Felicia boduje v autobazarech, z jejich nabídky zmizí během měsíce
Škoda Felicia ve verzi FUN pro volný čas. Pramen: Mototechna
Škoda Felicia, která letos oslavila 25 let od uvedení na trh, je poněkud překvapivým hitem autobazarů, alespoň podle doby, za
Feldu jsem pořizoval synovi u nich tenkrát, je to strašnej držák to auto
vyborne auto byla fabka mpi tu bych si koupil nejakou peknou, motor na milion kilometru
tak na investici dobry to koupit kdyz to ma clovek kam zaparkovat, koupil bych 2, jeste jednu na nahradni dily :)))
Nedivím se, že felicie zmizí během chvilky. Měl jsem jednu v merku z AAA, ale než jsem se rozhoupal byla pryč. Za ty peníze se tomu ani moc nedivím.
Felicii si pamatuju jako poměrně prostorné, pohodlné a tiché auto, dobře brzdilo. Za mě ideál pro začínajícího řidiče. Ale poslabší motor 1.3 a velmi špatně sedí v zatáčkách. Kdo jezdí v klidu, je spokojen.
Felicia je do dnešního provozu naprosto nevhodné auto. Viděl jste někdy zbytky Felicie po nehodě? Či snad Crash-Test?
A které auto v ceně do 10 000 Kč dává lepší výsledky při srovnatelných provozních a servisních nákladech?
Když jsem si kupoval za málo peněz své druhé ojeté auto od kterého jsem toho moc nečekal(Hyundai lantra vyráběná od stejného roku) tak oproti Felicii neskutečný posun o několik tříd ve všech směrech a na opravách se utratilo méně peněz než u filcky, jelikož za svůj desetiletý život s denním ježděním vyžadovalo toto auto pouze výměnu brzd, rozvodů, zapalování+zavaření výfuku.
Vsechno je to samozrejme „levny a spolehlivy“, dokud se v rychlosti 50 km/h nepotkate s nejakym protijedoucim SUV, ktere bude ridit manzelka nekoho, kdo nesetri na aute tolik jako vy. K tem porizovacim 10 tis. si pripoctete jeste dalsich 10 tis. za kremaci a rakev.
Spolehlivý to není a všechny low end díly vyráběné v Polsku či Číně jsou levné bez ohledu na značku.
A tím novým majitelem je kovošrot? 🙂
V té tabulce z AAA mi chybí druhý sloupec – „průměrná cena“, to jen abych si udělal představu jak drahé kousky tak rychle (pomalu) mizí z autobazarů.
Jako majitel felicie tohle rád slyším.:) Mám už druhou, kupoval jsem ji před či 4 lety jen za 8000 korun a v dobrém stavu, od té doby jsem do ní investoval jen několik tisíc.:) Až letos, kdy jsem si zařizoval novou technickou kontrolu, jsem se ptal automechanika, jestli ještě do té opravy jít, jestli to má smysl (20 let staré auto už) – řekl, že spousta lidí si opravuje drahá auta za hodně peněz, ale pokud do toho dám stejné peníze jako oni, tak proč si nakonec kupovat nové, pokud Felicia pořád dobře slouží.:) Dobře jsem udělal, po STK pořád… Číst vice »
no, ale hlavně nebourejte 🙂
JJ Feldu jsem měl taky, slušný stroj, akorát trpěla na rez… 5 dveře, prahy, Jinak spolehlivej dříč. jen komfort 0. neměla ani klimu…
Ten příspěvek není ironie?
Jako taky jsem na ní jezdil, dokonce jsem se na ni učil řídit,ale dnes je to hodně za zenitem, hlavně bezpečnost a komfort.
Ivan: Jenže pro přepravu party zedníků s dojezdem do 20 km ideální vozidlo, stejně jako na cestu do práce.
Samozřejmě pokud najedete 30 000 km ročně a více, tak už potřebujete jiný komfort.
tak jedničková Fábie s prakticky stejným motorem 1.4 MPI (dokonce ještě méně udržbovým, protože dostal hydroštely) nadělá za málo peněz podobnou službu, víceméně nerezne a šance na přežití už tam jakáž-takáž je, neboť je o dost robusnější a aspoň airbag řidiče byl v základu.
Jednoduché, spousta levných náhradních dílů, snadné opravy, minimum jinde selhávající elektorniky, trvanlivost. Kdo nechce Logana, ten má Feldu. Dnes je jen málo takto jednoduše, trvanlivě a provozně nenákladně a spolehlivě konstruovaných aut, proto ten zájem.
Je to tak. Fabia je sice asi ve všem o parník modernější, výrazně bezpečnější atd., ale to s sebou nese také o něco dražší servis. A jsou tyhle moderní Škodovky první generace na dnešní poměry ještě kladkostroje… 🙂