Evropská komise rozdá 20 tisíc jízdenek na vlak mladým lidem

Rychlovlak Avelia Euroduplex. Pramen: AlstomRychlovlak Avelia Euroduplex. Pramen: Alstom

Evropská komise (EK) rozdá v rámci programu DiscoverEU dalším 20 000 mladým lidem bezplatné jízdenky na poznávací cesty po Evropě.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

To bych chtěl vidět ten kvíz uvědomělosti.

Eduard

Za mě dobrý nápad. Jen ať mladí poznají Evropu. Čím více toho poznají, tím lépe.

Karel Jezbera

Toto je zase a pouze uplácení budoucích voličů, aby se naučili milovat EU bez jakékoliv kritiky. Neřekl bych ani slovo, kdyby ty jízdenky rozdávala nějaké soukromá instituce, které by šlo třeba o podporu ekologičtějších způsobů dopravy, ale v podání Evropské komise je toto velmi toxické a nebezpečné PR pro budoucnost evropských národů. Problém je, že generace mladých do 30 let si dnes život bez EU nedokáže představit a těchto lidí bez jakékoliv schopnosti nezávisle uvažovat bude přibývat.

pozorovatel

To ovšem vůbec není vina EU, ale následek neschopnosti lidí vašeho omezeného myšlení udělat si vlastní názor na svět podle svých zkušeností a nepodléhat tomu, co se tady snažíte vnucovat ostatním.

Arimatejsky

Mě je hodně přes 30 a |přijatelnou budoucnost Česka si bez EU nedovedu představit, EK by měla proplacet mladým cesty ne po EU, ale do Ruska, Moldávie nebo na Ukrajinu, aby viděli ten postbolsevicky mafiansky bordel na vlastní oči a vážili si toho co jim EU přinesla.

Jiří Kocurek

Ech, myšlenka uplácení voličů je poněkud vedle. EK není volitelný orgán. Ovšem je to samozřejmě propagace toho, že peníze prostě jsou, stačí je lidem (daňovým poplatníkům) sebrat.

Petr

Taky jsem s touhle jízdenkou jako student projel Evropu až do Portugalska a zpátky. Dost mi to rozšířilo obzory. Ale vydělával jsem na ni přes půl roku na brigádách a často jsem pak nocoval na plážích, protože na bydlení už tolik nezbylo. Myslím, že i tahle část toho dobrodružství byla docela prospěšná.

Milan

Nikdo tady nikomu nic nedal zadarmo
Prvni vam sebraly z penezenky 100
Pak 15 po ceste ukradly
Potom 25 spotrebovaly urednici po trase
A 10 si vzala agentura za sprostredkovani
A pak vasemu diteti daji 50 na jizdenku
Chapete to?

František

A to ještě jen, pokud – když už se vám poštěstilo je mít – je mu zrovna 18. 🙂

Roman Svačina

Cestovat vlakem do zahraničí je pro dobrodruhy. Zdravím z restaurace U Nádraží z Lichkova. Od vlaku z Wroclawi (+13) přípoj v Lichkově nepočkal.

Zbyněk

Ono většinou stačí říct průvodčímu, který zajistí počkání přípoje, pokud je to možné.

Roman Svačina

Asi kupodivu 17 cestujících co chtělo přestoupit to včetně mě taky udělalo. Při brutálních cenách mezinárodních jízdenek to je servis…

Manitou

Kdyby jste nekupoval mezinárodní lístek, tak zaplatíte pár korun.
Do Medzylesie to stojí 25,- a polák mám prodá bilet do Wroclawi v dřevolínu.

Roman Svačina

Anebo 8 PLN. Co jsem si kupoval. Ale ti angláni mají mzn. jízdenku. 😱

Radek Janata

Mezinárodní jízdenka žádné čekání přípojů nezaručuje.

Zaručuje jen, že dostanete odškodné za tím vzniklé zpoždění, popřípadě proplacen hotel, pokud se někde zaseknete přes noc.

František

Takže zase vyhrává – auto. Kdo by někde v Lichkově sháněl hotel… Jo, leda když něco pojede ještě kousek dál a budou mít volný pokoj.

hospodský povaleč

Zrovna ta lichkovská hospoda u nádraží v minulosti ubytování nabízela, a dokonce dost levně. Zda to tak funguje dosud, nevím (a na internetu se mi to nechce hledat), ale nedivil bych se, že to platí stále.

