Evropská komise povolila vstup Křetínského EPH do slovinského železničního nákladního dopravce
Siemens Vectron společnosti EP Cargo. Foto: EP Cargo
Česká společnost vytvoří se slovinským státním dopravcem společný podnik.
Asi neznají české metody násilného převzeti. Zfalšované podpisy, zmizelí lidé…
A tím míříte kam?
Ve Slovinsku není možné, aby soukromý subjekt získal většinový podíl ve strategických podnicích infrastruktury, a Tovorni Promet mezi ně patří. Těch 49 %, co tady má EPH získat, je maximum.
Tak to mají dobré. U nás to tak nefunguje.
Zmizelí lidé … prosím, o co jde?
Pane Marcel Štancl… já jel mimoturistickou sezonu z ČR do Lublaně. V pracovní den, brzo ráno přes Břeclav, Vídeň (přestup) a Villach (přestup). Víte kolikpak lidí ve Villachu nastoupilo? Zhruba 2 tucty… Pravda – ve Slovinsku byl zájem cestujících vyšší… A když jsem v Lublani vystupoval, tak jsem neviděl žádnou tvář, kterou jsem viděl od Břeclavi. Za pár dní z5… Situace zhruba podobná. Akorát jsem nezačínal brzo ráno, ale až po poledni… Přes rakousko-slovinské hranice zájem naprosto minimální… A mám pocit, že ve vlaku jsem byl asi jediným, kdo jel nepřetržitě trasu z Lublaně do ČR… Snad Vám tento reálný… Číst vice »
Proč teda jezdí plný FlixBus Brno – Maribor? Myslím odjezd z Brna 21:35 a příjezd do Mariboru 4:50 tím jezdím nejčastěji. Okolo 5 hodiny ráno jsou přípoje z Mariboru na celý Balkán.
Dneska a minimalne nasledujicich nekolik dni zadnej Flixbus ve 21:35 z Brna do Mariboru nejede. A u toho co jede ve 2:05 v noci je poznamka „Převážně volný“. Takze poptavka tak na sukafon (o vikendu mozna s vlekem).
Necham stranou, ze nejvetsi problem toho busu je 10 km bez dalnice u Mikulova, zatimco vlak se tahne jak smrad polovinu cesty.
9. září jede FlixBus z Brna 21:35 a je v Mariboru 4:50 jezdím s ním 2 roky pokud není omezen na COVID. Problém vlaku je , že Metropol budev čekat v noci na Chopina v Břeclavi a ráno Vám přijede do Vídně odkud pojedetec teprve Emonou dále. Obojí prakticky vyzkoušno.
A jak to souvisí s věcnou reakcí na Váš „fanatický“ názor, že když se 2 cargo firmy spojí, tak MUSÍ zavést službu, kterou nikdy nedělali?
A zejména proč musí 2 spojené firmy (2 cargo) zavést službu, kterou v nějaké podobě nabízely jiné firmy, mnohem mnohem zkušenější v PASAŽÉRSKÉ dopravě, avšak s pramalým zájmem zákazníků … myslím ve vztahu ke kapacitě vlaku…nepoměřuji zájem zákazníků vůči kapacitě jednoho vagonu (např. o kapacitě vagonu Regionova) či vůči kapacitě autobusu?
Snad fakt jednou bude Regiojet Berlin – Praha – Zidani Most Lublan/Zagreb nikdo jiný zřejmě s řešením v této republice nepřijde. Cpát na trať další nákladní vlaky jen omezuje osobní dopravu.
Souvislost s Vaším fanatickým názorem, že 2 spojené cargo MUSÍ nabízet linku Praha-Lublaň, na které dosavadní železniční dopravci (se zkušeností v mezinárodní PASAŽÉRSKÉ dopravě) asi nesehnali dost zákazníků???
Železnice by měla být hlavně pro nákladní dopravu a když zbyde kapacita tak i pro osobní.
Kromě toho, že neustále píšeš blbosti, tak bys měl vědět, jak si starej a nadražák stejně jako já , že jestli něco zachrání železnici na Balkáně, tak pouze a jen nákladní doprava.
A od 1.1.2042 bude z Prahy do Kolína maximálně 160 párů vlaků denně.
Zbytek kapacity bude volný pro nákladní vlaky…
Pane Marcel Štancel… To vy jste si přál fanaticky rozhodovat o jiných… Stačí si odhadnout jaký „závratný úspěch“ s pasažérským vlakem, by dosáhla firma, která vůbec nemá žádné zkušenosti s běžnými občany jako cestujícími??? IMHO primárním motivem nové firmy SŽ/EPH je vozit (hnědé) uhlí a zpět štěpku plus vlečky… Když se nahrubo sečte Bosna/Hercegovina, Chorvatsko a Srbsko, tak je řeč o podprůměrně urganizované části planety (na evropské poměry) s poloviční hustotou obyvatel ve srovnání s ČR (79 osoby/km2 vs. 135 osoby/km2)… Sice pokrytí lesy je výrazně nižší než v ČR, ale zase tam, pokud vím, neměli takovou lesní kalamitu jako… Číst vice »
Proč ten germanismus, neumíte skloňovat jméno a příjmení ….
