Exšéf Českých drah začal pracovat pro polského výrobce vlaků PESA

Bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Foto: České dráhyBývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Foto: České dráhy

PESA má v Česku dvě velké zakázky.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Ruce asi nemá doleva tak tvoří hodnoty.

vtvt
Štěpán

To stále není potvrzeno.

Marcel Štancl

U nás se budou vlaky dovážet, dříve se vyvážely. O to je pokrok

Kubrt

Vlaky se „k nám“ dovážely i vyvážely i za RVHP, stejne jako dnes české firmy vyvážejí i dovážejí.

Gajda

No, jelikož to co vozíme od Pesy sami neumíme, tak jiná možnost není. Panter holt bez drátů moc neujede. A to co umíme, kdyby nebylo domácí, by na těch kolejích taky asi až tak moc zastoupený nebylo.

Robert

RGJ vozí od Pesy výhradně elektrické jednotky.

Jiří Kocurek

Sergeje, Bautzeny… Honeckery. Vždyť i Pilštyk a Bobina byla ze začátku licenční výroba. O tramvajích T1 nemluvě.

Zrzek

Pilstyk měl licenční jen motor.

Georg

a prevodovka? 🙂

P M

Myslíte nápravovou převodovku?

Gwann

Inu, když poslední vyrobeny motorak je rakev rady 843, tak co chcete. Vyrábět furt tohle?

Jako mne by to nevadilo, kdyby rakve, kvatra a hydry jezdily už na furt…ale asi jsem v menšině…

A ani já bych nechtěl aby se rakve dělaly dodnes…

Zrzek

A poslední u nás vyvinutá skříň motorového vozu je RS1.

Bývalý vagonář

Zapomínáte na DM12 pro finské VR.

Martin

Inu, to máte těžké. Lokomotivu či jednotku vam těžko vyrobí genderová studia, filosofie a nebo lingvista, dokonce ani diplomatická studia. Dokonce ani IT ne (i když částečně je to k diskuzi, např. při modelování výpočtů, ověřování modelů či designu lze směle podíl IT uznat). Toto není navážení se do těchto studií. Když je společnost poptává a studenti se najdou, neuděláte nic. Připadá mi že, naprostá většina musí či chce být jakýkoliv-uber, či jakykoliv-encer, plnič(ka) různých médií být jediné co umím je „houby, ale chci pomník“. Konstrukce, znalost mechaniky, materiálu to prostě není pro každého. Naše společnost prostě potřebuje sport a… Číst vice »

Dom

Jo, plácáte opravdu geniálně. Špičková mentální gymnastika. Intelektuál asi fakt nejste, nějaká ta humanitní osvěta by se vám totiž hodila.

Swariner

Tak jsem si mylslel, že jsme se už od těch děsivých floskulí o humanitních oborech trochu posunuli… no, mýlil jsem se. Spousta prumyslovych firem u nás má svůj vlastní vyvoj. Jasně, nevyrábí DMU, ale to při vědomí toho, že posledním zázrakem byla BR 843, považuji spíš za pozitivní posun.

Martin

To není děsivá a floskule, ale s určitou mírou nadsázky popsána skutečnost.Vidim to v praxi, bavím se s mistry odborných výcviku. Netroufám si říct, kde je chyba. Když se podívám i mimo dopravu, když potřebuji řemeslníka (ctím, že na dovolenou práci mají být odborníci) tak mi přijede jeden, výjimečně dva. V každém případě to jsou ale už takové od rodin a nebo těsně před důchodem. Jen jednou přijel otec se synem. Toho si nemůžete nevšimnout. To přeci musí něco vypovídat o tom, kam směřují obory. To, že tu různé technické a výrobní firmy mají svá vývojová centra neznamená, že jsou… Číst vice »

Roman Čadek

Na dráze pochopitelně žádné myslitele nenajdete. Nebyli tam, nejsou ani nebudou, ale chcete-li vidět technický highend, zajděte na exkurzi třeba do ŠKODA AUTO a.s.

Gwann

Že se kapitalismus bez kapitálu a kapitalistu blbě buduje…to je bohužel fakt. Ale na to si stezujte u Beneše a Gottwalda, těm patří hlavní zásluha. Spolu s Hitlerem, který nám pomohl od židovských kapitalistu jako byl třeba Kolben ale i dalsich, co odešli a už se nevrátili.

Řemeslo se dědí, stejně jako vztah k němu i k technice. Je dědictvím I bolsevismu, jaký je vztah k řemeslu.

