Eurowings otevřely svou druhou základnu v Rakousku, na letiště v Grazu umístí jedno letadlo

Slavnostní otevření základny Eurowings v Grazu. Zdroj: Twitter.com - Eurowings - Foto FischerSlavnostní otevření základny Eurowings v Grazu. Zdroj: Twitter.com - Eurowings - Foto Fischer

Německý lowcost nabídne z hlavního města Štýrska celkem 31 letů týdně do 11 destinací, 4 jsou úplné novinky.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ddspace

Možná hloupý dotaz a částečně i mimo téma, ale proč se Austrian vyplatí létat Vídeň – Graz a v ČR se už dávno mezi městy nelétá?

Petr

Protože jediná podobná trasa v ČR je Praha-Ostrava a tam už je díky konkurenci na železnici daleko výhodnější (jak časově, tak cenově a pohodlím) vlak 🙂 A žádná jiná trasa co by byla dostatečně dlouhá a byla na ni vytíženost v Česku není.. všechny ostatní myslitelné trasy by nenaplnily letadla

oja

Ten vlak není časově výhodnější, to musíte brát jako přípoj na mezinárodní linky a to máte letadlem do Ostravy až do města s rychlým přestupem +2 hodiny, kdežto z Ruzyně do centra na vlak a tím pak dál s nějakou rezervou výrazně přes 4. Létat jen Wien – Graz je taky nesmysl, to jsou autem necelé 2 hodiny. Jak moc se to Austrian vyplatí je otázka… tyhle vnitrostátní spoje se v posledních letech dost utlumily a s dokončením SBT dost možná padne (padnou – i Klagenfurt) úplně. Každopádně pokud vyplatí, tak jen protože to pomáhá plnit ty návazné lety. Jenže… Číst vice »

Lkprak

Jsou to takzvané feedovací linky. Austrian je síťový dopravce a většina těch cestujících bude ve Vídni přestupovat na jejich další spoje (což ale nevylučuje využití těchto spojů tzv. point-to-point cestujícími, tedy těmi, kteří cestují jen mezi Vídní a Grazem). Samotný Austrian se ale snaží tyto krátké linky přesouvat na železnici, např. z Vídně se už nelétá do Linze ani do Salzburgu a cestující využívají Railjetů ÖBB (ÖBB a Austrian na tom spolupracují). Ostatně jestli se nepletu, některé Railjety z Grazu jsou vedeny až na Vídeňské letiště a je možné jsou i v síti Austrianu. V případě Ostravy je to jednoduché,… Číst vice »

Npor. Pavel Vodsloň

Nebo zrušením těch návazných linek,ne?

oja

Wien – Graz nikdo nepoletí, to je autem pod 2 hodiny, něco jako kdybyste letěl Praha – Brno. Čistě přípoj a ano, tuším jednou za dvě hodiny jede přímý railjet Graz – Flughafen Wien, ale zatím to trvá přes 3 hodiny, takže pokud máte letadlem dobrý přípoj, je to výrazně rychlejší. Ale ano, tyhle vnitrostátní lety výrazně ubývají, jednak kvůli zrychlující železnici, druhak jsou pro dopravce čím dál dražší. Klagenfurt podle mě dost zařízly samy Austrian tím, že tam to letadlo už nenocuje, takže ty přípoje jsou v mnohem horší časy než v 6 ráno do Vídně a ve 22… Číst vice »

Apex

Tak hlavně jde o přípoje OS z Vídně, to bohužel nemá z PRG kdo nabídnout…

oja

OS, LH a vůbec celé Star Alliance 😉

Lord Pitzbudka

Poopravil bych to … OS, LH a cele
Lufthasna group.

Ono toho codeshsringu v ramci alianci zas neni tolik, kolik by se zdalo. I v jejich ramci si kazdy hraje vlastni pisecek.

oja

Jak které linky a konkrétní lety. Zrovna třeba ty z Grazu mají jeden codeshare s Air Canada a jeden s TAP.
Samozřejmě to je závislé na návazných letech oněch dopravců, a těch ve Vídni mimo Lufthansa group moc není.

David

Ona by se vyplatila i letecká linka Praha-Brno, ale to by na obě letiště musel jezdit vlak. V Praze to nejde, protože to blokují papaláši z Ořechovky a v Brně zase autobusová lobby ze Zvonařky.

ddspace

Stačilo by místo miliard nalitých do VRT nesmyslu navrátit staré dobré časy, kdy autobus z centra dojel až k letadlu a na druhém letišti to stejné. Odbavená zavazadla by nebyla a security check před nástupem do autobusu. Proveditelné to je.

Jiří Kocurek

Dřív bude jaderná fůze než stroj času. Takže nesmysly melete vy.

Lord Pitzbudka

Nevyplatila.

Neexistence vlaku Praha – Praha Ruzyne nema na linku Praha – Brno ani ten nejmensi dopad.

Jiří Kocurek

Leda zakázat občanům ČR létat z Vídně. Což naštěstí neprojde ani parlamentem ani u ústavního soudu. A povinný výslech při návratu do ČR tuplem ne.

Jiří Kocurek

Ta autobusová lobby má z té linky Zvonařka – Letiště fakt velký vývar. E76 jezdí každých 30 minut za tarif DPMB.

A netuším, jak by se zaplnilo letadlo tím, že z LKPR na LKTB pojede přímý vlak. Z Brna na letiště se dá jet na Swechat, dokonce vlakem. Tohle té všemocné autobusové lobby… uteklo?

oja

Zrušili linku Köln – Klagenfurt, aby mohli otevřít základnu v Grazu? 🙂 Jinak ale pozor, Klagenfurt má aktuálně díky Ryanairu možná nejlepší nabídku letů v historii. Je ovšem otázkou, jak dlouho ještě. Korutanům by spíš prospělo dobré spojení na letiště právě do Grazu – ideálně Koralmbahn se zastávkou přímo na letišti. Pak by letiště v Klagenfurtu mohlo prostě zavřít.

otik

Pre obe letiska ci je to A319 alebo B737 prilis velke. Linka Köln – Klagenfurt bola uspesna pretoze lietali s DASH 8 Q400. Ktora na tieto ucely uplne postacovala.

oja

Köln – Klagenfurt létala A319.
Nevím, proč ji zrušili, to až teď od aktuálního letového řádu, asi kvůli Liliair? …kteří ovšem zatím nelétají…

Lkprak

Ale ten Koralmbahn má kolem toho letiště vést a snad i stavět,ne?

oja

Ano, ona vede snad přímo přes letiště (tedy pod ním) a pořád ještě se mluví o zprovoznění 2025, ale pokud vím, ta stanice na letišti se sice uvažovala, ale nebude. Čili se z Korutan bude muset až na Graz Hbf a pak S-Bahn zpátky.

Lkprak

Díky moc za vysvětlení. To je velká škoda.