Jasně, beru… Na druhé straně je zdejší diskuze už nyní kontaminována spoustu zbytečných jedovatostí… takže se nechci nikoho dotknout, pokud bych neúmyslně zkomolil jméno… raději budu trouba, který neumí skloňovat příjmení, než abych přiléval do ohně … už tak to stačí, když se snažím odfiltrovat nevěcné či fantazijní komentáře, aby se v diskuzi nezahlušovaly názory chytřejších, např. chytřejších než jsem já.
Nicméně ještě jednou díky za Vaše upozornění, pane Zikmunde…
Proč zase výlučně nákladní dopravu? Hodil bych jim k tomu rychlík Praha – Lublaň povinně jinak žádné povolení hezky jak za 1. republiky chceš lukrativní zakázky tak pro stát uděláš i to co nikdo nechce.
Víte, kdyby po WW1 nedotlačily mocnosti tehdejší Rakousko-Uhersko k rozpadu, ale k federalizaci a reformám, tak by dnes bylo ne jen z Vašeho pohledu leccos snadnější.
Militarizace a balkanizace Rakouska před válkou vám nestačí?
Jedinou reálnou proveditelnou reformou R-U bylo jeho rozbití s úplně jinými lidmi v čele i v úřadech.
Jinak by následovala naprostá germanizace ve 30. letech a nakonec obsazení SSSR po II. válce. Žádné neutrální Rakousko by nebylo.
A v 90. letech národnostní války a.k.a Jugoslávie, kde k rozpadu po I. válce nedošlo a hezky to tam těch 80 let bublalo.
Jako prostě dík, ale co se Rakouska týče byl scénář nejlepší možný. Smiřte se s tím.
Tak pravil Jaaa, amen. 😀
Já se s ničím smiřovat nemusím, mě na tom nic neštve. Spíš to dle vaší dikce vypadá, že máte nějaký problém vy. A to nepočítám ty dalekosáhlé věštecké schopnosti typu co by, kdyby. Klidně přihoďte nějakou další …
uz to nehulte…
SSSR/Rakousko
Dnešní mladí už vědí prd, proto se vyplatí každá příležitost připomínat historii: Že o bolševizaci Rakouska se nejvíc snažil E.E.Kisch. Ne u pera, ale ozbrojeným bojem. Proto ho dodnes oceňujeme, na Pankráci po něm máme pojmenovanou ulici. Stalinova by neprošla, ale o tomto výtečníkovi se to holt podařilo zamlčet a odstranit z obecného přehledu.
Můžu se zeptat na dealera vašeho materiálu? Očividně to bude jeden z nejlepších materiálů v zemi…
Pan Marcel to očividně špatně formuloval, ale na jeho názoru něco bude. Kdyby nedošlo k oddělení nákladní a osobní dopravy a k liberalizaci, bylo by možné dofinancování osobní dopravy z výnosnější nákladní, tak jak tomu bylo dříve a odstranilo by to asi dosti současných problémů s financováním osobní dopravy. Možná by bylo celkem zajímavé, kdyby pan Sůra zjistil kolik peněz šlo ze státního rozpočtu na železniční dopravu, samozřejmě jen do provozu, ne do infrastruktury před revolucí, kolik v devadesátých letech před liberalizaci a oddělením nákladní a osobní dopravy a kolik jde dnes. Asi by to zde ukončilo i mnoho zbytečných… Číst vice »
Výsledkem by byli cestující i náklad na silnici.
A nejsíš i to, že by nikdo nedělal ani ziskovou činnost. Což by znamenalo pokles ekonomiky a tím i přeprav na železnici. A do spirály. Nakonec by to vedlo ke státnímu krachu. Případů je z historie známo dostatek
Asi jste dost špatně četl to co jsem napsal.
Nějaký pádný argument, proč by se tak stalo, by nebyl a ne jen toto tvrzení? Nevím proč by k tomu mělo dojít, když by ve výsledku bylo vše levnější.
A přitom to funguje naopak. Dotovaná osobka u dceřiné firmy. Zisk této dceřinky si vezme matka (holding). Holding za to nakupuje svojí nákladní dceřiné firmě celé nákladní dopravce v cizině. A tak se za erární prachy dělá byznys v nákladní dopravě.
Zlatokopové v Koperu! Nejlepší přístav na Jadranu a vozit bedny do celé Evropy! Přeji jin to, ale taky by mohli udělat něco pro chudou osobní dopravu. Dřívv nebo později se dostanou do Ploče a to budou teprve bagrovat když je ještě blíž Středozemního moře.
Pro osobní dopravu dělají nákladní dopravci to, že a) se podílejí na nákladech dopravní cesty b) platí daně. To úplně stačí; chtít po nich něco dalšího by jen podřezávalo jejich „core business“ což by ve finále vedlo ještě menšímu podílu železnice na přepravním trhu. Jak už tu zaznělo.
co by delali v ploce?