Původní Pražák

Můžu se mýlit, ale mám pocit, že odklon od živení se rukama není problém jen bývalých komunistických zemi, ale celého vyspeleho světa. A že na Západě je ten trend naopak ještě dál než u nás.

Gwann

Jasně že nikdo moc netouží dělat živého robota ve fabrice. Jen u nás – na naší ekonomickou úroveň- chybí I hodně opravdu slušně placených samostatných řemeslníků. Ale o poznání hůř placené různé dělníky do montoven, řidiče aj. Furt máme vlastní. Což něčím musí být…a tam ten bolsevismus cicham dost zretelne

Jiří Kocurek

Dřív člověk pracoval 10 hodin denně, 7 dní v týdnu a uživil tím 1,5 člověka. Pracovaly i děti od 6 let, především při sklizni. Proto jsou letní prázdniny tak jak jsou: Děcka byly potřeba na poli.

Vynález zemědělských strojů to změnil, mlýnem, pluhem a mlátičkou počínaje, traktorem nekonče…

Od té doby byly nesrovnatelné horší hladomory vyvolané špatným politickým rozhodnutím všehoschopného diktátora, než ty vyvolané přírodní katastrofou.

Pavel

Rozdíl je v tom, ze moderní stavebnictví je o AutoCad, tabletu atd než to naše místní flikovani. Zbytek řemesel to same. Pamatuje si někdo z Vás vázac, sazečku, grafika a další řemesla, co dělaly noviny, časopisy a knihy ? 30 let to nepotřebujeme, posílám v lepším případě PDF do tiskárny, v horším případě je čteme přímo na webu. A tak je to s hromadou oboru. Současná auta taky spíše opravujete notebookem, než kladivem. A Hlavni problém je v tom, ze od revoluce nám pokles porodnosti dluží 1,5 mil nenarozenyxh lidi a Ukrajinci s Vietnamci vše nezachrání . Eliminují to, ze… Číst vice »

Gargy

Br 843 je co?

Swariner

BR = die Baureihe, čili konstrukční řada.

Jiří Kocurek

Já bych ty IT zakázal, aby to všecko počítali manuálové s logaritmickým pravítkem a tužkou v ruce, tak jako dřív. Není nad pořádně ručne spočítanou maticovou rovnici devátého řádu.

A zapoměnl jste na lékaře, ti na tom taky nebudou pracovat!

Martin81

Tak to je trefný komentář. Nechci vše házet do jednoho pytle, ale coby správkař to vidím úplně stejně… V zimě jsme měli technický problém s podvozkem osobního vozu. Chtěli jsme do řešení zapojit jednu českou univerzitu, mohli se podívat do dílny, okruh, zkušebna, zkušební jízdy, zaplatili bychom to. Ale jednou byla zima, pak Covid, pak tohleto, pak támhleto, pošlete nám to mejlem… Nakonec nám pomohli 50ti letí výzkumníci a praktici kteří vlezli do montérek. Za mě to byla špatná zkušenost. Ať si bez praxe kreslí, modelují a vymýšlejí třeba vlaky do vesmíru…

Jiří Kocurek

Kolik roků praxe má mít absolvent?

Martin81

U stredoskolaka par tydnu odborneho vycviku + byvala dobrym zvykem praxe ve firmach, brigadach. U VS ocekavam prakticke zkusenost vyssi. Maji ucebny, staze ve firmach zde i v zahranici. Dulezite je chtit a praxe se ucastnit.

Pavel

Jenže když ďas výměnný pobyt venku, tak rozhodne není cílem místo s platem za 200 Kč za hodinu. Toto už zjistili na DP u programátorů IS a pod. Maximálně tak soto blázni, ale ubývá nás

Pavel

Jj Martine, to nemůžeš psát rektorovi, tomu si maximálně hodí politické vody. Jo vypsat to jako diplomu i s nějakým trapný bonusem par tisíc, k tomu to rozeslat jako soutěž na jednotlivé fakulty, tak ty lidi mate. Ale když vydělat více za kašlu v TesCo nebo s kufry na letisti ( to je dopravní brigáda, kde na nočních je. 307 Kč na hodinu, ) tak do depa se budou hnát jen soto.