Radek Janata

Jenže v Lichkově se téměř nikdy přes noc nezaseknete. Poslední přípoje totiž čekají docela dlouho. Alespoň do toho Ústí nad Orlicí dojedete a tam hotely jsou.

Nekdo

Jiste. Tak jako kdyz jsem v lete z petiletym klukem cestoval z Berlina do Brna vlakem, konkretne poslednim EC z Berlina a kdyz jsem prudodciho zadal, aby na nas tech par minut pripoj na Brno pockal, tak se mne vysmal, ze je to moje chyba a ze jsme meli drivejsim vlakem. Tak diky CD!

Mravkolev Běžný

Zapomněli jste tady zdůraznit, zda to v EP schválil nejdo6s důvěrou či nez ní.

Radim Cenek

Evropa má pravidla nastavená o něco lépe, než my. Komise nejdříve žádá parlament o důvěru, a teprve když ji dostane, ujímá se úřadování.

Karel Jezbera

To je sice pravda, ale pak EK už vládne stylem, že se prakticky nemusí ptát na nic a jen nařizuje. Evropský parlament tomu dělá jen křoví, aby se neřeklo. Tento způsob rozhodně nemá nic společného s demokracií. Jediný, koho EK poslouchá (protože EK je nástrojem moci), je německý kancléř(ka) a francouzský prezident. Podívejte se a uvědomte si, co znamená smlouva z Aachen podepsaná letos v lednu: https://allemagneenfrance.diplo.de/fr-de/vertretungen/gk-strasbourg/aachener-vertrag/2184100

Arimatejsky

Evidentně neznáte slovo trialog,. Hlásáte bludy a je celkem jasné kde jste je načerpal.

Dushan

Chápu a považuji ze správné podporovat veřejnou ekologickou dopravu, ale určitě ne formou rozdávání jízdenek „zdarma“. Nějakou menší částkou, dejme tomu 25%, stejně jak platí pro cestování v rámci ČR, by se žadatelé měli na jízdném spolupodílet.

Poudy

Tohle je ale hlavně o tom, aby mladí Evropané pochopili, že svět se netočí jen kolem nich a jejich hroudy, ale že žijí v Evropě která nabízí nespočet možností a inspirace k tomu, jak se postavit k životu v momentě kdy přestávají být závislý na někom jiném a budou se muset o sebe postarat. O tom že nemusí sedět doma na zadku a můžou využít všech výhod které sjednocená Evropa nabízí a můžou se prosadit, když nebudou zabíjet čas nic neděláním, že nemusí za každou cenu žít v místě, ve kterém se narodili. A to si za 30 dní cestování… Číst vice »

František

To by ale také měli dostat všichni dříve narození, aby se někam podívali a nebrblali ze strachu z neznáma. Na druhé straně, velká část lidí to už dělá auty. Chvályhodné je, že vybrali zrovna vlak jako prostředek. Smutné je, že žádnou motivaci k cestování vlakem to patrně nevytvoří. A také by se měli zaměřit na to, aby ta Evropa nepřinášela některé nevýhody, jakými jsou spousta zejména silniční, ale také krátké letecké dopravy, orientace na centra a vytváření vnitřních periferií anebo závislost na dovozu z ultralevných zemí se všemi dopady.

vetchý stařík

Zjednodušujete to stejně hloupě jako Poudy svojí nemístně zjednodušenou kritikou „babišovného“: nic není jen černobílé a na všem lze najít něco, co by bylo možné a vhodné vylepšit, ale a priori zapškle „vylívat s vaničkou i dítě“ je dost nedomyšlené a většinou spíše ubohé. Ale třeba vám to (oběma) někdy v budoucnu také dojde – a možná pak budete i šťasnější.

Poudy

Já jsem šťastný dost, šťastnější už prosím nepotřebuji být.

ČD4ever

Sjednocená Evropa? A její výhody? Na tento server to nepatří, ale jen použití těchto slovních spojení je fakt legrační. Napište rovnou Evropský svaz, když už to takhle máte nastaveno 🙂

Jiří Kocurek

Nááádhera. Mladých evropanů je kolik? Padesát tisíc? Tak to jim těch 20.000 jízdenek pomůže. Hej, ono jich je něco přes 20 miliónů. No jeden z tisíce… furt lepší než nic.
Nebylo by ale lepší naučit je, aby se dokazali postarat sami o sebe a ne to, že se o ně Evropská Komise (stát, vláda, apod.) postará?

Jarek

Jak vidím, tak ten multikulturní socialismus se zdárně daří budovat.Soudruzi v Bruseli se snaží, co tam mají dalšího?

