Faerské ostrovy propojil nový tunel. Pod mořským dnem je i kruhový objezd
Tunel Eysturoy. Foto: FB Faerphoto.com
Unikátní tunel výrazně zkrátí dobu jízdy mezi dvěma ostrovy, stavěl se necelé čtyři roky.
Unikátní tunel výrazně zkrátí dobu jízdy mezi dvěma ostrovy, stavěl se necelé čtyři roky.
V článku je jedna chyba. Ten tunel není 189 m pod mořským dnem, ale pod hladinou moře (resp. jeho nejníže položené místo).
Vůbec nevědí jak má vypadat pořádný tunel!
To zas byla v Česku Blanka
Na severu jsou kruháče v tunelech celkem běžné 🙂 ale vypadá to pěkně 🙂
Přibližné GPS souřadnice podmořského rozcestí (= kruhového objezdu):
62.0987242N, 6.7585672W
Jako pěkný… mno. Když jim to někdo platí… že by EU?
Trochu mi to připomíná Madeiru… Toto má 50 tis. obyv a jen tento tunel je 3,5 mld. Kč A celkem jich tam mají na 50 km.. pěkné.
Faerské ostrovy nejsou součástí EU (jsou autonomní území Dánska, ale mimo EU i společný celní prostor stejně jako Grónsko), takže pochybuji, že by na to šlo něco z unijního rozpočtu. Spíš to platilo Dánsko ze svého.
Tak to nezbývá než zatleskat Dánsku za to jak se vzorně stará. Dovedete si představit situaci, kdy by podobné ostrovy spadaly pod Česko? Nechtěl bych se tam narodit!
Ještě jestli si dovedete si představit v Česku mýto za jeden průjezd tunelem ve výši 650 Kč? 🙂 (175 DKK bez předplacenky, 75 DKK s, pro osobní automobil)
Když už to chcete přepočítávat, tak dánská průměrná mzda je asi 4x vyšší než naše. Takže odpovídající částka by byly necelé dvě stovky, což za průjezd takhle náročnou (a cestu extrémně urychlující) stavbou už zase nezní tak strašně.
Jistě. Není to tak strašné, ale je dobré si to uvědomit ve chvíli, kdy se typický řidič svíjí nad „vykořisťováním“ dálniční známkou za 1500 kč pro celou síť, se kterou má pocit, že si to „zaplatil“. 🙂
No coby, byl by tam přívoz. Soukromý. Odboráři ze státních Českých Přívozů by na ministerstvu protestovali proti tomu, aby tam nějaký soukromník jezdil se stějně starou lodí, s jakou tam jezdili oni. A že se ty jeho staré necky určitě potopí a navíc přijdou o práci lidé v přístavu.
a co teprve protesty Děti moře a jejich ohrožená podmořská fauna!
Také to bylo první, co mě napadlo, Faerské ostrovy jsou protkány podmořskými i pevninskými tunely a počet obyvatel mají jako Jihlava, kdo to platí. Tu zemi živí rybolov, zřejmě jde o velice výnosný byznys – dary Země podobně jako ropa v arabských státech.
Datové platí brutální daně, tak si pak mohou dovolit takové stavby. U nás je daň z příjmu poloviční, živnostníci na švarcsystému neplatí ani tu a veřejné zakázky dostávají firmy z Kypru. Pak si bez dotací nemůžeme ani opravit D1.
Ale tam to je neco za neco. Pokud jste tam zamestnanec, tak muzete byt skoncen v praci temer ze dne na den bez udani duvodu. Pokud jste tam registrovan, tak system se o vas plne postara a podpori v hledani nove prace, kterou mate sanci zase nalezt pomerne rychle.
Také platí +- 150 % daň z nákupu motorového vozidla (ale výrazně míň u EV) … z toho se dá slušně financovat infrastruktura.
Hodně pěkný (y) Borci (y)
Hustý, palec nahoru!! 👍👍