Eurowings už se do Košic nevrátí, dopravce vyřadil letiště z rezervačního systému

Eurowings v Košicích. Zdroj: Letiště KošiceEurowings v Košicích. Zdroj: Letiště Košice

Vedení letiště hledá na danou oblast Severní Porýní-Vestfálsko alternativního dopravce, po takové lince totiž eviduje silnou poptávku.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Okoloiduci

Ja som sa už vtedy čudoval, že do toho išli. V leteckej doprave Slovensko „vyhralo“. Bratislavu vie obslúžiť letisko pri Viedni, sever Slovenska chodí do Poľska/Česka a východ nemá tak silný dopyt.

Pavel

Východ má Krakov, Debrecín a Budapešť

Patrick

Debrecín je na tom s ponukou letov podobne ako Košice; dokonca by som povedal, že horšie.

Johnny Cash

Řekl bych, že letiště Košice má význam i pro Zakarpatí. Jak už tady někdo nakousl, A 319 je do Košic zbytečně moc velká a žravá. Spíš bych si představoval CRJ 900 od Lufthansy nebo E195 od Air Dolomiti. Nebo se holt bude muset létat z Košic do Porůří s přestupem ve Vídni.

Apex

Tak se na to pojďme podívat a porovnat náklady…. protože 319 (150 míst) má náklady na rotaci KSC-DUS 27000 €, E195 (120 míst) 28000 €, CRJ 900 (90 míst) 20500 € a DH 8 (jak někdo níže navrhuje)(76 míst) 22500 €. Z uvedeného vyplývá, že 195 vykazuje nejvyšší náklady, náklady CRJ nebo DH8 jsou sice nižší, ale mají i výrazně nižší kapacitu. Pokud porovnáme náklady na sedačku (vždy v jednom směru) tak 90% obsazenosti vykazuje náklad na sedačku 99,94 €, 195 – 129,18 €, CRJ – 127,11 € a DH8 – 165,04 €. Nebo jinak, 319 je výhodnější (resp. stejně… Číst vice »

Gajda

Tak jedinej, kdo by to mohl odlítat je Wizz do Dortmudnu. Ale ten to zadarmo rozhodně dělat nebude a to jejich Severní Porýní-Vestfálsko to taky není. Dusseldorf a Kolín je nereálnej, pokud tam někdo nenaleje miliony.

Libcha

Faktická, Dortmund se v NRW nachází.

Ondrej

Existuje silná poptávka, a proto na té lince nikdo nelitá.

Samo

Tak on ten dopyt aj existuje, len ho tvorí klientela ktorá pri cene letenky 50€ začne nariekať že aké je to drahé 😀 Nikto ochotný platiť normálne ceny na tej trase nelieta a čisto z lacných leteniek sa žiť nedá.

David

Presne tak, neexistuje tam poptavka za smysluplne ceny a je z toho divadlo.

Otik

Poviem to inak pre dnu leteckú linku existuje dopyt ale airbus a319 je pre túto linku zbytočne veľké lietadlo. Je kopec leteckých liniek kde dash a atr fungujú skvelé a linky sú ziskove. Niektorý manazery žijú v predstave že svet sa točí len okolo lietadiel a319 alebo b737 a väčších. Rakúske letiska mali dlho ziskove linky do nemecká pretože na týchto linkách lietal austrian so svojimi turbuvrtlovimy lietadlami . Paradoxne boli aj ziskove. Prevzal ich eurowings so svojimi a319 ktoré boli zbytočne veľké a linky išli ako hovoria bratia Česi do kytek

Antony

A které jsou to ty linky s atr nebo Dash ziskové prosím?

Otik

Napríklad austrian lietal veľmi dlho medzi rakúskymi mestami do stutgartu, Frankfurtu. Potom máš Binter Canarias S.A. na Kanarskych ostrovoch, westjet encore Porter Airlines v Kanade,Quantas link v Austrálii, aer lingus v Írsku a UK, loganair v UK.

Pavel

Dobra polovina z těchto příkladů jsou spoje, na které přispívá stát či samospráva.

