Expanze do Norska Wizz Airu nevyšla. Do dvou týdnů se stáhne z vnitrostátních letů
Airbus A321 v barvách Wizz Air. Foto: Wizz Air
Maďarský dopravce přesune kapacity na jiné trhy, v Norsku startují v červnu další aerolinky.
A ako perlička na záver, od 16.06.2021 mala začať na bázi v OSL inšpekcia / audit Health and Safety miestnej obdoby Úradu práce.
možná proto končí 14. 😀
Luftfartstilsynet nie je obdobou Úradu práce.
„Protekcionisticke subjekty braniace cestujucim zazit skutocnu konkurenciu a nizke ceny leteniek“ – presne taketo reci mal Velkohub O Leary, ked chcel Ryanair lietat vnutrostatne linky s personalom bazovanym v Osle, ale na irskych pracovnych zmluvach a platmi hlboko pod urovnou miestnej tarify. Nori mu aj s jeho kecmi ukazali dvere. Wizz si to zrejme predstavoval podobne…
Inu, kéž by to došlo i k nám, a lidi měli tolik hrdosti a sevevědomí, že byznysmodely postavený na levné práci ohodnotí obdobně. 🙂
Až bude mít ČR plné moře plynu, pak si můžete dovolit budovat socialismus soudruhu 😉
„Bu bu bu, hájit důstojnou odměnu za práci je komunismus.“
Je to samozřejmě zvláštní obchodní model, ale přece ty zaměstnance nikdo nenutil k nim nastoupit ne? Ten model mohl fungovat pouze ve chvíli, kdy za těchto podmínek byl ochoten pro Ryan, nebo Wizz, pracovat. A to by neměla být starost vlády, ale pracovního trhu.
bohuzel , tento pohled na vec se stava cim dal mene popularni
Nenechat si rozosrat pracovny trh dumpingovymi mzdami a chranit svojich podnikatelov pred nekalou konkurenciou je starost vlady. Dajme si nazorny priklad: keby teraz do CR prisla povedzme ukrajinska autobusova firma s ukrajinskymi vodicmi dostavajucimi ukrajinske mzdy (nizsie nez je ceskazakonna minimalka), absolutne ignorujuca cesku pracovnu legislativu, a vytlacila skrz nizsie naklady z trhu existujuce ceske firmy, bolo by to podla vas v poriadku?
Tak český pracovní trh slušně „rozesrali“ (pokud používám tvůj slovník) tví spoluobčané. Trochu sebereflexe prosím.
Hele, vole, pomylil si si server, novinky.cz su vedla.
Milý zlatý, seš tu na návštěvě. Už dávno po rozhodnutí tvých spoluobčanů seš cizinec s právy na úrovni třeba Rumunů.
Lol, kde som na navsteve, na internete?
Milujem, ked nemusim ani pohnut prstom a protistrana sa zhovaduje sama.
Na co si tady hraješ? Že seš něco víc než nějaký gastarbeiter?
A kde si prisiel na to, ze zijem a pracujem v Cesku? Skus miesto trapnuckych ad hominemov pouzit google, nech zo neurobis este vacsieho vola, ak je to vobec mozne.
Ale gastarbeiter som, nemam s tym najmensi problem ani nechapem, preco by som kvoli tomu mal trpiet komplexmi. Ze si vdaka mojim schopnostiam a praxi mozem aj v terajsej situacii vyberat z pracovnych ponuk v celej Europe a zarobim za mesiac to, co ty za styri, ma ma akoze deprimovat? Hm, no, asi nie.
Ty světáku jeden, to určitě 😀
Chlapci jděte si vydiskutovat své komplexy někam jinam
Tak z hlediska práce a pobytu u nás mají Rumuni stejná práva jako Češi.
bohužel je pravda, že bus trh nabourávali hodně Slováci a mnohdy i trh práce v montovnách, pominulo to, když práce v ČR přestala být pro Slováky lukrativní, kdysi dávno, když jsem jel do školy hodně brzo, byla slyšet v busu jen slovenština, pak Slováky nahradila skupina jiných národností takže svým příspěvkem vlastně říkáte, že jsem vás a vaše spoluobčany neměli do ČR pouštět, na druhou stranu, pak by tu ten průmysl možná nebyl a byl by někde v Rumunsku, Asii …… to neberte ve zlém, jen jsem chtěl ukázat, že takové názory mohou být dvousečné a zároveň mohou někdy napáchat… Číst vice »
Je tu jeden vyznamny rozdiel. Mozno niekde v montovniach tretotriednych privatizerov bol v tychto veciach divoky vychod, ale v bus doprave mal Slovak presne rovnaku zmluvu, plat aj pracovne podmienky ako Cech, platili prenho rovnake pravidla, mal rovnake prava aj povinnosti. Ryanair si to predstavoval tak, ze zoberie pracovne pravo a mzdy z krajiny A a bude s nimi fungovat v krajine B, kde mu da konkurencnu vyhodu oproti existujucim aerolinkam. V tom je rozdiel. To, na co pseudopraviciari ako ten ad hominemista vyssie radi zabudaju, je ze rovnake prilezitosti na trhu znamenaju aj rovnake startovacie podmienky pre vsetkych zucastnenych.… Číst vice »
Tak ty můžeš rozumy rozdávat maximálně u vás na směně v montovně 😛
Dakujeme za nazor, posielame klucenku.
Likvidátorovi šotoušků asi nějaký Slovák přebral děvče, nebo je to možná prostě jen debil
A nerozesírá ten trh i to, že ty domácí aerolinky dostaly posvěcený dotace v nemalých výších?
Stejně tak i Ryan nebo Wizz
Ryan dostal drobný a jen v Irsku, navíc pokud se nepletu, tak jako vratnou půjčku. SAS to nemá šanci nikdy vrátit, a navíc se jim na Norsko složili poplatníci těch ostatních států co jí vlastní a Norsko nikoliv.
A to je v podstate obrazek toho jak obe zminene spolecnosti funguji (RYR a Wizz), pokud by se jako Norove choval i zbytek evropy, tak se leteckej trh aspon trochu zvedne a tyhle prasatka si pujdou litat maximalne s RC modelama na pole za barakem.
Pokud by do toho šli ti zaměstnanci, asi bych v tom problém neviděl. A pokud nešli, tak má problém dopravce, bez personálu toho moc nenalítá. V Praze, pokud se nepletu, se jede taky na polský smlouvy.
V Praze se u pilotů nejede na polské smlouvy, jede se na OSVČ.