Evropská komise schválila slovinský plán nastartování letecké dopravy včetně dotace na linku do Prahy

Letiště Lublaň Zdroj: Facebook.com - Ljubljana AirportLetiště Lublaň Zdroj: Facebook.com - Ljubljana Airport

Tamní vláda plánuje poskytnout aerolinkám během příštích tří let v dotacích celkem 16,8 milionu eur.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroušek

Hlavně by měli tu železnici.

horolezec

Jestli to správně čtu, je to avízo, že po dodání A220 povede jedna z linek ČSA jednou týdně do Slovinska. Proč ne, snad se ta A220 naplní… Jestli to nebude za 6 tisíc, třeba se projedeme.

Džamel

Spíše bych jako základ viděl nějakou A320 do Doha nebo B737 do Dubaje… Pokud chtějí někam do hubu… V Evropě se žádný hub, který by byl zajímavý nenachází…

Packo

Šance pro ČSA vysát peníze na dotacích..

oja

50% letištních poplatků? Jo, to se vyplatí.
Ryanair letos vozí vzduch do Klagenfurtu, příští rok to bude do Lublaně, ani nemusí přepisovat letové řády, ten rozdíl v dobách letu je maximálně pár minut. I když, Ryanair se na 50% letištních poplatků nechytí.

Pavel

a to vysavani by melo specificky vypadat jak? poplatek v LJU je 17€, takze polovina je 8,50€. za prepraveneho cestujiciho.

to se na vysavani dotaci opravdu vyplati 😀

Pavel

a, drbu si hlavu. jedna se o poplatky dopravce, ne o slevu z poplatku za pax.

takze jde o dost vetsi dotaci, nicmene stale o nic, co by ti umoznilo vozit vzduch.

Jirka

Největší přestupní potenciál Praha???? To jako fakt??? Co Frankfurt, Mnichov, Londýn, Istanbul?????

oja

Frankfurt a Istanbul jsou aktuálně z Lublani dvě nejfrekventovanější destinace (dvakrát denně), do Mnichova se létá jednou denně, Londýn nevím, ale určitě taky. Proč by to dotovali? To jsou lukrativní spoje, které hned po krachu AA obsadili dopravci z druhé strany i bez dotací. Tady jde většinou o destinace, kam AA létaly a teď se nelétá.

Samo

Súhlas ale na druhej strane naozaj nerozumiem aký prestupný potenciál má Praha keď jediný sieťový dopravca čo tam má hub sú ČSA s jednou linkou do Paríža.

oja

To naprosto souhlasím. Stejně jako v případě Skopje a Athén. Tedy netvrdím, že by tam přestoupit nešlo, ale asi ne smysluplněji než třeba ve Frankfurtu nebo Istanbulu.
Spíš si myslím, že to je prostě seznam cílů, které Lublani z nějakého důvodu připadají důležité…

Jano

Proč by Athény s Eageanem nebyli potencionální hub?

Luboš Beneš

Praha nemá žádný potenciál jako hub, ale má ho pro dovolenkáře k moři.

Georg

v lublani je nejake more?

Pavel

no, ta Praha tam z toho seznamu patři mezi ty “nejslabši” ohledně prestupniho potencialu.

Asi na urovni skopje.

LukasM

JP panebože, AA jsou American

David

Asi by mohla být zajímavá i Varšava a tím to asi končí.

Mat

Podle mě je to chyba v článku. V nějakém zahraničním originále jsem četl, že destinace buď s největším přestupním potenciálem nebo s největším P2P potenciálem.

David

To letiste je daleko od mesta a realne dostupne jen taxiky.

Ljublana je hezka, ono to auto na vylety nevychazi zase tak zle. Na sluzebky tam zase chybi nejake silne firmy.

oja

Ta poslední věta je úsměvná. Jaká část cestujících na českých letištích odlétá / přilétá s „českými aerolinkami“?

adam

zhruba polovina letů z PRG loni byla operována Smartwings

Pavel

Ano, jste úsměvný.

Nebo snad TVS považujete za aerolinku čínskou?

nekdo

ano, čínsko-mafiánskou.

Pavel

😀 mlčeti zlato.

Peeetr

Tady je vidět, že i bez vlastní státní firmy, se pro dotace najdou vždy nějaké cesty a nová zdůvodnění.

Frantisek

No, třeba honba za snižováním emisí. Vzorový příklad účelně vynaložené dotace v souladu s vyhlašovanými cíli. 🙂