dpp

Expanze trolejbusů v Jihlavě má zelenou, okolí výrazně neovlivní

Nová trolejbusová trať v Jihlavě. Foto: ElektrolineNová trolejbusová trať v Jihlavě. Foto: Elektroline

V jihozápadní části Jihlavy by měly přibýt čtyři kilometry nových trolejbusových tratí.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa Fiala

Dobrý den!kde se bude trolejbus otáčet nebo kudy bude pokračovat když na hlavní silnici je problém se vůbec dostat??? řeší se jen trolejbus ale vůbec se tady v této lokalitě neřeší problém s parkováním kterého je málo!!!!na březinky na kopec na horu je potřeba také trolejbus nebo plovárna tam také protože je to daleko k mhd!!!!!!

cery51

V té ulici U Hřbitova nevím nevím…docela zbytečné, kostky a úzká silnice v důsledku odstavených aut. Opravdu mi to přijde jako nesmysl, trať je nedaleko a navíc to tady vede v podstatě nikam, troleje tam mají končit

Michal Bartoníček

Pravda, kostky jsou dost na nic, hluková studie vyšla jen těsně. Ale kryt vozovky se má změnit. Co se týká parkování, tak vozovka bude rozšířena, aby se trolejbusy mohly míjet.
Trať nevede nikam, trolejbus před hřbitovem shodí sběrače a pojede na baterky. Neznamená to, že se linka, spoj nebo trolejbus prostě ztratí. Tahle lokalita navíc není MHD obsluhována vůbec, takže z dopravněinženýrského hlediska má trať smysl.

ceryyy51

ano, to je mi jasné, že pojede na baterky. Ovšem vzhledem k tomu, že linky vedou po Žižkově a Ke Skalce, tak mi teda toto území nepřijde, že by nějak výrazně potřebovalo zlepšit MHD. Pro těch pár ulic… ale dobře když to bude, tak ok, uvidíme, jak moc budou spojení využívána

Zdeněk Sýkora

Ona ta lokalita je celkem zastrčená a pokud mám nahnat lidi do MHD, musím něco nabídnout. Docházka 500m to fakt není. Do těchto míst se natažení trolejí už plánovalo. Před 50 lety a navíc se má kousek odtud napojovat jiná, výhledová trať (až bude silnice, sídliště atd… takže to spíš budeme lítat na vznášedlech)

Kamui

Spíš je otázka, proč by zavedení trolejbusové dopravy vůbec mělo mít vliv na životní prostředí. Ono i na železnici by bylo vhodné, aby prostá elektrizace ve stávající stopě byla brána pouze jako údržba/oprava bez všech těhle šílených povolovacích procesů.

Kamui

A kdyby tam místo trolejbusů měly jezdit elektrobusy, tak by se snad nějaká EIA musela dělat?

Škrpál

Bus stavbou není. Napájecí infrastruktura ano. Smíchal jste jablka s vepřovým. V procesu EIA se vyhodnocuje dopad na obyvatelstvo a přírodu. Když jsou podklady dobře zpracovány, může schválení stavby velmi ztížit pozici odpůrcům, kterým vadí pohled na troleje. A samozřejmě i dalším. Kverulantským gangům typu Děti země nahrávají nekvalitní procesy EIA a změny v přírodě během nesmyslně dlouhých dob mezi EIA a realizací mnohem více než legislativa samotná.

Frantisek

Porovnat EV autobus a stavbu troleji neni tak uplne mimo … takhle to taky muze mit na dlouho posledni nova trolej vubec. Procesne i cenou proti EV busum nebudou mit sanci. A vlastne zbytecne.

SYN

Ano, „vlivem na prostředí“ může fakt být leda tak (poněkud imaginární) kažení výhledu (který ovšem kazí též „obyčejné“ vedení vn, tam se též dělá EIA?). Jinak je to jen zlepšení oproti autobusovému provozu, který EIA nepotřebuje…
Je to takové komické.

Anonym ze severu

Napadají mě ptačí koridory/sousedství s TT (obecně)? Nebo něco jiného se zvířátky?

Ondra K.

I prostá elektrizace je pořád novostavba trolejového vedení napájení a všeho dalšího co k tomu patří. Nové objekty je potřeba umístit do území a některé i povolit. Chtít opravovat, či udržovat něco co fyzicky ani právně neexistuje je nesmysl.