Fenomén Praha – Ostrava. Konkurence a lepší trať znásobila počty cestujících

Vlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan SůraVlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan Sůra

Šest let uplyne v úterý od vstupu RegioJetu na trať mezi Prahou a Ostravou. Trasa je dnes reklamou na železnici:

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zesp

No tak ono je to způsobeno hlavně tou konkurencí (ostatní aspekty jsou podpůrné). Většina koridoru již byla hotova i v tom roce 2009 či 2010, oproti této době už není dnešní zrychlení tak markantní – dodělávaly se jen uzly, trať UO – Choceň stále v nedohlednu). Cím tam ale ČD jezdily? Většinou vozy B s V max 140 km/h, moderní vozy byly v menšině. 160 Km/h mohly jen Pendolina (ovšem za hodně mastnou cenu, cestující byli nehorázně ždímáni) a sem tam nějaké to IC, když se ho v DKV podařilo zázrakem na 160 poskládat… Do toho vstoupil Regiojet taky s… Číst vice »

Tomáš Záruba

A tohle všechno skončí spolu s otevřením D35. Úplně bude stačit část Opatovice – Litomyšl.
Hlavní důvod úspěchu Ostravy je totiž v tom, že jde o jeden z mála směrů, kde je solidní trať a špatná silnice. Zatím.

Pavel

Troufám si tvrdit, že to tak tragické nebude. Kdo jednou přesedl od volantu ke stolečku s notebookem, už se naučil na pohodlí. A také zjistil, že místo stresu z kroucení volantem může i v klidu něco udělat do práce nebo si zdřímnout. Takže, i když ušetří cca 30 minut na cestě, tak i ty 2 a půl hodiny po D35 bude zcela promarněný čas.

Chachar Budvar

Jestli ono to nebude trochu naopak. S „konkurencí“. Jestli se to o ni jenom tak neříká, aby to vypadalo tak nějak „tržně“ správně. Aby to zkrátka lépe odpovídalo pošahaným klausovským poučkám o stejnosti „pravidel trhu“ rohlíků, jablek, či štětek. Aby třeba ten článeček mírným šťulcem nepodsouval, za co a komu mají být ovčané vděčni. Opak, souzi kapitáálisté, jest příčinou. Lidé jezdí vlaky především a hlavně proto, že se zkrátka v cílových destinacích všechna ta úžasná auta nedají slušně odložit. Případně že každým rokem mnohem častěji vznikají u Phy zácpy a cesta „tržně nejsprávnějším“ dopravním prostředkem pak poněkud drhne. Že jsou… Číst vice »

p

nevim, ja jel tou trati loni jen 4* ale dvakrat mel vlak pres hodinu zpozdeni kvuli „mimoradne udalosti na trati“

Jan

Tak někdo taky musel doobjednat vlak ráno z Olomouce do Ostravy. Naštěstí. (R 641). Jinak by Ostrava zůstala zcela odříznutá. Protože přes sliby soukromých dopravců, že zachovají rozsah do Ostravy nic nejezdilo. Ovšem stále je to pouze spojení z Olomouce. Již ne z Zábřehu. Třebové atd. Ale růst moc hezký, stejně důležité je opravený koridor za desítky miliard slouží.

Tadeáš

Narozdíl od koridoru do Plzně, který bohužel zeje prázdnotou, protože chybí pořádná trať do Německa a zejména velmi špatně propustný úsek z Prahy do Berouna jí izoluje od většího množství osobních i nákladních vlaků.

Martin Chovanec

Ale doplácí ministerstvo víc pouze absolutně nebo i relativně na každého přepraveného studenta atp.?

Josef Petrák

Statistiku „na studenta“ určitě MD nemá, protože to z lístků nepoznáš. Víš jen celkový nárok za dopravce a na jednotlivý lístek.
To se dalo zjistit do doby, dokud to bylo vyplácené jako dávka přes sociálku a ne takto neadresně přes dopravce.