji je hodně linek, které obsluhují výhradně malé vesnice o několika desítkách či nižších stovkách obyvatel, a tam rošero úplně stačí. Oni je ale nacpali i na linky spojující ne úplně malá města s městy okresními. Mělo by se řádně prošetřit, kdo celou tu „autobusovou revoluci“ prosadil, a dotyčná osoba by měla odejít z politiky.
Ono by stačilo, kdyby ty linky z malých obcí končily u nádraží ve větším městě a zde navazoval vlak. Ve Švýcarsku to funguje.
To je opravdu super nápad. Ale jenom ve velkých aglomeracích, jako je u nás Praha nebo Brno. V Karlovarském kraji má největší město necelých 50 tis. obyvatel. Kdybyste lidem na 10 – 20 km dlouhé cestě z jejich vesnice do krajského města vytvořil ještě přestup, tak vám tedy opravdu poděkují.
Jako že přestup z malého vesnického busu na vlak může fungovat jen na hlavním nádraží v Praze nebo Brně? Ve Švýcarsku se to děje v mnohem menších uzlech a u nás taky, akorát pokud Karlovarský kraj nezajistí ani na hlavních tratích hodinový interval regionálních vlaků, dělá se to pak těžko.
Fungovat to může. Ale pokud budete na poměrně krátké trase nutit cestující ještě přestupovat, nebude to pro ně moc lákavé. Když k tomu ještě přidáte ne úplně šťastnou polohu nádraží ve Varech, prakticky nefunkční MHD (linky v intervalu 40 minut je zcela běžné) a neexistenci integrovaného tarifu, tak lidi zcela spolehlivě vyženete. Takoví obyvatelé Jáchymova by určitě byli celí bez sebe, kdyby je autobus místo do Varů k Tržnici zavezl do Ostrova na nádraží, kde by si hezky počkali na zpožděný rychlík a pak by se ještě pěkně prošli z horního nádraží do města.
Co jsem četl na jiných fórech, tak údajně ten, kdo řešil data o počtech cestujících kapacitu navrhl tak, že místo, aby vzal maximální hodnotu v nejexponovanější den v měsíci, tak vzal průměrnou hodnotu za celý měsíc. Pokud to tak bylo, tak se nedivím, že vyšel maximální bus ani ne 11 metrů.
To mi přijde zcela uvěřitelné – smíchat všechny dny, špičkový a protišpičkový směr a udělat průměr. Něco holt přeteče. Když se tohle udělá u vlaku, který je přece jen vždy o něco větší, dá se v něm najít aspoň relativně dost míst na stání. Ale v tomhle se ani stát pořádně nedá.
Taky jsem se divil, že jde až o takový rozsah minibusů, čekal bych větší mix. 8-10-12-15-18 m busů.
Že by stále ruské vlivy? Takový malý Kaliningrad…
Ale zase mají letiště a prachy na jeho provoz… 🙂 Jiný kraj, jiné priority… .-)
Pokud nemají dost Rusů, mají jenom velkou asfaltovou plochu. Izraelci a Arabové to neutáhnou.
A tak po ní můžou lítat s prádlem…. Ty Dežo kde robiš? Na letišti! A co tam robiš? Lítám s prádlem 🙂
R8d bych viděl všechny ty stěžovatele na straně řidičů, jak by si oni poradili, když by neměli dostatečné informace.
On tu někdo kritizuje řidiče?
Pokud řidičům vadí nadávání mrznoucích cestujících na zastávkách, můžou na leden vyhlásit stávku, a dát prostor ouřadům na dopatlání systému.
Tady se nadává na ty, co to tak imbecilně naplánovali, když i jen trochu znalý šotouš vidí tu hromadu chyb v přípravě, a zcela naivní uvažování Karlovarského kraje, který chce vše dělat úplně jinak než kraje ostatní, i když je v mnoha věcech objektivně dlouhodobě nejhorší a už desetiletí trpí odlivem mozků.
Při stávce nejede vůbec nikdo, ne? To teda nevím jestli je ideální… 🙁
Nedávno se mi zrovna ve Varech stalo, že jsem nastoupil na mém stanovišti do busu, řekl jsem: Jednou Abertamy. A řidič mi vydal lístek a vyjel. Akorát mi zapomněl sdělit (že by naschvál) že nejede do Abertam, ale do Chodova sídliště.
Asi měl málo informací.
Třeba netušil, že si nechcete vyzkoušet jízdu více autobusy s přestupem. Je to řidič, ne umělá inteligence 😀
Tak to předpokládám že jste jel nějak divně… za A, na Terminálu Abertamy jezdili od jinudy než Chodov B, pro jistotu to jezdil i jiný dopravce… C, integrovaný přestupní tarif v KvK neexistuje, takže vám řidič nemohl vystavit jízdenku Abertamy protoze ji prostě ve svem strojku neměl…. takže chyba byla asi jinde… 🙂
No já bych řekl, že je to fiasko na více frontách, stále nepřestupní kilometrický tarif jak za krále klacka, s jízdními řády se vůbec nehýbalo, věci jako „interval” nebo „proklad” jsou zřejmě sprosté slovo a dalo by se pokračovat. Přitom není třeba vymýšlet kolo, v sousedním Ústeckém nebo Plzeňském kraji fungují IDS dobře.
