Novodobá Škoda Felicia aktuálně slaví 25 od uvedení na trh. Ačkoliv se již 18 let nevyrábí, patří stále v určitých řidičských skupinách mezi vyhledávané modely. Na trh vtrhla s revoluční výbavou i novátorským designem. Coby první model Škody po začlenění do koncernu Volkswagen se stala symbolem nové éry. Podle analýzy sítě bazarů AAA Auto jich na trhu ubývá, v nabídce jich je ale stále přes 500.
Od roku 1994 do 2001 opustilo brány automobilky Škoda 1 420 441 felicií. Po hranatější Škodě Favorit se tento modernější aerodynamický model mohl pyšnit výbavou, kterou do té doby žádná škodovka nepřinesla. Mohl za to především vstup značky Škoda do koncernu Volkswagen, díky němuž byl vůz dostupný s takovými vymoženostmi, jako je protiblokovací systém ABS, airbagy či posilovač řízení. Základní hatchback brzy po nástupu na trh doplnila karoserie kombi, pickup a ještě větší užitkový Vanplus.
Nejkurióznější variantou je jednoznačně Felicia Fun, povětšinou zářivě žlutý pickup pro volný čas s nevídanou konstrukcí. Díky posuvné zadní stěně se kapacita interiéru dala rozšířit o druhou řadu sedadel – ta ovšem neměla střechu nad hlavou a polovina posádky si tak mohla připadat jako v kabrioletu na cestě k mořskému pobřeží. Právě na jihoevropské přímořské státy přitom volnomyšlenkářská Felicia Fun cílila především. Nakonec se v ní vozili i Britové, Němci a Češi.
„Felicia patřila a stále patří mezi oblíbenou ojetinu, která si svého majitele zpravidla najde velmi rychle. Od roku 2001 jsme jich prodali přes 57 tisíc. Počet inzerovaných vozů se ale neustále zmenšuje. Nyní jich je v Česku inzerováno 564,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří síť autocenter AAA Auto.
Ačkoli se nejdražší modely čerstvě po výrobě prodávaly i za 400 tisíc korun, dnes se dostaly na své cenové dno. Nejčastější cena se pohybuje mezi 16 a 18 tisíci korunami, zachovalé kousky však mohou za pár let aspirovat na status veterána. V síti AAA Auto se letos prodal například sběratelsky cenný model Felicia Fun za 160 tisíc korun.
Stojí to panu Sůrovi za to, vydávat tuhle inzerci odnože Áček zvané Mototechna za článek?
je to už dávno co jsme měli toho pickupa v práci, říkalo se mu skokan 😀 docela praktický auto pro někoho kdo to využije…
To jsem ani nevěděl, že byla Felicia Fun. A rekordní částka teda za ni!
Ví vlastně někdo, čím to bylo FUN?
by se vyplatilo jich par nakoupit urcite jejich hodnota vzroste tak 3x jen co budou veterani za 3 let z nich stejne jako tedkonc fáčka
Jděte do toho, držím palce!
Cenný je také model polokabriolet. Nebylo jich vyrobeno moc a zachovalý stojí i 60.000,-
To je fakt nedávno jsem viděl opravdu krásný kousek na jedné z poboček právě zmiňovaných Áček, mít na to peníze, tak bych do něj šel 🙂
Tak ale dneska už áčka prodávají i úplně nový auta. Problém jsou akorát ty prachy no. Člověk by hned věděl, co s nima, mít je 😀
Souhlas. Nejlepší jsou podle mě ty zánovní vozy. Minimum najetých KM a několikanásobně levnější, než funglovky. Hlavně už mají i velký výběr, už jen ty peníze no… 😀 přesně jak píšete 😀
😀 Ale tak i auto s větším nájezdem, než minimálním, není špatný. Takovejch tisíc kilometrů auto prověří a ukážou se případný technický problémů. No ale nebudu lhát, mít kapku víc peněz, vybral bych si taky to zánovní s minimálním nájezdem a jezdil bych si jak Širon 🙂