Daniel Novák

Můžete emigrovat do Ruska. A Zemana vezměte s sebou!

Poudy

Ta závist že sežere, nebo už se stalo?

Viktor

Už vidím toho 18ti letého francouze,který se podívá někam kde jezdí soukromníci a tam zjistí že ten lístek neplatí….

pozorovatel

Proč myslíte? Vždyť v textu se přece píše něco v tom smyslu, že vybraným bude jízdné zpětně proplaceno – takže když si u soukromníka koupí předem zvolenou jízdenku, není důvod, aby ji nedostal proplacenu jako součást zvoleného programu.

Viktor

Když se kouknete na stránky discoverEU…tak to se jedná o jízdenku Interrail Global Pass asi na jeden měsíc…takže lidi kteří dostanou tuhle jizdenku mohou využít všude kde jezdí české dráhy,ale když se kouknete například teď na stránky Regiojetu tak píšou že interrail je platná Vídeň-praha a u leoexpressu to stejný jen hlavní trať…takže když přijede kámoš z Francie a bude mít Interrail tak nemůže do vlaku soukromníky….

Divočák

Co na to IDS JMK?? Zavede u těchto šťastlivců tranzitní poplatek, aby nebyl kraj v červených číslech? Je to téma pro nejbližší jednání komise

Zbyněk

Je to skvělý nápad a moc lituji, že mi 18 bylo už před nějakou dobou. Mladí mají alespoň šanci zadarmo rozšířit si povědomí o světě a nepapouškovat ty hospodské nesmysly, jak je všude nebezpečno.

Přijde mi ale docela zvláštní, že na tyto jízdenky zdarma nikdo nenadává, ale když se řekne sleva na jízdné pro studenty a důchodce, lidi se můžou zbláznit. Evropské peníze jsou přece také peníze z daní, jen jsou přeposlané do EU.

xyz

„Přijde mi ale docela zvláštní, že na tyto jízdenky zdarma nikdo nenadává“.
Váš dojem je chybný.

Můj komentář k tomuto článku: vynakládání veřejných peněz stylem „proplácet někomu ze státních peněz dopravu ve výši 75 % či 100 %“ považuji za neúčelné.

Kromě samotného vydávání peněz považuji za podivná i kritéria typu „peníze proplaceny jen menší části cestovatelů“ (mj. dle výsledků kvízu), „peníze propláceny zpětně“ (tzn. většina oněch mladých cestujících za cestu tak jako tak zaplatila a peníze se jim nevrátí).

Evropa

Smyslem akce je ale přece něco trochu jiného, něž pouze „proplácet dopravu.“

Ad. peníze proplaceny jen menší části cestovatelů – to je naopak logické – je nějaký rozpočet a tedy i strop „počtu výherců“, narozdíl o babišovného.

Ad. propraceno zpětně – není pravda. Pouze ten, kdo je vybrán, obdrží jízdenku a potom teprve vyrazí.

Mimochodem, podmínky cestování jsou i pak poněkud omezené, např. ze 30 dnů cesty je možné použít jízdenku ve laku jen v rámci 7 dní, viz:

https://europa.eu/youth/discovereu/faq_cs

AAA

mají alespoň šanci zadarmo rozšířit si povědomí že vlakem fakt přístě ne 🙂

IGCT

Zadarmo to není nikdy. Nic není v životě „zdarma“-ani školství ani obědy od Maláčové a ani tyhle jízdenky. Zaplatí to všichni, ale aby to neznělo tak blbě, tak se tomuto způsobu říká moderně „dotace“.

vetchý stařík

Rozhodně klidně a mnohem raději přispěji nějakému mlaďasovi na jízdenku vlakem po Evropě než lidem typu Topolánek na výlet do vily v Toskánsku nebo Kalouskům na levný chlast v poslanecké nálevně !!!
Také bych byl rád jezdil levně po Evropě v dobách, kdy jsem na to jako mladý měl fyzické dispozice, a tak to těm dnešním mladým přeji – na rozdíl od těch hlupáků, kteří to závistivě odsuzují jen proto, že to není prebenda pro ně: kdyby byla, tak by se pochopitelně neozývali.