Gwann

Jo, že za těch komárů se to tu absolventy genderovych studií jen hemzilo…proto se nám tak dařilo produkovat běžné výrobky 20 až 30 let za západem. Na strojní fakultě byly tisíce studentů, ale lepší vývoj z toho vždy rozhodně nebyl. Stejne tak tisíce stavebních inženýrů ale kvalita stavební produkce taková, že most z protektorátu je kolikrat i dnes v lepším stavu než toho z 80.let… Ale můžeme to oduvodnit…do všeho kecala tlupa vocasu s titulem RSDr. A odběr byl zaručen, protože Rus odebral vše. Když si cenu určil sám, tak byla T3 za 400tis, to byl panečku kšeft! Rozdíl oproti… Číst vice »

Pavel

Ti naši RsDr prodali patent na oční čočky za pár Batěk. Mít z každé čočky 1 USD do rozpočtu ČR, máme i VRT i do Liberce

Michal82

Furt všude čtu jak lidi studují nějaké pitomosti. Vzhledem k skoro nulové nezaměstnanosti tu skoro nikdo netuduje zaměření o která na trhu není zájem. Proste lidi studují a pracuji kde je to bavi a dává smysl. Problémem je ze se ti lidi co by měli jít do fabrik nenarodili. Porodnost v 70 letech skoro 130 tisíc děti ročně. V roce 1999 se narodilo 89 tisíc děti. Proste to chce větší porodnost a nebo imigraci.

Původní Pražák

Mám obavu, že z velké části ten trh představuje čím dál prebujelejsi státní správa a verejny sektor vůbec. Kolik míst pro ne zrovna nejpilnejsi vytvořila třeba jen taková inkkuze na školách…

Gwann

Státní sektor je asi trochu problém. Ale je to jednoduché, zařídíme třeba třídy zase pro 40 žáků. Jen to trochu předpokládá, že dětičky budou sedět a poslouchat. A kdo nebude, dostane doslova po hubě. A chraň vás ruka pane si na tk stěžovat. Tak to totiž fungovalo. Milý delikvent navíc kolikrat dostal znova doma, když se to zjistilo…. Nebo zdravotnictví…ok, zrušíme ty důchodaky, jen zůstanete rodině na krku. Zrušíme/zredukujeme stavební úřady…ale nestezujte si, co se kde postaví. Jde určitě lidmi šetřit…ale ne tak, jak si představujete. Je treba rušit agendy. Jen musíte akceptovat, co to i znamená – napr.zrusime ochranu… Číst vice »

Jiří Kocurek

HE?

Před Babišem stačilo o 50.000 úředníků méně a nikdo nemusel třískat děcka ve škole, ani rušit EU.

Pravda, nebyly nápady o registraci každé slepice pro měření produkce CO2…

Lukáš F.

Daleko méně, než kolik vytvořila vláda koblih na různých ministerstvech a úřadech zcela bez přidaného užitku.

Gwann

Ale migranti by nám přece uzirali chlebíček, bojím, bojím… (ironie)

Peeetr

S migranty co sem přišli pracovat a platit daně místo toho užírání nemáme problém ani v řádech mnoha statisíců, a klidně můžou být i z druhé strany světa jako Vietnamci.

Jiří Kocurek

Migrant migruje databázi imigračního úřadu z verze 2005 na verzi 2008 a z té na verzi 2012 s cílem přemigrovat na verzi 2016. Přemigroval již i svou rodinu i daňový domincil.
Nechápe jen jaká Ξενοφοβία, vždyť češi jezdí do Řecka ve velkém.

Georg

jeee, dedek vylezl a zanadaval na svet, kteremu nerozumi. zase nekdy prijdte, je to opravdu poucny.

Pavel

Proč by vyvíjeli vlaky, když dělají auta, díly k letadlům, miliardy nápadu z průmyslu 4.0 Vždyť rádiové řízené sekačky jsou z nápad z Moravy, světoznámá lůžka od Linet taky dělají české chytré hlavy a pro ne se ti inženýři a i generovaný studia učí. Proto to lůžko má třeba jistě rozdílné podmínky z hlediska genderu hlupáku. Většina toho jde na vývoz do USA či arabského světa a tam jsou sakra jiné podmínky, které by inženýr ani neznal. O průseru právních předpisu v autonomních vozidlech nemluvě, tam je tolik právních a interkulturnich rozdílu, ze má to stačí tak možná znalosti několika… Číst vice »

Aleš

Ano, Budyšín byl československý. Rab taky. Měl jsem Vás za vzdělanějšího člověka se zdravou pamětí.

Jiří Kocurek

Je to velmi dávno, kdy Budyšín patřil k zemím Koruny české.

Jméno

Budysin nikdy československý nebyl.

Kubrt

To byla ironie.

robert

Co je Rab?

Swariner

To je Györ.

Georg

a becka se asi vzaly odkud, stancle?