Automobily

Felicia boduje v autobazarech, z jejich nabídky zmizí během měsíce

Škoda Felicia ve verzi FUN pro volný čas. Pramen: Mototechna
Škoda Felicia ve verzi FUN pro volný čas. Pramen: Mototechna

Škoda Felicia, která letos oslavila 25 let od uvedení na trh, je poněkud překvapivým hitem autobazarů, alespoň podle doby, za jak dlouho se prodá.

Kratší dobu než Felicia zůstává v nabídce autobazarů aktuálně jen Škoda Kamiq, ukazují data z monitoringu trhu ojetých automobilů, který sestavuje mezinárodní síť autocenter AAA Auto. V něm se zaměřil největší prodejce ojetých vozů v Česku na průměrný počet dní, jak dlouho auto zůstane v nabídce autobazaru.

Vítězem žebříčku je nové SUV Škoda Kamiq, které najde kupce po 30 dnech. Hned na druhém místě se ale možná poněkud překvapivě umístila Škoda Felicia.

Ta je i po 25 letech stále jedním z nejžádanějších modelů, do rukou nového majitele se podle průzkumu AAA AUTO dostává už za 32 dnů.

„Patří mezi nejžádanější ojetiny i díky levným náhradním dílům, některé obzvlášť dobře zachovalé kusy navíc mohou za pár let aspirovat na kategorii veteránů, a tím také zajímavě zvýšit svou hodnotu,“ říká Martin Houška z AAA Auto.

Žebříček potvrzuje i oblibu vozů Dacia nejen na trhu nových vozidel: Dokker, oblíbený zejména řemeslníky, je podle rychlosti prodeje na třetím místě.

Žebříček modelů aut podle průměrné doby v nabídce

1.

Škoda Kamiq

30

2.

Škoda Felicia

32

3.

Dacia Dokker

37

4.

Peugeot 306

38

5.

Mercedes GLK

39

6.

Mazda CX-7

40

7.

Peugeot 406

40

8.

Volvo S40

40

9.

Peugeot 106

40

10.

VW CC

41

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vlastimil
Host
Vlastimil

Feldu jsem pořizoval synovi u nich tenkrát, je to strašnej držák to auto

Radek
Host
Radek

vyborne auto byla fabka mpi tu bych si koupil nejakou peknou, motor na milion kilometru

rob.m.
Host
rob.m.

tak na investici dobry to koupit kdyz to ma clovek kam zaparkovat, koupil bych 2, jeste jednu na nahradni dily :)))

Miroslav Kraj
Host
Miroslav Kraj

Nedivím se, že felicie zmizí během chvilky. Měl jsem jednu v merku z AAA, ale než jsem se rozhoupal byla pryč. Za ty peníze se tomu ani moc nedivím.

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

Felicii si pamatuju jako poměrně prostorné, pohodlné a tiché auto, dobře brzdilo. Za mě ideál pro začínajícího řidiče. Ale poslabší motor 1.3 a velmi špatně sedí v zatáčkách. Kdo jezdí v klidu, je spokojen.

Kodl
Host
Kodl

Felicia je do dnešního provozu naprosto nevhodné auto. Viděl jste někdy zbytky Felicie po nehodě? Či snad Crash-Test?

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

A které auto v ceně do 10 000 Kč dává lepší výsledky při srovnatelných provozních a servisních nákladech?

Petr
Host
Petr

Když jsem si kupoval za málo peněz své druhé ojeté auto od kterého jsem toho moc nečekal(Hyundai lantra vyráběná od stejného roku) tak oproti Felicii neskutečný posun o několik tříd ve všech směrech a na opravách se utratilo méně peněz než u filcky, jelikož za svůj desetiletý život s denním ježděním vyžadovalo toto auto pouze výměnu brzd, rozvodů, zapalování+zavaření výfuku.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Vsechno je to samozrejme „levny a spolehlivy“, dokud se v rychlosti 50 km/h nepotkate s nejakym protijedoucim SUV, ktere bude ridit manzelka nekoho, kdo nesetri na aute tolik jako vy. K tem porizovacim 10 tis. si pripoctete jeste dalsich 10 tis. za kremaci a rakev.

Petr
Host
Petr

Spolehlivý to není a všechny low end díly vyráběné v Polsku či Číně jsou levné bez ohledu na značku.

Viťa
Host
Viťa

A tím novým majitelem je kovošrot? 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

V té tabulce z AAA mi chybí druhý sloupec – „průměrná cena“, to jen abych si udělal představu jak drahé kousky tak rychle (pomalu) mizí z autobazarů.

Jiří
Host
Jiří

Jako majitel felicie tohle rád slyším.:) Mám už druhou, kupoval jsem ji před či 4 lety jen za 8000 korun a v dobrém stavu, od té doby jsem do ní investoval jen několik tisíc.:) Až letos, kdy jsem si zařizoval novou technickou kontrolu, jsem se ptal automechanika, jestli ještě do té opravy jít, jestli to má smysl (20 let staré auto už) – řekl, že spousta lidí si opravuje drahá auta za hodně peněz, ale pokud do toho dám stejné peníze jako oni, tak proč si nakonec kupovat nové, pokud Felicia pořád dobře slouží.:) Dobře jsem udělal, po STK pořád… Číst vice »

AAA
Host
AAA

no, ale hlavně nebourejte 🙂

Dalibor
Host
Dalibor

JJ Feldu jsem měl taky, slušný stroj, akorát trpěla na rez… 5 dveře, prahy, Jinak spolehlivej dříč. jen komfort 0. neměla ani klimu…

Ivan
Host
Ivan

Ten příspěvek není ironie?

Jako taky jsem na ní jezdil, dokonce jsem se na ni učil řídit,ale dnes je to hodně za zenitem, hlavně bezpečnost a komfort.

noerf
Host
noerf

Ivan: Jenže pro přepravu party zedníků s dojezdem do 20 km ideální vozidlo, stejně jako na cestu do práce.
Samozřejmě pokud najedete 30 000 km ročně a více, tak už potřebujete jiný komfort.

AAA
Host
AAA

tak jedničková Fábie s prakticky stejným motorem 1.4 MPI (dokonce ještě méně udržbovým, protože dostal hydroštely) nadělá za málo peněz podobnou službu, víceméně nerezne a šance na přežití už tam jakáž-takáž je, neboť je o dost robusnější a aspoň airbag řidiče byl v základu.

Přemek
Host
Přemek

Jednoduché, spousta levných náhradních dílů, snadné opravy, minimum jinde selhávající elektorniky, trvanlivost. Kdo nechce Logana, ten má Feldu. Dnes je jen málo takto jednoduše, trvanlivě a provozně nenákladně a spolehlivě konstruovaných aut, proto ten zájem.

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Je to tak. Fabia je sice asi ve všem o parník modernější, výrazně bezpečnější atd., ale to s sebou nese také o něco dražší servis. A jsou tyhle moderní Škodovky první generace na dnešní poměry ještě kladkostroje… 🙂