Karel Jezbera

Zaplatí to všichni tak, že tu jednoho dne už žádná Česká republika, žádný domov nebude. Pouze uniformní kosmopolitní Evropan bez jakéhokoliv národního cítění. Když už jsme zrušili armádu (protože prý není potřeba) a máme pouze omezení intervenční sbor, který se podílí na agresivní politice jiných různě po světe, tak by mladí měli v 18 letech raději dostat pozvánku na dvojměsíční ozdravný pobyt např. v kamenolomu nebo v zemědělské výrobě, aby viděli, co je to skutečná práce.

vetchý stařík

Já bych jim klidně poskytl obojí – to, že něco jako bývala základní vojenská služba dnes chybí a v nějaké redukované a užitečnější podobě by mělo být zavedeno, je nesporný fakt. A možná by bylo lepší nabídnout nějakou velkou slevu na cestování úplně všem osmnáctiletým místo umožnění cestování zcela zdarma jen několika tisícovkám „vyvolených“.

xyz

„něco jako bývala základní vojenská služba dnes chybí a v nějaké redukované a užitečnější podobě by mělo být zavedeno, je nesporný fakt“ Nikoliv, není to nesporný fakt, ale sporný, subjektivní názor. „A možná by bylo lepší nabídnout nějakou velkou slevu na cestování úplně všem osmnáctiletým místo umožnění cestování zcela zdarma jen několika tisícovkám „vyvolených“.“ A cožpak ti, kteří si v 18 letech na takovou dalekou cestu netroufli s tím, že za pár let už bylo v této věci „pozdě“. Plus se obecně nabízí otázka, proč ne 19letým, 20letým atd. P. S. Připomínám, že na jízdenku Interrail mají přiměřenou slevu lidé… Číst vice »

Arimatejsky

Zvs chybí tak možná lampasakum a šikanérům, jinak nikomu.

-TR-

Na slevy pro studenty a důchodce se nadává, protože s tím přišel Andrej Babiš – a ten je řadě lidí trnem v oku. Kdyby s tím přišla nějaká z opozičních stran, tak by tento nápad jejich příznivci chválili.

Rtep

Tak to asi těžko. Ale třeba i proto, že žádná z opozičních stran by s takovým nesmyslem nepřišla. A kdyby jo, tak by poztrácela velkou část voličů.
Ten nesmysl osloví právě jen Burešovy voliče, komouše a jim podobné.

Rtep

Tak já tedy i na tento nesmysl nadávám. Pokud má člověk opravdu poznávat svět, pak se vším všudy. Tedy naplno i s tím, že si na cestu musí vydělat. Že jinak nemá šanci.

Jiří Kocurek

Dá se jet stopem. Další možnost je spolujízda. Můžete si půjčit dodávku a vzít si kytary. A jsou další způsoby. Máš hlad? V restauraci je spousta práce, jídlo dostaneš. Je tam koncert? Tam je vždycky potřeba ruce navíc, jenom… pokud ti dají VIP vstupenky, abys je přinesl na hlavní bránu, tak neudělej tu kravinu, že je prodáš pod rukou. Poděláš si to, stejně jako jeden dement z … to je jedno.

Rtep

Přesně tak, děkuji. Jinými slovy, není žádný důvod, proč by něl někdo zdravý, mladý mít jízdenky dotované nebo snad dokonce zadarmo.

K.S.

Protože proti tomu co se vybabrá na babišném jsou to drobné? Celých 5% sumy babišného dělené na 500 milionů občanů EU, místo 10 milionů obyvatel ČR, tedy se dostáváme na nějaké korunové položky. {Nadsázka}Z celkového pohledu to pak budou položky tak směšné že to možná ušetříte nevydáním jednoho oběžníku o prodeji zelí. {/Nadsázka} Zrovna s takovýmto „plýtváním“ nemám zase tak velký problém. Co vidím jako větší problém vynakládání peněz EU je vůbec současná podoba kdy jich nemalé množství jde do podivných projektů jako cyklostezky (budiž, jestli to jde z nějakého fondu regionálního rozvoje) nebo lokálky. Zároveň víme že je třeba… Číst vice »

Kamui

A budou Interraily u nás uznávány i u alternativních dopravců jezdících v závazku? Dalo si to například MD jako podmínku pro svoje linky?

michal

Až z Interrailu tomu alternativnímu dopravci kápnou peníze, tak ho bude uznávat. Jak jednoduché.

pozorovatel

Jak to souvisí s tím, že EU vypsala nabídku pro mládež, která ji má nalákat do vlaků, přičemž ta nabídla (podle toho, co se v textu píše) přece není vůbec podmíněna použitím jízdenek Interrail? Nebo je to jen špatná práce autora textu, že tam neuvedl, že se to vztahuje výhradně na jízdenky Interrail a na žádné jiné?