Fiasko „autobusové revoluce“ v Karlovarském kraji. Nové vozy jsou malé, lidé se do nich nevejdou

Kraj se omlouvá za malou kapacitu nových vozidel, shání větší.
Karlovarský kraj čelí po pár dnech provozu nových autobusů kritice cestujících za jejich nedostatečnou kapacitu. Většinu výkonů v kraji nově zajištují minibusy Rošero – P First FCCLI s oficiální kapacitou 30 cestujících. Kraj již částečně chybu přiznal a na některé linky operativně nasadil nová vozidla.
Od 1. ledna došlo v autobusové dopravě v kraji k zásadním změnám. Po regionu vyjelo celkem 170 nových autobusů. Kromě 109 minibusů také 61 autobusů SOR ICNG 10,5. Změnili se také dopravci a částečně jízdní řády. Již před startem řada lidí zpochybňovalo velikost s dotací zakoupených vozidel. Nyní došlo na jejich slova.
Autobusová revoluce v Karlovarském kraji. Vyjíždí 170 nových autobusů
„Nedostatečná kapacita vozidel na některých linkách je dalším problémem. Při pořizování vozů jsme vycházeli z dlouhodobých dat, která jsme na jednotlivých linkách měli k dispozici. Tam, kde současné autobusy kapacitně nevyhovují, budeme co nejdříve (od pondělí 8. 1. 2024) nasazovat autobusy větší,“ uvedl kraj v prohlášení na facebookovém profilu kraje. Ten je plný stížností cestujících na nová vozidla Popisují například situace, jak se vůbec nevešli na zastávce do autobusu.
Stížnosti na teplotu i jízdní řády
Server Československý dopravák současně upozornil, že kraj uvádí i jinou kapacitu minibusů Rošero. Na Facebooku cestujícím odpovídá, že mají o pět míst více, než je maximální obsaditelnost stanovená výrobcem.
Nejde přitom o jediný problém. Lidé si stěžují i na teplotu v autobusech nebo častá zpoždění či neznalost odbavovacího systému ze strany řidičů. „Bohužel jsme finální podobu jízdních řádů obdrželi později, než jsme očekávali, a museli jsme převést oběhy do provozuschopného stavu odpovídajícího platné legislativě. Autobusy byly dodávány až od 15. prosince a bylo tedy velmi málo času, aby se s nimi obsluha seznámila,“ uvedl kraj. Podle vyjádření rovněž došlo k náboru řady nových řidičů, kteří se nestihli proškolit. „Komplikace nastávají také z důvodů špatného GSM pokrytí některých částí území kraje, kde odbavovací systém kolabuje, což komplikuje vydej jízdenek a další zdržování,“ píše kraj.