Navíc – nelze tak uplne srovnavat kosice s kanáry, kanadou ci austrálii, kde se v podstate jinak cestovat nedá.

otik

Myslis si ine Kraje v ramci EU nedotuju letecke linky ? V Spanielsku , Francuzsku alebo v Taliansku je to bezna prax. Nejake peniaze stratia na dotacii leteckej linky ale na oplatku im to prinesie peniaze z turizmu, a z biznisu. V konecnom sucte su tie kraje v pluse. Oni sa na tie letecke linky nepozeraju cez prizmu ze musia na seba zarobit ale vdaka tymto leteckym linkam sa dane mesta , kraje hospodarsky rozvíjajú. Regulacia civilnej leteckej dopravy v EU je v niektorych oblastiach poviem to slusne odtrhnuta od reality. Aj v USA je bezne ze sa dotuju letecke… Číst vice »

Pavel

v tomto pripade ale mam na mysli to, ze plus minus polovina ze zminenych spoje i leta vylozene “na objednavku”. Ne ze by byly dotovane tak, jak je bezne – slevynz poplatku apod.

Tonik

naprosto neadekvatni srovani. Vsechny zminovane linky, az mozna na ten Porter Airlines jsou na objedani danych samosprav o dopravni obsluznosti. Z KSC se da bez problemu dostat po zemi velmi rychle k velkym letistim jako je VIE, BUD. Pokyd by to bylo opravdu takove terno, tak ty aerolinky ty linky do KSC budou provozovat x krat denne/tydne. ale pohuzel neni a sehnat cloveka co da vic jak 50 eur za letenku a smer a ne jen jednoho a desitky nebo stovky denne/tydne asi moc nefunguje. Proto je situace takova jaka je.

Pavel

dokonce vsechny? tim hur.

diky za upresneni

Jano

Rychle do VIE ? To ani nahodou. Pozri sa aspon na glóbus.

Ondrej

Srovnávat linku z Košic s lety mezi Kanarskymi ostrovy, kde jiná varianta rychle dopravy není 🙈.

Pavel

Letet z kosic do dusseldorfu opravdu nechceš.

Pavel

(mysleno turbopropem)

MPE

Drobny detail na okraj tehle diskuse. EW linku KSC-DUS nekdy v minulosti (muselo to byt mezi 2017 a 2020) tou dasenou musel letat, viz ilustracni foto – na ni totiz JE na 100% vyfocena prave dasena v eurowingsacke livery a v pozadi terminal letiste KSC… EW melo v minulosti (2017-2020) pronajate 4 dashe od LGW.

Tonik

ano, letalo se to ze zacatku Dasenou, doba letu byla cca 2 hod jednim smerem

otik

Ziadne prekvapenie. Keby neboli sucastou Lufthansa group tak by boli davno v konkurze.

Petr

Můžete to tu napsat třeba 10x, pořád to bude hovadina 😀 To, že odcházejí z naprosto nelukrativní destinace, jako je vychodni Slovensko neznamená, že jsou zralí na konkurz 🤦

Cyklista

Nejlepší by bylo vidět v bankrotu celou Lufthansa group, která akorát ničí naši planetu emisemi z úplně zbytečných letů.

Samo

Vzhľadom na to že de facto monopol LH Group v strednej Európe (ak si odmyslíme LOT) je hlavná prekážka zníženia cien leteniek si myslím že ich bankrotom by počet ľudí čo lietajú stúpol 😉

Pavel

monopol LH ve stredni evrope?

Coze?

Proboha, za kolik bys ty letenky chtel?

Martin

Nejlepší je chodit pěšky i tvoje kolo ničí emisemi planetu,ty ekologu.

Okoloiduci

Peši? A čo topánky, ktoré opotrebuje?
/s

Jiří Kocurek

A nedočkal se nového mobilu, přece ho nebudou vozit zbytečně…

Petr

Oni vás ještě nezabanovali ? 🤦

Antony

Pumpičkáři jsou jako otravný hmyz

Jano

Ty ničîš planetu svojimi prdmi.

otik

Ziadne prekvapenie. Keby neboli sucastou Lufthansa group tak by boli davno konkurze.

Pavel

Tak toto jsou solidní nesmysly.

Tonik

Doufam, ze nejste ten co na starosti neoficialni stranky letiste kosice na FB? Protoze to je pripad pro chocholouska. Oficialni stranky letiste se od vas distancuji a provadeji kroky k ukonceni te parodie na FB profil onoho cloveka

Pavel

ono to jeste existuje? wohooo 🙂 musim se podivat 🙂