Do Ploče vozí lodě uhlí z Austrálie, to se pak vozí vlakem do Evropy a mnoho dalšího. Pro osobní dopravu je ok ok ko Ploče zajímavá jižní Dalmácie včetně Dubrovníku a Korčuly.
Zatímco někteří dopravci tvoří pravidelně v osobni dopravě ztrátu navzdory vysokým kompenzacím od objednatelů. Jiní generují zisky a občas nechtějí ani dosyp od objednatele.
Posledních několik let ukazuje, že osobní doprava může být zisková (Arriva, GWTR, Regiojet). Takže tato teorie vedení ČD již v průběhu let padla.
Tak někdy i hladová kráva dobu ještě chvíli mléko , ale nakonec hrozí že pojde. Pokud nebude firma platit dobre zaměstnancům , (šetří náklady, aby měla zisk), tak nakonec hrozí jejich masivní odchod a konec .
Což bude případ zrovna toho Regiojetu..
Pane Cestující, čímpak se prosím Vás živíte? … Opakovaně totiž čtu Vaše názory, ze kterých mám pocit, že „kouká“, že jste buď citově či existenčně závislý na jízdách vlaků (bez ohledu jestli jezdí prázdné či využité)
Tipuji – Vy jste (bývalý) výpravčí?
A není jednodušší a asi i spravedlivější staletími prověřený model, že bohulibé činnosti, které si na sebe nevydelaji, stát platí prostě a jednoduše z daní? Uvažujete stejně, že by každý supermarket měl dotovat malé vesnické prodejny ve svém okolí?
jste mimo a netusite jak moc…
A co když nejsem 🙂 . Pane Georg myslíte, že pak Křetínský do toho investoval pro to, aby mohl dělat nějakou charitu? To asi těžko. Investoval do toho, aby mu to neslo zisk. A myslím že ten bude a ne zrovna malý. Tím je samozřejmě myšlen čistý zisk po odečtení všech nákladů. A ten samý čistý zisk by v případě, že by se jednalo, jak jsem psal, o velikého státního dopravce, mohl být použit k financování ztrátové osobní dopravy a buď ušetřit finance státnímu rozpočtu, nebo přispět k rychlejší modernizaci osobní dopravy.
Tak tomu se říká vydírání. Obzvlášť od někoho, kdo tam chce jezdit, ale nechce se mu platit za cestu jako platí ostatní.
O jakém povolení to melete?
Kdo by jim ten rychlík měl hodit?
Evropská komise?
Tihle šotouši si opravdu myslí, že EK zajímá nějaký vláček?😄
Marceli, Marceli…proč furt musíš psát kraviny…
Jinak jsem samozřejmě rád, EP Cargo je členem našeho předsednictva ŽESNAD.CZ.
Pane Štancl, vy jste teda mazanej, jak kdysi slavná RVHP…
Milé Československo, chceš ropu a zemní plyn?
Dobrá, ale koupíš si k tomu i sovětská jízdní kola „Ukrajina“, jinak nebude nic.
kdyby kola, ale taky několik desítek JAK-40 pro které nebylo dost solventních cestujících (vzhledem k velké „žravosti“ Jaků), zejména pro ty provozované ve stínové aerolince (Letka FMV)
Občas nad nějakými názory zůstává rozum stát
A nad tím kolik vlaků dnes jezdí v osobní dopravě na Balkán nezůstává rozum stát. Pamatuji doby kdy jezdil z Prahy Meridian do Bělehradu , Pannonia do Sofie, Balt Orient do Bukurešti a mnoho dalšího. Dnes nejezdí vůbec nic tak čím jsme si pomohli?
…a co takhle zkusit přestup, třeba v Budapešti?
To by nepomohlo?
Zkuste porovnat na vybraných tratích z krajských měst (např. PL, ČB., ÚL., OVA) do Prahy, kolik vlaků jezdí letos (v taktu) a třeba v letech 1979 a 1989, kdy ty Meridiány a Panonie zcela jistě jezdily…. To by asi byl taky nějaký rozdíl, ale opačným směrem, než ten Balkán. Tím jsme si pomohli.
Z Budapesti do Bělehradu nebo Sofie současně žádný vlak nejezdí.
Tak to se omlouvám, že jsem vám neporadil.
U mezistátních vlaků bývá zpravidla ten problém, že vlak musí být vyrovnaně výdělečný pro všechny zúčastněné železniční správy. Pokud tomu tak není tak se ty, co na tom nevydělají, se do toho nepohrnou. To je možná ta pravá příčina zániku těchto vlaků v dnešních časech.
To ne, sice skomíraly, ale ještě neumřeli. Příčina jsou rekonstrukce že Subotice do Bělehradu.
li/ly, že/ze .. omlouvám se
Tady jsem si fotil stanici Nova Pazova než mi vyhnal stavební dozor http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pid=79712#top_display_media uvidíme od února co bude jezdit. Osobně nechápu proč když má někdo v Koperu zlatý důl nemůže občas kro mě beden odvézt i cestující?