Exnáměstek Českých drah Michal Štěpán povede středočeskou veřejnou dopravu

Michal Štěpán. Foto: České dráhyMichal Štěpán. Foto: České dráhy

Bývalý náměstek generálního ředitele Českých drah zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán má nové působiště. Radní Středočeského kraje dnes odsouhlasili

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petříček

Tak to ČD ve Středočeském kraji dlouho jezdit nebudou…

železničář v důchodu

Což ovšem bude spíše záležet především na tom, jak dlouho ještě v jejich čele vydrží Kupec …

Markéta

To by mě zajímalo, jestli mu ČD dala odstupné, nebo mu taky nabídli jezdit panťáky do Prahy, jako nabídnul on nám když ČD skončili na Šumavě. 🤔🙄

železničář v důchodu

A co jiného (lepšího) Vám mohl (kdokoli) nabídnout, když ani zdaleka ne jeho vinou přišly ČD o výkony na Šumavě? Já vím, zní to hloupě, ale „vezmi chlup na dlani“: kde a jak byste nějaké lepší výkony vykouzlila, když ani Vaši kolegové, kteří by to měli blíž, se nebudou chtít „posunout“, aby Vám uvolnili nějaké pozice blíž k Vašemu dosavadnímu působišti? Já sám jsem sice nikdy turnusy nesestavoval, ale nějaký přehled o tom mám, a tak chápu, že je to „makačka na bednu“, snažíte-li se co možná nejvíc vyhovět všem (za což pak nakonec stejně ještě od všech „dostanete držkovou“).… Číst vice »

Petr

No myslím, že Štěpán toho pohnojil víc, než dost…. ČD jsou rády, že je pryč 🙂

Markéta

Jde o to, že nám nechtěli dát odstupné na které jsme měli z pracovní smlouvy nárok po zániku střediska Volary a tak vymysleli habaďuru a nabídli nám práci kterou nikdo nevezme (opravdu výhodné pro matku se dvěma malými dětmi jít po 25 letech u ČD s pracovištěm ve Volarech pracovat do Prahy). Dopadlo to jak chtěli, všichni cca 20 vlakvedoucích, jsme byli donuceni dát výpovědi bez nároku na odstupné. A to nám ještě čtvrt roku před tím než nám osobně přijel pan Štěpán tuto pro nás „výhodnou práci“ nabídnout, vedení přesvědčovalo, že bohužel když práce zanikla odejdeme alespoň s odstupným… Číst vice »

železničář v důchodu

Hmm – tak o tom odstupném jsem to nevěděl: to je ovšem lumpárna hrubého zrna a odbory by se měly hodně stydět za to, že se za zaměstnance nepostavily: nejsem sice „pracovní právník“ a netuším, co bylo v pracovních smlouvách, kde už také mohla být předem připravena nějaká „habaďůra“, ale možná to tehdy stálo i za nějakou právní poradu – teď už je pochopitelně pozdě, a ani tím, že Vás polituji, protože víc (bohužel) udělat nemohu, Vám stejně nepomohu.

jirka

Jestli si ho vybrala Jermanová, není optimismus moc na místě, neb ta paní se zásadně obklopuje lidmi stejného ražení. Takže je docela dobře možný, že středočeská integrovaná doprava na tom bude za pár let jak středočeské silnice.

Georg

pro nej je to profesne dost pad, prachy asi „na slozenky dobry“, ale viceprezident firmy s tricetimiliardovym obratem to neni…

netusim, kolik do toho chce investovat energie – ve stc kraji to chce opravdu zasadni tah na branku na dotazeni integrace + ladeni toho, co se v posledni dobe spustilo. je potreba pracovat s dopravci, u autobusu „mravenci prace“, na draze je treba omezit monopol jedineho dodavatele, ktery na strane idsk nemel adekvatniho protihrace a podle toho to bohuzel vypada…

takze smisene pocity. nejsem si jistej, ze se mu do tech nejtezsich veci bude chtit…

patology_chef

Hahaha, „omezit monopol jediného dodavatele“, hahaha. Myslíte určitě Škodu Transportation. Jinak se můžeme bavit i o vstřícnosti objednatele vůči KŽC 😉

Kromě toho mi vychází, že pan Štěpán buď odešel bez zlatého padáku anebo měl smloivu u ČD napsanou zatraceně lajdácky.

Georg

zlaty padak se oficialne jmenuje „konkurencni dolozka“ a ze by stredocesky kraj byl konkurent cd se mi moc teda nezda…

železničář v důchodu

Smíšené pocity z toho mám rovněž (jen asi z trochu jiného pohledu na věc), ale předpoklady Michala Štěpána pro výkon té funkce bych rozhodně nezpochybňoval: odborně na to jednoznačně má, lidí v té „branži“ působících ve vlivných pozicích zná určitě také dost, a je i hodně ctižádostivý – takže je spíše otázkou, kam tu svoji ctižádostivost nasměruje …

Petr

No,co jsem o něm slyšel, tak spíš než ctižádostivý je tento člověk mocichtivý, takže bere asi jakoukoli takovouto pozici, kde může něco ovlivňovat…. V případě ČD to ne vždy bylo správným směrem(viz hovadský nápad s místenkami, který naštěstí vedení ČD po jeho odchodu nenápadně ale jasně smetlo ze stolu)

železničář v důchodu

Možná máte v mnohém pravdu – ale pokud jde o ten „hovadský nápad s místenkami“, nejsem si ani zdaleka jist, že by taková pitomost vyšla přímo z jeho hlavy: že (a proč) ji presentoval a ve své pozici hájil, ještě neznamená, že ji také vymyslel – už od nástupu Jančury do železniční dopravy v ČD je přece zřejmé, že ČD s větším či menším zpožděním v nějaké podobě kopírují většinu toho, co zavede on …

Petr

Tak vycházím z toho,že byl celou dobu prezentován jako hlavní autor tohoto nápadu, z toho, že byl vedoucím „oddělení“ ,které mělo zrovna tohle v kompetenci a z toho,že jakmile se ho ČD zbavily, oznámily okamžité zrušení úvah o této hovadině…

Georg

idsk je prispevkova organizace stredoceskeho kraje, pro stepana to musi byt znouzectnost nebo cekacka na neco jinyho…
tohle je pozice operativne posazena o stupen niz, tak mozna pro tu vasi medvedici…

železničář v důchodu

Máte pravdu minimálně v tom, že jde o významné omezení v „teritoriální“ působnosti, takže to samozřejmě „znouzectnost nebo cekacka na neco jinyho“ asi je, zejména je-li ve hře i nějaká blokace v podobě „konkurenční doložky“ – ale i v takové (ne zcela „svéprávné“) pozici lze dosáhnout úspěchů, a (nejen) tím i „kladných bodů“ pro další kariéru: v tom je pro IDSK i „kraj“ Michal Štěpán mnohem přijatelnější, než třeba Vámi zmíněná „Medvědice“, která by to samozřejmě zvládla „levou zadní“ také – jen raději vůbec ani nespekuluji o tom, jaký uragán by tam zavál, takže asi obecně panuje mnohem větší spokojenost… Číst vice »

Petr

Tak to vidím na povinně místenkové příměstské busy 😀