Evropská komise schválila prodej Arrivy fondu I Squared Capital
Motorová jednotka 845 jako rychlík Ústí nad Labem - Liberec společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle Evropské komise transakce zásadně neomezí konkurenci.
Ten pes na fotce je součástí transakce?
To nevím ale je krásnej
Karl von Bahnhof
Není, pes je součástí živé dopravní cesty.
Bydlím v Chýni a jezdí k nám 3 dopravci:
Dopravní podnik patřící Praze. Úžasný dopravce
ČSAD Kladno linku 336 státní podnik. Nic moc
Arriva linku 358 soukromá firma. Hrůza. Samé vraky a smrad, protivní řidiči a věčná zpoždení. Když jedu tak vybírám vždy linku 347, protože nechci podporovat hnus Arriva.
A co je zvláštní, že všechny 3 firmy jezdí za stejnou cenu. Co na to asi antimonopolní úřad?
1) statni podnik neexistuje… nastesti nejsme v 80. letech
2) linky objednava verejna sprava (kraj, hlavni mesto) jako zakladni dopravni obsluznost, dopravci si jizne neurcuji.
Státní podniky existují, ale ČSAD MHD Kladno jím opravdu není.
ČSAD Kladno je součástí skupiny Arriva.
https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/dcerine-spolecnosti/csad-mhd-kladno
To vám trochu zkazím den: je úplně jedno, čím jedete, protože stejně platíte integrované jízdné a PID všem dopravcům proplácí tzv. protarifovací ztrátu na základě smlouvy.
Zbytek už napsali ostatní.
Já do Chýně jezdím čtvrtým dopravcem, kterého jste bůhvíproč neuvedl…
„k dohodě o prodeji došlo letos v říjnu“ – taky mi ta změna letopočtu dělá vždy pár týdnů brajgl 🙂
Bude nějaký český investiční fond takto odvážný a strčí peníze do nějakého českého železničního podniku?
Bude stát odvážný a prodá nějaké akcie ČD do do nějakého investičního fondu?
To asi ne. U nás se totiž na důchod spoří leda tak, že jednu nemovitost koupíte na bydlení a druhou na pronájem. Investiční fondy a obecně akcie jsou totiž asi čertovy pekelné nástroje.
A pak to tak dopadá, že Češi se přetahují o nemovitosti za 150 % reálné hodnoty, zatímco Němci v klídečku tahají dividendy k sobě domů, budují si portfolia a v důchodu se mají blaze, zatímco průměrný Čech má vymodlenou nemovitost za kterou 30 let platil polovinu své mzdy.
Před vánoci jsem se bavil s německým řidičem autobusu, duchodcem. Říkal, že má důchod 800 €, tedy asi 20 tisíc Kč. Moje máma učí na střední škole a do důchodu půjde letos. Dostane 19500.
Běž říct tomu německému důchodci, že se má dobře, dostaneš po hlavě heverem 🙂
Němečtí důchodci se mají dobře, protože mají často našetřeno v různých fondech a akciích. U nás to Klaus promoval v 90. letech též, a správně (naorzdíl od hromady jiných věcí, co říkal), ale bohužel to Kožený a podobní lidi minimálně pro dvě generace zdiskreditovali. Pitom to portfolio šlo vybudovat i z běžného platu Strýc byl celý život průvodčí u českých drah a teď má vetší příjem z akcií (kupoval snad jenom čez, rozhodně je to většina jeho portfolia), než z důchodu (který nemá úplně špatný, šel do důchodu 2018. A to nic nezdědil, ani výhodně nezprivatizoval státní/městský byt. Ale tím… Číst vice »
Strýc měl štěstí, že vsadil na koně, kterej zrovna nadprůměrně vydělává. Účelem investování je nejen maximalizovat zisk, ale i rozložit riziko. Přičemž nelze mít maximální zisk s minimálním rizikem;-)
DO určité míry jo, ale obecně jsou akcie do utilit vnímané jáko málo riskantní.
Ale čez není nějaká nadprůměrná akcie, Ve skutečnosti bylo mnohem lepších akcií, které za uvedenou dobu vyrostly extrémně.
Ve skutečnosti je to dost možná míň riskantní, než pořizovat nemovitost, kterou chceš pronajímat a řešit nájemníky. (tohle riziko pokryl teda nadprůměrný růst cen českých nemovitostí)
A můžete mi říct, proč by nějaký investiční fond kupoval akcie firmy (ČD a.s.), která nevyplácí dividendy a o možném růstu hodnoty jejích akcií se asi také nedá moc mluvit? Ty fondy mají zhodnocovat majetek svých investorů ne posílat jejich peníze do černé díry.
To je spíš pohled do budoucna, i ČD by měli vytvářet zisk.
Účelem investování je zisk. To u ČD nehrozí.
A proč teda Arriva zisk vytváří a ČD nee?
Těch činností pro stát není tolik a a stát by měl tyhle činnosti oficiálně platit v nějaké objednávce. ono je to v zákoně, ale mělo by to být obecně smluvně zakotvené s peněžním vyjádřením. Ono to asi někde je. A na ostatních činnostech by mělo ČD vydělávat.
K čemu prodej evropského dopravce dalšímu evropskému dopravci, když se vše s požehnáním Bruselu může lehce zašmelit na západ.
