Evropský parlament schválil 30 miliard eur do programu CEF. Míří do železnice, nabíječek i pokrytí 5G

Rekonstrukce stanice Pardubice. Foto: Správa železnicRekonstrukce stanice Pardubice. Foto: Správa železnic

Většina peněz má jít do velkých dopravních projektů.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jura

5G je znad ciste komercni zalezitost, ne? Nabijecky elektromobilu, ehm, cerpaci stanice nikdo nedotoval a nedotuje, tak co zas kdo vymysli?
A zeleznice? Prestat dotovat prodelecnou osobni dopravu, ktera na infrastrukture zabira misto vydelecne nakladni.

medical examiner

Vaše potřeby budou částečně splněny.
Když totiž řekněme přes ty Pardubice bude jezdit pouze R1 (vymetací rychlík Praha – Ostrava).
Ex1 pojede jinudy a všechno ostatní skončí.
Takže skrz nepojede víc než 32 párů vlaků denně (16x R, 16x Os).

Michal

To zní sice hezky, ale realita je taková, že spousta tratí z těchto peněz neuvidí nic.

David

5G – nešlo by více rozepsat, o co přesně jde? Včera jsem šel kolem kina „8D“ a už se v těch marketingových zkratkách ztrácím.

MaT

Proč víc rozepsat? Neumíte si informace najít?

https://cs.wikipedia.org/wiki/5G

Nebo Vám jde o to, jak přesně rozvoj 5G sítí podpoří zrovna tento projekt? No, nejdřív jsem si taky říkal, že by si to mohli platit normálně operátoři… Ale jestli to chápu správně, tak projekt by měl podpořit to, aby bylo dobré pokrytí u dopravních cest – tzn. třeba u železničních tras, ale asi i u dálnic. A je fakt, že v těchto místech je i nyní pokrytí často horší, operátoři se obvykle soustředí hlavně na pokrytí měst a dalších sídel…

medical examiner

A co s tím na železnici?
Tam se přece pracuje s radiovými vlnami…(návěstidlo > vozidlo)

Jiří Kocurek

Signál ve vagoně. Aby se dalo pracovat a ne že to vypadává a místy je leda tak EDGE.

Kalanis

A proč musí využívat během cest aplikaci, které nestačí EDGE? A který debil takovou aplikaci navrhoval?

medical examiner

No…a přesto se svět nezboří.
On se spíš zblázní, až ty chytré domácnosti budou mít nějaký virus…

Tomáš Záruba

Tak schválně, opět na železnici jen nové finanční zdroje „vytlačí“ ty staré, nebo opravdu bude navíc…?

Josef Trögl

Je pravda, že SŽDC využívá modernizace za peníze z EU na to, aby umořila neúdržbu. Ale snad to přestane.

Tom Matoo

Tak šup, šup. VRT Praha – Plzeň – Mnichov/Norimberk.

standa

spíš šup šup. budeme rádi že se do tý doby rozjede Nemaše , UCHo , uzel ostrava , Brno – přerov apod. ale nic proti spojení plzeň – DE 🙂 je to potřeba

Petr Šimral

A Samozřejmě Plzeň – Česká Kubice – Schwandorf, která je již ve vysoké fázi projektové přípravy, byť úroveň některých úseků je diskutabilní.

V. K.

To by ale nejdřív chtělo přesvědčit Spolkové ministerstvo dopravy. U nás pořád zájem je, z německé strany však nikoliv a bez toho to nepůjde.

medical examiner

No a? Tak se to v České Kubici utne a hotovo…

Georg
zdeněk

Tak oni to podle mě samozřejmě neberou vážně. Už je naslibovaný tunel na Berlín. A uvidíme..

medical examiner

Praha – Plzeň to bude, ale Praha – Plzeň – Klatovy – Česká Kubice.
Takže výměna vyšehradského tunelu, stavba tunelu do Berouna, a pak zásadní přeložky trati.
Jen aby nedošlo k mýlce. Ten tunel nebude mít nic společného se Smíchovem. Z mostu pojede rovně. Doleva pouze Os…

Do Norimberka bude ve stejné době jezdit jediný pár vlaků týdně, tj. noční lůžkový Praha – Paříž. A ten nebude v SRN vůbec zastavovat…

Georg

vysehradsky tunel chcete vymenit za co?

medical examiner

Z dvoukolejného za čtyřkolejný 😀 .
Levý pár kolejí pro Os oblouk do Smíchova, pravý pár kolejí rovně do tunelu

Petr

Víte, že třetí tunel, měl být dokonce dvouetážový? Každá kolej měla být jinak vysoko a to v jedné rouře.

Jiří Kocurek

Do Německa je daleko víc potřeba druhá dvojkoleka pro nákladní dopravu, ta po VRT moc nemůže. A zas tolik lidí do Německa nejezdí. Srovnej počet osobních automobilů a autobusů v Rozvadově (155 autobusů a 7100 osobních aut.) a u Humpolce na D1 (338 a 28000).

Tím říkám, že daleko lepší návratnost bude mít VRT Praha – Brno. Opravdu není potřeba stavět VRT jen proto, abychom němcům ukázali…

michal

No to by mohla být šance pro Vysokovskou spojku a tím znovu zavedení vlakového spojení do Polska přes Meziměstí. Jak to vlastně vypadá s zadanou studií? Víte někdo?

Petr Šimral

Jeví se mi, že Studie Y je před dokončením.

Lektor

Spíš před ukončením.

Petr Šimral

Ano, to je ta druhá varianta.

Jaaaa

To by mohla být šance pro ledasco. Škoda že většina těchto projektů jen zabetonovává současný stav.

libcha

Nevím jestli by to mělo potenciál do Polska, ale rozhodně by to byl impuls pro Náchodsko i většinu Broumovska, kde jsou lidé zvyklí jezdit vlakem i přes nepříznivé zdržení kolem Starkoče.

Swarrior

Ano to jsou, nic jineho jim nezbyva. Nevim jak slusnymi slovy popsat dvouapulhodinovy „vylet“ Broumov HK „dalkovym“ autobusem na vzdalenost 80km. Prumerna rychlost zavratnych 32km/h.

David

Toto by si měl přečíst hejtman HK kraje

medical examiner

To je opravdu málo. Vlaky na „lince R27“, honosně zvané „rychlíky“ jezdí těch 87 km cca. 1:50. 😀