Jenže to by se musela vykázat nějaká činnost a to na kraji neumí 🙂 Zóny IDOK jsou ve vlakových jízdních řádech snad 20 let, ale nikdy a nikde jsem neviděl opravdovou snahu to dotáhnout do konce, tj. taktové JŘ, začlenění MHD do IDOKU atd. atd. atd.
Taktové JŘ v Karlovarském kraji dokonce jeden čas měli – šlo o osobáky na všech vedlejších tratích kromě Potůček a Merklína, zpravidla se jezdilo po 2 hodinách, na „lázeňské“ v pracovní dny s taktovým prokladem atd. Ale pak se jim to povedlo skoro všechno různými posuny jednotlivých vlaků úplně „rozštelovat“, takže v přesném taktu nejede skoro nic, a tento vývoj považuji mezi našimi kraji za naprostý „unikát“…
Ano, to si pamatuju, svého času byl takt osobních vlaků 60-120 minut na úseku CH – KV, dál na Chomutov 120 minut. Po roce 2007 a utnutím chebských Os v Klášterci šel takt úplně do kopru.
Proč ten takt není krajům zadán a určen jako povinnost? A když to na kraji neumí zařídit, proč nevyhodí toho dotyčného úředníka nebo proč se nepodívají, jak se to dělá v jiných krajích?
Čím to asi je? Česká namyšlenost a nevzdělanost?
Myslím si, že je to způsobeno kombinací nevzdělanosti a naprostého nezájmu. Ve vedení Karlovarského kraje se za dobu jeho existence vystřídalo několik bývalých recepčních, tělocvikářů a rychlokvašených „právníků“ z různých pochybných škol, ale nebyl mezi nimi nikdo, kdo by dohlédl dále než k hranicím kraje. Veřejná doprava byla donedávna ve všech krajích popelkou na naprostém okraji zájmu, až v posledních letech se to postupně lepší. A Karlovarský kraj, jak už to tak bývá, opět zůstal pozadu. Pořád se tam řeší akorát vzdušné zámky typu mezinárodní letiště v Karlových Varech nebo jak si přihrát svoji malou domů z Fondu spravedlivé transformace,… Číst vice »
S jízdními řády se hýbalo docela výrazně. Stížnosti jsou i na to, že některé spoje nenavazují, jindy byly zrušeny nebo přesunuty tak, že v daný čas několik hodin nic nejede. Lidé pak chodí pozdě do práce či do školy.
Že by „dlouhodobá data“ byla za období covidu. Pokud bylo několik páteřních (kapacitnějších) linek ať už vlak nebo bus, tak by návazné minibusy mohly fungovat, ale jako páteř do krajského města fakt ne.
O mentálním nastavení kraje svědčí například to, že intervalovou dopravu považují za „dopravně-technologický experiment“ (viz odkazovaný článek na ČS-Dopravák).
Podobný přístup k intervalové MHD mělo i vedení Kladna při integraci do PID v roce 2017. A má jej dosud. 😂
Ano má. Jen s dodatkem, že od 1.9.2022 již MHD v PIDu není. (a jen tak se asi nevrátí)
Ono stačí, aby řidič bral do kapsy – pak oficiální čísla vypadají, jako by tím nikdo nejezdil, ač je plný bus.
No tak snad při tak velké rošádě nespoléhají jen na data z tržeb která mohou být zkreslená nejen tím že řidič si něco z kasy nechá na svačinu.
Podle mě se dělal i nějaký opravní průzkum ale v době až když se úředník vyspinkal do růžova a tedy během dne by kapacita vyhovovala ale nevyhovuje v ranní příp. odpolední špičce kdy jedou lidi do práce a děti do školy.
Jsou borci, co za směnu berou i pětimístné částky… Drobné na svačinu vypadají jinak….
Dost krajů vyhodnocuje na základě prodaných jízdenek. Řidič, který bere do kapsy jízdenky nevydává
Hele pokud je to tak rozšířené a v tak velkém měřítku, proč někdo o tom ulejvání si jízdného nesesbírá důkazy a nepředá policii?
Dokud si budou všichni jen stěžovat že někdo bere prachy bokem a nikdo s tím nic neudělá, tak.. se s tím nic nezmění.
A jak byste si to představoval? Že si to bude ve svém vlastním čase natáčet skrytou kamerou a až bude mít sesbíráno že jeden řidič nakradl alespoň 10 000 (škoda nikoli nepatrná) tak p;jde na Policii?
Odhalené případy se samozřejmě řeší a sítě na ně roztažené. Jsou kraje, kde pšenka podvodníkům moc nekvete.
Mám dojem, že to moc rozšířené není. Jezdím busy po celé ČR a SK pravidelně průběžně celý život a naposledy jsem to zažil někdy v devadesátých letech a to ještě asi 2x 😀
Nevěřím, že v téhle době se to dělá a ještě v takovém množství peněz.
Budete se divit, ale dělá.Když jezdíte stejnou linku, stejní lidé tak se domluvíte.
Takže dobře chápu,že trestní oznámení jste již podal? Nebo se stáváte spolupachatelem?
Řidiči byli samozřejmě řešeni.
To nejsou borci, ale zloději..
Hlavní skok v tom nasazení Rošer je, že tam není dostatečná rezerva pro stojící jako u autobusů. A je extrémní rozdíl jestli někdo nadává, že jede namačkaným busem, nebo musí v lednu zůstat stát na zastávce, protože se nevešel.
Nejen v lednu. A ono, když potom ujede ještě něco dál, to už se člověk může z té zastávky rovnou odebrat zpět. Služba na draka.