Teď jsem zvědav, jak bude doprava fungovat.
A západ je co? Rusko? Nebo je Arriva česká firma?
Tenhle problém už měl Kolumbus. Pokud to z Ameriky prodají na západ je to v Číně nebo v Rusku. 😀
Původně britská.
UK je teď mimo EU stejně jako USA.
Američani jsou naopak schopný ze socialistického molochu udělat fungující firmu, škoda že nekoupili celé DB, zas by se s nima dalo cestovat.
Můžete prosím uvést konkrétní případy, kde se Američanům podařilo ze socialistického molochu vytvořit fungující firmu? Svůj dotaz nemyslím nijak konfliktně.
Přesně. My jsme tu měli americký pokus s Tatrovkou. Ta šla po léta na drž…. 20 let úpadku nejstarší evropské automobilky, teď už snad dobré….
Dneska tu má zase sraz Mensa.
Jsou dny, kdy amnestie opravdu lituji, protože pak se tu objevují taková moudra vašeho typu. Nechcete si dát sám pauzu?
Ještě, že tu máme možnost hodnocení příspěvků pomocí palečků a následné možnosti řazení příspěvků mj. i podle hodnocení. Jinak by to bylo peklo. 😄
Adamka: Cestující budou tou nejvyšší prioritou… Hm, kéž by.
Vždycky když se něco mění, cokoli, někdo se dá slyšet, že cestující budou tou nejvyšší prioritou. Jako už mnohonásobně před tím. Je to fráze k okamžitému ignorování.
a tak nakoupíme vozy řady Z, Zt, Ztr, , případně Utz a budem vozit v luxusu Češi i nadále – hlavně aby si nezapomněli pro nástup do „nízkopodlažních vozů“ doma štafle a horolezecké načiní. Do těch nákladních rychlíků řad Z a Utz se dostanou pohodlně z rampy.
Do Arriváckých motoráků se ale nastupuje mnohem líp než do 854 a 954. Zetky si ale kup domů na tétéčka.
Američanům jde o kšeft! A je jim úplně jedno kam vlaky budou/nebudou jezdit. I ten Němec věděl kde je doprava fakt potřeba a rád se toho zbavil?
O tom, kam vlaky v ČR budou či nebudou jezdit, nerozhodoval žádný Němec a nebude rozhodovat ani žádný Američan.
A o kšeft jde všem majitelům a dopravcům, to je princip podnikání a není na tom nic špatného.
jsme viděli jak terex koupil tatru.. vyzískat technologie a nazdar
A k čemu jim to tedy bylo, když všechno zůstalo Tatře?
co to meleš
Nějaký věčný argument? Nebo si prostě jen vybíjíte frustraci?
Nemele, má pravdu.
Smazáno pro vulgárnost
To jste rovnou mohl napsat že nenávidíte američany až za hrob a ani sám nevíte za co přesně, tak jste si musel důvody vymyslet.
A vy něco umíte? Krom porušování pravidel duskuze, tedy. 😉
Pane radku, už je Vám lépe?
Znáte aspoň jedno auto, kde se ty skvělé technologie Tatry využily?
Když oni by možná rádi, ale bez licencí to nejde.
K technologiím Tatry se už vyjádřili jiní, já se zeptám, jaké úžasné cenné know how má Arriva? Žádné, má to být „jen“ vydělávající firma. Žádný megazisky a inovace od ní jistě nikdo nečeká, ale jako dojná kráva by fungovat mohla.
Taky Perpetis nám ukradli. Technologie ze Škody 120 GLS jsou využitý v Cadillacu… atakdále, atakdále.
Dej si na nás ještě jednoho ruma a nějakou dobu sem nelez.
Co má Š 120 GLS s Tatrou? To si měl hlídat VW, ne? Nebo to řešení nebylo až tak neznámé a tedy nepatentovatelné?
ne, ti byli jenom neschopní.
A o co jiného by mělo jít než o kšeft? Jezdí tam kde to objednavatel platí plus pár autobusů samostatný bussines. U nás, venku vím jen okrajově. A je logické že vložené drobáky budou chtít někdy zpět. Doprava ani osobní není žádná charita a kam budou nebo nebudou jezdit řeší objednavatel. Hlavně když udrží kvalitu a cenu.
Nekupujte Catterpillar motory. Jde jim je o kšeft a ne o spolehlivost, takže se budou sypat po dvou letech.
navíc oni tam o železnici nic nevědí, co neukradli v evropě to nemají, i to spřáhlo ukradli rusům a tramaje v ČKD, 20 let před vyjetím první T1!
PS: doufám, že ironie je zjevná.
Jeste byste mohl dodat, že i squared neboli i² je v matematice -1. Takže už název značí ztrátu, mínus, bída, prohra!
Na Marcela to ale úplně nefunguje, natolik ho znám osobně 😉
Marcel má náhodou semestr VŠDS a tam imaginární čísla určitě měli.
Vysoká škola dopravního strojírenství? Hm, to zní zajímavě. Uvažuji, že si podám přihlášku. 😄
Nemyslíte si snad, že si někdo kupuje dopravní firmu pro radost, že ne? Vždycky jde o kšeft, jinak to nefunguje.