Evropská komise slídila v sídle Českých drah nezákonně, rozhodl soud

Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan SůraJednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra

České dráhy se u Soudního dvora Evropské unie domohly překvapivého vítězství ve sporu s Evropskou komisí. Tribunál v první instanci

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Petře R, běžte být (prosím) otravný někam jinam. Není vám divné, že tu s vámi nikdo v drtivé většině případů nesouhlasí?

Martin Nosek

Petr.Rmá: „má pohodlené vagony“ … ty stejné co ČD na obyčejných rychlících „dobrou obslužnost“ … hmmm a že se s ním tedy skoro nikam nedostanu „je levný“ … jak kdy a jak kde „má wifi a zásuvky na 220V“ … a ČD snad ne? „dává k jízdnému noviny a vodu, astru vagon“ … tu astru dává k jízdnému? No OK, to má navíc. Tak ale pokud někomu ke štěstí stačí třetinka vody „Víte tedy proč nevozí pinda tolik studentů“ … a Vy víte, že nevozí? A pokud ano, jestli to nebude spíše tím, že je to jedna z nejlépe ovlivnitelných… Číst vice »

Jiřík

To je asi udavač zklamaný.Škoda že nejdou zpětně prověřit dotace na studenty na trati Praha-Ostrava…

Petr.R

jo, je toblbé, určitě by tam něco našli, nebot zničeho nic se Pinda stal rentabilní, ale nechme to vyšumět, nebot by nás to stálo dost peněz a mohlo by se stát, že čd by upadli do ztráty a museli rušit nějaký 810.

TrainDriver

Pro Vaši informaci….nejvíce dotací na studenty požral náš oblíbený žltý kokút…….:-)

Petr.R

pro vaši informaci- má pohodlené vagony, dobrou obslužnost, je levný má wifi a zásuvky na 220V a dává k jízdnému noviny a vodu, astru vagon ,co nabízí ten modrý? víte tedy proč nevozí pinda tolik studentů- asi nemají na to, nebo spíše nechcou podporovat bandu vyžírků.

Roka66

Ano okrádá stát na dotacích , hlavně na studentech. Udělali mu kontrolu ve vlaku, sám si zakoupil volná místa jako student a dostal dotaci, která je 3x větší než cena jízdenky. Přišli mu na to a vymluvil se na ojedinělou chybu v systému. Jó a ty skvělé vozy už taky stárnou. Takže běžně v létě vedro a v zimě zima.

a8n

Divím, se, že by zrovna po Astře s příšerným namodralým přesvětlením někdo toužil.

david.t

Vagony má cca jako průměr ČD, horší než průměr ČD do Ostravy/Brna, kde jezdí RJ. Obslužnost má fajn ve špičkách výhradně na dvou hlavních linkách. Jinam a v nestandardní časy (třeba pozdě v noci) se s ním moc nesvezete a v těch špičkách už pak třeba není místo v dané třídě, nebo vůbec. Noviny se dají dostat i u vybraných modrých. Voda se tam dá koupit od 10 Kč (automaty, minibary v R/Rx). Místenka je k jízdence zdarma. Ale můžete i sednout a jet a v drtivé většině lokálek i dálkáčů si s trochou fištrónu sednete i bez ní.

Petr.R

joo a ještě přidává k levné jízdence volbu sedadla a vagonu, u čd se tomu říká místenka.

GARRY

Vy mě bavíte.Podívejte se na face jak jsou s ním lidi spokojený.A údržba vozů?
Jak mu kvílej brzdy při vjezdu do stanice!To mi úplně normální na kotoučových brzdách nepříjde.Rád bych aby mi to někdo vysvětlil.Ani nemusím být na nástupišti a už jen podle kraválu vím že je to zimnice.Jestli to neslyšíte,tak šup na ušní!.No ale až ho ta jeho bejvalá škatule oškube, tak bude muset ty vagony tlačit i s elektrocentrálou:-)

Milan

Pokud použila EK při vyšetřování nezákonný postup, mohou mít nějaké závěry z takového vyšetřování vůbec nějakou platnost?

raddie

Jen z toho, co zjistili jinak. Důkazy získané v rozporu se zákony se použít nesmí.

Woody879

Píše se „z části nezákonná“.
K tomu ještě: „Soud konstatoval že Evropská komise mohla sice kontrolou prověřovat cenovou politiku na lince Praha – Ostrava, ale nemohla se zaměřovat na jiné tratě a jiná jednání, což činila. Tím byl její postup nezákonný.“.

Takže důkazy, které se týkaly jen linky Praha – Ostrava, by měly být získány zákonně.

noerf

Hlavně by mne zajímalo, co se zjistilo vyšetřováním a kdy bude znám nějaký výsledek.
Mimochodem pokud mám zjistit křížové financování, tak to musím zjistit i stav na ostatních trasách, pro zjištění rezijnich nákladů (management, opravy, úklid vagonu, apod.)